Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
Dik 22.000 in het voordeel van VVD nu!!!!
- Ravin ///M
Waar vinden jullie de exacte aantallen?
- Mark Nauta
- Mark Nauta
PvdA 30 en VVD 31 !!!!!!
- ErikMartijn
47.000 stemmen in het voordeel van de VVD,

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Voor het CDA zijn de druiven zuur....................(zoete druiven waren wel beloofd geloof ik
)
Maar als echte regenteske partij (we rule this country), als ook confessionele partij vind ik dit niet erg...............altijd in het centrum van de macht, verslaafd aan het pluche ( maakt niet uit over links of over rechts)...........................pas op voor het CDA, nu is het pas op de plaats CDA..................dat is goed zo, dat is democratie................
Maar als echte regenteske partij (we rule this country), als ook confessionele partij vind ik dit niet erg...............altijd in het centrum van de macht, verslaafd aan het pluche ( maakt niet uit over links of over rechts)...........................pas op voor het CDA, nu is het pas op de plaats CDA..................dat is goed zo, dat is democratie................
- Maus335i
Vraag me af of Rutte uberhaupt gaat regeren?
De enige mogelijkheid die er bestaat is CDA + PVV + VVD als je over rechts wilt, en met zon nipte meerderheid (76 zetels) kon het nog wel eens lastig worden. VVD en PvdA gaan niet samen, en PVV met een andere partij dan CDA of VVD lukt ook niet.
Zou jammer zijn
De enige mogelijkheid die er bestaat is CDA + PVV + VVD als je over rechts wilt, en met zon nipte meerderheid (76 zetels) kon het nog wel eens lastig worden. VVD en PvdA gaan niet samen, en PVV met een andere partij dan CDA of VVD lukt ook niet.
Zou jammer zijn
- PD power
Evert Thomas schreef:Ten aanzien van Balkenende ben ik het helemaal eens. Het heeft de media 8 jaar gekost om ons aan het verstand te krijgen dat hij weg moest en dat is nu eindelijk gelukt. Ik weet het ik chargeer nu iets, maar zit denk ik niet ver van de waarheid af en natuurlijk er zijn meerdere factoren aan te wijzen.Erik Stoffelsen schreef:Triest.HansD schreef:De 1e winst is binnen. Daaag balkie, het was me geen genoegen.
:jenna:
Die man heeft meer voor elkaar gebokst als dat aankomend kabinet ooit voor elkaar gaat boksen.
Dat DIE MAN die zo'n ruggengraat heeft getoond zo af word gevloerd. word alleen door mensen gedaan die zwevende kiezers zijn die niet weten wat ze moeten roepen.. Gaat slecht hier? Zal wel door hem komen;
Maar kijken niet hoe veel slechter het had kunnen wezen.
Valt mij op dat iedereen die mening deelt. Balkenende was een topper verder.
Hij heeft gewoon te veel klappen gehad. door de schuld van andere.
Wouter Bos de eikel stapt op; en wie kan het weer incasseren? Komt er zo'n ruggengraatloze Cohen voor terug. Die man heeft nog geen raak woord geplaatst in debatten; NL Succes met zulke prutsers aan de top.
Ik denk dat Balkenende ons aardig door een moeilijke tijd heeft geloost niet alleen op economisch vlak, maar ook op maatschappelijk vlak. Daarnaast heeft hij ervoor gezorgd dat we ook op internationaal vlak goed op de kaart staan, wat als export land niet onbelangrijk is. Ook voor onze liefde voor autosport was hij geen slechte ambassadeur.
Helemaal mee eens, want wil de VVD wat voor elkaar krijgen zijn ze het CDA gewoon nodig.
- Ravin ///M
VVD+PVDA+CDA: 82 zetels- onwaarschijnlijk en onwenselijk; verliezer retour
VVD+PVDA+D66+GROENLINKS: 81 zetels- as if!
VVD+CDA+SP+D66: 77 zetels- whahaha
VVD+CDA+SP+GROENLINKS: 77 zetels- when hell freezes over
VVD+PVV+CDA: 76 zetels- de verliezer kan niet weeeeer gaan meeregeren
VVD+PVDA+SP: 76 zetels- economie en gat in de hand...
Zie niet hoe Rutte een stabiel pact kan smeden. Voor de PvdA zou ik uitkijken, die
naaien je erbij wanneer het ze lukt. CDA is in deze verhouding geen verkeerde partner,
maar dan eer je de kiezer niet. Moeilijk moeilijk moeilijk..., ben benieuwd of ze PVV CDA
bij elkaar gaan krijgen, het is makkelijk voor het CDA om nu e weigeren, ze zijn tenslotte
de grote verliezer, terecht of niet. In mijn ogen had de PvdA veel harder gestraft mogen worden.
VVD+PVDA+D66+GROENLINKS: 81 zetels- as if!
VVD+CDA+SP+D66: 77 zetels- whahaha
VVD+CDA+SP+GROENLINKS: 77 zetels- when hell freezes over
VVD+PVV+CDA: 76 zetels- de verliezer kan niet weeeeer gaan meeregeren
VVD+PVDA+SP: 76 zetels- economie en gat in de hand...
Zie niet hoe Rutte een stabiel pact kan smeden. Voor de PvdA zou ik uitkijken, die
naaien je erbij wanneer het ze lukt. CDA is in deze verhouding geen verkeerde partner,
maar dan eer je de kiezer niet. Moeilijk moeilijk moeilijk..., ben benieuwd of ze PVV CDA
bij elkaar gaan krijgen, het is makkelijk voor het CDA om nu e weigeren, ze zijn tenslotte
de grote verliezer, terecht of niet. In mijn ogen had de PvdA veel harder gestraft mogen worden.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Mijn gekleurde mening....
Haha, de gristenen door het putje. ggggristenunie naar beneden en CDA helemaal #epicfail. Dan de spanning tussen PvdA en VVD. Eigenlijk prachtig dat het zo close was. Vanochtend de zure kop van Cohen gezien die nog net Rutte wou feliciteren. Prachtig. Jammer joh, je was er bijna. Met de nadruk op bijna. :twisted: PVV top gedaan natuurlijk. Verder nog wat links gerommel in de marge (SP, GL). D66 gelukkig ook niet te groot, die Pechtold vind ik een engerd.
En ook een dikke fail voor Maurice de Hond en zijn peilvriendjes. Dat sloeg dus ook weer nergens op. Bij de PVV er falikant naast zitten (stuk of 8 zetels, oftewel bijna een half miljoen stemmers ernaast). Maar helemaal bij de CDA. Steevast 26/27 in de peiling, worden het er maar 21 hahaha. Wat heb je nu aan zulke 'peilingen'. Hou maar op Maurice, dit heeft zo ook geen zin.
Maar al met al wel een grappige en leuke uitkomst vind ik.
Mooi dat Rutte de grootste is geworden. VVD en PVV: de grote winnaars. De rest: fail, in meerdere of mindere mate.
Zoals ik eerder zei: graag kabinet VVD, PVV, CDA. 76 Zetels, is genoeg. 1 Juli beginnen maar.
Haha, de gristenen door het putje. ggggristenunie naar beneden en CDA helemaal #epicfail. Dan de spanning tussen PvdA en VVD. Eigenlijk prachtig dat het zo close was. Vanochtend de zure kop van Cohen gezien die nog net Rutte wou feliciteren. Prachtig. Jammer joh, je was er bijna. Met de nadruk op bijna. :twisted: PVV top gedaan natuurlijk. Verder nog wat links gerommel in de marge (SP, GL). D66 gelukkig ook niet te groot, die Pechtold vind ik een engerd.
En ook een dikke fail voor Maurice de Hond en zijn peilvriendjes. Dat sloeg dus ook weer nergens op. Bij de PVV er falikant naast zitten (stuk of 8 zetels, oftewel bijna een half miljoen stemmers ernaast). Maar helemaal bij de CDA. Steevast 26/27 in de peiling, worden het er maar 21 hahaha. Wat heb je nu aan zulke 'peilingen'. Hou maar op Maurice, dit heeft zo ook geen zin.
Maar al met al wel een grappige en leuke uitkomst vind ik.
Zoals ik eerder zei: graag kabinet VVD, PVV, CDA. 76 Zetels, is genoeg. 1 Juli beginnen maar.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 10 jun 2010, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zolas ik reeds melde; de kans op een stabiele regerings coalitie acht ik zeer gering........
Het land heeft het nodig, maar ik zie het er niet van komen...........
Het land heeft het nodig, maar ik zie het er niet van komen...........
- Michel P
+1 Wouter!
CDA in een uderdog positie samen met de winaars VVD en PVV, simpel regeringsakkoord, wachten tot de PVV ook in de eerste kamer voldoende is vertegenwoordigd en het grote veranderen van NL kan beginnen.
Michel
CDA in een uderdog positie samen met de winaars VVD en PVV, simpel regeringsakkoord, wachten tot de PVV ook in de eerste kamer voldoende is vertegenwoordigd en het grote veranderen van NL kan beginnen.
Michel
- GTRene
gelukkig toch nog VVD de grootste :banaan:
wat Ravin voorstelde
der zit veel ervaren personeel...liever geen geloofspartijen maja das nu nog zo in NL en opzich is CDA "mild" helemaal nu ze kleiner zijn
wat Ravin voorstelde
lijkt me wel redelijk, immers balkie is weg(nu die andere nare man nog)VVD+PVV+CDA: 76 zetels- de verliezer kan niet weeeeer gaan meeregeren
der zit veel ervaren personeel...liever geen geloofspartijen maja das nu nog zo in NL en opzich is CDA "mild" helemaal nu ze kleiner zijn
- romo
106 Teletekst do 10 jun
Cohen feliciteert met voorbehoud
` PvdA-leider Cohen heeft VVD-voorman
Rutte onder voorbehoud gefeliciteerd
met de uitslag.Hij zei dat hij nog
nooit zoiets spannends had meegemaakt
als deze verkiezingsavond.
Het PvdA-feest in Paradiso eindigde in
een anticlimax.De stemming was lange
tijd euforisch.Tussen negen uur en half
drie stonden de PvdA en de VVD beide op
31 zetels.De naam van lijsttrekker
Cohen werd langdurig gescandeerd.
Cohen zei gisteravond samen met de
partijen "die dicht bij ons staan" (GL
en D66) aan een socialer Nederland te
gaan werken.Later zei hij dat hij nog
niet op coalities wil vooruitlopen.
Cohen feliciteert met voorbehoud
` PvdA-leider Cohen heeft VVD-voorman
Rutte onder voorbehoud gefeliciteerd
met de uitslag.Hij zei dat hij nog
nooit zoiets spannends had meegemaakt
als deze verkiezingsavond.
Het PvdA-feest in Paradiso eindigde in
een anticlimax.De stemming was lange
tijd euforisch.Tussen negen uur en half
drie stonden de PvdA en de VVD beide op
31 zetels.De naam van lijsttrekker
Cohen werd langdurig gescandeerd.
Cohen zei gisteravond samen met de
partijen "die dicht bij ons staan" (GL
en D66) aan een socialer Nederland te
gaan werken.Later zei hij dat hij nog
niet op coalities wil vooruitlopen.
-
Luco
Tegen beter weten in hoop ik hierop.Ravin ///M schreef:
VVD+PVV+CDA: 76 zetels- de verliezer kan niet weeeeer gaan meeregeren.
Kunnen we gelijk zien hoe Wilders acteert als die in de regering zit.
Misschien wel een betje conservatief deze samenstelling, d 66 erbij voor wat progressieve ideeen zou niet verkeerd zijn, maar ik denk dat het een kansloos verhaal wordt.
- frankv
The day after the night before...
Wat ik interessant vind om te zien is hoe heel Nederland wist dat Balkenende niet nog eens lijsttrekker moest worden, maar een paar mensen in het CDA (zijnde het bestuur en Balkenende) dat niet door hadden en hem binnen een paar uur weer tot lijsttrekker bombardeerden met rampzalige gevolgen voor het CDA. Want 4e partij, daar herstel je denk ik niet snel van.
Een aantal jongere CDA-ers waaronder Eurlings vertrok daarop en nu weet Balkenende zelf ook wat al lang broeide in Nederland, dat het mooi geweest was met Balkenende. Ik heb hem altijd een vreselijke premier gevonden, ik had hem alleen de wijsheid gegund om geen lijststrekker te worden en met opgeheven hoofd te vertrekken ipv zoals nu.
Mijn Groenlinks heeft er een paar zetels bij, ze zullen wel mee gaan doen en hopelijk samen met D66 en de VVD zorgen voor een open internet en digitale burgerrechten ipv a-la-PVV preventieve arrestatie in te gaan voeren. Het enige obstakel is daar nog Fred Teeven. Die raken we niet kwijt denk ik.
Tenzij het PVDA-PVV-D66-GL wordt!
Wat ik interessant vind om te zien is hoe heel Nederland wist dat Balkenende niet nog eens lijsttrekker moest worden, maar een paar mensen in het CDA (zijnde het bestuur en Balkenende) dat niet door hadden en hem binnen een paar uur weer tot lijsttrekker bombardeerden met rampzalige gevolgen voor het CDA. Want 4e partij, daar herstel je denk ik niet snel van.
Een aantal jongere CDA-ers waaronder Eurlings vertrok daarop en nu weet Balkenende zelf ook wat al lang broeide in Nederland, dat het mooi geweest was met Balkenende. Ik heb hem altijd een vreselijke premier gevonden, ik had hem alleen de wijsheid gegund om geen lijststrekker te worden en met opgeheven hoofd te vertrekken ipv zoals nu.
Mijn Groenlinks heeft er een paar zetels bij, ze zullen wel mee gaan doen en hopelijk samen met D66 en de VVD zorgen voor een open internet en digitale burgerrechten ipv a-la-PVV preventieve arrestatie in te gaan voeren. Het enige obstakel is daar nog Fred Teeven. Die raken we niet kwijt denk ik.
- RutgerK
Dat peiligen rond de PVV er naast zaten is niet zo verwonderlijk. Als iemand nu aangeeft dat hij voor zichtzelf houdt op wie hij heeft gestemd is de kans groot dat het een PVV stem was.
Een coalitie voor 1 juli lijkt mij uitgesloten. De VVD zal inderdaad gaan praten met de PVV maar ik denk dat Wilders veel water bij de wijn moet doen en dat een derde en vierde partij erbij zoeken nog veel moeilijker wordt. De kans is groot dat de VVD coalitiepartners zal zoeken waarmee de zwaarste hervormingen op korte termijn in gang kunnen worden gezet en niet zal kiezen voor een minutieus uitgewerkt coalitieakkoord. Misschien is het in deze situatie ook niet zo erg als het kabinet na twee jaar weer klapt.
Wilders weet zij doelgroep en het "tegensentiment" goed aan te spreken, dat moet ik hem nageven.
Een coalitie voor 1 juli lijkt mij uitgesloten. De VVD zal inderdaad gaan praten met de PVV maar ik denk dat Wilders veel water bij de wijn moet doen en dat een derde en vierde partij erbij zoeken nog veel moeilijker wordt. De kans is groot dat de VVD coalitiepartners zal zoeken waarmee de zwaarste hervormingen op korte termijn in gang kunnen worden gezet en niet zal kiezen voor een minutieus uitgewerkt coalitieakkoord. Misschien is het in deze situatie ook niet zo erg als het kabinet na twee jaar weer klapt.
Wilders weet zij doelgroep en het "tegensentiment" goed aan te spreken, dat moet ik hem nageven.
- GTRene
denk dat dat sowieso oorlog wordtfrankv schreef:Mijn Groenlinks heeft er een paar zetels bij, ze zullen wel mee gaan doen en hopelijk samen met D66 en de VVD zorgen voor een open internet en digitale burgerrechten ipv a-la-PVV preventieve arrestatie in te gaan voeren. Het enige obstakel is daar nog Fred Teeven. Die raken we niet kwijt denk ik.
bovendien is bv GL anti auto...maar ze willen graag meedoen en aardig wat water bij de wijn doen dat scheelt, tis wel een vechtertje
@Rutger, denk ook wel dat Wilders daartoe bereid is, niet om ineens zwak te zijn/staan maar om het woord des volks toch wat meer mee te doen gelden...je moet immers wel in een coalitie, samen werken.
hoog inzetten, als er dan wat af gaat valt de "schade" nog mee.
- romo
Dit geeft exact aan hoe groot de kloof tussen het Haagsche establishment en de rest van Nederland is............Balkenende die dus totaal de weg kwijt is en geen enkel realiteitsgevoel danwel buikgevoel heeft hoe het er voor staat en wat er leeft in de Nederlandse samenleving..................een verlicht despoot kan er nog jaloers van worden ......................de man mag gestudeerd hebben maar heeft de naiviteit van een kind..................a man on a holy mission.....................nou bij de PKN is misschien nog wel wat te doen...........Een aantal jongere CDA-ers waaronder Eurlings vertrok daarop en nu weet Balkenende zelf ook wat al lang broeide in Nederland, dat het mooi geweest was met Balkenende. Ik heb hem altijd een vreselijke premier gevonden, ik had hem alleen de wijsheid gegund om geen lijststrekker te worden en met opgeheven hoofd te vertrekken ipv zoals nu.
- RVV
VVD, PVV en CDA dan krijgen we tenminste geen kastje in de auto
.
.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
VVD, PVV en CDA daar hoop ik ook op. Ik ben "bang" en nieuwsgierig tegelijkertijd hoe de PVV het zal gaan doen.
Ik hoop echter van harte dat de PvdA er niet in komt. We zullen het wel zien
Ik hoop echter van harte dat de PvdA er niet in komt. We zullen het wel zien
-
Metchu
ik ben zeer benieuwd hoe nu verder...
- GTRene
hoe zou het komen dat de 4 grote steden? schijnbaar de meeste PvdA stemmen kregenMetchu schreef:ik ben zeer benieuwd hoe nu verder...
hoe is het trouwens met je naamgenoot gelopen? is ie wat gestegen of gelijk gebleven.
- Snipe
Dat klopt. Sowieso gebeurt er dan de eerstkomende tijd vrij weinig, want die combinatie heeft geen meerderheid in de Eerste Kamer.Rico schreef:VVD, PVV en CDA dan krijgen we tenminste geen kastje in de auto![]()
.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Wordt ook tijd om de eerste kamer af te schaffen.