Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Luco

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Luco » 09 jun 2010, 09:50

Uiteindelijk zijn ze allemaal even gehaaid en slecht.

Wilders
Cohen
Balkenende
Rutte
Halsema
enz
enz

Ze liegen en bedriegen allemaal even hard en kunnen geen van allen hun beloftes waarmaken omdat ze altijd moeten schipperen.

Dus ik sla over, het maakt geen donder uit wat je stemt, genaaid wordt je toch, is het niet linksom dan wel rechtsom.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2010, 10:00

Maus335i schreef:Snipe, de SGP wil geen vrouwen in de fractie en de CU wil abortus verbieden (zoals Pechtold terecht opmerkte) en homo's in een hokje plaatsen. Zo zijn er van elke partij wel wat belachelijke standpunten te vinden nietwaar?
De SGP? De CU? Daar noem je ook twee voorbeelden.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 jun 2010, 10:03

Michel, een overheid die zeggenschap zou moeten hebben tot achter de 'voordeur' van de burger is misschien nog wel langer onderwerp van gesprekken in Den Haag en bij politieke partijen. Het is een ontzettend moeilijk onderwerp voor beleid en wet- en regelgeving.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2010, 10:13

RutgerK schreef:Michel, een overheid die zeggenschap zou moeten hebben tot achter de 'voordeur' van de burger is misschien nog wel langer onderwerp van gesprekken in Den Haag en bij politieke partijen. Het is een ontzettend moeilijk onderwerp voor beleid en wet- en regelgeving.
Dat is iets wat je niet moet willen, maar als je ziet hoeveel kinderen ook bij NL tokkies de dupe zijn van geen enkele vorm van opvoeding door falende ouders, dat doet mij dat pijn om te zien. Velen zijn bijvoorbaat kansloos wat erg kostbaar is voor maatschappij en verschrikkelijk voor de betreffende individu!

Als ik op het voetbalveld bij de diverse clubs zie hoe bijvoorbeeld een simpel aspect als overgewicht bij spelertjes van 8/9/10 jaar zichtbaar is, waar velen al voorbij het point of no return zijn, dan is dat met de kennis van misdadig van de ouders........

Als ik zie dat ouders hun kids bij de voetbal dumpen, met 2 euro en afnokken en nooit naar wedstrijd komen kijken en zelfs kids dumpen als er een uitwedstrijd is, en ik zie die spelertjes met de ziel onder de arm lopen, dan raakt mij dat. Dat zo'n kind ontspoort kun je het kind amper kwalijk nemen, hoe storend ook. Het kind wil aandacht, en desnoods negatieve aandacht......

Als die kids dan in een wijk wonen waar dat soort gedrag de norm is, dan is het leed voor iedereen niet te overzien.

Ik mijn ogen hoeft de politiek niet achter de voordeur, echter moeten scholen en consultatiebureau's signaleren en melden, en dan de ouders aanspreken op hun verantwoording. En als dat niet werkt, dan maar snijden in kinderbijslag, en dit reserveren voor het kind en deze pogen beter op te voeden.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2010, 10:14

ik heb in elk geval zojuist gestemd, het was lekker rustig, ff op de fiets, das men eerste keer dit jaar :bag:
maar redelijk goed weer en voelde goed ff de wind door je haren...euhm langs men kop dan :mrgreen:

tjonge dat vel papier is wel lekker groot zeg, zo'n oud mannetje naast me had vrij veel problemen om dat weer redelijk in te vouwen zodat ie in de bus kan, was ook best lastig :D

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2010, 10:16

Dus de SP is weer een stem rijker, Rene? :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2010, 10:19

Snipe schreef:Dus de SP is weer een stem rijker, Rene? :mrgreen:
:mrgreen: ik heb er 4 jaar? geleden wel op gestemd toen nog met Jan Mar...maja dat verhaal kennen we, duistere krachten sloten een verbond, code naam: PAARS :wink:
en Jan werd buitengesloten...

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2010, 10:22

lol, ze zijn op jacht naar de zwevende kiezer en delen wat dingen uit op 1 of ander groot station...

VVD deelt koffie

CDA deelt koekje

wat denk je dat de PVDA uitdeelt :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 jun 2010, 10:25

Snipe, ik ben onbedoeld toch weer in een discussie verwikkeld waarin geprobeerd wordt duidelijk te maken waarom links of rechts beter is. Dat is een discussie zonder eind en doe ik niet (meer) aan mee. Jij zal het nooit eens met mij worden en ik niet met jou. Daar bestaat een democratie om en hebben we meer dan 1 partij om op te kiezen. En maar goed ook!

Ben alleen beetje moe van het feit dat VVD en PVV stemmers direct als asociaal worden bestempeld. Maar dat flikken diverse lijsttrekkers in debatten ook. Volledig kansloze debatten wat ik tot zover er van gezien heb, gaat nergens over.

Metchu

Bericht door Metchu » 09 jun 2010, 10:30

Maus335i schreef:Snipe, ik ben onbedoeld toch weer in een discussie verwikkeld waarin geprobeerd wordt duidelijk te maken waarom links of rechts beter is. Dat is een discussie zonder eind en doe ik niet (meer) aan mee. Jij zal het nooit eens met mij worden en ik niet met jou. Daar bestaat een democratie om en hebben we meer dan 1 partij om op te kiezen. En maar goed ook!

Ben alleen beetje moe van het feit dat VVD en PVV stemmers direct als asociaal worden bestempeld. Maar dat flikken diverse lijsttrekkers in debatten ook. Volledig kansloze debatten wat ik tot zover er van gezien heb, gaat nergens over.
eerste deel geef ik je gelijk, maar het 2e deel... denk je niet dat dat andersom gebeurd? hahahaha komop :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 jun 2010, 10:33

GTRene schreef:
:mrgreen: ik heb er 4 jaar? geleden wel op gestemd toen nog met Jan Mar...maja dat verhaal kennen we, duistere krachten sloten een verbond, code naam: PAARS :wink:
Eeuuh Rene, dat was geen paars kabinet hoor :) Paars was PVDA, VVD en D66. Lijkt mij trouwens weer eens een verademing na 8 jaar coalitie met CDA...

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2010, 10:39

Niels schreef:
GTRene schreef:
Eeuuh Rene, dat was geen paars kabinet hoor :) Paars was PVDA, VVD en D66. Lijkt mij trouwens weer eens een verademing na 8 jaar coalitie met CDA...
ow :bag: hoe heette dat dan? dat waar elke keer de CDA sowieso inzat, dacht dat ze dat paars noemden :D anyway ik vind de namen links of rechts e.d. en die andere namen toch altijd verwarrend, waarom noemen ze dat niet gewoon keuze mogelijkheden of het beestje bij de naam en niet een term, dat links en rechts qua naam zet alleen maar tegen elkaar op vind ik, terwijl het om het programma gaat waar je het mee eens bent of niet :hmmm: zo krijg je discriminatie politiek :hmmm:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 jun 2010, 10:45

Metchu schreef:
Maus335i schreef:Snipe, ik ben onbedoeld toch weer in een discussie verwikkeld waarin geprobeerd wordt duidelijk te maken waarom links of rechts beter is. Dat is een discussie zonder eind en doe ik niet (meer) aan mee. Jij zal het nooit eens met mij worden en ik niet met jou. Daar bestaat een democratie om en hebben we meer dan 1 partij om op te kiezen. En maar goed ook!

eerste deel geef ik je gelijk, maar het 2e deel... denk je niet dat dat andersom gebeurd? hahahaha komop :mrgreen:
Hoe bedoel je? Ik zou links niet per definitie als asociaal willen bestempelen :p

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 09 jun 2010, 10:49

We hebben hierboven in een lijstje wat gaan we stemmen....maar ben benieuwd wat we uiteindelijk hebben gestemd in een lijst ken dat?

Ik dacht eerst ga op het lekkerste hertje stemmen maar dat kwam niet goed uit :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 09 jun 2010, 10:49

Eens met Maus (ook qua politieke richting :)).

Mijn mening... ik stem niet op ggggggristelijke partijen aangezien ik een ongelovige :) ben. Dus geen SGP, CU, CDA of andere middeleeuwse freaks. Verder vind ik linkse partijen compleet asociaal (vooral richting de werkenden) dus ook geen SP, GL, PvdA. Links vind ik van die jaloerse calimero's. Zij zijn groot en ik ben klein en da's niet eerlijk. :bag: Zorg zelf voor succes in je leven en ga niet steeds jaloers met je vingertje wijzen naar anderen die het beter hebben. Niemand krijgt het cadeau in het leven, ook de boven-modaal verdienenden meestal niet. D66 wordt het ook niet, vind die Pechtold een onbetrouwbare glibberige engerd. TON en de Partij van de Diertjes neem ik ook niet serieus. Blijft er niet zoveel over. Ja, VVD en PVV. :)

Ik dacht het zeker te weten tot gister: VVD. Echter neig ik nu ook wel weer naar PVV. Vond Wilders erg sterk gisteravond. Hoe meer er tegen een Wilders aan wordt geschopt uit bepaalde hoeken, hoe meer ik juist geneigd ben hem te steunen. Hou wel van een beetje opschudding. Bovendien heeft hij een hoop goeie punten. Niet over alles met hem eens (WW mag van mij naar 1 jaar toe) maar da's ook bij de VVD zo. Die JSF mogen ze van mij ook cancellen terwijl de VVD 'em wil hebben.

Ik ben best sociaal, maar dan alleen voor de echte slachtoffers (zieken etc.). Daarbuiten mag het van mij wel wat harder worden. Als je goed in staat bent, dan ga je OF studeren OF werken. Zo niet, dan hard aanpakken.

Heb nog tot 21:00u. :) Zolang Job maar niet de grootste wordt, dan kan ik gelijk wel emigreren (of me de komende jaren als boven-modaal verdienende blauw betalen).

Ben benieuwd wat het wordt. Vanavond maar even volgen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 09 jun 2010, 10:54

Ben het wel eens met Wouter81. Ik twijfel nog sterk tussen de PVV en VVD. Maar denk dat het toch de VVD gaat worden...

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2010, 10:57

Spot on Wouter :banaan:

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2010, 11:00

Hmmmm, niet links of rechts in het bijzonder. En wat is links en rechts? Ik hou van weinig regels = liberaal = rechts, jij wil harde aanpak = meer regels = links. Toch denk ik dat jij mij als links ziet. Heel gek is dat...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 jun 2010, 11:01

Zo gek is dat niet. Je verdedigt continu voornamelijk PvdA:

Afbeelding

Uiteraard eensch met Wouter, zoals wel vaker :)

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2010, 11:02

Michel P schreef:Spot on Wouter :banaan:

Michel
Inderdaad mooi verwoord :clap:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 jun 2010, 11:05

duifjes.com schreef:We hebben hierboven in een lijstje wat gaan we stemmen....maar ben benieuwd wat we uiteindelijk hebben gestemd in een lijst ken dat?

Ik dacht eerst ga op het lekkerste hertje stemmen maar dat kwam niet goed uit :mrgreen:
Ik breng toch even een kandidaat van mijn partij onder de aandacht.
http://www.vvd.nl/mensen/detail/75/petra-borst

Op www.kiesdelekkerste.nl staat ze er minder goed op. :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2010, 11:10

Maus335i schreef:Zo gek is dat niet. Je verdedigt continu voornamelijk PvdA:

Afbeelding

Uiteraard eensch met Wouter, zoals wel vaker :)
Als je goed leest is hij een Pechtold fan. Dus op een driebaans autobaan in het midden rijden ;-)

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2010, 11:12

lijkt me sterk...

voetballer Ibrahim Afellay zegt, Wilders? wie is dat?
verder heeft ie wel z'n formulier getekent en uit handen gegeven maar laat de keus van stem over aan diegene die de volmacht krijgt :hmmm:

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2010, 11:15

en op de vraag, wat deelt de PVDA uit op de laatste dag om zieltjes te winnen, hier de video met een verrassende uitslag :wink:

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml

HansD

Bericht door HansD » 09 jun 2010, 11:18

Ik heb nog niet gestemd maar het gaat D'66 worden. Ik heb altijd VVD gestemd maar deze keer 'strategisch' D'66. Ik ben het met een aantal standpunten van de VVD niet eens (mn de HRA), zelfde geldt overigens voor D'66, maar ik zie ze graag in een coalitie om wat tegenwicht te geven. Ze hebben max 4 jaar om zich te bewijzen en zo niet dan wordt het de volgende keer gewoon weer VVD.

PVV zie ik absoluut niet zitten, daar gaat NL niet beter van worden. Dat gezegd hebbende, mocht de PVV een groot aantal zetels halen hoop ik wel dat Wilders mee gaat regeren, laat hem dan die grote bek maar eens waarmaken, waarschijnlijk kunnen we met een jaar weer stemmen maar dan zijn we in ieder geval van die heldenverering af.

Plaats reactie