Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

frankv

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door frankv » 08 jun 2010, 23:07

Maus335i schreef:Onzin natuurlijk. Vanavond zei Wilders letterlijk: of je islamitisch bent of niet, als je meedoet in onze samenleving is er helemaal niets aan de hand. Loop je hier rotzooi te trappen, wordt je teruggestuurd naar eigen land. Ik kan écht niet bedenken waarom ik dáár op tegen zou moeten zijn.
Niet dat ik me niet kan indenken hoe je hier tegen aan kijkt, maar kom op, jongeren waar jij op doelt zijn hier geboren en getogen. Dit IS hun land, er is geen "eigen" ander land waar je ze naar terug kunt sturen. Je bedoelt dat je ze terug wilt sturen naar het land waar hun grootouders zijn geboren. Ik denk dat je een andere oplossing moet zien te vinden voor het doel dat je wilt bereiken, want dat kun je nog zo hard willen, dat gaat niet gebeuren. Dat is ook het probleem met Wilders, hij biedt geen oplossing die juridisch standhoudt, alleen een hoop lawaai.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jun 2010, 23:14

Maus335i schreef:Michel, jouw reactie was mijn reactie op Snipe geweest. Een nog-geen-paar-maanden-oud-burgemeester van Amsterdam is wel degelijk verantwoordelijk voor het uitgestippelde beleid daar. Als gevolg daarvan lopen er nu zoveel straatschoffies rond die de boel terroriseren. Een voorzichtige aanpak werkt al lang niet meer en dat had Cohen in zijn tijd daar al een tijdje kunnen concluderen. De enige andere optie die je dan rest is een hard en streng beleid voeren, ja of gewoon op zn beloop laten maar dan gaat het sowieso fout.

Pappen en nat houden heeft Nederland tot nu toe juist gebracht naar die tweedeling en tweesplitsing in de samenleving waar Cohen juist zo bang voor is. Ik vind het een nobel doel om de mensen meer bij elkaar te brengen, maar zijn (huidige) aanpak werkt niet. Misschien die van Wilders wel...

"MAURICE, JIJ VUILE RACIST!"

Onzin natuurlijk. Vanavond zei Wilders letterlijk: of je islamitisch bent of niet, als je meedoet in onze samenleving is er helemaal niets aan de hand. Loop je hier rotzooi te trappen, wordt je teruggestuurd naar eigen land. Ik kan écht niet bedenken waarom ik dáár op tegen zou moeten zijn.
We hebben het over een paar rotjochies bij de avondvierdaagse, waar gaat het over? En ik vind het wat te ver gaan om die rotjochies te beschouwen als een apocalyptisch voorteken dat de totale ondergang van Nederland inluidt tenzij Wilders ons daarvoor weet te behoeden.
In Rotterdam gebeurt ook wel eens wat, maar ik zie Michel niet posten dat dat de erfenis is van jarenlang zuchten onder VVD-burgemeesters. In Amersfoort zijn PVV-flyeraars van straat getrapt, maar ik zie Michel niet posten dat dat komt door de D66-burgemeester. In Almere bestaat merkwaardig genoeg ook criminaliteit, terwijl ik Michel nergens zie posten dat dat het gevolg is van een VVD-burgemeester en de PVV als grootste partij in de gemeenteraad.
Wat ik dus maar even aan wil geven: Michel overdrijft hier schromelijk in mijn ogen.

SteV6

Bericht door SteV6 » 08 jun 2010, 23:16

Een deel van het probleem van die groep "jochies" is wel dat zij Nederland ook niet als thuisland zien en Nederland of Marokko juist gebruiken wanneer ze dat het beste uitkomt.

Ik vond het debat werderom tenenkrommend. Gelukkig heb ik al langer geleden besloten wat ik ga stemmen.

Stephan

Metchu

Bericht door Metchu » 08 jun 2010, 23:16

ik denk dat IK eruit ben... morgen maar ff stemmen :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 08 jun 2010, 23:19

Een deel van het probleem van die groep "jochies" is wel dat zij Nederland ook niet als thuisland zien
Ik heb het vage vermoeden dat Wilders dat niet beter gaat maken. Het is ook wat lastig om dat gedwongen te veranderen. Komt vanzelf met latere generaties (iets met 2e en 3e generatieproblematiek).

SteV6

Bericht door SteV6 » 08 jun 2010, 23:27

Ik ga daar ook niet vanuit Hans.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 08 jun 2010, 23:32

Metchu schreef:ik denk dat IK eruit ben... morgen maar ff stemmen :mrgreen:
Wanneer sta jij op de lijst?

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2010, 06:32

@snipe het gaat mij niet om de burgemeester, maar je probeert toch te kijken naar wat iemand in het verleden heeft gepresteerd, burgermeester zijn van de hoofdstad lijkt een beetje op baasje spelen maar dan van een stad, en niet zo maar een stad in dit geval maar de hoofdstad......

Maar alles maar als incident benoemen is natuurlijk te heel eenvoudig......... kijk eens naar de voorsteden van Parijs ook alleen maar incidenten zeker, laat je vrouw of dochter eens s'avonds door dit soort kansenwijken lopen........ in de grote steden.........

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2010, 08:15

En waaruit blijkt dat dit geen incident is? Bij dat bericht over die avondvierdaagse zie ik verder geen cijfers of zo, alleen de mening van één persoon. Is Dick Janneman van de Noord-Hollandse Wandelbond een expert op het gebied van veiligheid?
Volgens mij is het zo dat het in de Diamantbuurt in de afgelopen jaren veiliger is geworden, net als in Zuid-Oost, Bos en Lommer, De Baarsjes en Overtoomse Veld. Een paar jaar terug had je in Zuid-Oost regelmatig het idee door een ghetto te rijden, nu is dat veel minder het geval (al zijn er nog wel buurten waar je niet altijd even graag komt).

Overigens meldt hetzelfde bericht: "''De organisator in Ouderkerk twijfelt of hij doorgaat, omdat hij vreest dat een automobilist een keer een kind doodrijdt. Hij is bezorgd over de veiligheid, en over de aansprakelijkheid van de organisatie.'' Ernstige ongelukken hebben zich nog niet voorgedaan, maar bij sommige tochten zijn wel vijftig klaar-overs nodig. Onderweegs: ''Ook wij voelen de verharding op straat. De lontjes worden steeds korter.'' "
Ik ben benieuwd naar de aanpak die Wilders en jij in gedachten hebben hiervoor? Het leger inzetten? Automobilisten het land uitgooien? De grenzen sluiten voor iedereen met een rijbewijs?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 jun 2010, 08:40

Sowieso is dat niet een probleem van alleen Amsterdam en allochtonen. Ik heb het ook in andere steden en andere evenementen meegemaakt. Lees de kleine berichten maar rond de straatspeeldag, autovrijezondag, marathons enz. Er zijn steeds meer mensen die alleen hun 'prioriteiten' belangrijk vinden.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 jun 2010, 08:41

Ik had wel verwacht veel tegengas te krijgen omdat ik de naam Wilders noemde, dat is nou eenmaal per definitie zo zodra je over PVV of Wilders begint. Volstrekt belachelijk is als je het mij vraagt.

@Frank, met een beetje common sense snap je toch ook wel dat Wilders het niet heeft over mensen die hier in Nederland geboren zijn? Dat zijn gewoon Nederlanders en die pak je in Nederland aan met Nederlandse straffen. Hij heeft over rotzooi schoppende jongeren die hier naartoe zijn geemigreerd.

@Hans, het klopt dat Wilders wel meer dingen roept, maar welke politicus niet.. Iedereen draait en liegt, al helemaal in die debatten. Sommige lijsttrekkers kijken zelfs naar andere debatten. Zo was er een Halsema die aan het einde heel verontwaardigd zei: "meneer Wilders, begrijp ik nu goed dat u gedraaid bent en de AOW leeftijd niet meer als breekpunt heeft?" En dat terwijl hij tot 3x daarvoor heeft gezegd dat hij daar geen concessies op wil doen. Dan vraag ik me echt af wat je op zo'n positie doet, als je al niet eens kan luisteren.

@Snipe, een probleem oplossen begint met erkennen van het probleem. Dat werkt in de psychologie zo, dat werkt in de samenleving zo. Zolang Den Haag ONTkent dat er problemen zijn, zal er helemaal noppes veranderen. Zodra men er van bewust is dat de gehele Nederlandse samenleving steeds harder en asocialer wordt, dán wordt het eens tijd om aan oplossingen te gaan denken.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 09 jun 2010, 08:44, 3 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2010, 08:42

Ik stopte laatst voor een zebrapad en toen begonnen er ook auto's achter me te driftig te toeteren en met middelvingers te zwaaien. Dat was in warzone Voorthuizen.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 09 jun 2010, 08:46

Maus335i schreef: Zolang Den Haag ONTkent dat er problemen zijn, zal er helemaal noppes veranderen.
Ja het moet nu eenmaal van bovenaf komen he.... :roll:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 jun 2010, 08:49

Geelhoed schreef:
Maus335i schreef: Zolang Den Haag ONTkent dat er problemen zijn, zal er helemaal noppes veranderen.
Ja het moet nu eenmaal van bovenaf komen he.... :roll:
Ja, daar zijn wel 300 voorbeelden van te geven.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2010, 09:00

Maus335i schreef:@Snipe, een probleem oplossen begint met erkennen van het probleem. Dat werkt in de psychologie zo, dat werkt in de samenleving zo. Zolang Den Haag ONTkent dat er problemen zijn, zal er helemaal noppes veranderen. Zodra men er van bewust is dat de gehele Nederlandse samenleving steeds harder en asocialer wordt, dán wordt het eens tijd om aan oplossingen te gaan denken.
Dat klopt, maar ik denk dat je die verharding niet oplost door er als overheid snoeihard in te beuken met inzet van het leger en andere onzin die Wilders voorstelt.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 jun 2010, 09:10

Maurice, ik snap dat het makkelijker is om onderwerpen heel zwart wit uit een te zetten en een analyse te maken die in dichotomieën uiteenvalt.

Den Haag ontkent helemaal niets. In 1998 trad het kabinet Kok II aan met een 'projectminister' Grote Steden- en Integratiebeleid. Alle onderwerpen die hier genoemd worden zijn allang onderkend. De burger kan makkelijk lullen over oplossingen maar overheden hebben toch te maken met wet- en regelgeving en moeten hun beleid daarbinnen vormgeven. Die 'tik' die je al burger wel even uit zou delen aan een 'kut allochtoon' is voor een overheid geen middel dat in te zetten is. Politiek is niet een ja/nee wereld.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2010, 09:19

Vraag eens aan goed geïntegreerde turken of marokkanen hoe er moet worden opgetreden tegen dit soort klootzakjes, stuk voor stuk kiezen die niet voor softe optie. Het ook al lang geen kwajongens gedrag meer, maar dat wil de zittende politiek wel doen geloven, als ook dat het slechts enkele gastjes zijn, lekker subjectief.

Als politie in uniform in bepaalde wijken in Amsterdam al als provocatie gezien word door de klootzakjes dan is er gewoon iets goed mis in de koppies van die gastjes. Maar waarom gedragen ze zich zo, omdat er geen duidelijke harde grenzen worden gesteld, dat begint bij een gebrek aan opvoeding, ouders falen bigtime, en als de regels van de straat waarbij macho gedrag en geweld de norm zijn dan regeren is het hek van de dam.

Hoe is het mogelijk dat de zusjes van deze klootzakjes het veel beter doen? Komt dit omdat deze onevenredig zwaar aan de ketting worden gelegd en een onder absurd zware sociale controle onderhevig zijn.......... Zou de balans niet wat verschoven moeten worden, zodat de prinsjes van de familie wat meer aan de ketting komen te liggen en zich zo tot normaal burger te ontwikkelen, met een normaal portie normbesef en fatsoen.......

Michel

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 jun 2010, 09:19

Snipe schreef:
Maus335i schreef:@Snipe, een probleem oplossen begint met erkennen van het probleem. Dat werkt in de psychologie zo, dat werkt in de samenleving zo. Zolang Den Haag ONTkent dat er problemen zijn, zal er helemaal noppes veranderen. Zodra men er van bewust is dat de gehele Nederlandse samenleving steeds harder en asocialer wordt, dán wordt het eens tijd om aan oplossingen te gaan denken.
Dat klopt, maar ik denk dat je die verharding niet oplost door er als overheid snoeihard in te beuken met inzet van het leger en andere onzin die Wilders voorstelt.
Inzetten van het leger in gebieden waar de politie niks meer te zeggen heeft is niet zo heel gek bedacht. Je houdt namelijk wederom 2 opties over, want praten is al gebeurd. Of gewoon op zn beloop laten of ja, er keihard inbeuken en leger inzetten om de rust (tijdelijk) op straat te laten wederkeren.

Dat politiek geen ja of nee is werd gister weer pijnlijk duidelijk. Niemand schijnt gewoon antwoord op een vraag te kunnen geven, zonder ontzettend veel ruis zodat er eigenlijk helemaal geen antwoord wordt gegeven. Het feit dat de doorsnee Nederlander steeds asocialer wordt doet mij toch echt denken dat de voorgaande politiek tot nu toe gefaald heeft.

Die tweedeling in Nederland tussen allochtoon en autochtoon komt niet (alleen) door Wilders, dat komt net zo goed door het knuffelen van allochtone jongeren die ontspoort zijn door de huidige aanpak. Dat is een probleem dat Wilders aan de kaak stelt en dat is exact waarom meneer zo scoort in de peilingen. Nederland is het huidige beleid gewoon zat. Als het WEL goed ging had Wilders net zoals Verdonk op 0 zetels gestaan.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2010, 09:22

Overigens is Wilders het Kamerlid dat verdedigt dat Israël schepen aanvalt in internationale wateren, het Kamerlid dat vragen stelt over Kinderen voor Kinderen-liedjes van jaren her, het Kamerlid dat zich laat sponsoren door conservatieve Amerikanen (alsof dat zo'n veilig land is overigens), het Kamerlid dat de grondwet wil passeren en het Kamerlid dat zijn kleine fractie nu al nauwelijks in bedwang kan houden.

Iemand gisteren Hero Brinkman nog gezien bij DWDD?

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2010, 09:30

Je bedoelt bij de PVDA DRAAIT DOOR Snipe, wel duidelijk blijven he. Denk dat je het filmpje van de PVDA over de heer Rutte ook stijlvol vond....... wie had het over alles bij elkaar houden......... en gaat iemand dan insinueren dat iemand een mama's kindje is, en homo, alsof dat iets minderwaardigs is......... valt wel goed bij een groot deel van hun achterban.... die het niet zo op homo's hebben........

Michel

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 jun 2010, 09:35

Michel P schreef: het gaat mij niet om de burgemeester, maar je probeert toch te kijken naar wat iemand in het verleden heeft gepresteerd, burgermeester zijn van de hoofdstad lijkt een beetje op baasje spelen maar dan van een stad, en niet zo maar een stad in dit geval maar de hoofdstad......
Selectief dan hè, Cohen wordt wel kritisch onder de loep genomen maar een Wilders niet. Cohen kan afgerekend worden op wat ie heeft gedaan maar Wilders niet want die heeft in het verleden nog niets gedaan :lol: Daarnaast blijft ie er ook wel voor zorgen dat ie nergens op afgerekend kan worden zodat ie lekker een slachtofferrol kan aannemen.

No-offence specifiek naar jou toe Michel maar zo werkt het nu eenmaal. Iemand die nog niets heeft gepresteerd wordt meer credits toegeschoven dan iemand die matig heeft gepresteerd bijvoorbeeld. Verder krijgt iemand met een grotere bek meer credibilitiy dan een fatsoenlijk iemand en (zo werkt dat zelfs op vergaderingen op het werk). Let wel ik ben geen Cohen fan maar als de bevolking op een dergelijke oppervlakkige zwart/wit wijze tot een besluit komt dan krijgt het gewoon een regering die het verdiend en das al jaren zo.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2010, 09:36

Misschien heb ik niet opgelet, Michel, maar volgens mij is Peter R. de Vries geen PvdA'er, Hero Brinkman ook niet. Dus als die twee met elkaar in gesprek gaan, heeft de PvdA daar verder niks mee te maken, lijkt me zo. Maar ik begrijp dat als Brinkman zelfstandig, zonder dat hem iets gevraagd wordt, compleet waanzinnige uitspraken doet dat ook aan het programma ligt?

....maar om je vraag te beantwoorden, dat filmpje over Rutte vond ik niks.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 jun 2010, 09:37

Snipe, de SGP wil geen vrouwen in de fractie en de CU wil abortus verbieden (zoals Pechtold terecht opmerkte) en homo's in een hokje plaatsen. Zo zijn er van elke partij wel wat belachelijke standpunten te vinden nietwaar?

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2010, 09:47

Maus335i schreef:Snipe, de SGP wil geen vrouwen in de fractie en de CU wil abortus verbieden (zoals Pechtold terecht opmerkte) en homo's in een hokje plaatsen. Zo zijn er van elke partij wel wat belachelijke standpunten te vinden nietwaar?
PVDA plaatst Rutte ook in het homo hokje.......... zegt wel hoe onzeker ze zijn over de verkiezingen, dat dan weer wel.

+1

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2010, 09:47

misschien is Brinkman wel een soort infiltrant in de PVV die er voor "moet" zorgen dat het bv niet te groot moet/kan worden en dus dit soort acties uit begint te voeren op bepaalde momenten dat het er om begint te gaan. :hmmm:

anyway...vanavond het zure Balkenende gezicht (hoop ik ivm verlies) wil ik niet missen :roflol:

Plaats reactie