Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Snipe

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Snipe » 05 jun 2010, 22:31

Hmmmmmja misschien wel, maar de laatste 10 jaar of zo zijn ze toch eerder gericht op D66. Maar goed, dat onderzoeksbureau zal toch wel een soort van kloppend onderzoek hebben gedaan? Ik stem verder ook geen PvdA, maar ik vond Cohen ook wel een prima burgemeester eigenlijk. Waar bijvoorbeeld Wilders de indruk geeft dat hij impulsief en opvliegend is, geeft Cohen de indruk dat hij nadenkt en de rust bewaart - ook al ben je het niet altijd met hem eens. Die uitstraling was hij kwijt in het begin van de verkiezingscampagne, onder meer bij de beroemde/beruchte uitzending van Nova. Gisteren bij DWDD was het weer helemaal terug.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 05 jun 2010, 23:14

Ik had het idee dat hij een beetje aan het toneelspelen was bij DWDD, maar toneelspelen doen de meeste politici wel...

Michel P

Bericht door Michel P » 06 jun 2010, 08:02

ErikMartijn schreef:Ik had het idee dat hij een beetje aan het toneelspelen was bij DWDD, maar toneelspelen doen de meeste politici wel...
Was ook take 300, net zolang tot Cohen het goed deed, en goed in de camera keek.......

PVDA is ook een groot toneel gezelschap ;-)

MIchel

frankv

Bericht door frankv » 06 jun 2010, 09:23

Voor mensen die JP nog overwegen even een premier onwaardige vertoning:

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 06 jun 2010, 09:34

frankv schreef:een premier onwaardige vertoning:
Ach welnee. Dat bekrompen gedoe altijd. Op GeenStijl gaat het er ook uitgebreid over. Op die site moet iedereen een kantoorbaantje hebben (anders word je voor kunstgekkie versleten), mag je geen mening hebben (check wat ze over links te melden hebben) en moet iedereen direct spraakwatervallen in dat vieze voorlichterstaaltje (waarbij ze Cohen, die soms wél nadenkt voor hij antwoord geeft, 'de hakkelaar' noemen). Nu met Balkenende ook. Jarenlang hebben ze het over Grijs als ze naar een kabinet-Balkie verwijzen. Nu laat 'ie zich een keer van een wat minder grijze kant zien en is het weer niet goed.

(En dat zeg ik, als notoire Balk-hater.)

frankv

Bericht door frankv » 06 jun 2010, 09:43

Snipe schreef:
frankv schreef:een premier onwaardige vertoning:
Ach welnee. Dat bekrompen gedoe altijd. Op GeenStijl gaat het er ook uitgebreid over. Op die site moet iedereen een kantoorbaantje hebben (anders word je voor kunstgekkie versleten), mag je geen mening hebben (check wat ze over links te melden hebben) en moet iedereen direct spraakwatervallen in dat vieze voorlichterstaaltje (waarbij ze Cohen, die soms wél nadenkt voor hij antwoord geeft, 'de hakkelaar' noemen). Nu met Balkenende ook. Jarenlang hebben ze het over Grijs als ze naar een kabinet-Balkie verwijzen. Nu laat 'ie zich een keer van een wat minder grijze kant zien en is het weer niet goed.

(En dat zeg ik, als notoire Balk-hater.)
Deze komt ook van GeenStijl. Ik blijf het premier onwaardig vinden om met "fuck drugs" rond te lopen. Laat de man toch vooral zichzelf zijn. Hij heeft dit shirt alleen maar aangetrokken omdat een CDA PR mannetje heeft bedacht dat het een goed idee is en hij zelf blijkbaar het inschattingsvermogen mist om dat PR mannetje maar naar huis te sturen.

Overigens zijn zowel de comments hier als op GeenStijl vermakelijk eenzijdig negatief over alles dat naar links riekt. Ik ga lekker op GroenLinks stemmen en hoop dat Job premier wordt. Alhoewel ik een kabinet VVD, GroenLinks, D66 ook wel zie zitten. Eindelijk eens wat positieve vernieuwing!

Snipe

Bericht door Snipe » 06 jun 2010, 09:50

frankv schreef:Ik blijf het premier onwaardig vinden om met "fuck drugs" rond te lopen. Laat de man toch vooral zichzelf zijn. Hij heeft dit shirt alleen maar aangetrokken omdat een CDA PR mannetje heeft bedacht dat het een goed idee is en hij zelf blijkbaar het inschattingsvermogen mist om dat PR mannetje maar naar huis te sturen.

Overigens zijn zowel de comments hier als op GeenStijl vermakelijk eenzijdig negatief over alles dat naar links riekt. Ik ga lekker op GroenLinks stemmen en hoop dat Job premier wordt. Alhoewel ik een kabinet VVD, GroenLinks, D66 ook wel zie zitten. Eindelijk eens wat positieve vernieuwing!
Ik weet niet of de CDA-voorlichter dat bedacht heeft. Het shirt is in ieder geval van Moedige Moeders (http://www.moedigemoeders.nl/), wat je een goed doel zou kunnen noemen. Als je het zo bekijkt is het verder ook niet zo raar dat De Balk dat shirt draagt. Moeders die proberen om hun kinderen bij de drugs vandaan te houden, dat klinkt als een standpunt dat wel bij het CDA zou kunnen passen.

......en als je wil dat Job premier wordt, is het logischer om op de PvdA te stemmen dan op GroenLinks.

Metchu

Bericht door Metchu » 06 jun 2010, 10:37

Snipe schreef:
frankv schreef:Ik blijf het premier onwaardig vinden om met "fuck drugs" rond te lopen. Laat de man toch vooral zichzelf zijn. Hij heeft dit shirt alleen maar aangetrokken omdat een CDA PR mannetje heeft bedacht dat het een goed idee is en hij zelf blijkbaar het inschattingsvermogen mist om dat PR mannetje maar naar huis te sturen.

Ik weet niet of de CDA-voorlichter dat bedacht heeft. Het shirt is in ieder geval van Moedige Moeders (http://www.moedigemoeders.nl/), wat je een goed doel zou kunnen noemen. Als je het zo bekijkt is het verder ook niet zo raar dat De Balk dat shirt draagt. Moeders die proberen om hun kinderen bij de drugs vandaan te houden, dat klinkt als een standpunt dat wel bij het CDA zou kunnen passen.

......en als je wil dat Job premier wordt, is het logischer om op de PvdA te stemmen dan op GroenLinks.

idd, check dit videootje: http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... e-video%29

ik vind het ook een stom shirt, maar als je het in perspectief zet... is het een stuk minder erg dan dat Geenstijl doet vermoeden... daar zijn ze erg goed in :thumbup:

JP

Bericht door JP » 06 jun 2010, 11:09

Dacht dat die tekst op het shirt een opsomming was voor de eerste levensbehoeften

- Fuck
- Drugs (voor sommige dan, hè Joran)
- Biertje !

:bag:

frankv

Bericht door frankv » 06 jun 2010, 12:41

JP schreef:Dacht dat die tekst op het shirt een opsomming was voor de eerste levensbehoeften

- Fuck
- Drugs (voor sommige dan, hè Joran)
- Biertje !
:D

Ok, moedige moeders, dat nuanceert de zaak natuurlijk. GeenStijl is inderdaad zonder uitzondering negatief, inclusief alle reaguurders.

En ik heb besloten niet "strategisch" te gaan stemmen. Ik heb de vorige keer op Wouter Bos gestemd om een grote partij tegenover het CDA te krijgen, maar kreeg vervolgens alsnog weer JP als premier. Deze keer stem ik niet strategisch en zoeken ze het allemaal maar uit. Ik wil een progressief liberaal programma.

Michel P

Bericht door Michel P » 07 jun 2010, 10:17

Publieke omroep toch een links propaganda bolwerk?
Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 07 jun 2010, 11:00

Michel P schreef:Publieke omroep toch een links propaganda bolwerk?
Zo'n grafiekje kunnen we allemaal wel maken. Als je even naar het lijstje kijkt (ook gepost op GeenStijl, zie http://www.geenstijl.nl/archives/images ... jstje.html) zie je dat er nogal selectief gewinkeld is. Dat verkiezingsgala op BNN wordt niet genoemd, zendtijd voor politieke partijen is ook op publieke omroep, Politiek24 is ook publieke omroep, Rottenberg staat nergens op de lijst, etc...

Robertdj

Bericht door Robertdj » 07 jun 2010, 11:03

frankv schreef:Voor mensen die JP nog overwegen even een premier onwaardige vertoning:

Afbeelding
Pechtold had hier vanmorgen een mooie uitspraak over:

"Fuck drugs terwijl hij met een blikje drugs in z'n hand staat"

Metchu

Bericht door Metchu » 07 jun 2010, 11:06

There is certainly some truth to the conventional wisdom about the immigration debate: that Europe lags far behind the United States in its ability to craft a truly multiethnic society, to turn newcomers into citizens. European countries, by this reckoning, are prisoners of their old racial or nationalistic identities.
http://www.nytimes.com/2010/05/30/magaz ... yor-t.html

the NY-Times...

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jun 2010, 11:16

the USA is ook heel anders gevormd dan Europa, vergeet dat niet...
USA werd gevormd door van buiten afkomende mensen bijwijze van, die pikten alles gewoon in en ja dan kun je weinig anders zeggen :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 07 jun 2010, 13:40

GTRene schreef:the USA is ook heel anders gevormd dan Europa, vergeet dat niet...
USA werd gevormd door van buiten afkomende mensen bijwijze van, die pikten alles gewoon in en ja dan kun je weinig anders zeggen :wink:
+1 en de vangnetjes voor de zielig geachte allochtoon, de positieve discriminatie, het pamperen van hun cultuur, i.p.v. cold turkey in het diepe te worden gegooit en je maar moeten redden. Dat had velen afgeschrikt te komen, terwijl de sociale hangmat natuurlijk als een honingpot heeft gewerkt en nog werkt met een aanzuigende werking van onrendabelen in deze kennis economie....

Laat ik voorop stellen dat een allochtoon niet zielig is! Een mens van welke afkomst dan ook heeft zijn eigen verantwoording en dient zijn eigen broek op te houden. Door het zeker voor niet westerse begrippen riante comfortabele sociale stelsel is er amper tot geen prikkel de eigen broek op te houden, dan wel niet te komen omdat er niets te halen valt. Grenzen hoeven ook niet dicht, echter een harde selectie aan de poort, zoals o.a. Canada doet, wat kun jij betekenen voor het land, als ook de eerste 10 jaar geen rechten op de sociale voorzieningen als daar niet voor is betaald, zal de acceptatie van de allochtoon doen vergroten.

Nu zijn er grote groepen allochtonen die al tot in de derde generatie hier zijn, doch ver onder de maat scoren o.b.v. de bijdrage aan de economie, echter zijn het groot verbruikers van de sociale voorzieningen. Ik veroordeel de individuele (mis)bruiker niet, die denkt slim te zijn, maar wel de politiek die dit al jaren faciliteerd........ van de knaken van de belastingbetaler. En dan maar lekker bezuinigen terwijl het aan de andere kant dwijlen met de kraan open is, en dan het gek vinden dat werkenden het steeds minder normaal vinden om alles maar te slikken.

Dat de gevestigde partijen alles bagataliseren is duidelijk, dat is ook niet zo moeilijk, want zijn wonen niet in de achterstandwijken....... het NIMBY gedrag is tot kunst verheven.......... In Den Haag zitten lijkt meer op een maatschappelijke stage, waarin je netwerkt voor je toekomstige mats baan, met minimaal 2x een balkie per jaar aan salaris.

Wat dat betreft had de VVD het in 2008 als enige correct wat betreft de analyse over de krediet crisis, dit terwijl Wouter Bos nog in mooie luchtkastelen bleef geloven, en de burgers in slaap poogde te sussen met de mededeling dat de krediet crisis Nederland totaal voorbij zou gaan........ en dat voor iemand die minister van Financien was.............. zegt genoeg over het nivo van de gemiddelde politicus........

Een bindend refendum zou daarom de betrokkenheid van de politiek met de burger wat meer kunnen borgen.

Nog steeds zwevend, echter niet aan de linker/of christenkant van het spectrum.

Michel

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 jun 2010, 14:10

Dan lijk je me ook niet bepaald zwevend meer Michel :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 07 jun 2010, 14:13

Niels schreef:Dan lijk je me ook niet bepaald zwevend meer Michel :wink:
Jawel tussen 2 partijen :wink:

Michel

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 07 jun 2010, 14:21

Eensch met Michel! 8)

Snipe

Bericht door Snipe » 07 jun 2010, 14:25

Michel P schreef:Wat dat betreft had de VVD het in 2008 als enige correct wat betreft de analyse over de krediet crisis
Ze voorspelden dat de crisis zou komen, maar een analyse? Nee, die heb ik niet gezien. Wel zo verstandig van de VVD, want bij hun achterban ligt het waarschijnlijk niet zo lekker als Rutte gaat verkondigen dat 'rechtse hobby's' de wereld in een crisis hebben gestort.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 jun 2010, 14:34

Snipe schreef:
Michel P schreef:Wat dat betreft had de VVD het in 2008 als enige correct wat betreft de analyse over de krediet crisis
Ze voorspelden dat de crisis zou komen, maar een analyse? Nee, die heb ik niet gezien. Wel zo verstandig van de VVD, want bij hun achterban ligt het waarschijnlijk niet zo lekker als Rutte gaat verkondigen dat 'rechtse hobby's' de wereld in een crisis hebben gestort.
Zonder die "rechtse hobby's" hadden wij het in Nederland niet zo goed gehad als nu. En elk voordeel heb zn nadeel.

Verder volledig eens met Michel, zoals wel vaker. Ik probeer al een tijdje een greencard te bemachtigen in Amerika, maar vergeet het maar. Als zelfstandig ondernemer heb je mogelijkheden, maar dan alleen voor maximaal 7 jaar en vervolgens moet je weer vertrekken. Pas als je voor minimaal 10 mensen werk verzorgt, dán maak je kans op een greencard (ofwel permanente verblijfsvergunning). In Canada en Australië is het niet anders. Je draagt bij aan de economie, of je hebt hier niets te zoeken.

Politieke vluchtelingen overigens uitgezonderd. Die kunnen hier tijdelijk verblijven en zodra de rommel in eigen land opgelost is weer netjes terug. Ik denk trouwens dat er weinig mensen hier zijn die moeite hebben met immigranten die iets toe te voegen hebben aan onze economie.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 07 jun 2010, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 jun 2010, 14:39

Ik ben het wel met Snipe eens dat er bij de VVD een groot gat licht tussen het zogenaamd voorspellen van de crisis (toch een kredietcrisis in de huizenmarkt als aanjager) en het nemen van actie in de komende kabinetsperiode om een dergelijke kredietcrisis te voorkomen. Vooral het vermijden van het onderwerp HRA doet mijn liberale hart pijn.

Snipe

Bericht door Snipe » 07 jun 2010, 14:44

Maus335i schreef:Zonder die "rechtse hobby's" hadden wij het in Nederland niet zo goed gehad als nu.
Het stond ook niet voor niks tussen aanhalingstekens natuurlijk, omdat "rechtse hobby's" minstens zo'n idiote uitdrukking is als de befaamde "linkse hobby's" waar Wilders het regelmatig over heeft.

Michel P

Bericht door Michel P » 07 jun 2010, 14:48

Snipe schreef:
Linkse hobby's zijn volgens mij toch wat duurder.......... en verpesten niet zelden de leefbaarheid in NL.

@Maus, uiteraard politieke vluchtelingen dienen altijd te worden opgenomen, echter wel met de restrictie dat als de situatie veranderd is in het land van herkomst, en men kan hier de broek niet zelf ophouden, dan verplicht terug.

Michel

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 jun 2010, 14:53

Michel, aan welke linkse hobby's moet ik denken die alleen maar geld kosten?

Plaats reactie