BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Petrolhead Tom » 04 jun 2010, 10:59

Dat weet ik ook wel ik bedoel er alleen mee aan te geven dat ik het erg jammer vind dat de afscheid versie van de 1 een turbo motor heeft terwijl dan de nieuwe al klaar staat. Daar zou ik niet voor in een oud model willen rondrijden. in een NA toerenjanker wel.

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2010, 11:33

Dit wordt een opgepimpte 135i voor ///M geld. Geen eigen motorontwikkeling. Inderdaad zoals velen zeggen een cashcow op een uitgaand model.

Wat wel mooi is. Brede spat borden die kunnen straks mooi op de racer.:)

Macboy

Bericht door Macboy » 04 jun 2010, 11:47

Nou brengt BMW een M-model uit op basis van de 1-serie en zit de helft alweer te zeiken dat het niks is :)

Grappig.

Ik denk juist KOM MAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRR !!!!!

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2010, 12:31

ja macboy jij hebt al een geblazen koffiemolen in het vooronder dus jij bent die miele geluiden inmiddels wel gewend. :)

Zo n M1 hoort een 8500 toerige 6 cil te hebben met 300plus pk en niks anders. Dit is gewoon even heel simpel heel snel een 135i oppimpen wat upsmuck en in de showroom met dat ding en dat vindt ik jammer.

De 1 serie is gewoon de best sturende bmw in het totale bmw gamma en daar had voor een echte M gewoon meer ingezeten.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 jun 2010, 12:52

Miele geluiden. LOL

Mijn Miele wasdroogcombinatie is ook binnen trouwens. Met de N55 in 't vooronder.

Cheers
Popeye

RVV

Bericht door RVV » 04 jun 2010, 13:01

Leuk man :thumbup:

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2010, 13:02

Robin als daily is zo n miele perfect.

Rico dat wordt een 535i photoshoot en rijverslag:)

Hielke

Bericht door Hielke » 04 jun 2010, 14:00

Andre schreef:Robin als daily is zo n miele perfect.

Zolang de fotograaf de groothoeklens dan maar niet vergeet mee te nemen :lol:

RVV

Bericht door RVV » 04 jun 2010, 14:04

Andre schreef:Robin als daily is zo n miele perfect.

:D

Macboy

Bericht door Macboy » 04 jun 2010, 21:49

Tuurlijk Andre hadden ze gewoon de 130i moeten lepelen en kietelen. Maar toch blijf ik vertrouwen hebben in die Bayern. Die GTI met zijn zwak 2.0 4 cilindertje is al een relatieve parel in de toeren, dus dan kan BMW dat ook wel lijkt mij !

herwinbmw

Bericht door herwinbmw » 05 jun 2010, 19:35

Ze hadden de S54 door moeten ontwikkelen voor dit ding dan was het gaaf geweest en echt BMW M !!

vind de beleving helemaal niks in een x35i is misschien wel snel maar maakt mij niet blij!

rij je met een M3 e46 heb je superfun en vergeet je gelijk om iets nieuws(lees turbo motor) te kopen

Het is waarschijnlijk het groene tijdperk over een 3 tot 5 jaar is er misschien weer een atmosferische M(hoop ik samen met heel de M familie)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 jun 2010, 20:21

Ik vind het soms wel jammer dat die nieuwe modellen allemaal perfect moeten zijn in techniek en weet ik veel wat allemaal niet meer. Wat is er mis met RWD + een hoogtoerige 6 cyl., weinig luxe en gewoon een ietsdikkerebodydannormaal?

Maar alsnog ben ik benieuwd naar dit ding. 8)

Andre

Bericht door Andre » 05 jun 2010, 20:32

Ik hoop met je mee herwinbmw.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jun 2010, 20:35

Volgens Scotty gaan we eerst dit beleven;

Three to Eight
500cc : A New Base in Engine Design

It is no secret that in terms of downsizing it's CO 2 levels BMW are moving to replace it's current range of engines with new Three,Four, Six and Eight Cylinders.

The new three cylinder will be part of a range of engines utilising a new common 500cc per cylinder base design which also uses Direct-Injection and Turbo charging. This engine will feature in many BMW models but will not be perceived as a Base engine or entry model.

The new 1er and 3er will receive it first but other BMW/MINI models will also inherit this engine.
Forget about the terms associated with Three-Cylinders such as weak or underpowered. This is a BMW engine and for a three cylinder it will offer excellent refinement with a sporting edge plus delivers an excellent CO2 output.
A lighter engine will also contribute to a weight reduction in the car also. The upcoming four cylinder Turbocharged engines in three range variants will also follow this procedure , The first TurboCharged four will be introduced in the new BMW 1er in 2011, and then follow into the BMW X3 which then follows the debut of the all new BMW 3er Sedan in late 2011.
The New range of Turbo charged engines will bring many new innovations for the first time in a new product launch and the 1er is that model.

The idea of using 500cc pe cylinder in future BMW engines which will rise from the 1.5 right up to a V8 will save resources in engine development costs and engine production.

Tom

Bericht door Tom » 05 jun 2010, 22:08

This is a BMW engine and for a three cylinder it will offer excellent refinement with a sporting edge
:goodnight:

Snipe

Bericht door Snipe » 05 jun 2010, 22:26

for a three cylinder
De allesvernietigende woorden.

RVV

Bericht door RVV » 05 jun 2010, 23:57

herwinbmw

Bericht door herwinbmw » 06 jun 2010, 20:35

voor de bellegers onder ons Porsche kopen.

gaan waarschijnlijk veel BMW M rijders strikken......

Sperdy

Bericht door Sperdy » 06 jun 2010, 20:51

Ik vind wel dat we van alles veronderstellen dat de 135i M op voorhand niets is. 't is turbo enzovoorts. Ik geef toe, ik ben niet de meest ervaren en die-hard racer hier op dit forum :) maar niemand hier, heeft er nog maar 1 mm in gereden. Dit is de eerste echte sport M BMW met een turbo! Ik zou zeggen, afwachten, afwachten. Denk je dat M gek is? Dat denk ik niet. BMW M heeft toch even een vette naam te verliezen, dat is niet normaal gewoon. En het gaat hier om serieus geld. Een BMW M mag niet mislukken, sterker, hij moet altijd beter zijn dan haar concurrentieveld. Nee, ik serveer deze 135i M helemaal niet af, ik veronderstel (maar ik heb er zelf natuurlijk ook nog geen mm in gereden, dat het blijft gissen) dat het zo maar zou kunnen dat iedereen plotsklaps roept: turbo is niets, maar deze 135i M is toch wel heel lekker. Ik verwacht dat het die kant uit, reken maar van yes.

Tom

Bericht door Tom » 06 jun 2010, 22:35

De media was nou bepaald lyrisch over de recente X5M en X6M.
Ja die dingen gaan erg hard, maar het was nou niet alsof die auto's de geschiedenis ingingen alsof ze een nieuwe standaard hadden gezet en de concurrentie ver achter zich lieten.

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2010, 23:04

135i 335i 535i is zeker geen slechte auto/motor in tegendeel.

Als daily drive meer als prima misschien wel beter dan een atmo ///M. Maar zo n turbo is geen emotionele aankoop( het gevoel dat je iets speciaals koopt). Een 3.5i bmw koop je haal je op en ga je dagelijks mee rijden.

Als ik de M3 starte dan was het al prachtig om de stationaire loopt te horen. Start eens de 135i het is net als me vrouw de miele stofzuiger aanzet. Zero emotion gewoon een snelle dagelijkse motor waar niks mis mee is overigs. Het is maar net wat je zoekt.

Kijk als zo n M1 voor 60k wordt aangeboden dan is het een leuke auto voor het geld. Gaat ie 75k of meer kosten dan is het belachelijk, want hij biedt gewoon geen bezit emotie voor mij met die 3.5i motor erin. Dan is ie alleen intressant als een ///M daily drive dan is 60k dik betaald. Als je dan toch 60k wilt uitgeven voor sportieveling. Tik dan eens 996 gt3 in op gaspedaal.nl

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 jun 2010, 09:55

Ik ben het wel met Ferdie eens..........................er valt een hele naam en faam te verdedigen op dit gebied.................dus toekomstige ///M motoren met turbo hebben de edele taak en verplichting om de voorgangers te doen vergeten........................dat is voordien altijd gelukt, zal nu ook zo zijn............

Blijft, terecht, over de emotionele binding die je met een atmo hebt, als het over motoren bouw gaat..................maar ja, wat doen we er aan?
De eerste T Ford rijders waren misschien ook wel melancholisch over het peerd dat op de gang mocht blijven staan...........................en de platte wagen in de schuur kon blijven.........

herwinbmw

Bericht door herwinbmw » 07 jun 2010, 10:05

hoogtoerige sport motoren in een standaard jasje dat was waar M voor stond!!

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2010, 10:06

Ik ben het wel met Ferdie eens..........................er valt een hele naam en faam te verdedigen op dit gebied.................dus toekomstige ///M motoren met turbo hebben de edele taak en verplichting om de voorgangers te doen vergeten........................dat is voordien altijd gelukt, zal nu ook zo zijn............
Totaal niet mee eens Robert :wink: Ten eerste blijven de M motoren die nu in het verleden zijn gemaakt in het geheugen gegrift. Wat er ook gebeurt die gaan we echt niet vergeten.

Dan, of een turbo motor een hoogtoerige atmo doet vergeten, nou ook dat zal nooit gebeuren, hooguit bij een een generatie die niet weet wat een Atmo M blok is.

Die nieuwe 1 serie M variant zal uiteraard een goed doorontwikkeld product worden. En zal ook wel als een echt M door het leven gaan. Maar gelijktijdig zal elke huidige M rijder die juist gekozen heeft voor het hoogtoerige atmo karakter straks het gewoon jammer vinden dat het afgelopen is met dit unieke concept.

Vorige week reed ik in de Cooper S met turbomotor... 184pk ..meest sportieve Mini...maar als het een blauwdruk is voor de meest sportieve M reeks met turbo straks dan zie ik het heel somber in.

Tristan

Bericht door Tristan » 07 jun 2010, 10:11

Rico schreef:
Vorige week reed ik in de Cooper S met turbomotor... 184pk ..meest sportieve Mini...maar als het een blauwdruk is voor de meest sportieve M reeks met turbo straks dan zie ik het heel somber in.
Dat is een PSA motor. Denk niet dat ze bij ///M GmbH PSA motoren in hun auto's bouwen. :wink:

Plaats reactie