Voetbal Algemeen/actueel!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu

Re: Voetbal [algemeen/actueel]

Bericht door Metchu » 27 mei 2010, 13:43

Engelaar en Anita naar huis
Uitgegeven: 27 mei 2010 13:13
Laatst gewijzigd: 27 mei 2010 13:40
HOOFDDORP - Vurnon Anita, Ron Vlaar, Orlando Engelaar en Jeremain Lens gaan niet met Oranje mee naar het WK. Dit is donderdagmiddag bekend geworden.
© ANP

Het viertal is door bondscoach Bert van Marwijk te verstaan gegeven dat het de koffers mag pakken.

Ze vliegen donderdagmiddag vanaf Franz Josef Strauss luchthaven in München naar huis.

Braafheid

Er zijn nu 23 spelers over die zeker zijn van het toernooi. Van de spelers die vooraf tot de twijfelgevallen leken te behoren, zijn André Ooijer, Khalid Boulahrouz, Edson Braafheid, Stijn Schaars, Eljero Elia en Ryan Babel dus van de partij in Zuid-Afrika.

Om 17.00 uur licht Van Marwijk zijn keuzes toe op een persconferentie.

Spelersgroep

De definitieve spelersgroep zou er dan als volgt uit zien:

Doel: Maarten Stekelenburg, Michel Vorm, Sander Boschker;

Verdediging: Khalid Boulahrouz, André Ooijer, Gregory van der Wiel, John Heitinga, Joris Mathijsen, Giovanni van Bronckhorst, Edson Braafheid;

Middenveld: Nigel de Jong, Mark van Bommel, Rafael van der Vaart, Stijn Schaars, Ibrahim Afellay, Wesley Sneijder, Demy de Zeeuw;

Aanval: Dirk Kuijt, Arjen Robben, Ryan Babel, Eljero Elia, Robin van Persie, Klaas Jan Huntelaar.

Volg alles over het WK op onze special
© NUsport

in ander nieuws, meest opmerkelijke bericht van de dag:
Maradona uit de kleren bij wereldtitel Argentinië

27/05/2010 13:04

De mensen die Diego Maradona graag naakt willen zien, moeten duimen voor Argentinië. De oud-international gaat namelijk bij succes in Zuid-Afrika uit de kleren.

Maradona deed zijn belofte in een radio-interview. 'Als we de wereldtitel pakken, dan ren ik naakt naar de Obelisk in Buenos Aires', zei de soms onnavolgbare bondscoach van Argentinië na de 5-0 overwinning op Canada.

Argentinië begint op 12 juni met WK met de wedstrijd tegen Nigeria. Griekenland en Zuid-Korea zijn de andere twee tegenstanders in de groepsfase.

BrianV

Bericht door BrianV » 27 mei 2010, 14:09

ik wil gewoon niet geloven dat braafheid mee gaat ipv van Anita :'(
Anita is veel strakker en agressiever dan braafheid in verdedigen :clap: .

Ach de bron is televaag :whistle:

Hunter

Bericht door Hunter » 27 mei 2010, 14:23

tsja, ik had eigenlijk ook "gerekend" op Braafheid (en Ooijer) ipv Vlaar / Anita.
Maar jah, in principe zijn het toch allemaal bankzitters :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 27 mei 2010, 14:44

Dan kunnen we nu de -gewenste- opstelling posten, we zijn tenslotte allemaal bondscoach en weten hoe het moet :D

Stekelenburg

vd Wiel Heitinga Mathijssen v Bronckhorst

de Jong v Bommel

Robben Sneijder vd Vaart/Elia

v Persie

vd Vaart/Elia heb ik zo neergezet omdat ik in principe Elia daar graag zie, ik hou wel van die snelle buitenspelers en bijna geen enkel ander land speelt daarmee, maar hij heeft zo lang niet gespeeld dat het erg afhankelijk is van zijn conditie en vorm en die kan ik niet beoordelen.

HansD

Bericht door HansD » 27 mei 2010, 14:45

mmm spaties werken blijkbaar niet :hmmm: . Afijn jullie snappen het wel.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 28 mei 2010, 14:01

Nou, Frankrijk heeft het EK binnengesleept. Zoals verwacht. :)

BrianV

Bericht door BrianV » 28 mei 2010, 14:11

Robin Hartog schreef:Nou, Frankrijk heeft het EK binnengesleept. Zoals verwacht. :)
in 2016 zit Brian in frankrijk :mrgreen:

MartijnS

Bericht door MartijnS » 28 mei 2010, 14:20

Over 2 jaar naar Polen is ook wel goed te doen :D

Heb echt heel veel zin in het WK!

Metchu

Bericht door Metchu » 29 mei 2010, 12:45

een leuk stukje van onze Guus in het verre oosten :mrgreen:
Turkije had EK moeten krijgen

AMSTERDAM - Turkije heeft op één stem uiteindelijk niet de organisatie voor het EK 2016 gekregen. Ik begrijp daar dus niks van. Zo blijkt eens temeer, dat politiek nog altijd het topvoetbal bepaalt.

Ik heb met mijn eigen ogen kunnen zien, hoe sterk het Turkse bid in elkaar steekt. Niet alleen is alles gegarandeerd, in veel gevallen is al met de bouw van nieuwe stadions en de vernieuwing van de infrastructuur begonnen. Hoeveel garanties moet je nog kunnen bieden?

Toch is het EK naar Frankrijk gegaan, dat het toernooi niet alleen al twee keer heeft gehad, maar in 1998 nog het WK organiseerde. Dit voelt gewoon niet goed, omdat je het gevoel krijgt dat de inhoud van een bid blijkbaar niet het zwaarste weegt. Anders valt de keuze voor Frankrijk, het land van UEFA-president Michel Platini, niet te rijmen.

Intussen kijk ik vanuit mijn hotelkamer uit op het stadion van de beroemde honkbalclub Philadelphia Phillies. Morgen spelen we met Turkije voor 60.000 toeschouwers de uitzwaaiwedstrijd van de Verenigde Staten, voordat de Amerikanen naar Zuid-Afrika afreizen. De afsluiting van een interessante eerste week als bondscoach, waarin we met twee overwinningen zijn gestart.

Tegen Tsjechië werd het 2-1 en tegen de Ieren 2-0. Maar belangrijker was, dat we alle spelers mee hadden die ik er bij wilde hebben. In totaal 33 internationals; van sterspeler Altintop tot enkele talentvolle jeugdspelers. Met deze grote groep hebben we dagelijks getraind. Volgens de meeste spelers soms iets te lang, maar dat kwam omdat ik een paar keer vergeten was mijn horloge om te doen.

Verder heb ik met diverse jongens de eerste gesprekken gevoerd om zo beter inzicht te krijgen met wie ik de komende jaren te maken krijg. En eerlijk is eerlijk, de eerste indrukken zijn echt heel goed. De groep is gretig en evenwichtig, toch vind ik dat sommige spelers meer moeten brengen dan de rest. Dat kan nog interessant worden.

Wat de Nederlanders in Turkije betreft, heb ik tot-nu-toe alleen gesproken met Johan Neeskens, die samen met Frank Rijkaard de technische leiding bij Galatasaray heeft. Met Frank ga ik binnenkort om de tafel zitten, om zo een beter inzicht in het Turkse voetbal te krijgen.

Zo probeer ik me in te werken, terwijl om me heen alle teams naar Zuid-Afrika afreizen. Morgen word ik daar tegen de VS helemaal mee geconfronteerd. Het zijn dus van die dagen, dat je weer even slikken moet. Niets meer of minder, omdat ik het missen van het WK met Rusland inmiddels een plek heb gegeven. Overigens niet zo, dat ik alsnog in ben gegaan op allerlei aanbiedingen om in Zuid-Afrika aanwezig te zijn.

Daarom zal ik mijn commentaar voor de NOS ook gewoon vanuit Hilversum geven. Voor de rest heb ik vandaag vooral te maken met veel teleurgestelde Turken, die het gewoon verdiend hadden om EURO 2016 te krijgen. De ambities waren er, bovendien had je zo het voetbal in de breedte een geweldige impuls kunnen geven. Helaas blijken in het internationale voetbal andere belangen soms zwaarder te wegen.

Metchu

Bericht door Metchu » 30 mei 2010, 22:28

ideaal voor thuis!

Afbeelding

BrianV

Bericht door BrianV » 03 jun 2010, 14:19

Waar op internet kan je het WK live volgen?
wordt wel een probleem met het werk.

Ga gewoon in me orjanje shirt naar het werk

MartijnS

Bericht door MartijnS » 03 jun 2010, 14:41

NOS streamt alle wedstrijden.

Hunter

Bericht door Hunter » 03 jun 2010, 14:59

Hier wordt (gelukkig) een TV neer gezet.
Maar idd, de NOS streamed de wedstrijden.

Zojuist zo'n oranje jurkje gescoord. Ik weet nu alleen niet of ik het meer voor mijn vriendin doe of voor mijzelf :mrgreen: :banaan:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 03 jun 2010, 15:02

Metchu schreef:ideaal voor thuis!

Afbeelding

Alleen tijdens het WK?

Heb je geen contract voor onbepaalde tijd? :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 05 jun 2010, 15:48

oh nee oh nee oh nee oh nee! ROBBEN!!??? wat een schlemiel... hoop dat het niets ernstigs is ...

Metchu

Bericht door Metchu » 08 jun 2010, 09:54

wat doen we om de tijd te doden? PESSEN !!! :mrgreen: :mrgreen:

heerlijk rauw dit 8)

BrianV

Bericht door BrianV » 08 jun 2010, 14:41

http://nos.nl/l/tcm:5-737814

kunnen we embed video's van de nos toestaan?

MartijnS

Bericht door MartijnS » 08 jun 2010, 14:57

Deze is mooi :D

Metchu

Bericht door Metchu » 08 jun 2010, 15:00

waar kan je ze eigenlijk live volgen? het moet ergens live te kijken zijn namelijk! :mrgreen:

MartijnS

Bericht door MartijnS » 08 jun 2010, 15:01

Metchu

Bericht door Metchu » 08 jun 2010, 15:04

haha lache! wat een helden :mrgreen:

BrianV

Bericht door BrianV » 10 jun 2010, 11:46

Twitterverbod volgt op scheldwoord van Elia
Wangedrag van Eljero Elia ligt ten grondslag aan het twitterverbod voor de spelers van het Nederlands elftal. De aanvaller nam live op video het woord 'kankermarokkaan' in de mond.
"Maar hij heeft wel ongelooflijk veel spijt", aldus een woordvoerder van de KNVB tegen de Telegraaf. "Hij baalt enorm van dit voorval en wil aan iedereen zijn excuses maken. We hebben voor aanvang van het WK besloten om twitteren niet te verbieden. Zoiets hoort nu eenmaal bij de moderne tijd. Maar Elia heeft laten zien dat hij niet met dit medium om kan gaan. Daarom is er nu besloten om helemaal niet meer te twitteren."

Elia nam het woord toen hij met enkele ploeggenoten het voetbalspel Pro Evolution Soccer aan het spelen was. Via een webcam werden de beelden rechtstreeks op internet uitgezonden. Een toeschouwer zou Elia hebben beledigd, waarna die hem voor 'kankermarokkaan' uitmaakte. De overige spelers reageerden geschokt op de uitlatingen van Elia.

Het zou een bekende van Elia zijn geweest die het scheldwoord naar zijn hoofd kreeg. In het bijzijn waren onder meer Ryan Babel en Michel Vorm.

Sukkel :sealed:

Metchu

Bericht door Metchu » 10 jun 2010, 23:13

mrogen begint het dan ... ik zal voor de buis zitten hoor !heb er echt zin in...

ik heb 3 pooltjes ingevuld en bij alledrie had ik een andere kampioen..Nederland, Spanje en Brazilie... wat me wel opviel is dat Spanje elke keer wel in de finale kwam... dus ik denk dat Spanje de grootste kanshebber is... afrikaans land dat gaat verrassen is nigeria denk ik ... vraag me niet waarom :P

Luco

Bericht door Luco » 10 jun 2010, 23:18

Je hebt al net zoveel verstand van voetbal als van politiek :mrgreen: :nana: :beer:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 jun 2010, 23:19

Metchu schreef:mrogen begint het dan ... ik zal voor de buis zitten hoor !heb er echt zin in...

ik heb 3 pooltjes ingevuld en bij alledrie had ik een andere kampioen..Nederland, Spanje en Brazilie... wat me wel opviel is dat Spanje elke keer wel in de finale kwam... dus ik denk dat Spanje de grootste kanshebber is... afrikaans land dat gaat verrassen is nigeria denk ik ... vraag me niet waarom :P
De eerste wedstrijd van Nederland moet ik kijken in een lobby in Berlijn, de tweede wedstrijd in een lobby in Brussel. Ik pak denk ik toch maar een oranje shirt in voor het geval dat. Moet er nog wel heel erg inkomen!

Plaats reactie