Slechte ervaring retour sturen internetwinkel

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jurriuit

Slechte ervaring retour sturen internetwinkel

Bericht door Jurriuit » 03 jun 2010, 12:15

Mijn half jaar oude logitech X540 speakers vertoonden een irritant gekraak wanneer ik het volume verstelde dus nam ik contact op met de verkopende internetwinkel om ze terug te sturen.
Kreeg ik netjes een retourbon en dergelijke om het ding naar Frankrijk (hoofdkantoor) terug op te sturen. Dat vind ik allemaal nog wel prima. Bij het postkantoor dik 25 euro af moeten tikken voor het pakket (een kwart van de waarde van het product!)
Ik netjes een mailtje sturen naar de klantenservice van de internetwinkel of ik de verzendkosten terug kan vorderen, sturen ze doodleuk terug dat ze dat niet doen....

Hoe belachelijk is dat!
Ik ga er nog achteraan want dit pik ik niet echt eigenlijk.

MartijnGizmo

Re: Slechte ervaring retour sturen internetwinkel

Bericht door MartijnGizmo » 03 jun 2010, 12:44

Ah, die Franse webshop staat ook niet bekend om z'n goede aftersales...

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 03 jun 2010, 12:48

Dat is het waardeloze van webshops. Daarom koop ik zulk soort dingen gewoon in de winkel.

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 03 jun 2010, 12:50

Martijn Koevoets schreef:Ah, die Franse webshop staat ook niet bekend om z'n goede aftersales...
Als ik dat eerder had geweten, had ik er niet gekocht. Logitech wilde de speakers niet terugnemen zolang ik de garantie bij desbetreffende winkel heb lopen. Beetje jammer dat het nu weer flink geld moet kosten om die dingen te laten fiksen.

Blijkt toch maar weer dat kopen op internet makkelijk is zolang er niets misgaat, dan is het ineens gekut....
*edit, what chris said

Peric

Bericht door Peric » 03 jun 2010, 13:01

Je had ook een beetje contactspray in de knop kunnen spuiten, dan had hoogswaarschijnlijk het gekraak overgeweest.. :)
Succes ermee..

BrianV

Bericht door BrianV » 03 jun 2010, 13:03

ik denk dat je gewoon pech heb met deze internetwinkel,
tot nu toe heb ik zelf helemaal geen problemen met online inkopen en is de service gewoon goed.

Ik weet bijna zeker dat we deze discussie al eerder hebben gevoerd op DF :whistle:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 jun 2010, 13:06

Chris van S. schreef:Dat is het waardeloze van webshops. Daarom koop ik zulk soort dingen gewoon in de winkel.
Dit soort flauwe fratsen kom je ook in een gewone winkel tegen. De winkel levert "garantie", maar zodra er iets kapot is ben je het 4 weken kwijt omdat ze het op moeten sturen. Net zo'n klote service als je het mij vraagt.

Het ligt gewoon aan het type ondernemer. De een maakt zich druk om de klant en de ander maakt zich alleen druk om de centjes. Dat soort toko's houden het nimmer lang vol.

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 03 jun 2010, 13:10

Peric schreef:Je had ook een beetje contactspray in de knop kunnen spuiten, dan had hoogswaarschijnlijk het gekraak overgeweest.. :)
Succes ermee..
Is helemaal waar, maar zolang ik garantie heb en een product nog zo jong is, verwacht ik dat het voor mij gerepareerd wordt.
Maus335i schreef:
Chris van S. schreef:Dat is het waardeloze van webshops. Daarom koop ik zulk soort dingen gewoon in de winkel.
Dit soort flauwe fratsen kom je ook in een gewone winkel tegen. De winkel levert "garantie", maar zodra er iets kapot is ben je het 4 weken kwijt omdat ze het op moeten sturen. Net zo'n klote service als je het mij vraagt.

Het ligt gewoon aan het type ondernemer. De een maakt zich druk om de klant en de ander maakt zich alleen druk om de centjes. Dat soort toko's houden het nimmer lang vol.
Klopt, ik baal sowieso al dat ik de speakers kwijt ben en al helemaal dat het me ook nog geld kost wat de webwinkel niet wil vergoeden. (zijn ze dat niet verplicht eigenlijk???)

Het probleem met dit soort toko's is dat ze producten voor een lage prijs aanbieden en dat de consument daarvoor zwicht, niet nadenkend wat er kan gebeuren als er iets mis is met het product.
Zolang de prijzen laag blijven, zal de handel ook wel blijven lopen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 jun 2010, 13:14

Volgens mij zijn (helaas) niet verplicht om je de verzendkosten te retourneren. Ik vind 25 euro wel veel trouwens, maar dat zal wel komen omdat het een internationale verzending is?

Prijs is wel vaak de grootste drijfveer van Nederlanders :D Maar als je online bestelt, zoek eerst eens wat referenties van de webshop op. Meestal koop ik iets duurder bij een webshop die ik ken. Vooral computerartikelen koop ik via 4launch, goedkoper dan de winkel maar duurder dan de prijsvechters. Problemen nooit gehad, altijd netjes en op tijd leveren.

Beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar voor vervolgaankopen zou je hier iets rekening mee kunnen houden misschien.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 03 jun 2010, 13:21

Ben wel kieskeurig in wat ik via webshops koop en wat in een "echte" winkel.
En als het een webshop wordt dan speelt voor mij zeker mee waar ze gevestigd zijn.

Bij de bewuste webshop had ik ook al eens gekeken voor een Home Cinema Set, maar bewest niet daar gekocht vanwege het Franse !
Dan maar iets meer betalen en in een Nederlandse webshop kopen.
Binnen Nederland is namelijk alles wel aan te rijden, en de meeste webshops hebben ook wel een soort van service balie waar je terecht kunt.

Hoef je het ook niet op te sturen....

Verder blijft het natuurlijk altijd gezeik als iets verrot gaat / niet werkt.
Het ge-oh van het laten repareren, opsturen, ophalen, kosten..........bleugh

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 03 jun 2010, 13:26

Als ik iets op het internet bestel, bestel ik het vaak ook bij goed aangeschreven site. Soms is die het goedkoopst, soms een paar euro duurder. Nog altijd stukken goedkoper dan in de winkel en daar gaat het me om.

Buitenlandse webshops heb ik het ook niet zo op, maar zolang het een grote bekende webshop is met goede recensie doe ik dat ook gewoon.

Heb wel het geluk gehad dat het tot nu toe altijd goed was. Garantiegevallen zijn per definitie een bron van ergernis volgens mij...

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 03 jun 2010, 13:33

Maus335i schreef:Volgens mij zijn (helaas) niet verplicht om je de verzendkosten te retourneren. Ik vind 25 euro wel veel trouwens, maar dat zal wel komen omdat het een internationale verzending is?

Prijs is wel vaak de grootste drijfveer van Nederlanders :D Maar als je online bestelt, zoek eerst eens wat referenties van de webshop op. Meestal koop ik iets duurder bij een webshop die ik ken. Vooral computerartikelen koop ik via 4launch, goedkoper dan de winkel maar duurder dan de prijsvechters. Problemen nooit gehad, altijd netjes en op tijd leveren.

Beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar voor vervolgaankopen zou je hier iets rekening mee kunnen houden misschien.
Het probleem is dat ik de aankoop zelf niet heb gedaan, meer het bouwen en samenstellen van mijn PC heb uitbesteed bij een vriend van me.
Ikzelf ken Pixmania wel en zou er dus nooit wat bestellen, hij helaas wel. Nu het hele spulletje kapot is zit ik met het gedonder en de kosten.

Ik heb me al wat verder zitten verdiepen in de verzendkosten die ze dus inderdaad niet verplicht zijn te vergoeden, alleen de kosten die zij maken om het product terug bij mij te krijgen...

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 03 jun 2010, 13:47

Maus335i schreef:

Je bent inderdaad je spulletjes kwijt. Maar dan ben je geen verzend kosten- en desbetreffende irritatie kwijt. ;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 jun 2010, 15:34

Verzendkosten zijn wel het risico wat je neemt door goedkoper online te kopen imho. Daarom koop ik bewust ook geen duurdere elektronische goederen online. Als je er wat mee hebt en je moet het verzekerd verzenden dan hang je al.

Dus dat je veel moet betalen aan het postkantoor zie ik niet als een slechte retour ervaring. Beetje risico van het vak :wink:

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 03 jun 2010, 15:46

Niels schreef:Dus dat je veel moet betalen aan het postkantoor zie ik niet als een slechte retour ervaring. Beetje risico van het vak :wink:
Klopt, daar zit voor mij ook de angel niet, wel in het feit dat de internetwinkel op geen enkele manier tegemoet wil komen in de kosten.

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 03 jun 2010, 16:52

Leest de klantenservice van Pixmania stiekem mee op dit forum????
Ineens krijg ik een email dat ik de gemaakte verzendkosten vergoed krijg, prima dus. :banaan:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 jun 2010, 17:04

Ik heb ook mindere ervaringen zoals het krijgen van een product met Engels netsnoer.

Macboy

Bericht door Macboy » 04 jun 2010, 11:39

Uiteraard zullen ze de verzendkosten ook moeten vergoeden, dit geldt denk ik binnen de hele EU. Maar misschien altijd verstandig om een Nederlandse webshop te nemen ? Overigens kun je ook Logitech zelf wel aanspreken hierop hoor. Die hebben er gewoon geen zin in en schuiven het door, maar juridisch gezien zijn ze gewoon aanspreekbaar.

Mooi dat het toch geregeld is.

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 04 jun 2010, 12:33

Macboy schreef:Uiteraard zullen ze de verzendkosten ook moeten vergoeden, dit geldt denk ik binnen de hele EU. Maar misschien altijd verstandig om een Nederlandse webshop te nemen ? Overigens kun je ook Logitech zelf wel aanspreken hierop hoor. Die hebben er gewoon geen zin in en schuiven het door, maar juridisch gezien zijn ze gewoon aanspreekbaar.

Mooi dat het toch geregeld is.
Dat eerste dacht ik eigenlijk ook al ja. Zolang ze het bij iedere klant lijven weigeren zal het grootste deel er verder geen werk van maken. Zo verdienen ze makkelijk geld.

Liever had ik ook logitech erop aangesproken, grote kans dat de reparatie dan stukken sneller gaat. M'n speakers gaan nu alsnog naar logitech voor expertise, lekker dubbelop dus.

Maar inderdaad, blij dat het nu geregeld wordt. Voortaan bestel ik sowieso niet meer bij die toko, ik betaal liever iets meer voor een fatsoenlijke after-sales.

HansD

Bericht door HansD » 04 jun 2010, 12:55

Overigens kun je ook Logitech zelf wel aanspreken hierop hoor. Die hebben er gewoon geen zin in en schuiven het door, maar juridisch gezien zijn ze gewoon aanspreekbaar.
De verkopende partij is verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie richting de particulier. Dat de verkopende partij het weer doorschuift doet niet ter zake. Als particulier heb je wettelijk alleen met de partij die jouw het produkt verkocht heeft te maken, mocht Logitech iets fout doen kan de winkel/internetshop Logitech wel aansprakelijk stellen maar daar sta je als particulier buiten.
Dit kan voordelen en nadelen hebben, voordeel is als je van het kastje naar de muur wordt gestuurd je het produkt bij de winkel in kan leveren met de opmerking jullie regelen dit. Nadeel is dat als je via internet koopt de leverancier ook kan zeggen doe het maar via de webshop, dat het dan langer duurt is het risico van internetaankopen.

Dat sommige leveranciers een directe after-sales organisatie gericht op de particulier hebben is een extra service en geen wettelijk voorschrift.
ik betaal liever iets meer voor een fatsoenlijke after-sales.
Alle service is naar zijn geld. Zolang het goed gaat is internet prima om een paar centen te besparen maar het risico als het mis gaat moet je op de koop toenemen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 jun 2010, 13:52

Jurriuit schreef:Mijn half jaar oude logitech X540 speakers vertoonden een irritant gekraak wanneer ik het volume verstelde dus nam ik contact op met de verkopende internetwinkel om ze terug te sturen.
Kreeg ik netjes een retourbon en dergelijke om het ding naar Frankrijk (hoofdkantoor) terug op te sturen. Dat vind ik allemaal nog wel prima. Bij het postkantoor dik 25 euro af moeten tikken voor het pakket (een kwart van de waarde van het product!)
Ik netjes een mailtje sturen naar de klantenservice van de internetwinkel of ik de verzendkosten terug kan vorderen, sturen ze doodleuk terug dat ze dat niet doen....

Hoe belachelijk is dat!
Ik ga er nog achteraan want dit pik ik niet echt eigenlijk.
zeker pixmania?? daar heb ik ook zulke ellende mee mee gemaakt...
+1 heb nu een paar keer me neus gestoten met dit soort fratsen en ga nu gewoon weer naar de winkel met een fatsoenlijke service :D

Plaats reactie