
BMW S 1000 RR
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW S 1000 RR
En spuit het kettingvet er matig op vlak na het rijden, werkt beter dan vlak voor het rijden 

-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: BMW S 1000 RR
Ik ken totaal geen Duits maar zijn dat die systemen die je ketting vet houden? Zo ja.. niet doen. Al vaker gehoord dat die krengen je ketting te vaak invetten en te veel.
-
OnlineErik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW S 1000 RR
Reed je met de nieuwe outfit of met een oud blauw/zwart pak? In geval van het laatste, dan ben je gespot op de A2. Zo niet, dan niet 

- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Erik dB schreef:Reed je met de nieuwe outfit of met een oud blauw/zwart pak? In geval van het laatste, dan ben je gespot op de A2. Zo niet, dan niet
It wasn`t me........................
Ben nog aan het inrijden, vermijd de snelweg als de pest...................

-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: BMW S 1000 RR
Nog steeds? Ik had 1500km in 1 week erop manromo schreef:Erik dB schreef:Reed je met de nieuwe outfit of met een oud blauw/zwart pak? In geval van het laatste, dan ben je gespot op de A2. Zo niet, dan niet
It wasn`t me........................
Ben nog aan het inrijden, vermijd de snelweg als de pest...................

- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Ik ben nog wel even bezig...............................door de week komt er niets van, te veel verplichtingen.........tja 

-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: BMW S 1000 RR
Dan heb je nog twee dagen over hoor 
Ik had hetzelfe "probleem"

Ik had hetzelfe "probleem"
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW S 1000 RR
Robert, kom een keer op een mooie zonnige dag naar Emmen 
Hier zijn erg leuke bochtjes om te rijden

Hier zijn erg leuke bochtjes om te rijden

- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Check "helm slider"...................

Even een vraag over die haakse ventielen.
1 Waar kan ik die kopen?
2 Is het de bedoeling dat je die alleen gebruikt voor het checken dan wel oppompen van de banden en voor dat je gaat rijden die ventielen weer verwijdert?
3 Hoe vaak check je de bandenspanning?
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW S 1000 RR
Sommige kan je laten zitten en sommige moet of kan je verwijderen. Ik zou ze gewoon verwijderen. Is maar even bijgaan. Dingen zijn bij elke motorzaak wel te krijgen als het goed is. Tenminste, hier bij motorsport Klazienaveen liggen ze gewoon in de vitrine.
Zal 1 dezer dagen ook ff een setje scoren. Morgen toch nieuwe banden onder e SRAD dus gelijk ook mar van die dingen dr bij
Ik check de spanning zowat elke keer als ik ga rijden.
Zal 1 dezer dagen ook ff een setje scoren. Morgen toch nieuwe banden onder e SRAD dus gelijk ook mar van die dingen dr bij

Ik check de spanning zowat elke keer als ik ga rijden.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW S 1000 RR
Ik dacht dat je haakse ventielen bedoelde die gewoon in de velg zitten, die kun je dus niet verwijderen. Lijkt me een logischere oplossing.
P.S. De duc heeft voor een haakse (ivm. schijfremmen) en achter een schuin ventiel (makkelijker te bereiken).
P.S. De duc heeft voor een haakse (ivm. schijfremmen) en achter een schuin ventiel (makkelijker te bereiken).
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Ik denk zef aan een soort van "opzet ventiel" nadat je de banden op spanning hebt gebracht dat ding weer verwijderen, dat lijkt me het makkelijkst? 

-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: BMW S 1000 RR
Ik maak wel een foto van het ventiel van mijn Street Triple R... die is gewoon haaks, hoef je niks erop en eraf te halen.. is toch gewoon het best?
- Knot
- Berichten: 40450
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW S 1000 RR
Spanning check ik eens per 2 maanden ofzo, begin met 2,50 / 2,65 en na 2 maanden is dat 2,40 / 2,55 zo'n beetje, je voelt vanzelf als er 0,1 bar uit is dat de motor anders stuurt.
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Ik ben me een beetje aan het inlezen in compressoren.............en ik koop liever wat goeds dan iets wat weer 1/2 werkt................
1 Wat is een beetje goed spul? Of maakt het merk niet uit?
2 Moet het olie gesmeerd zijn, of is dat niet nodig?
3 Wat is het te adviseren ketel volume?
Tips/adviezen welkom, kom der maar in.......................
1 Wat is een beetje goed spul? Of maakt het merk niet uit?
2 Moet het olie gesmeerd zijn, of is dat niet nodig?
3 Wat is het te adviseren ketel volume?
Tips/adviezen welkom, kom der maar in.......................
-
- Berichten: 9463
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: BMW S 1000 RR
Bel je ook altijd een aannemer om een schilderijtje aan de muur te hangen?
Oftewel... zo'n bouwmarktding van 75 euri doet het goed genoeg voor wat jij ermee wilt gaan doen (bandjes oppompen).
Hoeft echt geen overkillapparaat te zijn hehe.

Oftewel... zo'n bouwmarktding van 75 euri doet het goed genoeg voor wat jij ermee wilt gaan doen (bandjes oppompen).

- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Wouter81 schreef:Bel je ook altijd een aannemer om een schilderijtje aan de muur te hangen?![]()
Oftewel... zo'n bouwmarktding van 75 euri doet het goed genoeg voor wat jij ermee wilt gaan doen (bandjes oppompen).Hoeft echt geen overkillapparaat te zijn hehe.
Ja, ik besteed alles uit waar ik niet goed in ben...............

- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW S 1000 RR
En uiteraard niet olie-gesmeerd oid, dat is voor gereedschap en wil je niet in je banden hebben.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW S 1000 RR
Zoiets bedoel ik, "gewoon" een haaks ventiel:romo schreef:Ik denk zef aan een soort van "opzet ventiel" nadat je de banden op spanning hebt gebracht dat ding weer verwijderen, dat lijkt me het makkelijkst?
En jij bedoelt verloopnippels die je op het originele ventiel kunt schroeven, die bestaan ook idd. Die zou ik er na controleren af halen ja.
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
"verloop nippels" juist ja...............weer wat geleerd..................
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW S 1000 RR
Verloopnippel:

Lang leve internet
Lang leve internet

- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Compressor met 10 m slang en "tyre inflator" met mano meter gekocht................
Zo nu kunnen die bandjes geen kant meer op
Even de manual van de compressor gelezen, dat moet lukken.......................als bandjes goed zijn en de compressor zit nog vol, hoe laat je de lucht er dan weer af? Gewoon het ding laten blazen met het vulpistool? Er zit wel een ontluchtingsventiel op maar er staat niet bij of ik die moet gebruiken......
Even de slang geprobeerd, zoals ik het nu kan zien heb ik niet eens een verloop nippel nodig, dan gaat het zo ook lukken...................
Zo nu kunnen die bandjes geen kant meer op

Even de manual van de compressor gelezen, dat moet lukken.......................als bandjes goed zijn en de compressor zit nog vol, hoe laat je de lucht er dan weer af? Gewoon het ding laten blazen met het vulpistool? Er zit wel een ontluchtingsventiel op maar er staat niet bij of ik die moet gebruiken......

Even de slang geprobeerd, zoals ik het nu kan zien heb ik niet eens een verloop nippel nodig, dan gaat het zo ook lukken...................
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Zo, vanmiddag alles even geprobeerd......................werkt tadellos.............. :banaan:
Ik heb geen verloopnippel nodig idd, de flexibele slang kan met een beetje prutsen op het ventiel geplaatst worden.............
Nadeel wat ik nu pas heb kunnen waarnemen; de schaalverdeling van de manometer van het vulpistool is veel te grof...........nauwkeurig werken kan je zo vergeten............
oplossing; toch maar die digitale bandenspanningsmeter......................
En jawel daar komt die weer; wie heeft er zo`n ding ( eentje die ik dus ook fatsoenlijk tussen de de velg en de schijfrem kan plaatsen) ??
Kom er maar weer in met de adviezen................................
Ik heb geen verloopnippel nodig idd, de flexibele slang kan met een beetje prutsen op het ventiel geplaatst worden.............
Nadeel wat ik nu pas heb kunnen waarnemen; de schaalverdeling van de manometer van het vulpistool is veel te grof...........nauwkeurig werken kan je zo vergeten............
oplossing; toch maar die digitale bandenspanningsmeter......................
En jawel daar komt die weer; wie heeft er zo`n ding ( eentje die ik dus ook fatsoenlijk tussen de de velg en de schijfrem kan plaatsen) ??
Kom er maar weer in met de adviezen................................

- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW S 1000 RR
Waarom digitaal........
Koop gewoon een goede van schrader of michelin met een wijzer.
Of een banden vulpistool van michelin met een flexibele slang zoals ik hem ook heb.
Reuze gemakkelijk voor " vervelend" geplaatste ventielen.........
Koop gewoon een goede van schrader of michelin met een wijzer.
Of een banden vulpistool van michelin met een flexibele slang zoals ik hem ook heb.
Reuze gemakkelijk voor " vervelend" geplaatste ventielen.........
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast