Hallo,
Ik heb waarschijnlijk de mogelijkheid om een loods te huren op een industrieterrein dicht bij m'n woonplaats. De prijs per m2 is aardig laag, maar de loods is wat aan de grote kant voor 2 E30's en een AE86. Nu ben ik aan het overwegen om deze loods op te delen in vakken/hokken en deze door te verhuren aan andere autoliefhebbers als sleutelruimte/stallingsplaats.
Alleen wat zijn bruikbare afmetingen voor zo'n ruimte? De loods zelf is 25 bij 10 meter en heeft 1 ingang aan de langste zijde, volledig in de hoek. Ik zal dus ruimte vrij moeten houden als rijpad maar de vraag is natuurlijk hoe breed dit pad moet zijn. Verder, hoe breed en lang moet een ruimte zijn om fatsoenlijk aan een auto te kunnen werken?
Tenslotte ben ik benieuwd wat er als normale prijs wordt gezien voor zo'n ruimte. Zou een 4 euro per m2 per maand acceptabel zijn bijvoorbeeld?
Alvast bedankt!
Sleutelruimte verhuren -> prijs/afmetingen?
- Koen Bongers
- JurT
Re: Sleutelruimte verhuren -> prijs/afmetingen?
Jammer dat het zo ver weg is, afgaande dat het in Sambeek is. Anders had ik zeker intresse gehad.
-
Als het in een open hal is, dan is bruikbare sleutelplek 3x6 m
Prijs is volledig afhankelijk van locatie in het land.
In de Randstad zijn er verhuurders van dergelijke hallen met plaatsen van 3x6 m met faciliteiten als stroom bij elke plek, gezamenlijke wc+ water en 2 bruggen algemeen gebruik voor alle huurders in de hal. Daarvoor wordt redelijk grif 125-130E pmnd betaald, is slechts gemiddeld 5% leegstand in zo'n hal.
In de Randstad zijn er verhuurders van dergelijke hallen met plaatsen van 3x6 m met faciliteiten als stroom bij elke plek, gezamenlijke wc+ water en 2 bruggen algemeen gebruik voor alle huurders in de hal. Daarvoor wordt redelijk grif 125-130E pmnd betaald, is slechts gemiddeld 5% leegstand in zo'n hal.
Koen Bongers schreef:Hallo,
Ik heb waarschijnlijk de mogelijkheid om een loods te huren op een industrieterrein dicht bij m'n woonplaats. De prijs per m2 is aardig laag, maar de loods is wat aan de grote kant voor 2 E30's en een AE86. Nu ben ik aan het overwegen om deze loods op te delen in vakken/hokken en deze door te verhuren aan andere autoliefhebbers als sleutelruimte/stallingsplaats.
Alleen wat zijn bruikbare afmetingen voor zo'n ruimte? De loods zelf is 25 bij 10 meter en heeft 1 ingang aan de langste zijde, volledig in de hoek. Ik zal dus ruimte vrij moeten houden als rijpad maar de vraag is natuurlijk hoe breed dit pad moet zijn. Verder, hoe breed en lang moet een ruimte zijn om fatsoenlijk aan een auto te kunnen werken?
Tenslotte ben ik benieuwd wat er als normale prijs wordt gezien voor zo'n ruimte. Zou een 4 euro per m2 per maand acceptabel zijn bijvoorbeeld?
Alvast bedankt!
- @iko
Voor kale ruimte zou ik 6 euro / m2 per maand vragen (Kop Noord Holland).
Als je faciliteiten biedt (gebruik brug, gereedschap?,..) kun je volgens mij iets meer vragen
Of de autoliefhebber dit vervolgens wil betalen is natuurlijk weer een andere vraag.
Als je faciliteiten biedt (gebruik brug, gereedschap?,..) kun je volgens mij iets meer vragen
Of de autoliefhebber dit vervolgens wil betalen is natuurlijk weer een andere vraag.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
3x6 is bruikbaar inderdaad, maar moet ook niet kleiner zijn. Als het een afgesloten deel is is dat te klein zelfs, je kunt dan al heel moeilijk een blok eruit halen en een andere erin leggen zonder in de knoei te komen met de ruimte met het manouvreren.
Tevens is bij officiele verhuur een verzekering misschien niet onhandig. Beetje lullig als jij 4 projectauto's kunt gaan betalen omdat nummer 5 met z'n lasapparaat zijn bak per ongeluk in de fik zette en daarmee de hele hal afschreef.
Tevens is bij officiele verhuur een verzekering misschien niet onhandig. Beetje lullig als jij 4 projectauto's kunt gaan betalen omdat nummer 5 met z'n lasapparaat zijn bak per ongeluk in de fik zette en daarmee de hele hal afschreef.
- VLA
120 euro per maand voor een hobby ruimte met mogelijkheid van een brug zou ik gelijk doen. ik betaal alleen voor een garagebox (zonder wat dan ook) al 150 euro per maand.NSXRS schreef:Als het in een open hal is, dan is bruikbare sleutelplek 3x6 m
Koen Bongers schreef:Hallo,
Alvast bedankt!
- Koen Bongers
De hal is 25 bij 10 volledig vrije overspanning met een nokhoogte van 7 meter. Dus het lijkt me dat ik dan inderdaad met die 3x6 meter weg kan komen.NSXRS schreef:Als het in een open hal is, dan is bruikbare sleutelplek 3x6 m
Maar het idee om er hokken van te maken kwam meer voort uit het idee dat voorkomen moet worden dat huurders last van elkaar hebben. Het lijkt me niet gewenst dat iemand z'n vers gespoten chassis staat naast de beunbak van een andere huurder welke al 6 weken iedere avond aan het lassen is aan dat ding. Dan wordt de kans op beschadiging van de auto van de ene nogal groot lijkt me. Vandaar het idee om er een wand tussen te plaatsen om zoiets te voorkomen.
Een brug plaatsen voor algemeen gebruik is in principe goed mogelijk, dat ga ik zeker meenemen in het plan!
Verzekering is inderdaad een puntje waar ik wat onderzoek naar moet doen. Inboedelverzekering of zo erop.G Kolkman schreef: Tevens is bij officiele verhuur een verzekering misschien niet onhandig. Beetje lullig als jij 4 projectauto's kunt gaan betalen omdat nummer 5 met z'n lasapparaat zijn bak per ongeluk in de fik zette en daarmee de hele hal afschreef.
- @iko
Iedereen moet gewoon zijn eigen auto verzekeren. Lekker duidelijk.Koen Bongers schreef:
Verzekering is inderdaad een puntje waar ik wat onderzoek naar moet doen. Inboedelverzekering of zo erop.
Dingen moeten allemaal getaxeerd worden etc. Dat moet jij niet op je nek nemen.