Plaatje gevonden van de inlaat, nu nog eentje zoeken waar ze gemonteerd zijn. Is dat plug&play of zit je hier met die GruppeM ook aan een remap vast?
BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW E39 M5 sedan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan
volgens mij net als het spruitstuk geen re-map nodig.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW E39 M5 sedan
Dat is echt porno!
- Knot
- Berichten: 40148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Ik had de plaatjes ook al zitten kijken ja, erg gaaf, zal ook goed klinken. Teller staat nu op 179.500, denk dat het verstandig is eerst eens richting 185.000 te rijden en dan eens een ingreep plegen.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW E39 M5 sedan
Heb je Stef (PPE) of Frits er al over gesproken?
- Knot
- Berichten: 40148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Nee, hebben het alleen over de Supersprint headers gehad, die konden er zo onder zei Frits. Afstellen kon wel, om er meer uit te halen maar niet perse nodig. Inlaat heb ik t nog niet met m over gehad, maar vond de donatie voorlopig wel even voldoende daar.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: BMW E39 M5 sedan
Zel zeker een leuk geluid opleveren, wat kosten die dingen?
- Knot
- Berichten: 40148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Kan alleen de filmpjes niet vinden van Gruppe M op Youtube, wel van E46 en E36 6 in lijn en de 4.0 V8 maar geen S62's. 

- Knot
- Berichten: 40148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Komt zo een bak regen aan.. tering...
Gaan we het voor t eerst meemaken, de M5 op nat... handschoentjes liggen al klaar
Gaan we het voor t eerst meemaken, de M5 op nat... handschoentjes liggen al klaar

- Knot
- Berichten: 40148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Nou... voor degene die het wil weten... tijd geleden dat ik zo'n dikke smile op mn gezicht had. Wel wat driftjes op droog geprobeerd maar zoals het op nat schuift, gewoonweg geweldig!!!
Eerste bocht was de snelweg op, in 2, het is daar glad, voorzichtig inzetten, dan voel je de auto even onderstuurd worden, iets gas erbij en hij gaat aan de haal. Viel me nog mee hoe veel ik moest tegensturen, zal een ander stuurhuis zijn dan de E36 natuurlijk maar voor mn gevoel was het niet veel hoepelen. Halverwege de drift zou het met de 328i normaal op zijn maar dan komt het prachtige van de M5, je hebt nog de helft gas en toeren over om de auto de bocht uit te trappen! Wel oppassen in 2 zeker dat je m niet tegen de 7000 laat staan, dat vind het blokje niet zo fijn heb ik me laten vertellen.
Inzetten gaan vrij makkenlijk zolang je maar in 1x door de grip heen trapt om het onderstuurmoment zo kort mogelijk te houden. In 3 merk je dat nog wat erger omdat de auto natuurlijk minder fel reageert. Valt me nog mee hoe makkelijk die 275 brede banden doorspinnen overigens, en dan zijn het nog sp9000 ook en geen wanli/roadhog kwaliteit. De auto heeft echter ook een andere kant, de banden blijven breed, zoeken wel naar grip dus als je twijfelt en de drift (met name in de 3e versnelling) niet overtuigend genoeg in- en doorzet dan hapt ie terug in de griplijn en moet je er een normale bocht van maken. Niet superlistig ofzo (ast met 120kg veren was 10x listiger) maar je moet wel die 1695 + brandstof + olie + mezelf kilo's even in het spoor krijgen weer.
In 3 kan je gerust met 2000 toeren starten, gas erop en hij komt vanzelf, eenmal in de drift hoor je aan het uitlaatgeluid wel als je bij 3500/4000 beland bent en dan kan het gas erop om de drift af te maken.
Onderstel valt mee, het hangt soms wat maar over het algemeen is het lekker driften, heeft eigenlijk wel iets dat de koets een beetje schommelt op oneffenheden en gasreacties, niet overdreven, het maakt het geheel gewoon af. Je zou t op video vast moeten leggen eigenlijk
Toen het eenmaal goed nat was op de weg zag ik niet zoveel meer in de binnenspiegel maar toen er net een laagje water lag keek ik een paar keer en zag ik toch echt 2 dikke zwarte strepen tevoorschijn komen, op nat wegdek nota bene! Volgens mij heb ik in dat uurtje net ruim een millimeter weggestookt op nat, daar doe ik normaal een hele dag over met de Roadhogs!
Misschien morgen eens kijken of we wat filmpjes kunnen maken. Zal nog geen je-van-het materiaal zijn omdat ik de auto nog een beetje wil sparen, ben zo blij met m dat ik er niet 101% voor ga en liever marge inbouw.
Eerste bocht was de snelweg op, in 2, het is daar glad, voorzichtig inzetten, dan voel je de auto even onderstuurd worden, iets gas erbij en hij gaat aan de haal. Viel me nog mee hoe veel ik moest tegensturen, zal een ander stuurhuis zijn dan de E36 natuurlijk maar voor mn gevoel was het niet veel hoepelen. Halverwege de drift zou het met de 328i normaal op zijn maar dan komt het prachtige van de M5, je hebt nog de helft gas en toeren over om de auto de bocht uit te trappen! Wel oppassen in 2 zeker dat je m niet tegen de 7000 laat staan, dat vind het blokje niet zo fijn heb ik me laten vertellen.
Inzetten gaan vrij makkenlijk zolang je maar in 1x door de grip heen trapt om het onderstuurmoment zo kort mogelijk te houden. In 3 merk je dat nog wat erger omdat de auto natuurlijk minder fel reageert. Valt me nog mee hoe makkelijk die 275 brede banden doorspinnen overigens, en dan zijn het nog sp9000 ook en geen wanli/roadhog kwaliteit. De auto heeft echter ook een andere kant, de banden blijven breed, zoeken wel naar grip dus als je twijfelt en de drift (met name in de 3e versnelling) niet overtuigend genoeg in- en doorzet dan hapt ie terug in de griplijn en moet je er een normale bocht van maken. Niet superlistig ofzo (ast met 120kg veren was 10x listiger) maar je moet wel die 1695 + brandstof + olie + mezelf kilo's even in het spoor krijgen weer.
In 3 kan je gerust met 2000 toeren starten, gas erop en hij komt vanzelf, eenmal in de drift hoor je aan het uitlaatgeluid wel als je bij 3500/4000 beland bent en dan kan het gas erop om de drift af te maken.
Onderstel valt mee, het hangt soms wat maar over het algemeen is het lekker driften, heeft eigenlijk wel iets dat de koets een beetje schommelt op oneffenheden en gasreacties, niet overdreven, het maakt het geheel gewoon af. Je zou t op video vast moeten leggen eigenlijk

Toen het eenmaal goed nat was op de weg zag ik niet zoveel meer in de binnenspiegel maar toen er net een laagje water lag keek ik een paar keer en zag ik toch echt 2 dikke zwarte strepen tevoorschijn komen, op nat wegdek nota bene! Volgens mij heb ik in dat uurtje net ruim een millimeter weggestookt op nat, daar doe ik normaal een hele dag over met de Roadhogs!
Misschien morgen eens kijken of we wat filmpjes kunnen maken. Zal nog geen je-van-het materiaal zijn omdat ik de auto nog een beetje wil sparen, ben zo blij met m dat ik er niet 101% voor ga en liever marge inbouw.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Leuk verhaal, ben benieuwd naar de filmpjes die komen.... Vooral het koppel van zo´n M5 lijkte me geweldig in nat! Lekker op lage toeren inzetten, eventueel snelheid opbouwen en blijven gaan in één versnelling.
Btw: Heeft bij mij zowiezo een tijdje geduurt, driften openbaar in 3. Snelheid ligt dan meestal op zo´n 75-85km/h voordat je gaat.
Btw: Heeft bij mij zowiezo een tijdje geduurt, driften openbaar in 3. Snelheid ligt dan meestal op zo´n 75-85km/h voordat je gaat.
-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27
Re: BMW E39 M5 sedan
Mooi verhaal weer, laat de filmpjes maar komen! 8)
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: BMW E39 M5 sedan
Heheh..
Was gister weer 's effe rijden met de Compact en door Waddinxveen gereden of ik de M5 kon ontdekken. Maar niet gevonden.
Toen ik op Coenecoop aan het spelen was begon het te regenen. Dacht wel dat je effe zou gaan proberen..

Was gister weer 's effe rijden met de Compact en door Waddinxveen gereden of ik de M5 kon ontdekken. Maar niet gevonden.
Toen ik op Coenecoop aan het spelen was begon het te regenen. Dacht wel dat je effe zou gaan proberen..

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW E39 M5 sedan
Gaaf! 

-
- Berichten: 6758
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW E39 M5 sedan
Mooi verhaal Knot
Doe rustig aan en filmpjes maken idd! 8)

Doe rustig aan en filmpjes maken idd! 8)
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E39 M5 sedan
Geniaal weer dit 
Gefeliciteerd Rody.
Die verhalen doen met trouwens denken aan dat rondje A31 glijdend de op en afritten af

Gefeliciteerd Rody.
Die verhalen doen met trouwens denken aan dat rondje A31 glijdend de op en afritten af

- Knot
- Berichten: 40148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er volgende maand een mooi filmpje aan zit te komen, soort vergelijk met een andere auto 
Morgen is de taxatie dus vandaag even (voor t eerst) met de hand gewassen... nou, doe mij maar 7spaaks lappen zoals die op de 328i zitten hoor, wat een kutwielen zijn dit. Een spons voldoet niet echt, eens kijken wat er voor spul is om tussen die spaken te komen, sommige zijn echt niet te doen, die heb ik maar met mn vingers gepoetst...


Morgen is de taxatie dus vandaag even (voor t eerst) met de hand gewassen... nou, doe mij maar 7spaaks lappen zoals die op de 328i zitten hoor, wat een kutwielen zijn dit. Een spons voldoet niet echt, eens kijken wat er voor spul is om tussen die spaken te komen, sommige zijn echt niet te doen, die heb ik maar met mn vingers gepoetst...

- Oof
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Op zoek naar de volgende
Re: BMW E39 M5 sedan
Tandenborstel heb ik regelmatig gebruikt. Daarna een soort wax erop. Scheelt de helft in poetsen.
- Knot
- Berichten: 40148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Ben altijd bang dat spul als tandenborstels te hard is maar zal eens gaan spitten in het poetsdraadje.
Wax had Frits het ook over, spul wat hij erop deed en dan gewoon met standaard remblokken blijven rijden ging het er na 3 maanden in 1x af!
Komen zo nog een paar plaatjes aan, beestje stond er mooi bij, ik haasten met wassen en afzemen en een laatste zonnestraaltje meepikken voor de foto's maar t is gelukt.
Ben beniewd wat ze er morgen van vinden bij de taxatie, standaard dagwaarde was 10.000 dat vond ik wat schraal als ie een keertje gejat wordt.
Wax had Frits het ook over, spul wat hij erop deed en dan gewoon met standaard remblokken blijven rijden ging het er na 3 maanden in 1x af!
Komen zo nog een paar plaatjes aan, beestje stond er mooi bij, ik haasten met wassen en afzemen en een laatste zonnestraaltje meepikken voor de foto's maar t is gelukt.
Ben beniewd wat ze er morgen van vinden bij de taxatie, standaard dagwaarde was 10.000 dat vond ik wat schraal als ie een keertje gejat wordt.
-
OnlineErik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E39 M5 sedan
Hoe heb je hem verzekerd obv taxatie-waarde dan?
- Knot
- Berichten: 40148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Hij is WA+ dus brand, diefstal, storm etc. Maar het mooie is, morgen even laten taxeren en als er dan 13k uit komt ipv 10k blijft de premie gelijk maar krijg je dus wel meer uitgekeerd.
-
OnlineErik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E39 M5 sedan
Is dat zo? Ik dacht dat bij WA-plus in principe naar de dagwaarde (die door de verzekeraar wordt bepaald) wordt gekeken (en niet naar de, te beinvloeden, taxatiewaarde)?
- Knot
- Berichten: 40148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Hier wat kiekjes.. laatste van bovenaf de achterkant vind ik persoonlijk het mooiste.











Zie je mensen verbaasd voorbij fietsen van "wat is die gek nou aan t doen"... tsja, mensen, weer eens wat anders dan je fietstocht door de polder om vogeltjes te spotten... Uiteraard met een gepaste roffel ervandoorgegaan daarna... Ben benieuwd morgen.
Zie je mensen verbaasd voorbij fietsen van "wat is die gek nou aan t doen"... tsja, mensen, weer eens wat anders dan je fietstocht door de polder om vogeltjes te spotten... Uiteraard met een gepaste roffel ervandoorgegaan daarna... Ben benieuwd morgen.
- Knot
- Berichten: 40148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Ze hebben mij verteld dat t zo werkt, dus waarom niet doen voor die 119 euro??Erik dB schreef:Is dat zo? Ik dacht dat bij WA-plus in principe naar de dagwaarde (die door de verzekeraar wordt bepaald) wordt gekeken (en niet naar de, te beinvloeden, taxatiewaarde)?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan
poetser
velgen poetsen...grrr hekel aan, die van mij zijn ook niet mooi ,meer
echter als ik de V8 hoor vergeet ik dat weer 


velgen poetsen...grrr hekel aan, die van mij zijn ook niet mooi ,meer


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten