Vloeistoffen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Sjoerd MP BMW

Vloeistoffen

Bericht door Sjoerd MP BMW » 31 mei 2010, 15:39

Heb al de zoekfunctie gebruikt en diverse topics gelezen, maar ben er nog niet over uit welk merk ik zal kopen.
Tegenwoordig hebben we naast de MINI Cooper D Clubman ook een classic MINI met 1.3 MPI motor.

Ben van plan beide voertuigen aankomend weekend de remvloeistof te verversen. Mijn gedacht was dat blauwe spul van ATE.
Tegelijkertijd wilde ik ook de motorolie en oliefilter van de kleine verversen/wisselen. Maar tja, welk merk...? Kroon is troep lees ik dan, Castrol komt bij Kroon vandaan en om nu huis-tuin-keuken-Gamma-Karwei olie erin te gooien vind ik ook niet zo'n goed idee. Wat is goede olie. Let wel, we zijn zuinig op het karretje maar het is geen performance car.

FrankS

Re: Vloeistoffen

Bericht door FrankS » 31 mei 2010, 15:50

Sjoerd MP BMW schreef:Heb al de zoekfunctie gebruikt en diverse topics gelezen, maar ben er nog niet over uit welk merk ik zal kopen.
Tegenwoordig hebben we naast de MINI Cooper D Clubman ook een classic MINI met 1.3 MPI motor.

Ben van plan beide voertuigen aankomend weekend de remvloeistof te verversen. Mijn gedacht was dat blauwe spul van ATE.
Tegelijkertijd wilde ik ook de motorolie en oliefilter van de kleine verversen/wisselen. Maar tja, welk merk...? Kroon is troep lees ik dan, Castrol komt bij Kroon vandaan en om nu huis-tuin-keuken-Gamma-Karwei olie erin te gooien vind ik ook niet zo'n goed idee. Wat is goede olie. Let wel, we zijn zuinig op het karretje maar het is geen performance car.

Het zijn geen 'speciale' motoren en volgens mij zal Kroon prima voldoen. De olien van tegenwoordig zijn al een stuk beter dan ze waren he :)

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 31 mei 2010, 15:58

Zal van de week ook ff een oliespuit kopen, wat ik overhoud gaat mooi daarin! :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 31 mei 2010, 22:46

Gewoon een beetje gerenomeerd merk kopen en zeker ook geen volsynthetisch spul. Met Kroon is niks mis imho.

Plaats reactie