Downgraden onder druk van "milieu"
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
ja klopt wouter daar zijn ze perfect voor. Het korte bochten werk. rallystyle.
Voor op circuit is een atmo weer beter. Praten hier dan wel over ///M atmo s ferrari s porsches etc. een 1.6i atmo met 120pk is niks een 130i met 265pk is wel lekker.
Voor op circuit is een atmo weer beter. Praten hier dan wel over ///M atmo s ferrari s porsches etc. een 1.6i atmo met 120pk is niks een 130i met 265pk is wel lekker.
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
Zolang een ECHTE sportwagen of topmodel nog maar met een atmo te krijgen is vind ik het prima. Een Ferrari met een 2.5 twin turbo viercilinder zit natuurlijk niemand op te wachten. Een Passat met een 1.4TFSI met 160pk is een zet die fabrikanten imho jaren geleden al mochten inslaan. Feit is dat het meer kosten met zich meebrengen voor de fabrikant. Een beetje milieu sturing is meer dan prima (met name in de USA waar ze massaal de wereldvoorraden olie er doorheen jagen) maar dat moet dan weer niet met de botte bijl methode gaan en dat er geen uitzonderingen meer zijn.
Overigens is een 335i natuurlijk ook een gedowngrade 3.5 liter

Overigens is een 335i natuurlijk ook een gedowngrade 3.5 liter


- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
Helemaal mee eens Niels, de topmodellen beginnen voor mij al bij de M5 en bv. de RS5. Hier hadden ze imo vanaf moeten blijven. Ze zijn uitermate geschikt als daily driver, maar ook om wat sportief mee te knallen. Gelukkig heeft de RS5 nog een ongeblazen V8, maar voor hoe lang? De V10 van de M5 is een parel van een motor, laat dat gewoon lekker zo.. de <550i kan wel wat turbo's krijgen, daar zal men niet zo van wakker liggen.
-
- Berichten: 55257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
En 'n F40 is 'n gedowngrade Testarossa.Niels schreef:Zolang een ECHTE sportwagen of topmodel nog maar met een atmo te krijgen is vind ik het prima. Een Ferrari met een 2.5 twin turbo viercilinder zit natuurlijk niemand op te wachten. Een Passat met een 1.4TFSI met 160pk is een zet die fabrikanten imho jaren geleden al mochten inslaan. Feit is dat het meer kosten met zich meebrengen voor de fabrikant. Een beetje milieu sturing is meer dan prima (met name in de USA waar ze massaal de wereldvoorraden olie er doorheen jagen) maar dat moet dan weer niet met de botte bijl methode gaan en dat er geen uitzonderingen meer zijn.
Overigens is een 335i natuurlijk ook een gedowngrade 3.5 liter![]()

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
Ik heb er niet zoveel moeite mee. De R&D en de uiteindelijke productieversie van auto's (en de motoren) staat mijlenver van elkaar. Er zijn nog genoeg motorconcepten die veel potentie hebben. De oplossing zit niet alleen in meer cc's en meer of grotere turbo's.
De autofabrikanten mogen wat mij betreft veel meer onder druk gezet worden dan nu het geval is. Audi heeft al vier jaar de 2.0 biturbo diesel in de kast staan. Een motor die meer kracht biedt dan de 2.7tdi en betere uitstootwaardes. Zolang Audi nog die keuze kan maken houden ze blijkbaar genoeg ruimte om de RS5 met atmo uit te brengen.
De autofabrikanten mogen wat mij betreft veel meer onder druk gezet worden dan nu het geval is. Audi heeft al vier jaar de 2.0 biturbo diesel in de kast staan. Een motor die meer kracht biedt dan de 2.7tdi en betere uitstootwaardes. Zolang Audi nog die keuze kan maken houden ze blijkbaar genoeg ruimte om de RS5 met atmo uit te brengen.
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
LOL@Maurice... wat lul je er weer omheen man, zeg dan toch gelijk dat je een beest gaat kopen 

-
- Berichten: 22292
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
Is het de ex-S8 van de tandenboer?
(64-XF-..)

- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
? Wie had er hier een S8?
-
- Berichten: 22292
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
Hier op DF niemand.
Hier in Best (waar vd Akker zit en die S8 vandaan kwam) wel.. en die had em een tijdje terug ingeruild voor een Panamera Turbo (ook bij vd Akker).
Hier in Best (waar vd Akker zit en die S8 vandaan kwam) wel.. en die had em een tijdje terug ingeruild voor een Panamera Turbo (ook bij vd Akker).
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
Downsizing is voor de gemiddelde automobilist een geweldige ontwikkeling die auto's krachtiger en zuiniger maakt.
Ik heb niet veel ervaring met gedownsizede motoren, ik heb alleens een stukje met een 135i gereden (voor zover je van downsizing kunt spreken met een 3,0 liter motor in zijn autootje). Voor dagelijks gebruik was dat ding prima hoewel ik de turbolag jammer vond.
Ik had liever gezien dat BMW in de M-modellen voor supercharging zou kiezen ipv turbolading. Een compressor rijdt na genoeg hetzelfde als een NA-motor en kan ook hoog in de toeren goed presteren (zie dyno's van ESS-compressorkits voor M3). Het enige nadeel is een lagere efficiënte tov een turbo omdat de compressor direct door de motor wordt aangedreven ipv via uitlaatgassen. Bij normaal gebruik zal de compressor alsnog zuiniger zijn dan een half keer zo grote NA-motor.
Ik heb niet veel ervaring met gedownsizede motoren, ik heb alleens een stukje met een 135i gereden (voor zover je van downsizing kunt spreken met een 3,0 liter motor in zijn autootje). Voor dagelijks gebruik was dat ding prima hoewel ik de turbolag jammer vond.
Ik had liever gezien dat BMW in de M-modellen voor supercharging zou kiezen ipv turbolading. Een compressor rijdt na genoeg hetzelfde als een NA-motor en kan ook hoog in de toeren goed presteren (zie dyno's van ESS-compressorkits voor M3). Het enige nadeel is een lagere efficiënte tov een turbo omdat de compressor direct door de motor wordt aangedreven ipv via uitlaatgassen. Bij normaal gebruik zal de compressor alsnog zuiniger zijn dan een half keer zo grote NA-motor.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
Iemand die niet heel actief is. Weet naam even niet meer. Was toen ook een keer bij kartmeeting bij Andre met de S8.Ravin ///M schreef:? Wie had er hier een S8?
-
- Berichten: 55257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
Da's Hans V. Woont hier ook. Sprak ik laatst nog mee. Hij zei dat ie hier wel vaak leest. Maar posten bijna niet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
ik plaatst het maar hier.
http://www.autoweek.nl/nieuws/34594/ams ... rm=a_46936" onclick="window.open(this.href);return false;De gemeente Amsterdam heeft besloten de eisen voor de milieuzone aan te scherpen. Vanaf 2017 mogen bestelauto's ouder dan zeventien jaar de stad niet meer in.
Dat melden AT5 en RTV Noord-Holland.
Het Amsterdamse bedrijfsleven is vandaag akkoord gegaan met de maatregel uit het beleidsplan Slim en Schoon door de Stad van de gemeente Amsterdam. Het akkoord werd onder meer ondertekend door EVO, Transport en Logistiek Nederland, VNO-NCW, Amsterdam City en MKB-Amsterdam.
Vanaf 2017 mogen hierdoor bestelauto's ouder dan zeventien jaar de milieuzone van Amsterdam niet meer in. Deze milieuzone bevindt zich binnen de Ring A10.
Door een heel pakket aan maatregelen moet de CO2-uitstoot van winkelbevoorrading in de Amsterdamse binnenstad tot nul zijn teruggedrongen in 2025, als het aan de gemeente ligt.
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
hahawinkelbevoorrading in de Amsterdamse binnenstad tot nul
-
- Berichten: 55257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Downgraden onder druk van "milieu"
Henk Wijngahahahaard lacht zich kapot inderdaad...WJ schreef:hahawinkelbevoorrading in de Amsterdamse binnenstad tot nul
Met de vlam in De Pijp:)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten