Downgraden onder druk van "milieu"

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Maus335i

Downgraden onder druk van "milieu"

Bericht door Maus335i » 30 mei 2010, 09:59

De S8 raakt zn V10 kwijt, de S4/5 een V8, de M5 ook een V10 en de M3 zal ook niet meer met een V8 komen. Alles gaat over op turbo-motoren. Wat vinden jullie hier van?

Ik heb gisteren voor een uitgebreide proefrit (jaja) een S8 meegekregen van vd Akker. De brul, een echte onvervalste leeuwenbrul van die V10 is echt prachtig! Niet dat de V8 slecht zal gaan klinken, maar minder leuk en dat in combinatie met turbo's..... Het verschil tussen de brullende V8 van de S5 en de huidige V6 is nog een stuk groter.

Krijgen we straks alleen nog in letterlijk onbetaalbare modellen de dikke en stoere V8, V10 en V12 motoren? :(

GTRene

Re: Downgraden onder druk van "milieu"

Bericht door GTRene » 30 mei 2010, 10:27

waarschijnlijk nog maar een paar...

al moet ik zeggen dat ik het wel een beetje heb gehad met dat te moderne spul, ja wat delen zijn mooi maar niet in de verpakking en wat je er allemaal nog meer bij krijgt.

ik wil zelf wat meer downgraden back to basis en een auto/motor die vrij makkelijk te begrijpen is en eventueel te repareren/onderhouden. (more relaxed en zelf te overzien zeg maar)

dan kun je bouwen/verbouwen wat je wil en zal me de rest een worst wezen :wink:
een lichte basis en een dikke motor waar je rondom goed bij kan. :df:

een "simpele" auto dus die zich dan al als vanzelf onderscheid van de massa en eigen is. :hmmm:

een speciale dus :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 30 mei 2010, 11:16

Als fun auto never een gedowngrade koffiemolen met een turbo erop. Als daily echter geen probleem.

Een fun auto moet emotie geven oa door hoogtoerige motoren. Worden ze niet gemaakt dan geef ik of geen geld meer uit aan auto s of ik begin met zelf bouw projecten.

markk

Bericht door markk » 30 mei 2010, 11:38

Goh geef mij maar als daily een hoogtoerige atmo. Kan je heerlijk mee cruisen en als je wilt heel veel lol mee hebben door hmmm tot z'n redline uit te melken.

Benzine turbo graag ernaast voor het incidentele brute rag/rally werk wat je na een uurtje ook wel weer gehad heb...

Turbo's als daily vind ik echt niets. Ik kan er gewoon niet relax mee rijden. Neem m'n ex Ibiza TDI versus 206gti. Ongeveer evensnel maar met de Ibiza moest ik gewoon altijd trappen. EVO, Suburu's, idem. Auto's zoals de BoxsterS, M3, 130i, 206gti e.d. kan ik altijd rustig mee rijden. Gewoon 2mm gas, schakelen bij 3000rpm en klaar. Natuurlijk gaan ze ook wel eens naar de "redline" toe maar het hoeft niet...

Verder vind ik vooral voor dikke bakken het downsizing verhaal echt kul. Prima als de instap Polo die voorheen een 1.3 vier-cylinder had met 65pk nu is vervangen door een 3-cylinder 900cc met turbo en 70pk die nog goedkoper loopt ook. Maar in een EVO's/STI's/M3/S5/S8/GT3/Gallordo/etc. wil ik gewoon de dikste motor hebben die erin kan voor die prijs en het interesseert me geen bal of ie 1:8 of 1:6 doet...

Mark.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 mei 2010, 12:41

Tegenhouden doen we het niet.....................en als we oud en grijs zijn ( of misschien ben je dat al :mrgreen: )kan je nog eens lekker vertellen hoe leuk het wel niet was.........................( en dan hoor je voor de zoveelste keer dat een oude gefrusteerde lul bent en dat vroeger alles beter was :roflol: )

Nieuwe tijden, andere tijden, we gaan het mee maken, we zitten er midden in......................................

Mensen, adapteer en blijf niet hangen in wat eens was.........................kom maar op met die toekomst.....................

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 mei 2010, 12:48

Tja, het komt idd. meer en meer dat auto's schoner en zuiniger moeten worden. Met een V6 is dat een stuk makkelijker dan met een V12 natuurlijk :(

Ik vind persoonlijk een turbo motor voor dagelijks gebruik wel fijn. Lekker schakellui rijden en ook gewoon goed mee te trappen als het moet :)

Tom

Bericht door Tom » 30 mei 2010, 13:02

Nu is het vaak nog een keuze maar dat zal veranderen. Bouw zuinigere milieumotoren en houd daarnaast het leuke spul. Er is nu ook een hybride S klasse en een S65 AMG. Laat de consument zelf bepalen of ze eraan meedoen en dat extra geld overhebben voor een onzuinig model dat ze op alle manieren toch al onaantrekkelijk maken.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 mei 2010, 13:24

Het zal allemaal snel vergeten zijn als het nieuwe spul ( waar nu nog menigeen op tegen is) het oude letterlijk de uitlaat laat zien.......................

Uiteindelijk wil iedereen er op vooruit, in snelheid, in acceleratie, in wegligging en in gebruik van brandstof.........................

Daarmee is het pleit beslecht, iedereen gaat daarmee "door de bocht".......................

Tristan

Bericht door Tristan » 30 mei 2010, 13:30

markk schreef: Turbo's als daily vind ik echt niets. Ik kan er gewoon niet relax mee rijden. Neem m'n ex Ibiza TDI versus 206gti. Ongeveer evensnel maar met de Ibiza moest ik gewoon altijd trappen. EVO, Suburu's, idem. Auto's zoals de BoxsterS, M3, 130i, 206gti e.d. kan ik altijd rustig mee rijden. Gewoon 2mm gas, schakelen bij 3000rpm en klaar. Natuurlijk gaan ze ook wel eens naar de "redline" toe maar het hoeft niet...
Grappig, ik heb het juist andersom. Met de diesel rij ik lekker op koppel en hoef ik niet altijd naar de redline te accelereren. Maar zodra ik in een hoogtoerige atmo zit, is de drang om helemaal tot de redline te gaan velen malen groter.

romo

Bericht door romo » 30 mei 2010, 13:33

Als je naar de WC moet, dan heb je drang........................de rest begrijp ik wat minder................ :wink:

Tom

Bericht door Tom » 30 mei 2010, 14:29

romo schreef:Het zal allemaal snel vergeten zijn als het nieuwe spul ( waar nu nog menigeen op tegen is) het oude letterlijk de uitlaat laat zien.......................
Kijk even naar Porsche, waar je de keus hebt tussen turbo en atmo. Toch heeft die GT3 genoeg kopers. Hoe geweldig zo'n GT2 ook is, ik denk niet dat dat de auto is voor GT3 publiek.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 mei 2010, 14:45

Een F40 als daily lijkt me ook niks. :D

Knot

Bericht door Knot » 30 mei 2010, 22:09

Ik ga juist de andere kant op, hoe gekker ze t maken, ben van 1,6 naar 2,8 en nu zelfs naar 4,9 liter gegaan. Als ze zo doorgaan wordt het straks een z06 of viper. Ik laat me niet kennen!

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 30 mei 2010, 22:33

Tijd voor een andere avatar Maurice :wink: :mrgreen:

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 31 mei 2010, 01:02

Adje ///M3 schreef:Tijd voor een andere avatar Maurice :wink: :mrgreen:
Maurice :Ik heb gisteren voor een uitgebreide proefrit (jaja) een S8 meegekregen van vd Akker
Adje: Verkoper bij vd Akker,

1 plus 1 is S8? Zoja gefeliciteerd.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 31 mei 2010, 08:07

Tom schreef:
romo schreef:Het zal allemaal snel vergeten zijn als het nieuwe spul ( waar nu nog menigeen op tegen is) het oude letterlijk de uitlaat laat zien.......................
Kijk even naar Porsche, waar je de keus hebt tussen turbo en atmo. Toch heeft die GT3 genoeg kopers. Hoe geweldig zo'n GT2 ook is, ik denk niet dat dat de auto is voor GT3 publiek.
Jij bent zeker even vergeten wat het prijsverschil tussen een GT3 en een GT2 is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 31 mei 2010, 08:34

We hebben 't hier weer over dikke karren, terwijl we ook kunnen denken aan VAG die die 1.4 Turbo TSI ipv een 2(?) liter op de markt brengt toch.

Doe me dan maar ECHT de 1.4 turbo en flikker maar op met die normale atmo's.

Hoogtoerige atmo's zijn op de vingers van 1 hand van 'n rund die met vuurwerk stunt te tellen in voordeliger (dus géén M toestanden etc)autoland.

Over de GT3 vs GT2. Inderdaad 't prijsverschil. Kijk naar de GT2RS.

Ik zou toch ff in beide moeten rijden, GT3RS of GT2RS en dán tot de conclusie komen.
Niet zomaar de GT2RS afserveren. Of 'n F40, 288GTO, Ford RS200, Delta S4, R5 Turbo1Maxi etc. :mrgreen:

edit:Ben al blij zat dat het niet van hoogtoerige(dikke) atmo's naar (dikke ) diesels gaat in de discussie. :banaan:

ErikS

Bericht door ErikS » 31 mei 2010, 08:38

Oof schreef:
Adje ///M3 schreef:Tijd voor een andere avatar Maurice :wink: :mrgreen:
Maurice :Ik heb gisteren voor een uitgebreide proefrit (jaja) een S8 meegekregen van vd Akker
Adje: Verkoper bij vd Akker,

1 plus 1 is S8? Zoja gefeliciteerd.
Audi S8 5.2-V10 tiptronic quattro 450 pk (332 kW)
Km. stand: 49.986 Prijs: verkocht Bouwjaar: 2007

Denk het wel dus! :clap: :banaan:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 31 mei 2010, 09:15

Als je kijkt naar de F1, dan zijn veel aanpassingen door
de jaren heen ook onder druk van het een of ander geweest,
denk aan de oliecrisis en het verdwijnen van de monsterlijke
motoren van toen. Kijk je erop terug en beschouw je de
evolutie van de motoren an sich zonder het kader, dan zie
je eigenlijk alleen verbeteringen.

Zolang de performance en handling maar verbetert is het
prima toch. De rijbeleving komt over 30 jaar toch uit een
kastje dat motorgeluid simuleert :mrgreen: .

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 31 mei 2010, 09:22

GTRene schreef:waarschijnlijk nog maar een paar...

al moet ik zeggen dat ik het wel een beetje heb gehad met dat te moderne spul, ja wat delen zijn mooi maar niet in de verpakking en wat je er allemaal nog meer bij krijgt.

ik wil zelf wat meer downgraden back to basis en een auto/motor die vrij makkelijk te begrijpen is en eventueel te repareren/onderhouden. (more relaxed en zelf te overzien zeg maar)

dan kun je bouwen/verbouwen wat je wil en zal me de rest een worst wezen :wink:
een lichte basis en een dikke motor waar je rondom goed bij kan. :df:

een "simpele" auto dus die zich dan al als vanzelf onderscheid van de massa en eigen is. :hmmm:

een speciale dus :mrgreen:
100% +1 dat is ook mijn smaak :D

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 mei 2010, 09:26

Haha, vuurtjes gaan snel hier :mrgreen: Moeten nog even wat puntjes op de i zetten, maar zoals het er nu naar uit ziet ga ik weer terug naar het Audi kamp.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 mei 2010, 10:03

Ik heb niks tegen het downgraden. Ook niet tegen turbomotoren. Dus ze doen hun best maar. Zoals Robin zegt gaat het natuurlijk het meest om de huis/tuin en keuken motoren in doorsnee auto's. En dan heb ik idd liever een 1.4TSi 160pk ipv een 2.0 atmo met 150pk.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 31 mei 2010, 10:46

Gefeliciteerd Maussie!!!!

Topictitel misschien ook veranderen nu? 'Upgraden ondanks groene geneuzel!!' ;)

Roy

Bericht door Roy » 31 mei 2010, 11:01

Maus335i schreef:Haha, vuurtjes gaan snel hier :mrgreen: Moeten nog even wat puntjes op de i zetten, maar zoals het er nu naar uit ziet ga ik weer terug naar het Audi kamp.
Schop die 335 dan maar naar mij toe ;)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 31 mei 2010, 11:06

Ik vind turbo's juist heerlijk als daily driver. Van't weekend in de Ardennen rondgecrosst in m'n Golf GTI, gewoon heerlijk dat koppel onderin. Heuveltje op, maakt amper uit in welke versnelling hij staat. Zonder problemen vlot omhoog. Als je snel wilt moet je veel schakelen maar je kunt ook heerlijk schakellui rijden.

Plaats reactie