Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
- Knot
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Bezems liggen er ook aan de kant op het parkeervlak hoor, belangrijkste is dat men gewoon veegt als je eraf bent gegaan en troep hebt gemaakt (ook een metertje stenen is troep... sommigen verwaarlozen dat helaas wel eens).
Mooiste is gewoon rustig beginnen en proberen op het asfalt een 360 te maken als het fout gaat (of een 180 voor de gevorderden om de vooras en rubbers etc te ontzien).
Mooiste is gewoon rustig beginnen en proberen op het asfalt een 360 te maken als het fout gaat (of een 180 voor de gevorderden om de vooras en rubbers etc te ontzien).
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ga je met een cabrio rijden dan ??Marius schreef:De sproeiwagen gaat het druk krijgen dit weekend heb ik zo het vermoedenIk neem zonnebrand mee

- Marius
Yep, die van je broer! Hij weet het alleen zelf nog niet

Bezem in de auto altijd goed. Enige nadeel is dat eigen bezems meestal wat kleiner zijn dan de door Dick meegebrachte bezems, zodat je wat langer staat te vegen.

Bezem in de auto altijd goed. Enige nadeel is dat eigen bezems meestal wat kleiner zijn dan de door Dick meegebrachte bezems, zodat je wat langer staat te vegen.
- Knot
Ach, je doet t altijd beter dan mij... ik sta elke dag wel te vegen en ga er zelf nooit af.. ra..ra...
- Marius
Wordt zeer gewaardeerd 

- Marius
Zo het was weer mooi! Nog nooit zo van een driftende 'klassieker' genoten als de rode volvo 940 station
Wat een gaaf hok om dwars voorbij te zien gaan!
Prima dagje weer!

Prima dagje weer!
- Marius
Oh en de 240 op gas natuurlijk niet te vergeten, die ging ook erg mooi

En knot zijn de roadhogs nu toch af?

En knot zijn de roadhogs nu toch af?
- Knot
Was een mooi dagje, iedereen heeft netjes gereden!
Paar leuke stukjes gehad met 3 of 4 E36's vol achter mekaar aan, geweldige rondjes. Laatste uurtje op droog, vond de 328i niet zo, dan gaat ie na een paar rondjes al tikken en moet je met 100 in 5 gaan rollen om de boel weer stil te krijgen, maar wat een rook zeg.. Dick die even de S1063's op ging maken op droog, geweldig! Ik moest max attack lijnen rijdend en uitremmend erachteraan om hem driftend bij te kunnen houden!
Begon met 1mm profiel, einde van de dag (incl wat perongeluk linkervoet werk) was de buitenkand nogsteeds 1mm en midden en binnenkant was het profiel weg.. maar nog niet op dus! Ik bedacht me ineens spontaan dat ik een bezem vergeten was om 17:05 dus die heb ik nog even op gehaald. Toen ik terugkwam ging dat helaas maar met 20km/u. De banden klappen niet maar er komen van die draden aan hangen als je een stuk of 10 8-jes hebt gedraaid in zn 1. Omdat de boel in de wielkast sloeg ben ik gestopt en heb ze netjes zelf leeg laten lopen en gedemonteerd. Zal zo een fototje maken voor in het Wanli en 328i topic. Blijf erbij dat dit DE banden zijn!
Paar leuke stukjes gehad met 3 of 4 E36's vol achter mekaar aan, geweldige rondjes. Laatste uurtje op droog, vond de 328i niet zo, dan gaat ie na een paar rondjes al tikken en moet je met 100 in 5 gaan rollen om de boel weer stil te krijgen, maar wat een rook zeg.. Dick die even de S1063's op ging maken op droog, geweldig! Ik moest max attack lijnen rijdend en uitremmend erachteraan om hem driftend bij te kunnen houden!
Begon met 1mm profiel, einde van de dag (incl wat perongeluk linkervoet werk) was de buitenkand nogsteeds 1mm en midden en binnenkant was het profiel weg.. maar nog niet op dus! Ik bedacht me ineens spontaan dat ik een bezem vergeten was om 17:05 dus die heb ik nog even op gehaald. Toen ik terugkwam ging dat helaas maar met 20km/u. De banden klappen niet maar er komen van die draden aan hangen als je een stuk of 10 8-jes hebt gedraaid in zn 1. Omdat de boel in de wielkast sloeg ben ik gestopt en heb ze netjes zelf leeg laten lopen en gedemonteerd. Zal zo een fototje maken voor in het Wanli en 328i topic. Blijf erbij dat dit DE banden zijn!
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Was een super mooie dag. Veel dicipline bij de deelnemers aangaande het vegen en slechts een enkel momentje met uitremmen e.d. Al met al een hele geslaagde dag vanuit het oogpunt der organisatie.
Driften op droog is een geweldige ervaring met de E34. Vol power over de ideale lijn in drift :banaan: Mooier gaat het niet worden
Volgende uitdaging gaat een driftdag op droog organiseren. Binnenkort meer hier over op dit forum in een ander topic.
Eind van de dag nog even nakletsen met een tafel vol medemalloten is altijd goed
Driften op droog is een geweldige ervaring met de E34. Vol power over de ideale lijn in drift :banaan: Mooier gaat het niet worden

Volgende uitdaging gaat een driftdag op droog organiseren. Binnenkort meer hier over op dit forum in een ander topic.
Eind van de dag nog even nakletsen met een tafel vol medemalloten is altijd goed

- Mark 320iS
Hartelijk dank voor de uitstekende organisatie!
Het was voor ons de eerste keer op Papenburg, maar het smaakt absoluut naar meer! Het setje Barum Bravuris is er helemaal doorheen
.
Het was voor ons de eerste keer op Papenburg, maar het smaakt absoluut naar meer! Het setje Barum Bravuris is er helemaal doorheen

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Twas fantastisch
Weliswaar alleen als co-piloot over de baan gegaan, maar man o man wat een ervaring.

Weliswaar alleen als co-piloot over de baan gegaan, maar man o man wat een ervaring.
-
OnlineKasteel
Peter&Wiebe, hoe is de shake-down verlopen, moet fun/kick nog een stapje hoger gezet hebben denk ik zo
.

- Jesper
- Auto: BMW M135i
Gisteren een super dag gehad!! Veel geleerd en ook nog heel veel te leren.
Was ook wel een mooi gezicht om een driftende e30 met 2 grote bezems uit het dak langs te zien komen
Organisatie, bedankt voor deze top dag! Zeker voor herhaling vatbaar.
Was ook wel een mooi gezicht om een driftende e30 met 2 grote bezems uit het dak langs te zien komen

Organisatie, bedankt voor deze top dag! Zeker voor herhaling vatbaar.
- Knot
Zag jullie er een paar keer af gaan/staan maar zeker stappen vooruit gemaakt volgens mij!
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Ja 2 keer voor mezelf moeten vegen en 2 keer voor mark mogen vegen. Ach zo krijg je ook nog de nodige lichaamsbeweging op zo'n dag
Zoals John zei. Op een gegeven moment moet je uit je "comfort zone" om de volgende stap te kunnen maken. En tsja dan kom je ook een paar keer naast de baan terecht.

Zoals John zei. Op een gegeven moment moet je uit je "comfort zone" om de volgende stap te kunnen maken. En tsja dan kom je ook een paar keer naast de baan terecht.
- Marius
Kwam erachter dat 1 vd winterbanden die ik achterop had lek was toen ik deze gisteren uit de auto haalde. Ik ergerde me het laatste half uur al aan het bandenspanningswaarschuwlampje wat ik de hele tijd uit 'moest' drukken hahaha
- Wiebe GT
Kasteel schreef:Peter&Wiebe, hoe is de shake-down verlopen, moet fun/kick nog een stapje hoger gezet hebben denk ik zo.
Shake-down is super verlopen, we hebben zeer veel "DF" gehad met ons nieuwe drift- annex racesletje!
Laatste half uur nog even op tempo over de baan geraced, hadden uiteindelijk de remblokken in de fik maar dat hoort erbij. Er moet toch iets anders in dan de standaard meuk.
I.V.M. het nog niet vervangen hebben van de drijstanglagers hebben we de auto "gespaard" en zijn niet boven de 5500 tpm geweest, maar erg genoten.
Samen met GARRETT en KNOT nog even met zijn drieën over de baan geveegd, geweldig! Dikke Fun!
Vanaf hier: Dick, wederom super georganiseerd tot de volgende keer.
P.S. Shake-down geslaagd, auto kan gestript worden. Iemand nog een interieurtje nodig van eem M3?
- Knot
Aha.. 5500rpm, ik dacht al, moet sneller zijn dan de 325i dat ging ook maar had verwacht dat jullie wel weg zouden lopen rechtuit van de 328i maar als je m niet helemaal opentrekt gaat dat redelijk gelijk op.
Waren wel prachtige rondjes hoor, heb genoten ervan!
Waren wel prachtige rondjes hoor, heb genoten ervan!
- RVV
Dit draadje gaat in overleg met Dick op slot, Dick heeft namelijk een eigen topic over driftdagen.nl. Daar kan vanaf nu alles over zijn dagen gepost worden. Dick zal in dat topic ook de actuele zaken rondom zijn driftdagen bekend maken.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 29&t=19103
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 29&t=19103