Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Maus335i

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Maus335i » 27 mei 2010, 21:07

Iemand Netwerk net met Rutte gezien? Hij ontplofte bijna tegen de presentatrice (ik hier ook op de bank), als je het mij vraagt heeftie het nog netjes gehouden.

Je krijgt eerst een aantal triest rood gekleurde items om te laten zien hoe slecht gezinnen met bijzondere omstandigheden het gaan krijgen als de VVD aan de macht zou komen en hoe goed hogere inkomens het krijgen.. Het was echt tenenkrommend om te zien hoe leugens zo makkelijk verspreid worden door (s)linkse media.

Jammergenoeg staat het item nog niet online, zal straks wel op uitzendinggemist staan. Maar verdomme zeg, wat een kansloos programma is het op deze manier. Cohen en Balkenende komen ook nog, het zou me niks verbazen als Cohen opgehemeld gaat worden. Publieke omroep doet gewoon net zo hard mee aan bedrog tijdens verkiezingen

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mei 2010, 21:21

Maus335i schreef:linkse media
Even los van de rest van je verhaal, want ik heb Netwerk niet gezien, maar wat is er eigenlijk mis met linkse media? Mensen noemen dan Pauw en Witteman als voorbeeld, of Nova, of De wereld draait door. Die programma's zijn van de Vara, natuurlijk zijn dat linkse programma's. Daar is de Vara nota bene voor opgericht, dus het zou teleurstellend zijn als het niet zo was. Je hoort Cohen en Halsema toch ook niet jammeren dat De Telegraaf zo rechts is, of NRC?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 27 mei 2010, 21:25

Ik erger me al veel langer aan de publieke omroep.

Bij inderdaad Pauw en Witteman en DWDD is het allemaal net even iets te vaak PvdA wat de klok slaat.

Netwerk heb ik niet gezien, maar zal morgen uitzending gemist wel even bekijken.

In ieder geval is de VVD op de goede weg, ben ook steeds zekerder dat dat mijn keuze gaat worden.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mei 2010, 21:26

hm...beetje "vals" spel en aanvallend op Rutte, gister ook al tijdens debat...die van groen links dame, wat een takke w... eerst praat ze gewoon dan ff verder komt ze in der rol en praat met de tanden op elkaar, elke keer als ik dat zie wil ik der wel voor der bek :wtf: waarom kan ze niet gewoon praten :D
anyway ze vertelde een soort leugens om zo praatjes te krijgen.
magoed gister wel genoten van dat debat met 8, best interessant.
die SP man was scherp :D had het nog ff over wachtgeld regeling wel behouden en ww tijd korten tegen Cohen geloof ik nadat die wat tegen SP man zei...helaas gingen ze daar niet op in verder.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 mei 2010, 21:30

Maus335i schreef:Iemand Netwerk net met Rutte gezien? Hij ontplofte bijna tegen de presentatrice (ik hier ook op de bank), als je het mij vraagt heeftie het nog netjes gehouden.

Je krijgt eerst een aantal triest rood gekleurde items om te laten zien hoe slecht gezinnen met bijzondere omstandigheden het gaan krijgen als de VVD aan de macht zou komen en hoe goed hogere inkomens het krijgen.. Het was echt tenenkrommend om te zien hoe leugens zo makkelijk verspreid worden door (s)linkse media.

Jammergenoeg staat het item nog niet online, zal straks wel op uitzendinggemist staan. Maar verdomme zeg, wat een kansloos programma is het op deze manier. Cohen en Balkenende komen ook nog, het zou me niks verbazen als Cohen opgehemeld gaat worden. Publieke omroep doet gewoon net zo hard mee aan bedrog tijdens verkiezingen
Vond Rutte zijn verhaal gisteren anders behoorlijk zwak, tijdens het lijsttrekkersdebat in het Carré. Iedereen gaat er op vooruit, er komen lastenverlichtingen, we komen niet aan de hypotheekrente aftrek. Sure, klinkt leuk, maar bovenal behoorlijk onmogelijk.

VVD is interessant als je 2x modaal pakt per jaar. Zit je daaronder, dan ge je er op inleveren.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 mei 2010, 21:33

Allemaal makkelijk te herleiden.........................

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt..........................

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mei 2010, 21:37

Richardt. schreef:Bij inderdaad Pauw en Witteman en DWDD is het allemaal net even iets te vaak PvdA wat de klok slaat.
Er was toch laatst zo'n onderzoek waaruit bleek dat dat wel meeviel allemaal?
Maar goed, zoals ik al zei, die omroep (Vara) is daar voor opgericht. Bij de Tros zijn ze weer niet links, bij Powned en Wakker Nederland ook niet. Debat van gisteren was op RTL4, ook niet direct een Groen Links-paradijs. Grootste krant van NL is De Telegraaf, waar ze ook niet nalaten om op regelmatige basis Yes We Cohen even te bashen.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mei 2010, 21:41

lol @ yes we cohen :roflol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 mei 2010, 22:28

05/27/2010 Bas Jacobs, hoogleraar economie EUR(O) Erasmus Universiteit Rotterdam

Breekpunt hypotheekrenteaftrek CDA lege huls
In het fantastische lijsttrekkersdebat gisteravond heeft Balkenende zijn eigen breekpunt over de hypotheekrenteaftrek om zeep geholpen. Niemand lijkt het nog in de gaten te hebben, maar in een een-tweetje met Mariëlle Tweebeeke (zie filmpje) gaf Balkenende ronduit toe dat het eigenwoningforfait best verhoogd mag worden om zo de hoge inkomens meer belasting te laten betalen.

Misschien was Balkenende erg gecharmeerd van Tweebeeke of misschien dacht hij slim te zijn. Maar onbedoeld heeft Balkenende de angel gehaald uit zijn breekpunt over de hypotheekrenteaftrek.

Hoe zit dit? Fiscaal-technisch wordt het eigen huis beschouwd als een vorm van inkomen. De kosten ter verwerving van dat inkomen – de hypotheekrente – zijn aftrekbaar. Tegelijkertijd is het inkomen uit het eigen huis belast. Dit is voor de meeste huisbezitters inkomen in natura; zij hoeven geen huur te betalen omdat zij in hun eigen huis wonen. Vandaar dat de fiscus een fictieve huuropbrengst optelt bij het belastbare inkomen. Dat is maximaal 0,6 procent van de WOZ-waarde van het eigen huis.

Zolang de renteaftrek hoger is dan de bijtelling van het eigenwoningforfait hebben mensen een fiscaal voordeel. Stel iemand heeft een huis van 300.000 euro volledig gefinancierd met een hypotheekschuld van 300.000 euro. De hypotheekrente is 5 procent. De aftrek is dan 5 procent van 300.000 = 15.000 euro per jaar, terwijl de bijtelling bij het inkomen 0,55 procent van 300.000 euro = 1.650 euro per jaar. 13.350 euro mag dan worden afgetrokken van de belastingen. Afhankelijk van het belastingtarief kan het netto fiscale voordeel oplopen ruim 6900 euro bij een belastingtarief van 52 procent.

Mensen kunnen nooit nadeel hebben van de bijtelling. Zolang de betaalde rente hoger is dan de bijtelling kunnen ze fiscaal voordeel incasseren. Maar zodra de betaalde rente kleiner wordt dan de bijtelling hoeven ze netto niets te betalen (Wet Hillen). Mensen die hun huis hebben afgelost en dus geen rente meer aftrekken, hebben dus ook geen bijtelling meer bij het inkomen.

Balkenende zegt dat hij niet wil tornen aan de renteaftrek, maar dat veranderingen in het eigenwoningforfait wél bespreekbaar zijn.

Stel nu dat we in het voorbeeld het eigenwoningforfait ophogen van 0,55 procent naar 5 procent. Dan kan 15.000 euro rente worden afgetrokken, maar de bijtelling bij het inkomen wordt dan ook 5 procent van 300.000 = 15.000 euro. Het netto fiscale voordeel is dan nihil.

Met andere woorden, we kunnen de hele fiscale subsidie op het eigen huis ook via de achterdeur weghalen door het eigenwoningforfait te verhogen, zonder dat we aan de hypotheekrenteaftrek komen!

De overheid derft momenteel zo’n 12 mrd aan belastinginkomsten uit de renteaftrek. Tegelijkertijd heeft ze 2 mrd aan inkomsten uit het eigen woningforfait. Als we nu het eigen woningforfait met een factor 6 ophogen naar 3,3 procent van de WOZ-waarde, dan krijgen we dus 12 mrd belastingopbrengst uit het eigenwoningforfait, waarmee het fiscale voordeel van de renteaftrek kan worden weggenomen. (Overigens is dit zonder veranderingen in huizenprijzen of aantallen woningen.)

Het breekpunt van Balkenende over de hypotheekrenteaftrek is daarom een lege huls als hij niet tegelijkertijd verhogingen van het eigenwoningforfait ook tot breekpunt maakt. En dat heeft hij gisteravond uitgesloten. Het is lood om oud ijzer of huiseigenaren minder renteaftrek of meer bijtelling hebben. Huiseigenaren kunnen dus niet gerust zijn dat er niets met de netto fiscale subsidie op hun huis gebeurt.

Rutte had helemaal gelijk met de misplaatste stoerheid van het CDA. Het CDA kan stiekem de subsidies op het eigen huis verlagen door het eigenwoningforfait te verhogen. Best verstandig overigens, maar dat terzijde. Het zal daarom de komende dagen wel prijsschieten worden voor zowel VVD als de linkse partijen.

Ps. Een technische uitwijding: eigenlijk zou je het eigenwoningforfait moeten ophogen naar het gemiddelde rentepercentage van de hypotheekrente om ook het gespaarde geld in het eigen huis te belasten. Dat is nu met 0,55 procent bijtelling vrijwel onbelast. Maar als je dat doet, en je houdt het eigen huis in Box-1, maak je sparen in het eigen huis minder aantrekkelijk dan geld op een spaarrekening zetten of beleggen. Dat wordt namelijk tegen een lager percentage belast in Box-3. Om ongewenste gedragseffecten te voorkomen zou het eigen huis daarom op termijn naar Box-3 moeten worden overgeheveld. Dan is de rente aftrekbaar tegen 30 procent en wordt de bijtelling voor het eigen huis zo’n 5,7 procent. Zie een eerdere blog.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 mei 2010, 22:45

Maus335i schreef: Jammergenoeg staat het item nog niet online
http://player.omroep.nl/?aflid=11010563

Zieke uitzending, pure propaganda op kosten van de belastingbetaler. Rutte erg boos inderdaad, later ook bij RTL4. Wel strakke actie, hij wil nu op bezoek gaan bij die mensen om ze uit te leggen dat het meevalt.

Als ik ff in mag haken nog op die 2 gevallen. Die mensen met dat gehandicapte kind, erg triest. Daar mag je erg sociaal voor zijn. Nog meer dan nu. Maar die andere vrouw met burnout en 4 thuiswonende kids... tja, daar heb ik dan weer minder medelijden mee. Spijt me wel, misschien ben ik een botte lul... maar burnout... paar tientjes overhouden in de maand... klus zelf maar weer wat parttime bij... moet best kunnen.... of laat die kids (redelijk op leeftijd aan de foto's te zien) dan maar wat werken en bijdragen naar mijn mening. Wel makkelijk aan het overheidsinfuus liggen maar zoals Rutte nog voorrekende... zo iemand pakt met alle toeslagen toch meer dan een 1500 bruto in de maand.... meer dan een beginnend agent verdient.

Het leven is gewoon duur, voor iedereen. Weinig overhouden wil niet zeggen dat je weinig binnenkrijgt. Op de een of andere manier had ik niet zoveel medelijden met die laatste mevrouw. Zal wel aan mij liggen. :)

Maar goed, doek eerst die publieke omroepen maar op. Bespaart ook mooi wat centen.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mei 2010, 23:32

thx, net ff uit gekeken...was inderdaad modder gooien en foute filmpjes met halve info en mensen die zich rot schrokken...heel laag en angstaanjagend.
wat krijgen sommige bijstand mensen veel subsidies :shocking: maar ook mensen met kids en of ziektes e.d. dat gaat hard.
en wat krijgt een "goede" agent dan weinig geld, en vele andere beroepen met hun,
de geldverdelingen zijn toch zo scheef als maar wat wat dat betrefd, zoals een agent of stratenmaker qua loon wat voor velen normaal belangrijk is in onze maatschappij die hard werken en de lonen van zeg topvoetballers of bepaalde toplui die we kunnen missen als kiespijn (en dan bedoel ik niet de eerlijk hardwerkende zakenman of van eigen bedrijfje)
Laatst gewijzigd door GTRene op 27 mei 2010, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mei 2010, 23:36

Wouter81 schreef:Maar goed, doek eerst die publieke omroepen maar op. Bespaart ook mooi wat centen.
Dat lijkt me nou een slecht idee.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 27 mei 2010, 23:43

Mij niet. In een tijd dat alle vroegere staatsinstellingen (nutsbedrijven, NS, ziekenhuizen enzovoorts) zo nodig commercieel moeten en zichzelf moeten bedruipen zie ik niet in waarom we dan nog wel een peperdure staatsomroep in stand moeten houden die weinig objectief is, zoals we net weer zagen, en ook nog eens 700 miljoen euri per jaar kost. Van de 3 netten kunnen er sowieso 2 weg wat mij betreft. :)

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mei 2010, 23:51

Ik weet niet of je wel eens tv kijkt, maar de enige programma's die het bekijken waard zijn vind je bij de publieke omroep. Het lijkt me een tamelijk zware straf om voortaan aangewezen te zijn op campingzenders met flauwe talentenjachtjes, danswedstrijden en verbouwingsshit.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 27 mei 2010, 23:55

Snipe schreef:Ik weet niet of je wel eens tv kijkt, maar de enige programma's die het bekijken waard zijn vind je bij de publieke omroep. Het lijkt me een tamelijk zware straf om voortaan aangewezen te zijn op campingzenders met flauwe talentenjachtjes, danswedstrijden en verbouwingsshit.
Da's subjectief. :) Ook ik vind er leuke programma's bijzitten op de publieke omroepen maar ook genoeg troep. Net al bij de publieken, met hun idols crap of Piet Paulusma/shownieuws geouwehoer.

Maar dat mag niet doorslaggevend zijn om wel of niet een publieke omroep in stand te houden. Dan kunnen we beter Film1 subsidiëren. :)

Snipe

Bericht door Snipe » 28 mei 2010, 00:01

Als kwaliteit niet doorslaggevend mag zijn, wat mag dan volgens jou wel doorslaggevend zijn?

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 28 mei 2010, 00:08

Kwaliteit.... tja, ik vind RTL Nieuws ook beter en objectiever dan het NOS Journaal. Kan dus uitstekend, binnen een commerciële zender goeie TV maken. Zo'n Netwerk-uitzending is ook bepaald geen kwaliteit te noemen.

Die 0,7 miljard per jaar mogen ze van mij liever in de zorg of regelingen stoppen zoals voor die mensen met dat gehandicapte kind. :) Maar goed, hou Ned 1 in stand, voor het Journaal en postbus 51 spotjes..... krijgen ze nog 200 miljoen laten we zeggen...rijkelijk veel maar goed... besparen we een half miljard.

Maar gelukkig voor velen :) :twisted: heb ik het niet voor het zeggen. :angel:

Snipe

Bericht door Snipe » 28 mei 2010, 00:27

Tegen de tijd dat je programma's als Andere tijden, Tegenlicht, Uur van de wolf of Bernhard, schavuit van Oranje ook zonder reclameonderbrekingen op RTL of SBS ziet, hoor je mij niet meer klagen.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 mei 2010, 00:42

tis dus geen echt breekpunt :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 28 mei 2010, 07:32

Snipe schreef:Ik weet niet of je wel eens tv kijkt, maar de enige programma's die het bekijken waard zijn vind je bij de publieke omroep. Het lijkt me een tamelijk zware straf om voortaan aangewezen te zijn op campingzenders met flauwe talentenjachtjes, danswedstrijden en verbouwingsshit.

Aangewezen zijn op de TV ??................................. :hmmm:

Ik kijk zelden of nooit.......................dat zouden er meer moeten doen.....................

Snipe

Bericht door Snipe » 28 mei 2010, 07:50

romo schreef:Aangewezen zijn op de TV ??................................. :hmmm:
Nee. Men dient nooit aangewezen te zijn op de tv, maar wanneer men tv kijkt dient men nimmer aangewezen te zijn op 0900-spammende dansshowzenders.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 mei 2010, 08:39

Wouter81 schreef:Kwaliteit.... tja, ik vind RTL Nieuws ook beter en objectiever dan het NOS Journaal. Kan dus uitstekend, binnen een commerciële zender goeie TV maken. Zo'n Netwerk-uitzending is ook bepaald geen kwaliteit te noemen.

Die 0,7 miljard per jaar mogen ze van mij liever in de zorg of regelingen stoppen zoals voor die mensen met dat gehandicapte kind. :) Maar goed, hou Ned 1 in stand, voor het Journaal en postbus 51 spotjes..... krijgen ze nog 200 miljoen laten we zeggen...rijkelijk veel maar goed... besparen we een half miljard.

+1 Netwerk/Nova/P&W/DWDD/ kwaliteit............ linkse propaganda........

Voor mij ook RTL nieuws, en de recente politieke debatten op RTL zijn gewoon goed, en objectiever dan de met staatsgeld gefinancierde publieke omroep....

Michel

wjn

Bericht door wjn » 28 mei 2010, 09:22

Michel P schreef:
Wouter81 schreef:Kwaliteit.... tja, ik vind RTL Nieuws ook beter en objectiever dan het NOS Journaal. Kan dus uitstekend, binnen een commerciële zender goeie TV maken. Zo'n Netwerk-uitzending is ook bepaald geen kwaliteit te noemen.

+1 Netwerk/Nova/P&W/DWDD/ kwaliteit............ linkse propaganda........

Voor mij ook RTL nieuws, en de recente politieke debatten op RTL zijn gewoon goed, en objectiever dan de met staatsgeld gefinancierde publieke omroep....

Michel
+1 voor commerciele zenders, hoef je tenminste niet achter je pc naar uitzending gemist te kijken, want alles wordt dubbel en dwars herhaald tussen de reclames door.

Oh ja, is het nog steeds zo dat RTL belasting ontduikt door zogenaamd een Luxemburgse zender te zijn ???

romo

Bericht door romo » 28 mei 2010, 09:35

111 Teletekst vr 28 mei
EO wil excuses van VVD-leider Rutte

` EO-Netwerk vindt dat het VVD-leider
Rutte zou sieren als hij zijn excuses
aanbiedt voor zijn uitspraken over de
werkwijze van Netwerk.Rutte verweet de
redactie gisteravond tendentieuze
journalistiek en voegde daar volgens de
redactie nog forse onwaarheden aan toe.

Rutte was geconfronteerd met gevolgen
van de VVD-bezuinigingen op een drietal
huishoudens.Een econoom van Nijenrode
had uitgerekend dat de gezinnen er fors
op achteruit gingen.

Volgens Rutte had de EO geweigerd om de
berekeningen vooraf te laten zien,maar
de EO zegt dat Rutte alles mocht inzien
en met de econoom had kunnen praten.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 28 mei 2010, 10:36

Heb het net gekeken, wat een waardeloze aflevering zeg.

Ben benieuwd of ze volgende week de andere gasten net zo hard aanvallen....

Plaats reactie