Driving-fun.com TV online!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: Driving-fun.com TV online!

Bericht door Robin Hartog » 21 mei 2010, 10:29

Max V schreef:Silverlight is een erg mooie techniek van Microsoft. Het werkt goed samen met .NET (hoewel er een hoop assembly's weggelaten zijn waardoor je niet zomaar elke source kunt linken). Laatst probeerde ik een bestaand .NET C# project om te zetten naar Silverlight, dat werkte niet echt fijn, bijvoorbeeld omdat Silverlight geen Serializable annotaties aan kan.

In mijn optiek is Silverlight een geweldig medium, maar het wordt vaak verkeerd gebruikt. Men begrijpt vaak niet dat Silverlight in de eerste plaats niet is bedoeld voor triviale dingen als het afspelen van filmpjes. Je kunt in Silverlight namelijk hele gebruikersapplicaties bouwen.

Wanneer ik hier het tabje TV open staat alles schots en scheef door elkaar, ik neem aan dat dat niet de bedoeling is? Een Silverlight applicatie werkt in principe in elke gangbare browser, dus dat is geen excuus.
Mja, wel gedeeltelijk mee eens, het is in principe een mooie techniek. Maar het wordt niet echt veel gebruikt waardoor er nog wel eens compatibiliteitsproblemen ontstaan. Zoals dus met verschillende browsers. Hier op m'n werk werkt hij ook niet in FireFox en Chrome doet ook moeilijk.

Maargoed, silverligt terzijde gelegd; de layout doet het dan wel weer goed hier. Ziet er mooi uit, goed werk! :) :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 21 mei 2010, 10:37

Hans R schreef:Werkt niet met Mac..
Werkt hier prima met Mac, zowel in Firefox, Safari als Chrome... 8)

RVV

Bericht door RVV » 21 mei 2010, 14:51

Robin Hartog schreef:Waarom hebben jullie daarvoor gekozen?
Een aantal redenen;

Ten eerste is het up to date techniek. Ten tweede, kijk eens naar de kwaliteit van de films, briljant gewoon. Ten derde, beveiliging, we kiezen er bewust voor om onze 'unieke' content door ons geproduceerd op Driving-fun.com te houden. Silverlight is redelijk tot goed beveiligd waardoor ordinair jatwerk en overal neerplempen niet vanzelfsprekend is.

Anders hadden we het gelijk wel met youtube kunnen combineren.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 mei 2010, 15:01

Rico schreef:
Robin Hartog schreef:Waarom hebben jullie daarvoor gekozen?
Een aantal redenen;

Ten eerste is het up to date techniek. Ten tweede, kijk eens naar de kwaliteit van de films, briljant gewoon. Ten derde, beveiliging, we kiezen er bewust voor om onze 'unieke' content door ons geproduceerd op Driving-fun.com te houden. Silverlight is redelijk tot goed beveiligd waardoor ordinair jatwerk en overal neerplempen niet vanzelfsprekend is.

Anders hadden we het gelijk wel met youtube kunnen combineren.
Duidelijk. :thumbup: Ik keur het overigens niet af hoor. :)

Roman S.

Bericht door Roman S. » 21 mei 2010, 15:18

De kwaliteits is inderdaad super, maar ik zie 'ordinair jatwerk en overal neerplempen' niet direct als een nadeel?

RVV

Bericht door RVV » 21 mei 2010, 16:19

Roman S. schreef:De kwaliteits is inderdaad super, maar ik zie 'ordinair jatwerk en overal neerplempen' niet direct als een nadeel?
Is inderdaad een punt waar intern ook discussie over is.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 mei 2010, 16:23

Rico schreef:
Roman S. schreef:De kwaliteits is inderdaad super, maar ik zie 'ordinair jatwerk en overal neerplempen' niet direct als een nadeel?
Is inderdaad een punt waar intern ook discussie over is.
Mja, aan de ene kant weten mensen niet direct wat Driving-Fun dan is als ze dat filmpje op een vaag ander forum zien, daarentegen staat de link er wel in, in het filmpje en kunnen mensen dus daar zelf naar toe surfen. Maar als je de video exclusief op je eigen website houdt moet je wel de link van DF.TV geven en komen mensen dus automatisch op de site en genereert dat weer meer page-views in een maand.

RJay

Bericht door RJay » 21 mei 2010, 20:18

Nee het beeld etc. laad hier wel goed, maar kan niet de hele tekst erbij lezen.
Bleek alleen dat ik een oude versie van silverlight op de pc had :bag:

Tom V

Bericht door Tom V » 21 mei 2010, 23:23

Werkt hier prima op Mac met Chrome en de laatste Silverlight.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 mei 2010, 10:36

Ik moest Silverlight even installeren (ik verafschuw automatische updates van Windows) en 't draait nu super in Chrome (WinXP). Mooie beeldkwaliteit. Vimeo en Youtube zien er meteen erg ouderwets uit, terwijl ik niet zo'n zeurpiet ben (zolang beelden niet schokkend worden weergegeven ben ik al snel tevreden).

Hielke

Bericht door Hielke » 23 mei 2010, 11:10

Draait hier op Win 7 na wat installs ook prima. Mooi vloeiend, wel erg blokkerig.

Wat is de resolutie? Of is de bitrate erg laag ingesteld?

Tim R

Bericht door Tim R » 23 mei 2010, 11:23

Same here.

Mis alleen in het filmpje, wel informatie mbt ervaringen, details. Leuk kunstzinnig filnpje dit, maar wat mij betreft zonder waarde.

Peric

Bericht door Peric » 23 mei 2010, 11:40

Na 3 keer proberen de laatste versie van Silverlight te installeren maar besloten om dan maar geen Driving-fun-TV te bekijken...

Hielke

Bericht door Hielke » 23 mei 2010, 11:53

Ho wacht, ik heb ook nog een HD knop gevonden :oops:

Ok, mooi scherp nu, maar het mooie vloeiende is weg.

Kan me vergissen maar heb het idee dat de HD filmpjes van Autoblog (de norm in Nederland) iets beter zijn. Maar slecht is het allerminst. Jammer dat niet alle gebruikers Silverlight makkelijk kunnen afspelen.

Nu nog een goed format voor de tests vinden. En die ouwe BMW en Alfa meuk mooi laten staan :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 26 mei 2010, 13:21

Ik zie dit topic nu pas, mensen die last hebben van het 1ste scherm wat hier gepost is moeten even Ctrl + F5 indrukken, de CSS stylesheet is nog niet geupdate.

Plaats reactie