Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
KW

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door KW » 25 mei 2010, 00:50

MathijsRC schreef: Gast die als een gek wegrijd in een Ferrari F430
http://www.youtube.com/watch?v=RR691gRA7P4
Daar stond ik ook bij, de steentjes vlogen om m'n oren. Die gast verbleef ook bij ons in het hotel.

FrankS schreef: Er word een bepaald beeld neergezet en daar gaat het om.

Daarbij hebben al die gasten én Sabine allemaal iets meer ervaring en kunde en ook credits.
Het gaat om een bepaald beeld en credits? Right... Enige dat belangrijk is is de titel van dit forum: de werkelijke driving fun. En die is er zeker! Respecteer dat nou eens van elkaar...

Daarbij zeggen aantal rondes ervaring niks over 'kunde'. En die 'kunde' is er bij SK meer aanwezig dan vele anderen op de weg. Dus laat alsmaar dat nodeloze commentaar op hem nou eens achterwege.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 mei 2010, 01:06

Idd dat sturen valt ook meteen op, erg hakkelig. Naast het te veel snelheid mee willen nemen en te vroeg insturen.

Verder denk ik dat de meesten wel eens een momentje hebben dat je even corrigeren moet, alleen moet je je dan afvragen hoe zoiets in de eerste plaats komt. Auto's doen niks van zichzelf dus als hij even zijn kont omzet dan is het gewoon driver error. Corrigeren is symptoonbestrijding van iets wat in de eerste plaats al je eigen schuld is als het ware.

Maw even dwars is op zich niet zo erg alleen probeer het dan ook als leermoment te zien, je hebt video aan boord dus je ziet je eigen fouten haarscherp terug. Nu zou ik alleen op een baan als de ring wat voorzichtiger zijn met dat soort capriolen als bijvoorbeeld op een baan ala Assen etc waar je gewoon veel meer ruimte hebt.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 mei 2010, 09:31

KW schreef: Daarbij zeggen aantal rondes ervaring niks over 'kunde'. En die 'kunde' is er bij SK meer aanwezig dan vele anderen op de weg. Dus laat alsmaar dat nodeloze commentaar op hem nou eens achterwege.
Klopt, er zit verschil tussen talent en ervaring. Maar met meer ervaring hoor je wel beter en verstandiger te worden. Net als levenservaring, na een jaartje of 18 hoor je op z'n minst minder koppig te zijn om zinvol advies aan te nemen...

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 25 mei 2010, 10:47

Jeetje wat een vaderlijke emoties hier op DF..

KW

Bericht door KW » 25 mei 2010, 11:53

Nou, dan ben ik benieuwd naar het commentaar op mijn snelste lap van zondag :df:
Mijn 38e rondje, 3e rondje in deze auto.

En als kadootje kreeg ik recht voor m'n neus een vette Ringtaxi drift te zien :df: :banaan:
Laatst gewijzigd door KW op 25 mei 2010, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 25 mei 2010, 12:10

Ik heb niet het hele rondje gezien maar ziet er volgens mij aardig vloeiend uit.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2010, 12:14

hele rondje uit gekeken, ziet er goed uit over het algemeen mooie vloeiende lijnen :thumbup:
zal ook wel iets makkelijker in te schatten zijn met niet de snelste auto.
verder mooie video met af en toe snelle auto's met bruut geluid/geweld die jou voorbij gaan, goed te horen :D :df:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 mei 2010, 12:17

Lol @ M5 ringtaxi die eventjes de bocht driftend neemt. :hosanna:

Ziet er goed uit verder, maarja, ik ben een n00b. :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 25 mei 2010, 12:24

Ziet er aardig uit hoor.Vond het zelf ook altijd lekker en makkelijker rijden met de astra GTC 120pk en de Civic Sport 110pk.

Ringtaxi komt er idd lekker voorbij!

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 mei 2010, 12:27

Damir Vukovic schreef:Jeetje wat een vaderlijke emoties hier op DF..
Mijn vader zou me keihard uitlachen als hij m'n post las :bag:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 25 mei 2010, 12:27

Sebastian Keijmel schreef:hier de hele ("drift")lap samen met passagier giles er toffe kerel uit de uk

Vet man!!! :banaan:

Remmie

Bericht door Remmie » 25 mei 2010, 13:30

Peter Tunissen schreef:Vet man!!! :banaan:
Ah, dader gevonden!
Peter heeft gewoon in die bocht een banaan gegooit waardoor Sebastiaan onderstuur had.

:clap:

KW

Bericht door KW » 25 mei 2010, 13:46

Dank u voor de leuke reacties :thumbup:

Het is een 1997 Toyota Starlet 1.3 16v met een whopping 75 PK :P op maar 805 kg komt het aardig vlot vooruit, maar erg snel is het zeker niet. Bandjes zijn 185 / 55 R14 en rondom ongeveer 2,8 bar. Ik ga hier nog lang niet voluit, is met deze auto pas m'n 3e rondje en moet nog ff voorzichtig aanvoelen waar een beetje de grenzen zitten. Aangezien ik zo'n overstuur-actie als SK waarschijnlijk niet kan opvangen wil ik die graag voorkomen ;)

Heb me erg goed vermaakt :df: Heb 3 rondjes gedaan dit weekend. Zaterdag 1 rondje en zondag 1e rondje beide met SK naast me in de auto was ook erg leuk. Zondag 2e rondje zat ik alleen en had ik ondanks de enorme drukte op/rond de Ring toch bijna een clean lap :D

SK lukte het met de iQ 1.0 68 pk @ 820 kg een tijd neer te zetten van 10:37, dus met mijn 7 pk meer en 15 kg minder zou dat ook rond die koers moeten lukken. Maar ik ben geen SK en laat hem ook niet in m'n auto rijden (niemand) dus ben erg tevreden met deze 11:02 laptime :D

Hoewel ze wel ERG langzaam waren :mrgreen: vond ik het toch erg leuk nog 5 auto's en een motor te hebben ingehaald met dit gebakje :df:

@ geluid van snellere rijders: Raampjes half open omdat het anders te heet wordt binnen, dan zijn ze extra goed te horen :) heerlijk! In m'n 1e rondje kwam me een grijze GT40 replica voorbij net voorbij Hocheichen, en tot voorbij Flugplatz kon ik hem nog horen... toen was hij ws al bijna bij Aremberg!

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2010, 14:44

GT40 mmmmmmmmmmmmmmm :df: nice

Marco R.

Bericht door Marco R. » 25 mei 2010, 14:44

Ik herkende de spiegels en gokte al op een Starlet. Heeft een 4E-FE motor. Is prima en redelijk goedkoop 'veiliger' te maken. Er zijn achterremschijf setjes voor te koop van Japanse Glanza's. Bijbehorende motor (Glanza) enz past ook in de Starlet mocht je wat meer koppel etc willen.
Rolkooi is ook voor dat model gemaakt ;)

Tom V

Bericht door Tom V » 25 mei 2010, 19:38

MathijsRC schreef:Nog wat video materiaal:

Gast die als een gek wegrijd in een Ferrari F430
Had een spannender filmpje verwacht..

Mark S

Bericht door Mark S » 25 mei 2010, 19:41

Afgelopen weekend (zondag & maandag) naar de NS geweest. Was reuze gezellig. Gisterenavond teruggekomen. Gisteren nog een extra rondje gereden met een kameraad van me die nooit eerder op de baan had gereden.

Hij had trouwens gisteren veel geluk :shock: Op de parkeerplaats tegenover de start/finish ging een Ford GT (oud model) uit zich zelf rijden (niet op de handrem) en ging rakelings langs zijn Lotus Elise. Helaas was een Civic rijder wat minder gelukkig want daar tegen kwam de Ford tot stil stand :( Vooral de Civic had aardig wat schade aan de voorkant.

Tevens gisteren bij Adenau Forrest iets vaags gezien: omdat er auto's rustig reden had ik al de indruk dat er iets was gebeurd (er stond verder nog geen publiek) dus ben de baan afgelopen om te kijken of ik iets kon zien. Zag wat auto's stil staan en allemaal brokken van een auto + twee mensen die werden verzorgd door de ambulance mensen. Maar ik zag alleen geen auto met schade :? Bleek later dat ze over de vangrails waren gevlogen het bos in :shock: Auto (huur auto van RSR) totalloss :( Gelukkig hadden de berijders niks ernstig (zo op oog). Heftig om te zien.

Zelf in totaal 3 rondje gereden en dat ging lekker. Wel mijn eigen temp gereden. Upgrade naar de BBK remmen is een goede aankoop geweest. Zelfs gisteren met 3 mensen in de auto vernam ik weinig van fading :tmb Ik ga zeker vaker rijden met de Subaru, beviel me prima :).

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2010, 19:59

Mark S schreef: Op de parkeerplaats tegenover de start/finish ging een Ford GT (oud model) uit zich zelf rijden (niet op de handrem) en ging rakelings langs zijn Lotus Elise. Helaas was een Civic rijders wat minder gelukkig want daar tegen kwam de Ford tot stil stand :( Vooral de Civic had aardig wat schade aan de voorkant.
oude Ford GT? toch geen GT40 hoop ik...of hij had zo'n type handrem wat voor geen ruk werkt...(in versnelling gaat mijne sowieso altijd)

Mark S

Bericht door Mark S » 25 mei 2010, 20:02

Ford GT of GT40 durf ik zo niet te zeggen. Was in iedergeval een classic model, niet een nieuwe. Kan bv ook een auto zijn geweest met een bodykit van een Ford GT ;) Later zag ik 'm nog wel op de NS rijden (ging ook best hard).

Via Google kom ik een foto tegen van een Ford die er erg op lijkt:

Afbeelding

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 25 mei 2010, 20:23

Dat is een GT40 ja. Daar rijden er heel veel replica's van rond, hopelijk was dit er ook een, anders was het een duur grapje geworden. :?

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2010, 20:40

ErikMartijn schreef:Dat is een GT40 ja. Daar rijden er heel veel replica's van rond, hopelijk was dit er ook een, anders was het een duur grapje geworden. :?
das inderdaad een GT40 mk2 (die op de foto) ooit rijd ik ook een rondje Ring in zo'n ding :mrgreen: maar dan mk1 iets eleganter.
timeless en met een goed onderstel en remmen kun je behoorlijk knallen, wegen niks en veel vermogen.

Sven VS

Bericht door Sven VS » 25 mei 2010, 22:30

Zelf dit weekend ook aan de ring gaan kijken .
zaterdag was het nog niet al te druk maar wel aar ongevalletjes met motors geweest waar ook ambulance bij kwam kijken .
Volgende dag op dezelfde plaats gaan kijken ( pflanzgarten ) en ik snap nu wel dat er daar regelmatig een motor uitgaat .
Bij het remmen op die hobbel zie je bij 5 van de 10 motorrijders dat er doorkomen het achterwiel loskomen :|
levensgevaarlijk plekje imo

daNpy

Bericht door daNpy » 25 mei 2010, 22:54

Er had iemand flink de vangrail geraakt in Pflantzgarten, en is vervolgens met KVS lekkage weggereden. Vandaar dat er wat motorrijders onderuit zijn gegaan :evil:

Rnd

Bericht door Rnd » 25 mei 2010, 23:01

Sebastian Keijmel schreef:hier nog een leuke video waar ik achter een engelse celica aan rijdt.
Die kerel kon ook leuk doorrijden dus was erg leuk om ze met 2 celica's achter elkaar over de ring te gaan!

Ja, errug leuk. Wat is de wereld toch klein. Ik rijd op de megadrukke rotonde richting ring, laat een engelse Celica voor (ritsen heet dat) en een mafkees in een zilveren Celica moet en zal er persé achteraan. Ik dacht nog wat een asociale hond......

RVV

Bericht door RVV » 25 mei 2010, 23:13

en een mafkees in een zilveren Celica moet en zal er persé achteraan. Ik dacht nog wat een asociale hond......
Ah dat filmpje van die overstuur actie was dus op de rotonde :roflol: :drinking:

Plaats reactie