Maus335i schreef:@Niels, natuurlijk heeft Nederland geld tekort. Daar is praktisch elke partij het ook wel over eens, bezuinigen.... linksom of rechtsom. Ik ben het alleen niet eens met het wederom maar weer eens "aanpakken van de rijken" om gaten in de begroting te dichten. Maar dat scoort zo lekker bij een deel van het kiesvolk

Ach dat "weer eens aanpakken van de rijken" vind ik ook nogal eenzijdig. Met het CDA aan het roer de afgelopen jaren kun je niet echt concluderen dat het er allemaal zo "links" aan toe ging. Daarnaast heb ik mensen met minimale inkomsten wel zien inleveren terwijl dat bij mijzelf niet echt voelbaar is geweest en dan ben ik nog niet eens echt rijk

Verder:
a) NL heeft alleen geld te kort als je het beste jongentje van de klas wilt zijn. Elk land staat er slecht voor als het gaat om de staatschuld maar NL wil zo nodig weer het goede voorbeeld geven. Lekker handig als EU lid zijnde met geld verslindende economieen als Griekenland, Spanje en Portugal. En als wij al tekort hebben met al die gasvelden waarvan 50% v.d. opbrengsten direkt naar de staat gaan (+transport opbrengsten +energie belasting + BTW) wat moeten andere landen wel niet dan...
b) Laten ze wat doen aan het enorme geld verslindende ambterlijke apparaat en dus aan de kosten kant. En dan met een degelijk plan. Kreten als "100 ambtenaren ontslaan" oid heb je natuurlijk geen reet aan als je dingen niet gaat herstructureren en vereenvoudigen. Die 100 ontsla je en er worden binnen een termijn van 1,5 jaar weer 200 aangenomen.
c) Als je de economie wilt stimuleren dan moet je zorgen dat je bevolking koopkracht houdt/krijgt.
Maar goed, al die partijen zitten mekaar zo in de bek dat het toch nooit wat wordt