Marokkanen zijn kut. Zegt de ANWB.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ravin ///M

Re: Marokkanen zijn kut. Zegt de ANWB.

Bericht door Ravin ///M » 21 mei 2010, 08:43

Zou inderdaad een mooie manier zijn om van de kmheffingsteun van de ANWB
af te zijn denk je. Maar volgens mij heeft de ANWB commerciele belangen bij
de km heffing en zal ze die altijd blijven steunen.

Oh en de marokkanen zijn boos:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... wijt.dhtml

...en gelijk hebben ze, alleen is het wel vreemd dat ik die SCM niet ken
van reacties na misdragingen van marokkaanse jeugd.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 21 mei 2010, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 21 mei 2010, 08:51

EG schreef:Er was vroeger een capaciteitsbeleid, iedere regio had een bepaald aantal taxi's. Iemand van Den Haag mocht niet zomaar in Amsterdam komen dus. Dit is veel beter, want zo houd je goudzoekende idioten weg uit de uitgaansnachten en op het C.S. Nu komen vanuit alle regio's taxi's naar Amsterdam, dat valt niet te controleren en die gasten kunnen dus mooi hun gang gaan.
Er is toch ook geen capaciteitsbeleid voor bakkers of slagers of schoenmakers? Zelf vind ik het prima dat iedereen naar Amsterdam kan komen. Dat zorgt ervoor dat ik de mafiabende van TCA links kan laten liggen.

Michel P

Bericht door Michel P » 21 mei 2010, 09:21

@ravin,

Ze blinken uit in slachtoffer spelen........ maar enige zelf reflectie is ze volledig vreemd.......

Michel

EG

Bericht door EG » 21 mei 2010, 18:45

Snipe schreef:
EG schreef:Er was vroeger een capaciteitsbeleid, iedere regio had een bepaald aantal taxi's. Iemand van Den Haag mocht niet zomaar in Amsterdam komen dus. Dit is veel beter, want zo houd je goudzoekende idioten weg uit de uitgaansnachten en op het C.S. Nu komen vanuit alle regio's taxi's naar Amsterdam, dat valt niet te controleren en die gasten kunnen dus mooi hun gang gaan.
Er is toch ook geen capaciteitsbeleid voor bakkers of slagers of schoenmakers? Zelf vind ik het prima dat iedereen naar Amsterdam kan komen. Dat zorgt ervoor dat ik de mafiabende van TCA links kan laten liggen.
Maffiabende? Dat kwam door de leiding hoor. De leiding die de gemeente zelf heeft geinstalleerd trouwens. Door die Grijpink hebben veel malafide chauffeurs taxipassen / vergunningen gekregen. Die man was trouwens een ex-politieman :roll:

Als je in Amsterdam een taxi wilt, kan je beter een TCA taxi nemen. Omdat die een serieus klachtenafhandeling systeem hebben (op het daklicht staat een duidelijk nummer). Als je een rit besteld vanaf de centrale hoef je de daklicht nummer niet eens te hebben.

Uiteraard zijn niet alle TCA taxi's perfect, maar je loopt veel minder kans opgelicht te worden. Als je een taxi besteld is de kans bijna nul trouwens, want ze weten automatisch waar alle taxi's rijden (GPS systeem in auto) en welke taxi naar jou huis is gestuurd!. Dus bij problemen weten ze wie ze moeten hebben.

Sterker nog, de RAI heeft tegenwoordig een pilot met alleen TCA taxi's, en er is geen enkele klacht binnen gekomen. Als dit zo doorgaat mogen andere taxi's niet meer op het RAI komen. Dat mogen ze aanzichzelf danken want ieder jaar klaagden buurtbewoners over idioot racende taxi's en de RAI gangers over oplichtersprijzen (naar centraal station 30 euro, terwijl het 15 ofzo kost, naar Schiphol soms wel 80 euro vragen terwijl het maar 33 euro kost, en dit zijn echt geen incidenten geweest).

Snipe

Bericht door Snipe » 21 mei 2010, 23:58

EG schreef:Maffiabende? Dat kwam door de leiding hoor. De leiding die de gemeente zelf heeft geinstalleerd trouwens. Door die Grijpink hebben veel malafide chauffeurs taxipassen / vergunningen gekregen. Die man was trouwens een ex-politieman :roll:

Als je in Amsterdam een taxi wilt, kan je beter een TCA taxi nemen.
Dan verschillen we daarover van mening. Ik vind TCA helemaal niks. En of dat alleen door de leiding komt? Mwah. Eerder door slechte ervaringen met allerlei taxi's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EG

Bericht door EG » 22 mei 2010, 19:04

Snipe schreef:
EG schreef:Maffiabende? Dat kwam door de leiding hoor. De leiding die de gemeente zelf heeft geinstalleerd trouwens. Door die Grijpink hebben veel malafide chauffeurs taxipassen / vergunningen gekregen. Die man was trouwens een ex-politieman :roll:

Als je in Amsterdam een taxi wilt, kan je beter een TCA taxi nemen.
Dan verschillen we daarover van mening. Ik vind TCA helemaal niks. En of dat alleen door de leiding komt? Mwah. Eerder door slechte ervaringen met allerlei taxi's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Er zijn zeer veel zelfstandige taxi's in de stad die met een TCA daklicht destijds reden (nog steeds meer dan genoeg). Dus dat heeft niks met TCA te maken, sterker nog: de reden hiervan was dat de daklichten van de chauffeurs waren, en dat de centrale niks mag doen tegen die chauffeurs met die oude daklichten rijden. Dus iemand stapt uit TCA of verkoopt daklicht: centrale kon toen niks doen. Wat ook niet meehielp was dat er heel veel verschillende soorten en maten TCA daklichten waren.

Tegenwoordig is er een uniform daklicht voor alle auto's van de TCA:

Afbeelding

Het daklicht is beschermd, en zodra hij gejat word of gekopieerd worden de malafide chauffeurs/bedrijven via juridische wegen aangepakt. Dus deze kan niet zomaar door anderen gebruikt worden!

Waarom denk jij dat die daklichten zo populair zijn? Omdat veel mensen niet meer met die stadtaxi's willen rijden maar met een TCA taxi. En die taxi's maken de naam van de centrale zwart door iedereen op te lichten. Maar gelukkig weten de meesten tegenwoordig dat die rode daklichten de echte zijn.

En de TCA stuurt duizenden ritten per dag (ja duizenden!), als het zo een slechte centrale zou zijn geweest zou niemand meer bellen. Denk maar daar eens over na.

Oh ja, het is dus niet zo dat TCA chauffeurs verheven of perfect zijn. Het grote verschil is dat er een echt serieus klachtenafhandel systeem is, en dat de klachten van klanten serieus gehoord worden. Per maand word ook bekend gemaakt hoeveel waarschuwingen/schorsingen/royementen (ja dat gebeurt zelfs!) uitgedeeld worden.

In die artikel gaat het 99% om een zelfstandige stadtaxi. Meeste TCA chauffeurs hebben hun Centraal Station pas niet verlengd door de wandaden daar! De gemeente doet alsof het zijn werk goed doet, maar het enige wat nu gebeurt is dat de goede chauffeurs daar niet meer willen staan.

Hier een artikel over die nep daklichten:

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/a ... lamp.dhtml

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 mei 2010, 19:13

Heb jij aandelen bij TCA?

Fernando

Bericht door Fernando » 22 mei 2010, 21:41

Wij van WC-eend adviseren WC-eend.... :roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mei 2010, 22:00

:mrgreen:

Casper

Bericht door Casper » 22 mei 2010, 23:20

Pfff, wel eens een taxi in Amsterdam, bij voorkeur Leidseplein (proberen) te pakken? Die vent heeft net zo hard gelijk, als dat ik zeg dat gras over het algemeen groen van kleur is.
En ja, ik kan het weten...

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 22 mei 2010, 23:22

Je bent graskenner?

EG

Bericht door EG » 23 mei 2010, 00:11

Downforce Hans schreef:Heb jij aandelen bij TCA?
Toevallig op Schiphol en in de stad voor gewerkt. En ook voor Schipholservice gewerkt.

Dus ik kan mezelf wel iemand die "er wat vanaf weet" noemen.

Ik kan 1000 forum pagina's volschrijven over ervaringen en vooral ook feiten.
Casper schreef:Pfff, wel eens een taxi in Amsterdam, bij voorkeur Leidseplein (proberen) te pakken? Die vent heeft net zo hard gelijk, als dat ik zeg dat gras over het algemeen groen van kleur is.
En ja, ik kan het weten...
Je bedoeld dat ik dus gelijk heb, als je goed kijkt naar het Leidseplein komen normale chauffeurs daar niet meer. En ik zowiezo niet. Waarom? Omdat je daar 1 uur lang achter een mongool zit die wacht totdat hij zijn gouden rit heeft gevonden. Uiteraard voor een gouden (oplichters)prijs. Weet je hoe irritant het is achter zo een mongool te zitten, en daarna na een uur komt iemand ja wil je mij naar Overtoom meenemen, kost 7,50. Ja je moet wel want een eerlijke chauffeur neemt alles mee. En precies hetzelfde is het geval bij Schiphol, de vieze klojo's weigeren alle ritten totdat ze een goeie te pakken hebben. Nu staat er wel een beveiliger, maar die weten ze ook vaak te omzeilen. Is echt triest dat het zo moet.

Je kan liever een taxi verderop bij het Marnixstraat pakken. Ik pik mensen daar ook op, hoe kort het ook is ik neem ze zonder morren mee. Liever 10 korte ritten dan een lange. En zo word je ook niet gefrustreerd door andere vieze taxicriminelen.

Het probleem heeft dus weldegelijk met veel te veel taxi's te maken. Er komen gewoon 100en taxi's op een standplaats af. Als er een paar weigeren zit je daar minimaal 45 minuten te wachten. En wie heeft dat probleem gecreeerd? Onze mooie overheid met hun domme liberaliserings plannetjes. Iedere vrijdag en zaterdag word er verder opgelicht in de stad. En niemand die er wat aan doet.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 23 mei 2010, 00:31

EG, als ervaringsdeskundige is het in deze democratie dan eigenlijk je
plicht om dit bij een wethouder te melden, en dan ervoor te zorgen dat
je er één vindt die er werk van gaat maken om dit aan de kaak te stellen.

Snipe

Bericht door Snipe » 23 mei 2010, 00:55

Ja, al die concurrentie, het is wat. En klanten die op de kwaliteit letten kun je als taxichauffeur natuurlijk al helemaal niet gebruiken.

EG

Bericht door EG » 23 mei 2010, 09:42

Ravin ///M schreef:EG, als ervaringsdeskundige is het in deze democratie dan eigenlijk je
plicht om dit bij een wethouder te melden, en dan ervoor te zorgen dat
je er één vindt die er werk van gaat maken om dit aan de kaak te stellen.
Sinds de invoering van de vrijgeving van de markt is er al jarenlang gevraagd om met echte oplossingen te komen, het probleem is dat de wethouders steeds rouleren, en de plannen werden triester en dommer. De TCA heeft een Straatoverleg die zeer nauwe contacten met de gemeente heeft, maar meestal is dat zinloos omdat de gemeente meestal zijn eigen gangetje wilt gaan. Een blik uit de ongelofelijk idiote plannen:

Een sticker (of een blaadje of whatever) waarop staat of iemand korte ritten meeneemt of niet. HOE BEDENK JE DIT, doe wat aan die eikels die alle ritten massaal weigeren.

TX keur, de allergrootste farce wat deze kloteland ooit heeft gezien. Het enige verschil nu is dat de criminelen zichzelf in een pak heisen, effe ontheffing halen (moet voor C.S.) en voor ex bpm ex btw voor 3000 euro een paar jaar oude knaken Laguna (met roetfilter, dus voor Groenlinks is het nu al goed!) en het oplichten op het Centraal Station gaat verder.

En de trambaanontheffing. Een of ander klootviool heeft bedacht dat iedereen om de 5 jaar examen moet doen. En dit is bij het CBR. Dit gaat er bij mij niet in. Je gaat mij niet zeggen dat chauffeurs die al 40 jaar over de vrije banen rijden (ja zolang bestaat het al) opeens examen moeten doen. Onzin imho. Doe dan een 5 jarig cursus. Zolang het geldklopperij is, voert de gemeente alles in een keer in. Maar echte oplossingen ho maar.

Je zou bijna taxi goudmijn zoeker worden met al deze zooi, er word toch niks aan gedaan 10 jaar lang.
Snipe schreef:Ja, al die concurrentie, het is wat. En klanten die op de kwaliteit letten kun je als taxichauffeur natuurlijk al helemaal niet gebruiken.
Concurrentie is goed. Alleen bij de taxi WERKT HET NIET. Dat hebben we 10 jaar lang gezien in Amsterdam. Een toerist kan niet zien welke taxi goed is of welke niet. Die stapt in, zegt Airport, en de goudzoeker rijd via de S114 Piet Heintunnel naar Schiphol, waarop de meter 70 euro zegt. Terwijl het normaal 40-45 euro is. Dit vak is niet zoals een winkel die je zomaar kan laten liggen. Hoe weet jij welke taxichauffeur goed is of niet? Dat weet je niet. En de oplossing hiervoor zijn serieuzere maatregelen nodig, want zoals het nu gaat zijn de criminelen vogelvrij.

Dagelijks worden toeristen keihard opgelicht door zulke gasten. Weet je hoe vaak ik dit wel niet heb gehoord van toeristen. Soms zeggen ze klopt het wel, waarom is de bedrag zo laag? Omdat je misschien daarvoor keihard genaaid bent? :roll:

Zelfs de politie doet niks / kan niks doen trouwens. Die klant die tegen mij zei dat ie opgelicht werd wilde niet betalen, ging naar de politie, en die heeft met pijn en moeite de taxichauffeur overtuigd dat ie de gewone bedrag moest betalen. Ik bedoel maar waar gaat het heen met deze shit? Ik begrijp ook dat het moeilijk is om in te grijpen, maar als iemand zijn meter niet aanzet is dat al de eerste economische delict.

Plaats reactie