BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Knot

BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]

Bericht door Knot » 21 mei 2010, 22:11

Hij was op zoek naar iets aparts, iets snels, makkelijk te rijden en het moest luxe zijn...

In 1999 liep de destijds 48 jaar oude Herr Pickard binnen bij Autohaus Kaltenbach en bestelde zijn silverstone metallic BMW E39 M5 sedan. Opties was hij niet vies van en het totaal kwam op een kleine 160.000 DEM

De optieslijst:

425 SILVERSTONE
05LB PRAEGELEDER/LE-MANS-BLAU
0609 NAVIGATIONSSYSTEM
0670 RADIO BMW PROFESSIONAL
0672 CD WECHSLER FUER 6 CDS
0265 REIFEN DRUCK CONTROL (RDC)
0352 DOPPELVERGLASUNG
0358 KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE
0403 GLASDACH, ELEKTRISCH
0416 SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE
0465 DURCHLADESYSTEM
0508 PARK-DISTANCE-CONTROLL (PDC)
0629 AUTOTELEFON MIT KARTENLESER CORN
0677 HIFI-SYSTEM PROFESSIONAL DSP
0441 RAUCHERPAKET

Na een jaar met plezier in de auto gereden te hebben bleek dat deze net zoveel olie nam als de eigenaar bier dronk. In overleg is er in juni 2000 een nieuw onderblok geplaatst om het olieverbruik terug te dringen en dat heeft zijn vruchten af geworpen bleek later met een verbruik van 1 liter op 4 a 5000km.

Inmiddels 2 jaar met de auto gereden, get enige wat nu nog in de weg stond was de 250km/u snelheidsbegrenzer. Ook mensen op leeftijd houden er dus wel van om richting de 300 te gaan blijkt. Voor het lullige bedrag van 9950 DEM is softwarematig de vmax begrenzing verwijderd, waarschijnlijk in combinatie met een rijtraining, die hoef ik gelukkig niet meer te doen... waarvoor dank 8) Op de factuur staat "000154 Leistungskit BMW M5 incl vmax" geen idee of het een standaard optie of iets was.

De auto is in 2004 naar Nederland gekomen waar de 2e eigenaar de auto naar zuid-holland heeft gehaald om op gepast tempo rond te toeren en zo nu en dan een beurtje te laten doen bij de BMW dealer. Banden heeft hij weinig mee gedaan, 1x een band vervangen omdat linksachter lek was. De banden die nu onder de auto zitten dateren van 19e en 20e week 2003 en zijn pas half versleten. Het maakt mij verder niet uit maar hoe kan je nou slechts 4mm profiel verslijten door een M5 van 140.000 naar 173.000km te rijden??? Dat kan alleen met Roadhog’s lijkt me, niet met SP9000’s.

De 3e eigenaar is hier op het forum ook wel bekend en heeft de auto slechts kort gereden. Toen ik de advertentie voor het eerst zag vond ik de kleurencombinatie niets en er zat geen breedbeeld navi in maar een bandje, heb toen eigenlijk niet meer verder gekeken. Later herinnerde ik me dat het met de 328i ook zo ging, vond de opties niks, zat hout in, velgen stonden me niet aan. Die auto heb ik nu lichtjes aangepast en de velgen ben ik gaan waarderen en heb er nu onwijs veel plezier van. Komt bij dat ik Tijs op een driftdagje Papenburg zag verschijnen met de E39 M5 en toen vond ik eigenlijk wel dat er ook eentje moest komen. Deze auto had wat aparte dingen maar was het bekijken waard. De eigenaar was op vakantie dus toch maar stiekem even langs de auto gereden, die stond gewoon voor zijn deur geparkeerd…. Daar sta je dan, toch wel een aparte kleur, alleen dat interieur, dat had helemaal zwart moeten zijn, of een lemans blauwe buitenlak erbij…. Blijkt achteraf toen ik de silverstond metallic met volledig zwart leder op marktplaats zag staan dat ik die wat te saai vond.

Even wat puntjes na laten lopen bij een bekende werd me verteld en een 2 weken later samen de auto opgehaald, was meteen gezellig kletsen op de heenweg en de terugweg was een mooie proefrit van dik een uur. Wat kleine minpuntjes aan de auto maar niets om hem voor te laten staan vond ik. Zo was ik eind april toch ineens eigenaar van een E39 M5… iets waar ik het 5 jaar geleden al over had toen ze nog voor 40.000 euro in de huisselectie stonden. Dan loop je ’s avonds naar buiten en dan ziet de lak er toch wel gaaf uit hoor, overdag lichtblauw en in het donker tegen het silver aan.

Sommige mensen rijden goedkoop, die schaffen een auto aan die op goede banden en remmen staan, net een beurt gehad etc en dan gewoon rijden en voor nagenoeg hetzelfde bedrag weer verkopen, misschien een oliebeurtje tussendoor maar geen gekke dingen. Zo ben ik dus niet, alles moet gewoon goed zijn. Ik hou van een 100% frisse auto, ook al doe je het misschien wel voor de volgende eigenaar, ik wil gewoon alles gecontroleerd en vervangen hebben. Laat het nou net zo zijn dat ik na 500km een mankement tegenkom. Ineens DSC/ABS/BRake errorlampjes aan, radio valt uit, climatecontrol stopt ermee. Stationair springt alles weer aan en gaan de errorlampjes uit. Ik dacht meteen aan het ergste.. moet ik weer hebben. Met de auto aan de computer en het bleek een voltage probleem te zijn. Komt bij dat de auto de volgende dag helemaal leeg was dus kon goed kloppen dat daar iets mis mee was. Er stond ook een maand vakantie voor de deur dus heb de auto bij Performance Shop Geel neergezet om helemaal na te lopen. Daar aangekomen waren meerdere M5 rijders aanwezig (m5board) dus meteen gezellig aan de babbel in t engels. Een hoop kennis zit er zeker, kap open en ze zagen meteen dat vanos links vervangen was, dat de E46M3 dop erop zat en nogsteeds lekte. Bij de tankdop schijnt een meetpunt te zijn dat daar roest zit, zat er bij mij gelukkig niet, maar het mooiste was toen ik aan kwam. “Oh look, he’s got the blue interior”…. Vonden ze prachtig, en ik maar klagen dat die combi niet klopte 8)

Vanochtend de auto opgehaald en moet zeggen, Frits heeft het erg netjes gedaan, degelijke diagnose, degelijke reparaties, speurend oog naar meer dingen die niet in orde waren, duidelijk verhaal, goed stuk humor en het mooiste, ZEER acceptabele prijzen. De dynamo bleek het probleem te zijn, die gaf 19 volt af en heeft de accu gesloopt waarna foutmeldingen op de electrische apparaten naar voren kwamen. Bleek dat de dynamo al eens onder handen genomen was want die van mij was dusdanig verziekt dat men hem niet meer wilde repareren…. Daar kom je dan met al je BMW stempeltjes en facturen…. Stagair of hobbymonteur in dienst bij BMW…? Zeg het maar. Goed, Frits heeft dus een andere dynamo voor me laten opfrissen, een andere accu geplaatst en dit probleem was opgelost. Verder het vanos nogmaals opengehaald en alle dichtringen vervangen en wat soldeerwerk verricht. Het diff lekte ook wat dus die pakkingen zijn ook vervangen. Aan het blok wist hij ook nog 2 kleine lekkages te ontdekken, de krukaspakking en de oliepijlsensor, ook allen vervangen tezamen met de 2 multieriemen. Een of ander (zelfde monteur/stagair/prutser) figuur had ipv de standaard aftapplug een doorgedraaid inbus exemplaar ofzo gebruikt wat ze er met moeite nog uit kregen. Juiste plug geplaatst en meteen frisse olie en filters erin. Dat vind ik degelijk nalopen van een auto en dat is me dat geld dubbel en dwars waard!

Een paar fototjes (nog geen tijd gehad om uitgebreidt te wassen en poetsen) voor de indruk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En even in vergelijk met zn kleine zusje... 1 liter meets 5 liter 8)

Afbeelding

Vandaag dus lekker rijden! Het dakje is heerlijk, licht in de auto, geluid van buiten meemaken ipv opgesloten zitten. Alles electrisch is ook super, stoelen alle kanten op te verstellen met geheugenfunctie. De rechterbuitenspiegel met parkeerfunctie, de spiegels in kunnen klappen bij parkeren, genoeg goodies. Het dubbelglas is superstil en wordt eigenlijk alleen overstemd door het dakje. Als de je afdekplaat naar voren trekt is dat ook opgelost en rij je redelijk gedempt rond, echte rust.

De Navi is wat oud, nieuwste map is van 2005, 2D kaart ziet er niet uit maar de pijltjesnavi werkt prima om ergens te komen. Waar ik altijd zo tegenop keek blijkt nu eenmaal in bezit mee te vallen, je bent gewoon lekker aan het sturen en die cassettespeler en 4:3 navi zijn ineens niet zo belangrijk meer. Wel wil ik het op termijn nog vervangen voor breedbeeld en een MK4 computer maar heeft geen haast, ik wacht wel tot ik wat tegen kom voor een leuke prijs. De DSP module vind ik wel super overigens, het geluid klinkt best dik met 10 speakers en 2 subwoofers in de hoedenplank weggewerkt. Klopt inderdaad dat het geluid wat laag in de auto blijft maar ik vind het ruim voldoende als ik het vergelijk met de kicker speakers en subwoofer die ik in de 328i heb. Er zit zelfs een DVD wisselaar in voor hoever je op 4:3 breedbeeld films kunt kijken. Hoop wel dat die dvd speler en DSP module het 1:1 blijven doen als ik over zou gaan naar breedbeeld scherm en MK4 navi computer. De CD wisselaar is al uit elkaar geweest overigens vorige maand toen ik de auto net had. Een slechte CD bleef hangen in een lade en de cassette ging niet meer uit de wisselaar. Heb het ding op tafel gehad en weet nu ook hoe die in elkaar zit.

Afbeelding

De einddemper is vervangen voor een DS performance exemplaar, wat in weze een Eisenmann demper is, ik ga voor het gemak even uit van de stille variant, niet de “Race” versie. Een standaard E39 M5 vind ik dus helemaal niet klinken maar zo is het al stukken beter. Een donkere grom in de lage toeren en boven de 4000 laat hij zich pas horen, dus ook rustig te rijden. Rij je dan door een tunneltje (vanmiddag op de terugweg op de A16) , dak je volledig open, dot tussengas om van 4 naar 3 te gaan en trek je m open dan klinkt het al best gaaf die 5 liter V8 oerbrul! Heb het met Frits vanochtend ook nog over X-pipe etc gehad maar hij voelde daar weinig voor, alleen herrie en geen performance. Voor een paar honderd euro zit ie eronder en ben je de resonators (eigenlijk de beste dempers) kwijt. Hij gaf aan meteen voor de SuperSprint Headers te willen gaan met verloopstukken zodat de originele kats nog gebruikt kunnen worden. Dat kost rond de 3000 euro maar dan heb je wel een stuk vermogenswinst en een echte diepe grom met behouden van de resonators, denk dat dat de beste keuze is. Overigens prachtig hoe Frits dat uitlegt “Het is niet zo van eu, ik denk dat ik iets verschil merk”… Duidelijk merkbare vermogens en koppelwinst dus. Snurkie rent alweer weg, net op vakantie geweest, M5 gekocht, lekker opfrisbeurtje erachteraan en dan weer 3000 willen tappen, hoe erg kan het leven zijn voor een varken? :D

Het onderstel is volgens mij nog origineel, daarmee bedoel ik, 179.000km oud. Lekker comfy t.o.v. het AST van de 328i maar boven de 250 vond ik het toch wel spannend worden, dan mogen de dempers toch wel iets meer hun werk doen als je over 2 banen stuitert. Even kijken hoe dat zicht houdt en anders iets vervangbaars eronder, geen keiharde sets als AST/Intrax etc, misschien wel waar ik het met Dick over had, Gele Koni’s eronder met originele fabrieksspecificaties, dan is het in ieder geval weer fris. Ik wil gewoon comfortabel rijden, trackdays knallen doe ik met de E36… maar ik wil wel veilig naar de 300 kunnen, daar moeten de dempers even op uitgezocht worden.

Remmen zijn standaard, origineel BMW/OEM spul, het remt, vind er weinig bite in zitten. Wat ik niet wil zijn de remstof en piepen wat de Hawk HT10 hebben, deze wielen zien er nog zo mooi strak uit nu. Wellicht als de blokken versleten zijn dat ik een stapje hoger moet, een Hawk HPS of HPplus. Ik hou me aanbevolen voor tips van andere E39 M5 rijders, wat doen jullie met de remblokken?

Bandjes zijn Dunlop SP Sport 9000, voor ook nog in de verkeerde maat, namelijk 245/45/18. Vond dit altijd al een kutband in 205/55/16 maar gelukkig zijn op de M5 de wangen wat lager dus zwabbert het niet zo. Grip moet ik nog even goed voor gaan zitten en wat langer sturen maar merk wel dat je de breedte nodig hebt met een auto van deze gewichtsklasse zeg, je duwt m vloeiend in onderstuur, en nog vrij snel ook vind ik, grens zit je zo op. Aan de andere kant, als je het wat minder vloeiend opbouwt sta je achter die 275/35/18 ook zo op te tollen, die kunnen echt niet tegen de 500nm op! Als het versleten is ga ik denkik toch voor Michelins, misschien de Pilot Sport 3 proberen. Wat ik ook al in het topic van Jelmer gevraagd had, hoe rijden de Vredestein??? Tijs, wat had jij voor banden, en waar zou je voor gaan als het kaal is?

Vermogen was ik voor gewaarschuwd, het is een comfortabele en stille auto, dat klopt zeker. Je voelt wel versnelling, beleving is er niet zo als een E34 M5 of een E36 M3 maar de teller vliegt wel zeg, zeker in de 3e en 4e versnelling! De auto blijft maar accelereren en je ziet mensen echt snel kleiner worden in je spiegels. Ben benieuwd wanneer ik in de eerste sprint terecht kom waar ik iemand voor moet laten gaan, E60 M5 oke, DBS oke, daar heb ik het vanmiddag niet bij geprobeerd maar het is wel weer even uitzoeken wat voor bolides vergelijkbaar zijn, op papier zegt het vaak niet alles. De lat lag eerst op 193pk/280nm, dat is nu 400pk/500nm geworden. Ik heb me tijdens de vakantie al een paar keer afgevraagd wat hier nou ooit op zou moeten volgen. Hoe kan je deze brute kracht nou voor acceptabel geld overtreffen? Voorlopig ben ik onwijs blij met de M5 maar als het nog gekker moet denk ik toch dat dat een Z06 gaat worden ooit.

Ga zo maar eens een fullsize simkaart adapter zoeken om de greenhopper telefoon te testen die erin zit. Vraag me af of ie ook handfree doet, het is wel een complete telefoon maar er zit ook een telefoonknopje op het stuur, zou zuur zijn als dat alleen een mute functie is.

Ik ga nog ff een rondje brullen!
Laatst gewijzigd door Knot op 16 nov 2011, 15:00, 23 keer totaal gewijzigd.

Joy

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Joy » 21 mei 2010, 22:19

Leuk verhaal Rody :thumbup: Is het er uiteindelijk toch van gekomen ondanks alle nay-sayers.

Doe nog maar een keer zo een filmpje schieten als van de M3 GT.

Veel plezier er mee :df:

RVV

Bericht door RVV » 21 mei 2010, 22:20

Ga het verhaal lezen maar eerst alvast gefeliciteerd!

FrankS

Bericht door FrankS » 21 mei 2010, 22:21

Leuk verhaal (!!) en ontzettend mooie M5 :) Combo vind ik niet verkeerd (interieur / exterieur)

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 21 mei 2010, 22:25

Hele strakke kar! En wát een verhaal :P
Ik vind het blauwe interieur eigenlijk wel heel erg gaaf,steekt lekker af tegen het ingetogen exterieur.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 mei 2010, 22:51

Gaaf Knot!

Dit blijft me overigens altijd weer verbazen:
Knot schreef:Vermogen was ik voor gewaarschuwd, het is een comfortabele en stille auto, dat klopt zeker. Je voelt wel versnelling, beleving is er niet zo als een E34 M5 of een E36 M3

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 21 mei 2010, 22:52

:clap:

Fabian

Bericht door Fabian » 21 mei 2010, 23:07

Lekker Rody!

Zondag te bewonderen op Papenburg neem ik aan? Ik neem voor de verandering een 116i mee :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 21 mei 2010, 23:07

Geweldige aankoop en leuk verhaal Rody, veel plezier ermee toegewenst :).

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 21 mei 2010, 23:24

Goed verhaal Rody! Erg leuk om te horen dat je mijn positieve ervaringen bij Performance Shop Geel kunt bevestigen.

Voor wat betreft banden: de mijne staat op Dunlops rondom (in de juiste maat :wink:). Vooraf was ik daar niet blij mee: mijn 1e goede ervaring met Dunlops moet nog komen dacht ik toen. Nu, die goede ervaring is er ondertussen. Ik moet zeggen dat ze me best goed bevallen. Weinig tot geen last van onderstuur, stuurt best aardig in. Ik denk dat ik hierna weer overstap op Michelin PS2. Kijken of dat veel beter is.

Qua remmen houd ik het denk ik bij OEM schijven en blokken. Ik ga hooguit *klik* de remkoeling van een gewone e39 eronder (laten) klussen ("grappig" dat de M5 dat als enige uit de serie niet heeft) plus staalomvlochten remleidingen en remvloeistof met een hoger kookpunt. Ergens zou ik toch ook wel graag een rondje Stoptech of Movit willen doen, maar dat blijft serieus veel geld naar mijn smaak.

Een ding herken ik niet: het onzekere sporen richting de 200. De mijne spoort bij 290 net zoals bij 230. Strak. Misschien is een ronde grondig uitlijnen door iemand die echt weet wat hij doet een aanrader? Kon zo maar eens een verschil maken.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 21 mei 2010, 23:27

Van harte..... :thumbup:

En ook ik heb geen probleem met het interieur, maar smaken verschillen, en mooi dat je het de kans hebt gegeven om aan te wennen.

Doe er voorzichtig mee, want wagens waarvan je niet merkt dat ze hard gaan, gaan dat juist wel !

JWD

Bericht door JWD » 21 mei 2010, 23:28

Nette M5 hoor, buitenkleur is super!
Knot schreef: Ga zo maar eens een fullsize simkaart adapter zoeken om de greenhopper telefoon te testen die erin zit. Vraag me af of ie ook handfree doet, het is wel een complete telefoon maar er zit ook een telefoonknopje op het stuur, zou zuur zijn als dat alleen een mute functie is.
Hij doet netjes hands-free, hou er wel rekening mee dat je hoogstwaarschijnlijk een GSM kaart nodig hebt in de 'oude' 900MHz band (Vodafone, KPN), T-mobile gaat niet werken (1800MHz).

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 21 mei 2010, 23:33

Proficiat! hele nette kar! Veel Driving Fun ermee. :df:

Hans J.
Auto: X5 M F85

Bericht door Hans J. » 21 mei 2010, 23:34

Welkom bij de club 8)

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 21 mei 2010, 23:35

Inderdaad een mooi geschreven. Het lijkt me een auto die goed bij je past. :)

Tom

Bericht door Tom » 21 mei 2010, 23:54

Gaaf Knot!

Het moest er een keer van komen.
Auto ziet er top uit.

En ook herkenbaar verhaal mbt die kleur/opties. Je moet een auto gewoon in het echt bekijken en al die opties zijn eigenlijk niet belangrijk als de rest eromheen (en wat er onder de motorkap ligt) klopt.. en da's absoluut het geval bij zo'n M5! :thumbup:

Topkar en rijd graag weer een keer met je mee op de Ring!

Robertdj

Bericht door Robertdj » 21 mei 2010, 23:59

Netjes!

Fritske is sowieso een aanrader. Heeft destijds veel geholpen om mijn Peugeotje goed te onder handen te nemen :D! Het is een takke end rijden, maar dan heb je ook wat.

Knot

Bericht door Knot » 22 mei 2010, 00:02

Joy schreef: Doe nog maar een keer zo een filmpje schieten als van de M3 GT.
Dat is zeker het plan, eerst goed wassen en dan met nieuwe camera (toen was het een digital8, inmiddels de HDC-SD60 met SDkaartjes in HD) zelfde soort shots nemen, zal ik het alleen wat sneller zoomen en monteren. Ook meer rijdens, acceleraties, tunnels, DSC werking etc is het plan, laat even op zich wachten.

Knot

Bericht door Knot » 22 mei 2010, 00:04

Fabian schreef: Zondag te bewonderen op Papenburg neem ik aan?
Moet ik je helaas teleurstellen, misschien gaat het ooit wel gebeuren maar nu voorlopig even niet. Wil de auto netjes houden, zit nog in de was/wax van de BMW afleverbeurt toen Leonard de auto kreeg. Eerst nette video en foto's maken, wat kilometers rijden en dan mag ie misschien een keertje. Vaag voorlopig liever de 328i aan die zandstraling van Papenburg, die lak is er al aan gewend inmiddels :D

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 mei 2010, 00:05

Well looky here! 8)

Van harte Knot. Veel (veilige) DF kilometers toegewenst.

Knot

Bericht door Knot » 22 mei 2010, 00:18

Nog even snel de bevindingen van het rondje brullen wegschrijven voor ik het weer vergeten ben.

Sportstand is duidelijk een teken van snelle gasreactie en zwaarder stuurgevoel, van mij had dat stuurgevoel nog net een tandje lichter mogen zijn. Bij fel wegtrekken moest ik even wennen aan de koppeling, om het geheel vloeiend zonder slip, en toch snel te laten verlopen. De bak is niet supersoepel maar wel trefzeker met schakelen. Na een uurtje stoeien in de sportstand heb je m wel door en kom je knap weg als de boel op groen springt.

In de normale stand vind ik het overigens ook wel grappig, je kunt meer klooien met het gaspedaal voordat de auto reageert, echter trap je m van 1/4 naar 3/4 gas in dan doet ie eerst of ie je niet kent om er vervolgens achter te komen na een halve seconde dat er toch actie vereist is en krijg je voor mn gevoel een nog fellere stoot in de rug omdat ie wat goed te maken heeft.

Remmen valt wel mee bleek net, je moet de boel wel 2x goed gebruiken zodat er wat temperatuur in komt dan is het prima te doen en zit er iets meer bite in.

Onderstel ook even goed geprobeerd op bochtige en dijkweggetjes. Wat ik bedoelde Tijs is op de snelweg boven de 200 en dan een paar oneffenheden tegenkomen dan werd het gevaarlijk om te kijken of de vmax begrenzer er nog op zit. Vlak(ker) stuk weg zal ie het ongetwijfeld beter doen. Wat ik duidelijk gemerkt heb is dat je de auto echt vloeiend moet sturen, ga je correct een bocht in, niet te wild dan helt de auto iets over maar blijft wel stabiel liggen, een klein stukje veerweg na het dempen komt er nog achteraan maar dat is ook je deel comfort. Vond dat ik toch nog best aardige bochtensnelheden kon maken zolang je maar vloeiend bleef remmen en insturen.

Kwam er overigens wel een paar keer achter dat je geconcentreerd ongemerkt toch veel te hard gaat omdat er gewoon power in de auto zit. Ineens zag ik de bordjes langs de kant die op :) staan als je onder de 60 blijft toch op :( staan omdat ik met bijna 200 aan kwam zweven. Even terug naar 60 en afkoelen.

Door de warmtewisselaar blijven koelwater en olie redelijk stabiel. Dit zijn dan ook de enige meters die stil staan want de rest vliegt echt als je m doortrapt. Toeren vliegen, snelheidsmeter vliegt erachteraan, en wat alleen minder is, de brandstofnivo meter die vliegt ook, alleen naar de verkeerde kant.. en in een rap tempo ook nog eens! :shock:

Ben wel onwijs blij met de auto, het V8 geluid met dakje open is gewoon mega gaaf zo 's avonds als er bijna niemand meer is en je lekker je gang kunt gaan!

Tim N

Bericht door Tim N » 22 mei 2010, 00:31

Je kunt het mooi vertalen op schrift Knot, erg leuk te lezen. Echt een mooie combi al had dat zwart zwart interieur misschien toch mooier geweest imho (maar zoals je zegt idd kan het ook snel saai worden)

4:3 lekker laten zitten en genieten van een beter onderstel etc, lijkt me een hogere prioriteit geven.
En vwb de sound van die V8...... denk met heimwee terug aan de Nordschleife vorig jaar 2 ronden meegereden met een M5 heerlijk hoe dat klinkt als alle 500NM gevraagd worden :banaan:

Metchu

Bericht door Metchu » 22 mei 2010, 01:50

mooi verhaal man! En deze wagen staat zeker ook op het lijstje! Veel plezier ermee!

steve smith

Bericht door steve smith » 22 mei 2010, 02:39

Goh, wat een verassing! :mrgreen:

Goed verhaal!

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 mei 2010, 02:40

Prachtig verhaal en een prachtige auto man. Eindelijk is ie er :D

Moest gelijk denken aan het Topgear filmpje(1999)...hoe Tiff daar over deze bak praat....bruut gewoon.

In afwachting van gave filmpjes. :mrgreen:

Plaats reactie