Even virtueel de hand schudden
-
Even virtueel de hand schudden
Hallo allemaal,
Mijn naam is Emiel van As en heb een aantal van jullie mogen aanschouwen op zandvoort gisteren. Voor mij direct een reden om me aan te melden! Groet Emiel
Mijn naam is Emiel van As en heb een aantal van jullie mogen aanschouwen op zandvoort gisteren. Voor mij direct een reden om me aan te melden! Groet Emiel
- Bijlagen
-
- s805.jpg (80.99 KiB) 2304 keer bekeken
- osc4r
Re: Even virtueel de hand schudden
Welkom 
Mooie dag gister, jammer van de terugrit, meer mensen last van gehad hoorde ik.

Mooie dag gister, jammer van de terugrit, meer mensen last van gehad hoorde ik.
- RJay
Welkom op DF, mooie introductie heb je gehad.
Ik had een vlekkenloze terugrit hoor.... maar ik woon dan ook 20 minuten van CPZ

Ik had een vlekkenloze terugrit hoor.... maar ik woon dan ook 20 minuten van CPZ

- GTRene
welkom Emiel, het DF virus heeft toegeslagen 

- Robin Hartog
Welkom! Heb de S80 idd zien staan. 

-
Welkom hier Emiel
-
Een warm welkom, dank voor jullie reacties!
- frank de jonge
Welkom Emiel.
NOg meer pics van die S80 T6?
- Tim N
Hey nog een Volvo op DF LOL, welkom
- Stancke
T6, die motor is toch nog niet zo lang uit dacht ik, of vergis ik mij?
Wat zijn de specs daarvan?
Ben benieuwd naar de foto's

-
Stancke schreef:T6, die motor is toch nog niet zo lang uit dacht ik, of vergis ik mij?![]()
De nieuwe T6 is nog niet zo heel lang uit. Dit is de T6 in het oude S80 model. V6 biturbo met 272 pk volgens mij.
@TS: Welkom hier met de Volvo!
- Tim R
Welkom, erg fijne bak zo'n S80 als cruiser. Vind de T6 wel overdreven onzuinig, maarja kan me voorstellen dat dat voor veel mensen niet zo interessant is...
- osc4r
Mja, je hebt qua verbruik en alles natuurlijk helemaal gelijk. Het is wel echter een heerlijke bak, genoeg vermogen om lol mee te kunnen hebben (ondanks de FWD) en as usual zijn de stoelen subliem.Tim R schreef:Welkom, erg fijne bak zo'n S80 als cruiser. Vind de T6 wel overdreven onzuinig, maarja kan me voorstellen dat dat voor veel mensen niet zo interessant is...
Allemaal 1 grote Volvo minded familie toch schmiel

Voordeel van een oudere auto met veel vermogen is natuurlijk dat je bespaart op de aanschaf en zo dus wat langer kan rondrijden met een bak die 1 op 7/8 doet!
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Motor is een 6-in-lijn, en geen V6. Zalige reisauto zo'n T6, verder is het echt een boot. Wel een heerlijke boot dan.
Het verbruik is inderdaad dramatisch, ik ken er eentje die al duizenden kilometers op LPG loopt, en die doet bij rustig rijden 12,0/100km. Dan is de kilometerkostprijs nog wel aanvaardbaar.
Het verbruik is inderdaad dramatisch, ik ken er eentje die al duizenden kilometers op LPG loopt, en die doet bij rustig rijden 12,0/100km. Dan is de kilometerkostprijs nog wel aanvaardbaar.
- osc4r
Heerlijke boot is de beste omschrijving denk ik inderdaad. Wel leuke techniek overigens uit ' 99, alhoewel de versnellingsbakken in theorie een drama (schijnen) te zijn. Nog weinig van gemerkt geloof ik, zoveel onderhoud heeft hij er nog niet aan gehad.Jurjen schreef:Motor is een 6-in-lijn, en geen V6. Zalige reisauto zo'n T6, verder is het echt een boot. Wel een heerlijke boot dan.
LPG is wel heel slim overigens, maar je hoort wel vaak dat er gezeur komt van LPG i.c.m. zulke Turbo motoren (quote van de Volvo dealer waar we hebben nagevraagd of de XC70 op LPG kon). Weet niet of dat gelul is of dat er andere dingen in het spel zijn?
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Volgens volvo dealers kunnen T6'en helemaal niet op gas. Ze schrikken ook altijd als ze de sleutels in de hand krijgen met de mededeling: "Er staat eentje voor de deur, ga maar een rondje" . Dat de auto niet op gas kan is dus in principe gelul. Voor meer info moet je davidjoost even een pm sturen (hij is dacht ik wel lid op dit forum).
Deze T6 heeft nog geen problemen met automaat of gasinstallatie gehad. De auto chippen is geen advies, dan schijnt die 4-bak het snel te begeven. Wel prachtig dat de auto pas bij 230 naar IV schakelt.
Deze T6 heeft nog geen problemen met automaat of gasinstallatie gehad. De auto chippen is geen advies, dan schijnt die 4-bak het snel te begeven. Wel prachtig dat de auto pas bij 230 naar IV schakelt.
-
Jurjen schreef:Volgens volvo dealers kunnen T6'en helemaal niet op gas. Ze schrikken ook altijd als ze de sleutels in de hand krijgen met de mededeling: "Er staat eentje voor de deur, ga maar een rondje" . Dat de auto niet op gas kan is dus in principe gelul. Voor meer info moet je davidjoost even een pm sturen (hij is dacht ik wel lid op dit forum).
Tja dat is ook wel een beetje waar.. een turbo zorgt voor meer hitte, gas ook...
Die combinatie zorgt nog wel eens voor problemen. Koppakking bijvoorbeeld. Laat staan met 2 turbo's. Uiteraard kan het wel, alleen riskant volgens mijn informatie.
Wat 'boot' betreft, mag Titanic ook?
Een heerlijke reiswagen met speelgoed onboard.
-
Yes, ik heb 'm te koop staan. Aldaar ook de foto's check http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lrgbybgecmjtfrank de jonge schreef:Welkom Emiel.
Mocht je iemand met interesse kennen, stuur maar door.
-
Dat een turbo heter wordt gaat je koppakking niet van stuk. Die lucht van de turbo (uitlaatzijde) komt niet terug je motor in en gaat rechtstreeks je uitlaat in.
- Jurriuit
emiel82 schreef:Yes, ik heb 'm te koop staan. Aldaar ook de foto's check http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lrgbybgecmjt
-Telefoon (orgineel VOVLO) met stuurbediening

-
De werking van de turbo is toch juist het toevoegen van extra compressie lucht voor een hogere verbranding? Dus meer hitte? Ik heb het niet over de uitlaatgassen die worden gebruikt om de compressie tot stand te brengen. Die worden inderdaad direct afgevoerd.Marco R. schreef:Dat een turbo heter wordt gaat je koppakking niet van stuk. Die lucht van de turbo (uitlaatzijde) komt niet terug je motor in en gaat rechtstreeks je uitlaat in.
Onderstaande heb ik opgezocht.
De Turbodruk is bepalend voor de prestaties van de motor. Simpel gezegd: Meer druk = Hogere Prestatie. Een beperking is echter dat een hogere druk consequenties heeft voor veel andere componenten in het systeem. Bijvoorbeeld het koelsysteem. Als er meer lucht per tijdseenheid door dit systeem stroomt zal het systeem beter moeten koelen om dezelfde temperatuur in de motor te krijgen.
-
ThanxJurriuit schreef:emiel82 schreef:Yes, ik heb 'm te koop staan. Aldaar ook de foto's check http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lrgbybgecmjt-Telefoon (orgineel VOVLO) met stuurbediening![]()
-
Die hitte wordt gereduceerd door de aanwezigheid van een intercooler -indien aanwezig-.
-
Eh.. ja indien aanwezig inderdaad. Maar daar ging het niet om toch?Marco R. schreef:Die hitte wordt gereduceerd door de aanwezigheid van een intercooler -indien aanwezig-.

-
Nouja, koelere inlaat temperatuur heeft wel indirect ermee te maken. Een turbo geeft hete lucht, intercooler koelt de lucht af waardoor dat in ieder geval geen oorzaak is voor een kapotte koppakking.