Misschien dat Jacco antwoord kan geven op de vraag m.b.t. auto onderdelen en fabrikant.
Is het in Nederland geregeld hoe lang een fabrikant onderdelen van een auto moet kunnen uitleveren?
Stel nu eens dat de oorspronkelijke fabrikant van een onderdeel failliet is. Het onderdeel ook niet meer beschikbaar is bij de autofabrikant...wat is dan gebruikelijk.
@ Duifjes; autoonderdelen vraagje
-
@ Duifjes; autoonderdelen vraagje
Laatst gewijzigd door Harrie op 19 mei 2010, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: @ Duifjes; autoonderdelen vraagje
Ik meende toch dat een autobedrijf 10 jaar lang onderdelen moet blijven maken voor een auto? Zoiets in ieder geval...
- Niall
Dacht dat de fabrikant 10 jaar na de laatste productie van een voertuig ersatzteile moet garanderen. Momenteel is VW bijv begonnen met het weer leveren van onderdelen tbv de Golf 1, waarom omdat er veel gerestaureerd worden en er is dus een behoefte. Ander plus is dat het pure winst is op die onderdelen 

-
Ik meende dat ook, maar weet het niet zeker. Maar ik zou het graag horen van iemand die daar meer van weet, bv een dealer bedrijf dus.
En wat te doen als de dealer inderdaad bepaalde onderdelen niet kan leveren waardoor een auto bv niet meer kan rijden, of carroserieonderdelen die niet meer beschikbaar zijn?
En wat te doen als de dealer inderdaad bepaalde onderdelen niet kan leveren waardoor een auto bv niet meer kan rijden, of carroserieonderdelen die niet meer beschikbaar zijn?
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Harrie schreef:Misschien dat Jacco antwoord kan geven op de vraag m.b.t. auto onderdelen en fabrikant.
Is het in Nederland geregeld hoe lang een fabrikant onderdelen van een auto moet kunnen uitleveren?
Stel nu eens dat de oorspronkelijke fabrikant van een onderdeel failliet is. Het onderdeel ook niet meer beschikbaar is bij de autofabrikant...wat is dan gebruikelijk.
Gebruikelijk is dan om op zoek te gaan naar een gebruikt onderdeel