Ik zeg toch ook niet dat je het nieuws moet gaan negeren?Snipe schreef:Het nieuws negeren lijkt me geen optie die aantrekkelijker is.Roman S. schreef:Maus, Snipe, in theorie is het natuurlijk ook 'nieuws'. In praktijk weet je waar zo'n topic heengaat. Beetje makkelijk.
Marokkanen zijn kut. Zegt de ANWB.
-
Roman S.
Re: Marokkanen zijn kut. Zegt de ANWB.
- Snipe
Da's ook weer waar.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Misschien wil Van Woerkom wel van z'n baan af, ala Jack de Vries
Dan mik je gewoon zo'n intervieuw op straat 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Van Woerkom, wát....HEEL Nederland moet z'n excuses aanbieden vanwege ons racistische gedrag anders zwaait er wat:
http://www.nu.nl/buitenland/2250051/al- ... nd-wk.html
Dus laten we onze excuses nou maar aanbieden....
http://www.nu.nl/buitenland/2250051/al- ... nd-wk.html
Dus laten we onze excuses nou maar aanbieden....
- Downforce Hans
Wat een reactie`s zeg.......er zegt iemand hard op wat we met zijn allen regelmatig denken en zelfs de grondwet wordt er bij gehaald.........
Nou woon ik toevallig in een buurt waar een hoop marokkanen verblijven en ik kan je vertellen dat maar een heel klein aantal zich met zaken bezighouden die het daglicht kunnen velen en s`morgens om zeven uur met hun pakje kebab naar hun werk gaan.
Nee, je ziet ze wel als door de weeks de moskee om 14.00 uur uitgaat, dan zie je er honderden.......(zouden ze allemaal toevallig vrij hebben?)
Ik kan me ook nog een taxi chauffeur voor de geest halen die een vent doodsloeg omdat hij de prijs te hoog vond van een ritje.
Misschien dacht die ANWB er daar aan toen hij die uitspraak deed.
Sommige buitenlandse taxi chauffeurs spreken amper nederlands.........
NATUURLIJK zijn er ook goede marokkaanse taxi chauffeurs ben alleen zijn naam ff vergeten....
Grtz,Hans
Nou woon ik toevallig in een buurt waar een hoop marokkanen verblijven en ik kan je vertellen dat maar een heel klein aantal zich met zaken bezighouden die het daglicht kunnen velen en s`morgens om zeven uur met hun pakje kebab naar hun werk gaan.
Nee, je ziet ze wel als door de weeks de moskee om 14.00 uur uitgaat, dan zie je er honderden.......(zouden ze allemaal toevallig vrij hebben?)
Ik kan me ook nog een taxi chauffeur voor de geest halen die een vent doodsloeg omdat hij de prijs te hoog vond van een ritje.
NATUURLIJK zijn er ook goede marokkaanse taxi chauffeurs ben alleen zijn naam ff vergeten....
Grtz,Hans
- Ar
- Auto: Prius
Een Marokkaan staat in Amsterdam stil bij een rood licht, als hij van
achter wordt aangereden door een Amsterdammer.
Kwaad stapt de Marokkaan uit en roept : "Vuile racistische Amsterdammer, je bent express tegen mijn auto gereden, omdat je niet van Marokkanen houdt!" De Amsterdammer, die ondertussen zijn raampje open heeft gedraaid zegt:
"Kalm blijven, kalm blijven, da's niet waar, t ging per ongeluk..."
De Marokkaan onderbreekt hem en zegt : "Niet waar, je bent een racist, een vuile LPFer!" De Amsterdammer zegt: "Als je nou niet rustig blijft, haal ik de politie erbij..." Op dat moment komt er een auto van de Amsterdamse politie aangereden, ze stappen uit en vragen wat er gebeurd is waarop de Marokkaan direct begint te roepen :"Die racist is achter tegen mij opgereden! Het zijn hier allemaal racisten! Een agent onderbreekt hem en zegt met harde toon : "KALM BLIJVEN, hier zijn geen racisten,wij zijn niet tegen jullie. Hier is een ongeluk gebeurd en dat gaan we beschaafd oplossen."
De agent ziet dat de Marokkaan kalmeert, slaat een arm om hem heen en
vraagt: "Zeg nou eens eerlijk, waarom ben je achteruit gereden?"
Kwaad stapt de Marokkaan uit en roept : "Vuile racistische Amsterdammer, je bent express tegen mijn auto gereden, omdat je niet van Marokkanen houdt!" De Amsterdammer, die ondertussen zijn raampje open heeft gedraaid zegt:
De Marokkaan onderbreekt hem en zegt : "Niet waar, je bent een racist, een vuile LPFer!" De Amsterdammer zegt: "Als je nou niet rustig blijft, haal ik de politie erbij..." Op dat moment komt er een auto van de Amsterdamse politie aangereden, ze stappen uit en vragen wat er gebeurd is waarop de Marokkaan direct begint te roepen :"Die racist is achter tegen mij opgereden! Het zijn hier allemaal racisten! Een agent onderbreekt hem en zegt met harde toon : "KALM BLIJVEN, hier zijn geen racisten,wij zijn niet tegen jullie. Hier is een ongeluk gebeurd en dat gaan we beschaafd oplossen."
- frankv
Vervang in de uitspraak "marokkanen" door vrouwen, homosexuelen, chinezen, friezen, toyota rijders, schaatsers, politici, en het is iedereen duidelijk dat zo'n uitspraak niet door de beugel kan voor een directeur van de ANWB. En zijn uitleg er bij maakt het allemaal nog erger. De ANWB is er voor de automobilist en niet voor taxi passagies. In de functie van directeur hoort hij daar geen enkele uitspraak over te doen, laat staan zo eentje.
Natuurlijk mag de man prive zeggen wat hij wil, maar laat hem dat dan doen als hij lekker prive op de camping zit. Voor de directeur van de ANWB geldt geen vrijheid van meningsuiting. In zijn functie als directeur van de ANWB mag hij alleen dingen zeggen die relevant zijn voor de ANWB.
edit, via het contactformulier even een publiek excuus geeist van de ANWB als instelling over de opmerkingen van haar directeur. Reken maar dat als een willekeurige andere medewerker van de ANWB iets dergelijks in publiek gezegd zou hebben diegene daartoe zou worden gedwongen, dan wel zou zijn ontslagen.
overigens zit ik zelf nooit in een taxi
Natuurlijk mag de man prive zeggen wat hij wil, maar laat hem dat dan doen als hij lekker prive op de camping zit. Voor de directeur van de ANWB geldt geen vrijheid van meningsuiting. In zijn functie als directeur van de ANWB mag hij alleen dingen zeggen die relevant zijn voor de ANWB.
edit, via het contactformulier even een publiek excuus geeist van de ANWB als instelling over de opmerkingen van haar directeur. Reken maar dat als een willekeurige andere medewerker van de ANWB iets dergelijks in publiek gezegd zou hebben diegene daartoe zou worden gedwongen, dan wel zou zijn ontslagen.
Laatst gewijzigd door frankv op 19 mei 2010, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Misschien wil de wielrijdersbond fietsen gaan exporteren naar Duitsland. Je weet het niet.frankv schreef:In zijn functie als directeur van de ANWB mag hij alleen dingen zeggen die relevant zijn voor de ANWB.
- Ravin ///M
+999
Zoals Frank het zegt is het precies.
- frankv
Zoals het gezegde luidt: "Het verstand komt met de 7-serie."Ravin ///M schreef:+999
- GTRene
niet alle zijn hetzelfde, maar kan je dit vertellen, een goede vriendin van mij uit Hilversum is verkracht door een Marokaanse taxi chauffeur, ze was destijds behoorlijk aangeschoten en kwam uit een discotheek dus snachts laat, schijnbaar had de taxi chauffeur en de barman (beide Marok) een soort afspraak...anyway zij was met der zus maar die moest andere kant op, en zij herkende de taxi chauffeur die haar en der man al eens hadden weggebracht dus dacht...das wel veilig....niet dus...verkracht tot wat bloedens toe maar niet durfen aan te geven(nog wel naar arts geweest maar niet vertelde dat het kwam door...) maar schaamte e.d. dus in eerste instantie ook niet aan der man verteld, later wel gedaan (aangegeven op aandringen van mij)Rico schreef:Hij wil zijn vrouw niet mee laten rijden, hij denkt natuurlijk dat alle Marokkanen loverboys zijn.
-
Metchu
frankv schreef:Vervang in de uitspraak "marokkanen" door vrouwen, homosexuelen, chinezen, friezen, toyota rijders, schaatsers, politici, en het is iedereen duidelijk dat zo'n uitspraak niet door de beugel kan voor een directeur van de ANWB. En zijn uitleg er bij maakt het allemaal nog erger. De ANWB is er voor de automobilist en niet voor taxi passagies. In de functie van directeur hoort hij daar geen enkele uitspraak over te doen, laat staan zo eentje.
en zo is het maar net!
- Snipe
^ Wat zou de ANWB eigenlijk van Turken vinden?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat zou die ANWB eigenlijk van zich zelf vinden................??..............................
V Woerkom; "ik ben geen lid van de ANWB.............................ik heb het namelijk niet zo op rekening rijden"....................
V Woerkom; "ik ben geen lid van de ANWB.............................ik heb het namelijk niet zo op rekening rijden"....................
-
EG
Ik ken persoonlijk meer dan genoeg Marokkaanse chauffeurs die hun werk zeer voorbeeldig doen.Michel P schreef:idd Metin hij generaliseerd, maar waarom, komt dat door bovengemiddels slechte ervaringen wellicht, de hele branche is een bende, en daar hebben de bi-culturele taxirijders geen verandering in kunnen brengen zeg maar.
Maar ik kan je verzekeren, mijn GF zou de taxi met bi-culturele chaufeur ook niet alleen instappen. Is mijn GF nu een racist of.................
Michel
De slechte naam komt door een beperkt groep chauffeurs die zonder blikken of blozen iedereen oplichten. En dat zijn niet alleen Marokkanen.
Bedank de Nederlandse overheid hiervoor maar. De taxibranche is gedereguleerd, en elke idioot kan een vergunning halen. Wat gebeurt er op het C.S en vrij/zaterdag nacht? Dan komen de "goudzoekende" chauffeurs en word iedereen opgelicht. TX keur is in het leven geroepen? Wat doen die taxicriminelen? Die kopen voor een paar knaken een Megane met roetfilter, effe in pakkie heisen en met pakkie iedereen oplichten.
Het helpt allemaal niet. Enige wat helpt is aanpakken die shit. Er is in niet eens een serieus klachtensysteem. Het enige wat ze doen is geldklopperij: iedereen om de 5 jaar trambaan ontheffing examen laten doen. Ja man dan los je de problemen echt op. De enige winnaar is het CBR die 150 euro per examen opstrijkt.
Oh ja over dat afkomst verhaal, in de jaren 80 en 90 waren ook zeer grote problemen met de taxibranche, en toen kwamen verkrachtingen etc. ook voor. En dat waren gewoon blanke rasechte Nederlanders. De taxi is gewoon moeilijk te controleren, en dat trekt helaas veel tuig, criminelen en idioten aan.
Als die taxiwet mijn pakkie an zou zijn zouden die problemen al gister opgelost zijn. Iedereen verplicht een uniek nummer op de taxi. Deze nummer moet op alle ramen geplakt worden, en ook op het daklicht. Klacht met taxi? Gewoon nummer noteren. Een algemeen klachten systeem oprichten die echt ook wat aan de klachten doet. Frauderen met nummer? DIRECT VERGUNNING INTREKKEN. En 90% van de problemen zijn opgelost. Maar nee in Nederland moet alles gederugeleerd zijn.
- Ahmed
Ik zie een boycot eraan komen 
- dvh
Ar schreef:Een Marokkaan staat in Amsterdam stil bij een rood licht, als hij van
lol
- wim breman
Downforce Hans schreef:Wat een reactie`s zeg.......er zegt iemand hard op wat we met zijn allen regelmatig denken en zelfs de grondwet wordt er bij gehaald.........![]()
NATUURLIJK zijn er ook goede marokkaanse taxi chauffeurs ben alleen zijn naam ff vergeten....![]()
Grtz,Hans
Heel herkenbaar, woon in dezelfde stad.
Het vooroordeel over een aantal groepen van de bevolking is soms misplaatst maar word hier constant bevestigd.
Niet vreemd in een stad waar 48% van de inwoners allochtoon is.
Wim.
-
Tom
Ik vind het wat makkelijk om, zo komt het over, de overheid maar de schuld te geven.EG schreef: Ik ken persoonlijk meer dan genoeg Marokkaanse chauffeurs die hun werk zeer voorbeeldig doen.
De slechte naam komt door een beperkt groep chauffeurs die zonder blikken of blozen iedereen oplichten. En dat zijn niet alleen Marokkanen.
Bedank de Nederlandse overheid hiervoor maar. De taxibranche is gedereguleerd, en elke idioot kan een vergunning halen. Wat gebeurt er op het C.S en vrij/zaterdag nacht? Dan komen de "goudzoekende" chauffeurs en word iedereen opgelicht. TX keur is in het leven geroepen? Wat doen die taxicriminelen? Die kopen voor een paar knaken een Megane met roetfilter, effe in pakkie heisen en met pakkie iedereen oplichten.
Het helpt allemaal niet. Enige wat helpt is aanpakken die shit. Er is in niet eens een serieus klachtensysteem. Het enige wat ze doen is geldklopperij: iedereen om de 5 jaar trambaan ontheffing examen laten doen. Ja man dan los je de problemen echt op. De enige winnaar is het CBR die 150 euro per examen opstrijkt.
Oh ja over dat afkomst verhaal, in de jaren 80 en 90 waren ook zeer grote problemen met de taxibranche, en toen kwamen verkrachtingen etc. ook voor. En dat waren gewoon blanke rasechte Nederlanders. De taxi is gewoon moeilijk te controleren, en dat trekt helaas veel tuig, criminelen en idioten aan.
Als die taxiwet mijn pakkie an zou zijn zouden die problemen al gister opgelost zijn. Iedereen verplicht een uniek nummer op de taxi. Deze nummer moet op alle ramen geplakt worden, en ook op het daklicht. Klacht met taxi? Gewoon nummer noteren. Een algemeen klachten systeem oprichten die echt ook wat aan de klachten doet. Frauderen met nummer? DIRECT VERGUNNING INTREKKEN. En 90% van de problemen zijn opgelost. Maar nee in Nederland moet alles gederugeleerd zijn.
De overheid is er om te controleren/bestraffen, maar die lui verpesten het zelf. Er is anders altijd wel een externe factor aan te wijzen, maakt de daden niet minder erg.
(los van het feit dat ik geen slechte ervaringen heb met taxichauffeurs, maargoed ik ga ook nooit met de taxi..)
- Ravin ///M
Of het wel of niet zo is, punt is dat die knakker in zijn functie het niet kan
permitteren om een dergelijke opmerking te maken.
- Downforce Hans
Daar heb je wel gelijk in............Ravin ///M schreef:Of het wel of niet zo is, punt is dat die knakker in zijn functie het niet kan
- Michel P
- dale vito
+1frankv schreef:Vervang in de uitspraak "marokkanen" door vrouwen, homosexuelen, chinezen, friezen, toyota rijders, schaatsers, politici, en het is iedereen duidelijk dat zo'n uitspraak niet door de beugel kan voor een directeur van de ANWB. En zijn uitleg er bij maakt het allemaal nog erger. De ANWB is er voor de automobilist en niet voor taxi passagies. In de functie van directeur hoort hij daar geen enkele uitspraak over te doen, laat staan zo eentje.
-
EG
De Nederlandse overheid is voor 99% schuldige van alle problemen in de taxibranche.Tom schreef:Ik vind het wat makkelijk om, zo komt het over, de overheid maar de schuld te geven.EG schreef: Ik ken persoonlijk meer dan genoeg Marokkaanse chauffeurs die hun werk zeer voorbeeldig doen.
De overheid is er om te controleren/bestraffen, maar die lui verpesten het zelf. Er is anders altijd wel een externe factor aan te wijzen, maakt de daden niet minder erg.
(los van het feit dat ik geen slechte ervaringen heb met taxichauffeurs, maargoed ik ga ook nooit met de taxi..)
1. Je geeft een markt vrij maar zorgt niet voor verscherpte regels om een taxipas aan te vragen, wist je dat je toen die wet net was ingevoerd gewoon een taxipas kon krijgen, zonder ook maar een toets te doen? Dus iemand die net 1 dag in Nederland is mocht gewoon een taxipas aanvragen. En dan nog afvragen waarom er gasten tussen zitten die geen woord Nederlands spreken.
2. Er was vroeger een capaciteitsbeleid, iedere regio had een bepaald aantal taxi's. Iemand van Den Haag mocht niet zomaar in Amsterdam komen dus. Dit is veel beter, want zo houd je goudzoekende idioten weg uit de uitgaansnachten en op het C.S. Nu komen vanuit alle regio's taxi's naar Amsterdam, dat valt niet te controleren en die gasten kunnen dus mooi hun gang gaan.
3. Er is nog steeds na 10 jaar liberalisering van de taximarkt geen serieus klachtensysteem. In het kort word er geen reet aan je klacht gedaan. Intrekking van chauffeurspas/vergunning is gewoon ONMOGELIJK. Ook de politie kan dat niet. Alleen de IVW kan dat, en zij delen liever maffiaboetes uit aan mensen die een kruisje op hun werkmapje vergeten.
De overheid kan dit allemaal in een seconde regelen, maar rara waarom dit niet gebeurt. Omdat het aanpakken van deze problemen veel geld kost. Het in stand houden van de problemen levert geld op, want sjoemelende taxichauffeurs moeten later hele hoge boetes en naheffingen betalen. Het kost 1012 euro om een vergunning aan te vragen of zelfs te wijzigen, waarom moet dit zo duur zijn? Omdat ze geld ruiken. Dit was vroeger veel goedkoper. Maar nu ze hebben ontdekt hoeveel idioten op de taxi willen hebben ze het veel en veel duurder gemaakt, makkelijk cashen. Als er iedere dag 1 (zegge EEN) vergunning aangevraagd of gewijzigd word, levert dat alleen al 370.000 euro per jaar op. Dus reken jij maar uit wat voor geld de overheid aan deze shitzooi verdient.
- Hans
Hopelijk zijn de dagen van Van Woerkom bij de ANWB geteld, opzouten met die pro kilometerheffing eikel.