Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ravin ///M

Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden

Bericht door Ravin ///M » 18 mei 2010, 10:38

Die club uiteraard ook, ik doelde op dit betoog van Mafke:

http://www.joop.nl/politiek/detail/arti ... belasting/

SteV6

Bericht door SteV6 » 18 mei 2010, 11:14

Ravin ///M schreef:Die club uiteraard ook, ik doelde op dit betoog van Mafke:

http://www.joop.nl/politiek/detail/arti ... belasting/
Ik ben niet eens aan het filmpje van mevrouw H. toegekomen. Als je de reacties eronder leest dan krijgen de twee bovenstaande kroegrekeningverhalen opeens heel erg veel lading!!!

Wie gaat er mee naar een kroeg waar iedereen zijn eigen drankrekening betaald :beer: ?

Dat brengt mij overigens tot een filosofische overweging:

- Waarom kan ik het grootste deel van die schreeuwers over hogere inkomens niet begrijpen?

Komt dat omdat ik altijd mijn eigen boontjes heb leren doppen van mijn ouders? Komt dat omdat ik altijd als ondernemer voor mijn eigen inkomen heb gezorgd? Komt het omdat ik daardoor een redelijke boterham kan verdienen? Komt het omdat ik zelf nooit in dienst bij een baas ben geweest, maar juist mensen van werk voorzie?

:please:

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 18 mei 2010, 11:21

:D Ik begin bijna medelijden te krijgen met jullie!
Je betaald zoveel belasting?Maar verteld er niet bij wat jullie terug pakken van de belastingdienst.
Ik heb niets tegen hard werkende en veel verdienende medemensen.
Ook ik heb 30 jaar lang gemiddeld,ja gemiddeld !70 uur in de week gewerkt.
Totdat men dit ging verbieden.(terecht of onterecht).
Dus niet alleen jullie hardwerkende eigen ondernemers werken veel?
Maar kunnen wel profiteren van de aftrek posten.
Mensen met een laag bruto salaris hebben niets af te trekken.!

Als voorbeeld:

Ceesboogaart op dinsdag 20 april 2010 20:16

Ook in het artikel de sterkste schouders dragen al de meeste lasten wordt er vooral ingegaan op wat er betaald wordt door bovenmodaal en niet wat er teruggepakt wordt, en dat is volgens het SCP 39% van de totale belastingopbrengsten door de bovenste 15% verdienlaag van de bevolking, de overige 85% van de bevolking slechts 29%, en dat voor de beperking van de buitengewone ziektekostenaftrek, die die 85% vooral raakt.
Link:http://www.scp.nl/Publicaties/Alle_publ ... jk_profijt

Hierbij wilde ik toch een klein beetje tegen gas geven over de klaagzang van jullie. :mrgreen:

Mvgr.Peter

SteV6

Bericht door SteV6 » 18 mei 2010, 11:32

Lees het kroegverhaal nog maar een keer dan ;)

Belasting betalen hoort bij deelnemen aan de maatschappij. Maar als die maatschappij niet wil inzien hoe het systeem werklijk in elkaar steekt, dan vraag ik mij af of ik wel deel wil uitmaken van zo'n maatschappij. Kijk nog eens goed naar het stuk over de verdeling van de korting: hij is rijk en krijgt het meeste terug. Logisch, als je veel betaalt kan je meer terugkrijgen, maar per saldo betaal je nog steeds meer dan iemand die minder terugkrijgt omdat die minder betaalde ...

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 mei 2010, 11:46

Inderdaad Gijz, als je met jouw verhaal in je achterhoofd de metafoor
nog eens leest dan snap je dat juist jouw voorbeeld onderuitgehaald is.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 18 mei 2010, 12:11

SteV6 schreef:Lees het kroegverhaal nog maar een keer dan ;)

Belasting betalen hoort bij deelnemen aan de maatschappij. Maar als die maatschappij niet wil inzien hoe het systeem werklijk in elkaar steekt, dan vraag ik mij af of ik wel deel wil uitmaken van zo'n maatschappij. Kijk nog eens goed naar het stuk over de verdeling van de korting: hij is rijk en krijgt het meeste terug. Logisch, als je veel betaalt kan je meer terugkrijgen, maar per saldo betaal je nog steeds meer dan iemand die minder terugkrijgt omdat die minder betaalde ...
En!
Wat wil je hier mee zeggen?
Dat je het onterecht vindt dat je zoveel meer belasting betaald als iemand die weinig verdiend en dat je dan maar beter kan stoppen! Zoals uiteindelijk in het verhaaltje eindigd.
Ik wed dat je dat echt niet doet,zolang jouw voordeel groot genoeg blijft.
Je kan ook je personeel als je die hebt bv. meer laten verdienen.
Wordt jouw aanslag lager en van hun meer,heb je de zelfde uitkomst.
Betalen we ook meer gelijke belasting.
Gr. Peter.

SteV6

Bericht door SteV6 » 18 mei 2010, 12:32

Snap je het nu echt niet, of wil je het niet snappen???

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 18 mei 2010, 14:39

SteV6 schreef:Snap je het nu echt niet, of wil je het niet snappen???
Ik moet even zeggen een behoorlijk arrogante opmerking. :?

Omdat ik niet mee ga in jouw zienswijze en niet geloof in de uitwerking van het geschetste verhaal dat er een emigratie en kapitaal vlucht komt omdat zg. hard werkende zelfstandigen die denken dat zij alles voor het zeggen hebben en altijd gelijk hebben.
Want als zei de kar niet meer trekken gaat Nederland het niet meer redden :?:
Klagers zijn jullie en niet begrijpen dat als je 39% van je ingelegde belasting geld terug krijgt dat je daar blij mee mag zijn.
Er zijn mensen die mischien nog veel harder werken en dat zonder klagen doen.
Jullie ouders hebben het mogelijk gemaakt dat je een goede opleiding kon volgen.
Nu wordt alles wat lastiger en moet men meer belasting gaan betalen en dan gaan ze lopen klagen dat ze beter weg kunnen gaan naar een ander land.Want het is gewoon abnormaal hier in dit land.
Ik nodig je uit en ga zo snel mogelijk weg uit dit rot land ,het land wat jouw je ontwikkeling heeft mogelijk gemaakt.
Maar natuurlijk begrijp ik het niet,het standaard woordje als men geen gelijk krijgt of anders ziet.

Mvgr.Peter.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 mei 2010, 15:32

Als de rijken weggaan, dan wordt 't voor de rest duurder. Is dat wat jij zou willen Peter? De rest werkt toch al zo hard en heeft 't al vrij krap, toch? Ik kan me niet voorstellen dat we dat zouden willen, dus wil je de rijken* houden in plaats van wegjagen.

*De rijken zijn doorgaans ondernemers, topondernemers, topbestuurders of topmanagers, die allen voor banen zorgen (bij economische groei, niet bij economische krimp).

Makkelijker kan ik niet uitleggen wat 'zij' bedoelen te zeggen en jij volgens 'hen' niet schijnt te begrijpen.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mei 2010, 16:04

ik begrijp Peter wel, ook de anderen maar das wel kort door de bocht...
de wereld en vooral bepaalde mensen daarin zijn doorgeschoten en het groeide helemaal mis...
er zijn echter wel verschillen in hoe je bv aan die 200.000,-euro (voorbeeld) komt.

de 1 door keihard werken en goede verkoop van echte producten(geen gebakken lucht of over de rug van), :clap: goed gedaan en eerlijk verdiend.

de ander door wachtgeld op te strijken van belasting geld,

of riante subsidies of whatever...

en daar is het verschil, de harde werker/ondernemer zeg maar voelt zich zwaar belast en "terecht" als je ziet wat ie doet, maar bepaalde mensen vooral die geen producten verkopen, dus echte en niet spook of aandelen of praatjes e.d.

bovendien vind ik ook dat bv voetballers e.d. (sommige dan), belachelijke bedragen krijgen voor hun "hobby" als ze dat niet deden konden clubs makkelijker bestaan en werden kaartjes goedkoper enz enz enz ...

maar ook als bepaalde zogenaamde toppers in het "bedrijfsleven" (niet de hardwerkende eerlijke) nu eens een max hadden en de rest eerlijker verdeelde waren er ook niet zoveel problemen en konden veel producten goedkoper enz enz...de markt maakte zichzelf kapot tot ze niet hoger kunnen (piramide) en de voet het niet meer kan betalen...tja dan moet er wat geld van boven naar beneden lijkt mij zo, anders is straks het geld niks meer waard en wordt alles nog duurder enz... :police:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 mei 2010, 16:15

René, ik help je graag even uit je illusie over die voetballlers; NAAR AMATEURVOETBAL KIJKT GEEN HOND. Daardoor missen veel mensen heel fraaie wedstrijden (heb ik mij laten vertellen), want mensen kijken nu eenmaal liever naar een sterspeler die 80 miljoen kost/verdient. Zo ook in de autosport en tenniswereld. Tuurlijk zijn die salarissen over de top, maar ze trekken wel volle zalen en zolang ze dat doen is 't te verantwoorden. Vergeet niet dat ook zij gewoon belasting betalen. Ze zijn een bedrijf op zichzelf en sponsor plakken daar graag hun naam op, tegen betaling. Daar krijgen ze veel gratis publiciteit en naamsbekendheid voor terug. Daardoor stijgt de belangstelling in hun producten en dus hun omzet (en winst). De grap is dat sponsoring ook nog eens fiscaal interessant is.... en de bal is zo weer rond.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mei 2010, 16:39

toch zou het wereldnieuws zijn als een zeg underdog wat betaling betrefd zou winnen van een overpaid club :D
maar begrijp wel wat van wat je zegt, doch overdaad schaad...je wordt geen betere voetballer of directeur als je van zeg 100.000,-euro ineens naar 1.000.000,-miljoen gaat...het zit hem in de persoon, niet in het geld, maja verander dat spel maar eens, het spel van de knikkers...

zal ook een moeilijke klus worden om het weer wat in balans/gareel te krijgen, ja de economie e.d. dan.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 18 mei 2010, 16:55

Dennis Cavallino schreef:Als de rijken weggaan, dan wordt 't voor de rest duurder. Is dat wat jij zou willen Peter? De rest werkt toch al zo hard en heeft 't al vrij krap, toch? Ik kan me niet voorstellen dat we dat zouden willen, dus wil je de rijken* houden in plaats van wegjagen.

*De rijken zijn doorgaans ondernemers, topondernemers, topbestuurders of topmanagers, die allen voor banen zorgen (bij economische groei, niet bij economische krimp).

Makkelijker kan ik niet uitleggen wat 'zij' bedoelen te zeggen en jij volgens 'hen' niet schijnt te begrijpen.
Beste Dennis.
Ik begrijp best wat men bedoeld.
De rijken gaan niet weg ,althans niet alle, de plaatsen worden altijd weer opgevuld door anderen.
En als je bedoeld dat de z.g. topmanager of economen of bestuurders hun geld waard zijn dan heeft dit de afgelopen periode niet gebleken.
Eerder hebben ze hun zakken gevuld.Zolang je hun ongebreidelde hebzucht tollereerd gaat het alleen maar verder.
Mijn punt is dat het voorgestelde verhaal van eerder in dit topic, dat als de veel betalende belasting betaler 15% van de nederlanders dus weg zou vallen dat we het niet meer kunnen betalen.
Dat is zuiver theoretische speculatie.Een soort dreiging van als wij de kar niet meer trekken dan kunnen jullie het wel schudden.
Daar geloof ik dus niet in,daar maak je me echt niet bang mee.Laat maar weg gaan deze zogenaamde reddende engelen.

Mvgr.Peter

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 mei 2010, 19:03

gijzbed-opc schreef:Beste Dennis.
De rijken gaan niet weg ,althans niet alle, de plaatsen worden altijd weer opgevuld door anderen.
En als je bedoeld dat de z.g. topmanager of economen of bestuurders hun geld waard zijn dan heeft dit de afgelopen periode niet gebleken.
Eerder hebben ze hun zakken gevuld.Zolang je hun ongebreidelde hebzucht tollereerd gaat het alleen maar verder.
Mijn punt is dat het voorgestelde verhaal van eerder in dit topic, dat als de veel betalende belasting betaler 15% van de nederlanders dus weg zou vallen dat we het niet meer kunnen betalen.
Dat is zuiver theoretische speculatie.Een soort dreiging van als wij de kar niet meer trekken dan kunnen jullie het wel schudden.
Daar geloof ik dus niet in,daar maak je me echt niet bang mee.Laat maar weg gaan deze zogenaamde reddende engelen.

Mvgr.Peter
Hmmm, je zegt dat alle plaatsen worden opgevuld door "anderen". Het hele idee van het "vertrekken van rijke mensen" is dat ze de werkgelegenheid met zich meenemen. Er IS helemaal geen plek om op te vullen.

Je ziet met grote regelmaat in de praktijk gebeuren dat bedrijven wegens belastingklimaten zo nu en dan van productieland of land waar een hoofdvestiging staat naar een ander land vertrekt. En waarom zouden ze dat niet doen?

Ik deel volledig de mening van SteV6. Ik snap niet waarom mensen die het minder hebben in dit land continu schoppen tegen de mensen die het beter voor elkaar hebben. Ik kots (en dan druk ik het even stevig uit) werkelijk op dat soort jalozie. Ik zal nooit in mn leven 180.000 euro of meer gaan verdienen per jaar, dus dat hogere belastingtarief zou mij persoonlijk een worst wezen. Maar dat wegzetten van mensen die veel geld hebben als aasgieren of wat dan ook door linkse policiti slaat gewoon nergens op.

En wat belasting terugvragen betreft zou letterlijk en ALLEEN gaan om de hypotheekrenteaftrek die binnenkort voor de hogere inkomens ongetwijfeld aangepakt gaan worden. Want praktisch elke andere soort "subsidie" gaat niet op voor inkomens boven de 5 cijfers. En het betalen van belasting houdt niet op bij inkomstenbelasting he. Ook de BPM over duurdere auto's tikt flink aan, en alle gemeentelasten net zo goed voor duurdere woningen.

Wat is het trouwens echt verschrikkelijk irritant!!!!!!!! Dat mijn tekstvak elke keer op en neer gaat zodra ik langere teksten typ.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 mei 2010, 19:09

En trouwens, ik mocht willen dat ik 39% terugkreeg van mijn betaalde belasting, maar ik heb geen kinderen en geen eigen woning. Zonder die 2 zaken valt er geen ene rotcent terug te vragen, op een lullige pensioenpremie na.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 mei 2010, 19:13

Maus335i schreef:
gijzbed-opc schreef:Beste Dennis.

Mvgr.Peter
Hmmm, je zegt dat alle plaatsen worden opgevuld door "anderen". Het hele idee van het "vertrekken van rijke mensen" is dat ze de werkgelegenheid met zich meenemen. Er IS helemaal geen plek om op te vullen.

Je ziet met grote regelmaat in de praktijk gebeuren dat bedrijven wegens belastingklimaten zo nu en dan van productieland of land waar een hoofdvestiging staat naar een ander land vertrekt. En waarom zouden ze dat niet doen?

Ik deel volledig de mening van SteV6. Ik snap niet waarom mensen die het minder hebben in dit land continu schoppen tegen de mensen die het beter voor elkaar hebben. Ik kots (en dan druk ik het even stevig uit) werkelijk op dat soort jalozie. Ik zal nooit in mn leven 180.000 euro of meer gaan verdienen per jaar, dus dat hogere belastingtarief zou mij persoonlijk een worst wezen. Maar dat wegzetten van mensen die veel geld hebben als aasgieren of wat dan ook door linkse policiti slaat gewoon nergens op.

En wat belasting terugvragen betreft zou letterlijk en ALLEEN gaan om de hypotheekrenteaftrek die binnenkort voor de hogere inkomens ongetwijfeld aangepakt gaan worden. Want praktisch elke andere soort "subsidie" gaat niet op voor inkomens boven de 5 cijfers. En het betalen van belasting houdt niet op bij inkomstenbelasting he. Ook de BPM over duurdere auto's tikt flink aan, en alle gemeentelasten net zo goed voor duurdere woningen.

.
Goed verhaal. Mee eens.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 mei 2010, 19:35

Ik zit me net te bedenken, ik durf nog wel een stapje verder te gaan.

Casu: iemand verdient 240.000 euro. Daarvan blijft 10.300 euro netto per maand over, ergo (even snel gerekend) 120k per jaar aan loonheffing inleveren.

Met zo'n salaris zou je in theorie een optrekje van 1,2 miljoen kunnen kopen, tegen pakweg 5% rente. Van die rente krijg je 52% terug aan hypotheekrenteaftrek, dus (52% van 5% van 1,2 miljoen= ) +/-30k krijg je terug. Dat is 25% van je betaalde belasting. Waar die andere 14% á 15.000 euro jaarlijkse belastingkorting vandaan moet komen? Geen idee. En dan praat ik wederom alleen over loonheffing. Niet over 1x in de 4 jaar een auto waar pakweg 30k BPM op zit. De 6% overdrachtsbelasting op die 1,2 miljoen, ook een interessante! Eigen woning forfeit, OZB en alles wat ik nog vergeet. Dus bij die 120k per jaar houdt het niet op aan belasting, over je 10k NETTO betaal je ook nog eens allerhande andere belastingen.

Nu hebben we iemand die ehhhh 24.000 euro per jaar verdient. Daar hou je 1500 euro per maand netto van over, dus per saldo wordt er 500 euro IB per maand betaalt. Voor enkele zaken als gemeentelasten, waterschapsbelasting etc. kan je kwijtschelding krijgen. Daarnaast heb je een huisje van 100.000 euro tegen 5% rente waar je 42% van terugkrijgt. Snelle rekensom maakt dat 2100 euro per jaar ofwel 200 euro per maand. Deze laatste meneer draagt kaal gezien nog geen 300 euro per maand aan de maatschappij.

Zijn berekeningen uit de losse pols natuurlijk, maar wat euro's meer of minder maken niet uit. Het gaat even om de grote lijnen.

Wie houdt nu die verzorgingsstaat zoals wij die kennen in stand dan?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 mei 2010, 19:39

Sorry, maar doortypen in die post is kut :D

In mijn voorbeeldje zijn er flink wat mensen uit de bouwsector aan het werk gezet voor dat huisje van 1,2 miljoen. Dat geld wordt direct ook weer teruggepompt in de economie waarvan een groot deel opgaat aan salarissen van mensen die er werk van hebben. In tegenstelling tot het huisje van 100.000 euro, waarvan beduidend minder ANDERE mensen profiteren.

En ik MOET me voor 1,2 fucking miljoen in de schulden steken om uberhaupt wel flink te kunnen profiteren van die HRA. Als ik een huis van zeg 400.000 euro koop, dan valt er natuurlijk veel minder terug te vragen, maar die afdracht van 120.000 euro per jaar blijft.

Ik kijk niet neer op mensen die minder verdienen, in tegendeel... een schoonmaakster in een hotel krijgt van mij een flink hogere fooi dan een restaurantmedewerker. Maar dat geschop is gewoon onzin.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 18 mei 2010, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 18 mei 2010, 19:39

Ik weet het, ik weet het !!!!

De rijken ! 8)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 mei 2010, 19:42

Wanneer ben je rijk dan?

dvh

Bericht door dvh » 18 mei 2010, 19:43

Wanneer je een mooie 335i kan kopen :mrgreen: In goede gezondheid uiteraard.

Rijker dan dat kun je het niet krijgen.

Niall

Bericht door Niall » 18 mei 2010, 20:06

Maus335i schreef: Wat is het trouwens echt verschrikkelijk irritant!!!!!!!! Dat mijn tekstvak elke keer op en neer gaat zodra ik langere teksten typ.
Compatiliteitmodus van IE8 waarschijnlijk

SteV6

Bericht door SteV6 » 18 mei 2010, 20:55

Geachte heer Peter G.,

Ik ken u niet persoonlijk en u kent mij klaarblijkelijk ook niet, anders had u namelijk niet zo gereageerd. De kans dat ik zal emigreren vanwege alleen het belastingsysteem is inderdaad klein en daar gaat het in mijn ogen ook niet over.
Het is dan ook jammer dat u concludeert dat ik liever geen belasting zou betalen, of dat het mij stoort dat ik meer belasting moet betalen dan een ander die minder verdient.

Uw reacties maken onbedoeld wel duidelijk waar ik grote moeite mee heb. Het gaat echt niet om het belasting betalen an sich. Zoals ik al schreef, je neemt deel aan een maatschappij, dus betaal je "contributie".
Waar het wel om draait is dat de grote massa niet snapt hoeveel die zogenaamde "grootverdieners" bijdragen aan deze maatschappij en dat heel veel verworvenheden van de verzorgingsstaat betaald worden door een klein deel van de bevolking.
Helaas wordt door de linkse partijen deze groep afgeschilderd als profiteurs, graaiers, grootverdieners en wat al niet meer. In plaats van dat ze blij zijn dat door de bijdrage van deze groep Nederlanders het overgrote deel van de Nederlanders kan delen in de welvaart van bereikbare gezondheidszorg, sport, uitkering bij werkeloosheid, ziekte of arbeidsongeschiktheid, kunst enz. enz. Nee, het is veel leuker om ze te verketteren want ze verdienen veel ...

Die kortzichtigheid wordt nog duidelijker benadrukt door te stellen dat ze allemaal gefaald hebben de afgelopen jaren door zakken te vullen. Het moge hopelijk duidelijk zijn dat onder die 10% van de Nederlanders die meer dan € 70.000,- verdienen vele malen meer gewoon eerlijk ondernemende werkgevers en goedbetaalde werknemers zitten dan zakkenvullers en graaiers. Dat er een zeer kleine groep is die zich daadwerkelijk buitenproportioneel verrijkt heeft ben ik wel met u eens. Maar ook daar zijn onze politici net zo schuldig aan omdat ze het mogelijk gemaakt hebben. Net als het afbrokkelen van de verzorgingsstaat en de achteruitgang van het onderwijs en de gezondheidszorg. Dat is op zich een hele andere discussie maar die heeft er wel mee te maken, al is het alleen vanwege de verkwisting van belastinggelden.

Ik klaag dus niet. Ik erger mij. Aan de kortzichtige en populistische gemak waarmee PvdA, SP en GroenLinks (en hun aanhangers) roepen dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Dat doen ze al decennia. Heel verhelderend was dan ook dat PvdA’er Willem Vermeend in NOVA toegaf dat de sterkste schouders al de zwaarste lasten dragen.

Op de opmerkingen over beloning van mijn personeel ga ik met u niet in discussie. Wel wil ik aangeven dat als ik uw voorstel zou uitvoeren de staat er onder de streep op inkomsten op achteruit zou gaan.

En dan is deze cirkel weer rond en zijn we op het punt waarvan ik mij afvroeg of u het werkelijk niet snapt of niet wil snappen. En dan doel ik op hoe het Nederlandse inkomstenbelastingssysteem (inclusief aftrekposten) in elkaar steekt.

Met vriendelijke groet,

Stephan, alias SteV6

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 mei 2010, 21:08

Waarvan akte Stephan, ik sluit me geheel aan..................... :thumbup:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 18 mei 2010, 21:30

Ach, ik snap het allemaal wel.....

Tuurlijk, ik vraag me ook wel eens af waarom een topbestuurder zo veel moet verdienen, ik zou het voor de helft doen.
Maar ja, das de markt van vraag en aanbod...

Probleem is in het verleden wel vaak geweest dat de mensen met een modaal inkomen de grootste groep vertegenwoordigd in Nederland. Per saldo zullen de maatregelen die worden genomen dan ook vanuit deze groep het meeste opleveren ( in absolute zin ).
Dat iemand met een hoger inkomen er ook meer op inleverd moge duidelijk zijn.

Ik denk dat een 60% schijf niet de oplossing is voor de problemen.

Even wat anders, er wordt wel gezegd dat veel bedrijven zouden wegtrekken uit Nederland ivm met het belastingsklimaar, maar hebben jullie enig idee hoe veel bedrijven zich graag willen vestigen in Nederland vanwege het belastingklimaat en maatregelen.
Veel internationale bedrijven hebben ( op papier ) hun hoofdkantoor in Nederland, omdat het hier allemaal net wat gunstiger is........dus zo slecht hebben de ondernemingen het hier niet...

En over ondernemers gesproken, ik buig diep voor elke ondernemer.
Niets dan bewondering voor mensen die dag in, dag uit oprecht en eerlijk bezig zijn met hun eigen zaak.
Denk dat dat heel wat meer stress en zorgen met zich mee brengt dan wanneer je in loondienst zit.
Vind het daarom ook helemaal niet erg dat ze meer verdienen, ze verdienen het namelijk ook !!!

Plaats reactie