Spee heeft het nu helemaal voor elkaar

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Michel P

Spee heeft het nu helemaal voor elkaar

Bericht door Michel P » 10 jan 2007, 13:50

Dus heb je nog mensen die je niet mag.......... waar gaat dit heen in dit land!
Kliklijn tegen wegpiraat

Van een verslaggever

SOESTERBERG - Justitie en politie openen de jacht op agressieve automobilisten. Er komt een landelijk meldpunt waar bestuurders het kenteken van roekeloze bestuurders kunnen doorgeven.

Iemand die vaak is gemeld, krijgt een onopvallende videowagen achter zich aan. Wie op heterdaad wordt betrapt, kan niet alleen een boete verwachten, maar ook zijn rijbewijs kwijtraken.

''De maat is vol,'' aldus de landelijke verkeersofficier van justitie. Koos Spee. ''Agressieve bestuurders gaan we in het hele land aanpakken.''

Als de bestuurder na enkele meldingen een videowagen achter zich aan krijgt en vervolgens op agressief rijgedrag wordt betrapt, gaat een proces-verbaal naar de rechter met getuigenverklaringen van eerdere meldingen. Spee: ''Die eerdere meldingen worden ook aan de rechter voorgelegd, als aanvullend bewijs.''

Het landelijke meldpunt is een vervolg op het succesvolle telefonische meldpunt van de politie Limburg-Zuid, dat al sinds december 2001 bestaat. Het heeft al duizenden aangiften ontvangen van slachtoffers van agressieve bestuurders. Mede dankzij hun hulp heeft de politie in Limburg al 222 rijders hoge boetes opgelegd. Ook zijn ze naar het CBR gestuurd om opnieuw rijexamen af te leggen. Van 59 bestuurders werd zelfs het rijbewijs ingevorderd.

Verklaring niet anoniem
Verkeersofficier Spee wil het Limburgse systeem 'professionaliseren'. Via sms of telefoon kunnen slachtoffers eerst een korte verklaring geven. Dat kan niet anoniem, want op een later tijdstip wil justitie de mogelijkheid hebben om een uitgebreidere verklaring op te tekenen.

Spee: ''We moeten het kaf van het koren scheiden. Het mag niet zo zijn dat je een buurman een oor kan aannaaien door zijn kenteken door te bellen.'' Het meldpunt komt waarschijnlijk eerst bij justitie te liggen zolang de politie nog niet over één landelijk computersysteem beschikt.

Veilig Verkeer Nederland juicht het plan toe. De organisatie wil bovendien dat notoire overtreders een agressiecursus moeten volgen bij het CBR.

© Het Parool, 10-01-2007, 12:09 uur

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 10 jan 2007, 13:57

Nou ik kan wel begrijpen dat zoiets wordt opgestart, maar het probleem is dat niet iedereen hetzelfde gedrag als asociaal beschouwd. Maar om er dan onopvallend achteraan te gaan :roll:

Dan moet je echt graag willen zeg...

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2007, 13:58

Mooi dan ga ik heel wat eikels aanpakken. De linksplakkers om mee te beginnen. De mensen die geen snelheid houden en een gevaar op de weg zijn, oude vandagen die altijd maar hun auto ervoor trekken omdat ze niet uitkijken.

Nee diep triest allemaal dit. En het verraden zit diep in NL.

Joy

Bericht door Joy » 10 jan 2007, 13:58

"Agressieve bestuurders", er zitten mensen tussen die inderdaad een keer keihard gestraft moeten worden voor asociaal en gevaarlijk gedrag. En op deze manier is er meer kans op aanpakken van die figuren.
Een gemiddelde DF-rijder lijkt mij iemand met wat meer rust en verkeersinzicht dan gemiddeld en hoeft niks te vrezen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jan 2007, 14:02

wat Rico zegt, ja.

(Heeft blocnote en pen in dashboardkastje)

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2007, 14:04

Joy Jolliffe schreef:"Agressieve bestuurders", er zitten mensen tussen die inderdaad een keer keihard gestraft moeten worden voor asociaal en gevaarlijk gedrag. En op deze manier is er meer kans op aanpakken van die figuren.
Een gemiddelde DF-rijder lijkt mij iemand met wat meer rust en verkeersinzicht dan gemiddeld en hoeft niks te vrezen.
Probleem is dat wij zo denken, maar anderen ons asociale weggebruikers vinden, wat 90% van de NL opinie vinden dat!

Rico heeft gelijk NS* (kies een letter) zit diep, en in de regel speelt afgunst de grootste rol :twisted:

Michel

Stéphane

Bericht door Stéphane » 10 jan 2007, 14:09

Vanmorgen hadden ze mij wel mogen melden, echt behoorlijk a-sociaal gereden moet ik eerlijk bekennen :oops:

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2007, 14:10

Stéphane schreef:Vanmorgen hadden ze mij wel mogen melden, echt behoorlijk a-sociaal gereden moet ik eerlijk bekennen :oops:
Doe ff je kenteken dan, ik ben niet de beroertste en bel wel ff :lol:

Michel

Joy

Bericht door Joy » 10 jan 2007, 14:12

Maar ja wat doen we dan echt verkeerd ? Een keer hard rijden (zijn ze toch te laat voor kenteken :lol: ), een bocht harder pakken en wat binnenwegen snoeihard nemen. Denk dat als je voldoende marge laat tov andere weggebruikers er niets aan de hand is. Ik rij ook wel eens hard, maar dat doe ik in die lege ruimtes in het verkeer. Ik pak eens een bochtje hard en rij dan weer normaal. Binnenwegen zijn vaak in natuurgebieden met wandelaars/ fietsers. Die zijn dan op afstand zichtbaar waarop je je snelheid aanpast en ik zelfs rustiger voorbij rij dan de gemiddelde miep. Een eindje verder ga ik dan weer verder waar ik mee bezig was. Het is gewoon een kwestie van bewust rijden.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jan 2007, 14:15

Ik ga meteen bellen. Kreeg vorige week 3 keer achter mekaar een braketest van een muts die niet naar rechts wilde, terwijl ik haast had en op haar bumper hing. Wat een idioot!! :lol:

Hans

Re: Spee heeft het nu helemaal voor elkaar

Bericht door Hans » 10 jan 2007, 14:16

Als de bestuurder na enkele meldingen een videowagen achter zich aan krijgt en vervolgens op agressief rijgedrag wordt betrapt, gaat een proces-verbaal naar de rechter met getuigenverklaringen van eerdere meldingen.
Verklaring niet anoniem
Verkeersofficier Spee wil het Limburgse systeem 'professionaliseren'. Via sms of telefoon kunnen slachtoffers eerst een korte verklaring geven. Dat kan niet anoniem, want op een later tijdstip wil justitie de mogelijkheid hebben om een uitgebreidere verklaring op te tekenen.
Ik denk dat er niet zo heel veel mensen zijn die het zover doordrijven als ze zich eens een keer ergeren aan rijgedrag van andere, de gegevens van de getuigen zijn openbaar voor de andere partij. Je hebt toch geen idee wat voor figuur er in de auto zit die volgens jou agressief gedrag vertoont. (vooral niet als het een zwarte 5 serie van het vorige model betreft met te dikke foute wielen :twisted: )
Laatst gewijzigd door Hans op 10 jan 2007, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Joy

Re: Spee heeft het nu helemaal voor elkaar

Bericht door Joy » 10 jan 2007, 14:18

Je hebt toch geen idee wat voor figuur er in de auto zit die volgens jou agressief gedrag vertoont. (vooral niet als het een zwarte 5 serie van het vorige model betreft met te dikke foute wielen :twisted: )
LOL :D

Tom

Bericht door Tom » 10 jan 2007, 14:34

Verder vind ik dit een ontzettend trieste ontwikkeling en ik mag hopen dat het vooral bangmakerij is(zoals vaker bij Spee). Anders is dit land voor mij echt naar de klote. Nederland en auto's gaat al niet samen en is een trieste bedoeling maar dit slaat echt alles.
Joy Jolliffe schreef:Maar ja wat doen we dan echt verkeerd ?
Rechts inhalen. Ik doe dat echt ontzettend veel. Ik ga niet wachten tot zo'n slaapkop naar rechts gaat, echt niet.
Laatst gewijzigd door Tom op 10 jan 2007, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jan 2007, 14:35

@Hans: er is een verschil tussen anoniem en openbaar.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jan 2007, 14:36

Tom schreef:
Joy Jolliffe schreef:Maar ja wat doen we dan echt verkeerd ?
Rechts inhalen. Ik doe dat echt ontzettend veel. Ik ga niet wachten tot zo'n slaapkop naar rechts gaat, echt niet.

Ja anders krijg je weer van die brake tests. :twisted: :wink:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 10 jan 2007, 14:44

Tja het zat er aan te komen...
Maar volgens mij gaan ze overspoeld worden met meldingen.
Ik kan me niet voorstellen dat er tijd genoeg is om die allemaal serieus te bekijken, de helft wat binnenkomt is toch niet bruikbaar lijkt me.

En een videowagen achter je aan krijgen? Hoe willen ze dat gaan doen? Dat kan alleen als iemand consequent roekeloos rijdt op vaste tijd stippen.
Of gaan ze aan bellen en vragen wanneer en hoelaat je gaat rijden?

:lol:

Joy

Bericht door Joy » 10 jan 2007, 14:45

Oh ja rechts inhalen. Geef ze meestal wel de tijd om nog wat snelheid op te bouwen of naar rechts te gaan. Doen ze dat niet dan rustig rechts erlangs.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jan 2007, 14:48

Joy Jolliffe schreef:Oh ja rechts inhalen. Geef ze meestal wel de tijd om nog wat snelheid op te bouwen of naar rechts te gaan. Doen ze dat niet dan rustig rechts erlangs.
doe ik ook vaak. Vooral op de M602 voor Manchester.

Tom

Bericht door Tom » 10 jan 2007, 14:53

:lol: @ robin!!

Marc R

Bericht door Marc R » 10 jan 2007, 15:05

Sju! dit zijn (vergeef me mijn taalgebruik) NSB praktijken....

Niets anders. :(

In en in triest,zal op deze manier niet lang duren eerdat een moraalridder Spee omlegt.....

Die maakt het nog zo dat als je zodirect in een auto rijdt die meer dan een X aantal kms per uur kan je meteen een prent krijgt. :lol:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 10 jan 2007, 15:16

Ik vraag me eigenlijk af of het nou allemaal wel nodig is...
Zelf zit ik misschien niet veel op de weg, maar kom echt niet veel ASO's tegen. Wel eens dat iemand geen richting aan geeft of wat te lang links blijft hangen, maar echt spannende akties (gelukkig)niet.

Shakes

Bericht door Shakes » 10 jan 2007, 15:22

LOL

De mankracht waar komt die vandaan?

Fabels om mensen bang te maken..... Culture of fear op kleine schaal.

N.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jan 2007, 15:41

Denk dat als dit doorgaat, dat kentekenplaat makers gouden tijden tegemoed gaan vanwege 'spelfouten'.

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2007, 15:42

Marc RS4 schreef:
In en in triest,zal op deze manier niet lang duren eerdat een moraalridder Spee omlegt.....

Wanneer komt Volkert van de G ook al weer vrij ?

Andre

Bericht door Andre » 10 jan 2007, 17:34

tja hier kon je op wachten.

Daar rij je met je mooie dure opvallende auto elke doorsnee nederlander in een goedkope auto vindt het prachtig om je erbij te naaien. Das toch wel een beetje de cultuur van vele nederlanders. Kom je boven maai veld uit dan ......

Ik had dit al voorzien.

Evo s zijn mooi als je gaat rally rijden.
Supercars zijn mooi als je in duitsland woont.
GT3 zijn mooi als je gaat racen.

In nederland moet je zorgen dat je een leuke auto rijdt die niet te begeerlijk is voor de meeste nederlanders dan val je ook niet op.

De begeerlijke auto moet je zonder kenteken dus ex bpm kopen en lekker op circuit rijden.

Voor ons auto liefhebbers wordt het er allemaal niet beter op.

Plaats reactie