Ineens weet je het........je wordt vader!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
duifjes.com

Re: Ineens weet je het........je wordt vader!

Bericht door duifjes.com » 15 mei 2010, 17:20

Wouter81 schreef:
Niels schreef: v.w.b. de gezinscontainer...........ik dacht dat ik eentje had gekocht totdat je met de familie bij de AH staat en de kofferbak van je Touring vol is nadat je je dochter hebt ingeladen en de kinderwagen achterin hebt gepropt. Zo'n 3-serie is maar een klein autootje wat dat betreft...
Ach... ik heb het de eerste 2 jaar met een 3 deurs Grande Punto gedaan, ging ook goed. ;) Zelfs op vakantie. Hoe meer ruimte, hoe meer troep je meeneemt denk ik. :)
Idd ja...vertel mij wat...zelf een Previa met 2 kids kreeg ik stampvol....hahahah... en een LC ook propvol.....

Ashley

Bericht door Ashley » 15 mei 2010, 20:16

ik heb expres een kleine kinderwagen gekocht mooi, klein en compact want zo ruim is een e46 touring niet! :whistle:

dus aankomend bij de kassa; dat is dan 685euro me mevrouw! dat was even slikken maar je hebt dan wel echt iets drivingfun's :hosanna:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 mei 2010, 20:20

Ashley schreef:ik heb expres een kleine kinderwagen gekocht mooi, klein en compact want zo ruim is een e46 touring niet! :whistle:

dus aankomend bij de kassa; dat is dan 685euro me mevrouw! dat was even slikken maar je hebt dan wel echt iets drivingfun's :hosanna:
Idd ja zeker bij de eerste alles en het beste voor je kind :mrgreen: ....tsja slikken....en DF.... :clap:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 15 mei 2010, 20:52

€ 685,- :shock:

JP

Bericht door JP » 15 mei 2010, 20:54

Marco R. schreef:€ 685,- :shock:
Ineens weet ík het.......ik hoef nog geen kinderen! :mrgreen:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 15 mei 2010, 21:16

Maar proefdraaien is verdraaid leuk :lol:

Ach, ik heb nog even te gaan met mijn leeftijd :)

Ashley

Bericht door Ashley » 15 mei 2010, 23:07

JP schreef:
Ineens weet ík het.......ik hoef nog geen kinderen! :mrgreen:

kinderkamer 800,-
kamertje verven, nieuwe vloer erin afwerking 200,-
enz
enz

nu zal je zeggen ik wil geen kinderen meer :clap: :nana:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 mei 2010, 02:32

Er zijn mensen die geven 8000,- aan een kinderkamer uit :shock: Mensen worden gewoon helemaal gek als er zo'n kleine op komst is. Man, heel marktplaats staat vol met allerhande zooi wat 2 weken gebruikt is :lol:
Wouter81 schreef:
Niels schreef: v.w.b. de gezinscontainer...........ik dacht dat ik eentje had gekocht totdat je met de familie bij de AH staat en de kofferbak van je Touring vol is nadat je je dochter hebt ingeladen en de kinderwagen achterin hebt gepropt. Zo'n 3-serie is maar een klein autootje wat dat betreft...
Ach... ik heb het de eerste 2 jaar met een 3 deurs Grande Punto gedaan, ging ook goed. ;) Zelfs op vakantie. Hoe meer ruimte, hoe meer troep je meeneemt denk ik. :)
Wat al niet kan en natuurlijk is het een luxe probleem maar de Arosa van MDV is gewoon te klein en niet handig met haar rug dus moet er nog een 5-drs bijkomen. Dan kun je gaan voor een Golf o.i.d. maar dan zit je nog steeds met twee niet al te ruime auto's. Een Golf weegt ook richting 1300kg dus voor een beetje meer per maand rij je in een lel van een auto. Probleem opgelost :D

dvh

Bericht door dvh » 16 mei 2010, 06:03

Geld kost het zeker.
Als ik kijk wat we hebben gekocht en qua extra kosten de laatste 2 jaar.
2.5 ochtend kinderopvang in de week, bijna 270 euro eigen bijdrage elke maand..

Op het begin wil je alles aanschaffen, doekjes , lapjes, kastjes, lampjes, babyfoon , kinderwagen , maxi cosie, dvdschermpjes :bag: , kleding, speelgoed, extratjes, glijbanen, zandbakken , boxen , speeltjes boven box , wipstoeltjes, duokinderwagen , buggy , dvdtjes ,

Kost een vermogen !
Maar wel leuk.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 16 mei 2010, 06:46

Wacht maar tot je kinderen gaan studeren dan kost het nog iets meer :wink:

Maar Niels + Moeders gefeliciteerd! :D Ik wordt ook papa in oktober! :banaan:
Lachen dit, een papa topic.

Niels

Bericht door Niels » 16 mei 2010, 07:04

Ach alles kost geld maar je kunt het net zo gek maken als je wilt natuurlijk. Wij kochten zo'n kinderwagen-buggy combi gebruikt bij een gezin waarvan de vrouw niet wilde dat haar 2e kind in een gebruikte werd vervoerd :shock: Tja denk ik dan... gek genoeg hadden ze het financieel zeg maar zeker niet beter dan wij maar goed misschien moet er daarom wel weer wat "bewezen" worden naar de buitenwereld. Het ding bevalt ons perfect maar is met het terreinwagen onderstel niet het gemakkelijkst om mee te nemen qua formaat :mrgreen: Ik had natuurlijk een nieuwe compactere kunnen kopen maar daarop bespaar ik weer zodat er een "nieuwe" gezinscontainer kan komen :hosanna:

Eigen bijdrage van 270,- is natuurlijk stevig, aan de andere kant krijg je weer kinderbijslag (wat ik als extra beschouw).Voor het studeren zijn we een spaarpotje begonnen :thumbup:

Gefeliciteerd Hans :clap:

Baby-boom hier :lol:

dvh

Bericht door dvh » 16 mei 2010, 08:20

Opzich als ze naar de kleuterschool gaan is het volgens mij voordeliger dan een x ochtendjes naar de opvang.

Schoolgeld + extra's is jaarlijks gezien volgens mij een stuk minder.

RVV

Bericht door RVV » 16 mei 2010, 08:28

Mwoahh koste die bugaboo ons 6 jaar geleden ook, maar ondertussen word ie nog keihard gebruikt voor de derde. Even omrekenen 685 gedeeld door 6 jaar valt wel mee. eigenlijk geld dat voor alles. We hebben altijd alles neutraal gekocht omdat we nooit wilde weten of we een jongetje of een meisje kregen. Nu 2 meiden en een jongen en alles is steeds opnieuw gebruikt. Dus hoe meer kinderen hoe goedkoper het per saldo word. Moet wel zeggen de duurdere spullen zijn kwalitatief ook erg goed. (met goedkope spullen heb ik geen ervaring) neem die bugaboo. Rammen, knallen, smijten, rossen met dat ding. Behalve een lager in een wiel die stuk ging nooit wat mee gehad. Dat is dan ook weer wat waard.

Maar Ik geef toe het zijn wel valkuilen, je hebt het gevoel om een complete babywinkel verplicht leeg te moeten kopen. En aan de andere kant, miljoenen baby's in de wereld hangen gewooncin een zak om moeders nek heen. Maarja bij ons moet alles handig en makkelijk, zelfs papa koopt een auto speciaal voor de kleine (ik ook hoor) eigenlijk zijn die kleintjes excuustruusjes om papa legitiem een andere auto uit te laten zoeken. Moeders is toch druk met de kleine en kunnen we geniepig met valse argumenten toeslaan LOL.

jacobt

Bericht door jacobt » 16 mei 2010, 08:41

Komt me bekend voor Rico, de 206 sw was aangeschaft voor de kleine maar deze is toch wel klein en gewoon een koekblik. Tijd voor een echte gezins auto, V70R of 530 station enz.....

Enige probleem is dat ze denkt dat je niet kunt parkeren met zulke auto's :bag:

Niels

Bericht door Niels » 16 mei 2010, 09:12

Zeggen dat een kind (te) duur is, is hetzelfde als zeggen dat autorijden duur is maar dan wel 3.0 A6 rijden bijvoorbeeld. Je hebt er zelf je eigen aandeel in :wink: Daarbij blijft de mens natuurlijk een consument.

Overigens heeft MDV duidelijk haar voorkeur uitgesproken over de gezinscontainer. Ik mag alleen het zoekwerk doen en betalen :bag: Maar het gaat helemaal goed komen hoor :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 16 mei 2010, 09:33

Maar dat maakt de zoektocht naar een gezinscontainer niet minder leuk :wink:

Ik vond indertijd de overstap van de e46 sedan naar een e46 touring al een hele stap :D (qua gezinscontainer gevoel) Overingens kun je die laadvloer er uit halen bij de e46 touring, krijg je zo tientallen liters laadruimte voor terug. Per saldo meer laadruimte dan in een e91 touring waarbij dat niet kan.

Nu met drie kinderen, en nog steeds een bugaboo en kinderstoeltje op de achterbank, kan ik me uitstekend redden met een e46 sedan (al dat gezeur van mezelf van ik moet een e91 touring hebben, indertijd sloeg nergens op). Moet wel zeggen, op vakantie gaan met de auto gaat niet, tenzij je er een bakkie achter hangt.

Aan de andere kant wij hebben bij ons thuis nooit de behoefte gehad om met baby's op vakantie te gaan. (ben dus ook al 6 jaar niet op vakantie geweest :hmmm: )

dvh

Bericht door dvh » 16 mei 2010, 10:42

Geen zuid frankrijk vakanties hier met de kids ( oudste is 2 )
Maar Centerparks is goed te doen !

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 mei 2010, 10:59

Hoe kleiner de kinderen hoe makkelijk mee te nemen op vakantie (ze slapen 20uur per dag...).....vanaf 3 mnd oud...vliegtuig, wintersport etc....nooit 1x probleem mee gehad....autoritten Zuid-Frankrijk ed....nog nooit 1x huilen etc.....gewoon zelf makkelijk mee zijn.....

Liever thuisblijven dan Centerparcs.......

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 mei 2010, 11:55

Ik heb geen kids( nee, ook niet in `t wild :mrgreen: ) en ga zelden op vakantie.......................

Niels

Bericht door Niels » 16 mei 2010, 17:56

Twee dagen rijden zie ik met zo'n kleine niet zitten. We hebben een huisje geboekt voor een weekje in augustus op een uurtje afstand van de Ring. Mooie omgeving, altijd goed eten en een afstand die te overbruggen is. Klein detail is dat de M3 mee gaat maar daar gaat het niet om natuurlijk :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 mei 2010, 18:02

Niels schreef:Twee dagen rijden zie ik met zo'n kleine niet zitten. We hebben een huisje geboekt voor een weekje in augustus op een uurtje afstand van de Ring. Mooie omgeving, altijd goed eten en een afstand die te overbruggen is. Klein detail is dat de M3 mee gaat maar daar gaat het niet om natuurlijk :mrgreen:
Hhahaha...thats the spirit....

Ashley

Bericht door Ashley » 17 mei 2010, 00:17

vandaag even het auto zitje in de auto gehad maar tot schrik zag ik dat ook achter airbags zitten.. :shocking: kunnen deze ook uit bij een e46 touring ? zoja waar dan ?

Niels

Bericht door Niels » 17 mei 2010, 01:30

Instructieboekje? :wink: Ik heb ze er niet in, wel zo gemakkelijk :P

///Martin

Bericht door ///Martin » 17 mei 2010, 01:59

Volgens mij geen probleem i.c.m. kinderzitjes achterin.

Niels

Bericht door Niels » 17 mei 2010, 04:28

Het gaat natuurlijk om de airbag die van voren eruit klapt gecombineerd met het kinderzitje wat achterstevoren in de auto is geplaatst. Alleen daar zit het gevaar lijkt me.

Plaats reactie