Vliegtuig neergestort
- Dennis Cavallino
Re: Vliegtuig neergestort
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerosine
dat klopt dus, kerosine fikt niet zomaar.
Even de afstand opgezocht; <7000 km, waarom hing dat toestel dan bijna 9 uur in de lucht??? Is dat een normale reisduur voor zo'n toestel? ding vliegt toch 950 km u ofzo? Of moet ie flink omvliegen boven Afrika? Of mocht ie nog niet landen omdat het vliegveld nog dicht was net als maandag en dinsdag?
dat klopt dus, kerosine fikt niet zomaar.
Even de afstand opgezocht; <7000 km, waarom hing dat toestel dan bijna 9 uur in de lucht??? Is dat een normale reisduur voor zo'n toestel? ding vliegt toch 950 km u ofzo? Of moet ie flink omvliegen boven Afrika? Of mocht ie nog niet landen omdat het vliegveld nog dicht was net als maandag en dinsdag?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Gemiddelde snelheid zal net tegen de 800 km/h liggen, dan kom je met 9 uur vliegtijd dus op 7200km............volgens de berichten was het niet eens 9 uur maar minder..............dus dan klopt het plaatje afstand, vluchtduur en gemiddelde snelheid heel aardig.............
Kerosine brand niet zo maar..............maar bij een dergelijke crash en zo veel stukken lijkt het me erg sterk dat de faciliterende factor voor het ontstaan van een brand, compleet ontbreekt............
Niet branden kan ook als er niets valt te branden, m.a.w. er was geen kerosine meer............
Speculatief allemaal, afwachten maar weer..............
Kerosine brand niet zo maar..............maar bij een dergelijke crash en zo veel stukken lijkt het me erg sterk dat de faciliterende factor voor het ontstaan van een brand, compleet ontbreekt............
Niet branden kan ook als er niets valt te branden, m.a.w. er was geen kerosine meer............
Speculatief allemaal, afwachten maar weer..............
- SteV6
Ik heb wel wat beelden gezien van bluswerk van een brandende boom op de crashsite. De werkelijke oorzaak zal voorlopig nog wel onduidelijk blijven.
Dat de identiteit van alle passagiers nog niet bekend is schijnt te liggen aan het feit dat er op de lijsten gestreept zou zijn en omdat er via diverse maatschappijen geboekt is. Wat mij op zich bevreemdt, want normaal moet je toch vlak voordat je het vliegtuig ingaat je boardingpass laten scannen??
Stephan
Dat de identiteit van alle passagiers nog niet bekend is schijnt te liggen aan het feit dat er op de lijsten gestreept zou zijn en omdat er via diverse maatschappijen geboekt is. Wat mij op zich bevreemdt, want normaal moet je toch vlak voordat je het vliegtuig ingaat je boardingpass laten scannen??
Stephan
-
steve smith
Dan moet je toch eens wat vaker naar bananenrepublieken (of dictatuurtjes) vliegen. Dan werkt het toch anders....SteV6 schreef: Wat mij op zich bevreemdt, want normaal moet je toch vlak voordat je het vliegtuig ingaat je boardingpass laten scannen??
- SteV6
Daar kom ik inderdaad niet zo vaak Steve 
- JP
- Sjoerd
Ik ben zelfs in Nederland 1 keer zonder boardingpass het vliegtuig (KLM naar DXB) ingekomen (wel een beetje constinatie maar ik had tenminste mijn vlucht gehaald
)
Wat ik alleen niet snap - niets te nadele van Afriqiyah want die zijn in principe gewoon goed - waarom doen mensen het zich aan om i.p.v Johannesburg - Amsterdam te vliegen Johannesburg - Tripoli - London Gatwick (the horror) - Brussel/Dusseldorf. Dit zal waarschijnlijk max 100 euro schelen op een ticket. Eens, vlieg je met z'n 6en is het toch geld maar al die (overstap) ellende die je op je nek haalt...
Wat ik alleen niet snap - niets te nadele van Afriqiyah want die zijn in principe gewoon goed - waarom doen mensen het zich aan om i.p.v Johannesburg - Amsterdam te vliegen Johannesburg - Tripoli - London Gatwick (the horror) - Brussel/Dusseldorf. Dit zal waarschijnlijk max 100 euro schelen op een ticket. Eens, vlieg je met z'n 6en is het toch geld maar al die (overstap) ellende die je op je nek haalt...
- Dennis Cavallino
Overstappen is wel interessant hoor in dit geval (al is 't drama inderdaad). De Nederlanders vlogen trouwens op Dusseldorf en Brussel, de rest op London (en 1 persoon op Parijs).
Een retourticket kostte +- 400 euro. Biedt iemand een rechtstreekse vlucht aan voor 500? KLM vraagt tussen de 800 en 1250 euro voor een retourticket. Een aanzienlijk verschil en ook goed te verklaren. Wat ik gisteren hoorde op tv is dat Libie het vliegveld subsidieert, omdat 't op den duur (veel) geld moet opleveren. Zo'n doorsluis-luchthaven als Schiphol dus en daarom zijn de vluchten via deze (staats)maatschappij een stuk goedkoper dan rechtstreekse vluchten. Ze pompen er nu geld in (leggen er geld op toe) en dat wil Libie over een paar jaar terug gaan verdienen als er meer vluchten via dit vliegveld lopen. Doen ze wel slim.
--
Nog even over dat zicht: Het zicht wordt gemeten vanuit de toren, niet aan de grond. Bij laaghangende mist kan 't zijn dat je tot 2 meter boven de grond geen zicht hebt, dus dan zie je simpelweg de landingsbaan niet. Dit vliegveld heeft tot aan de laatste meters een begeleidingssysteem voor de autopilot, maar het landen doen de piloten zelf.
Een explosie voor de crash wordt trouwens niet uitgesloten.
Een retourticket kostte +- 400 euro. Biedt iemand een rechtstreekse vlucht aan voor 500? KLM vraagt tussen de 800 en 1250 euro voor een retourticket. Een aanzienlijk verschil en ook goed te verklaren. Wat ik gisteren hoorde op tv is dat Libie het vliegveld subsidieert, omdat 't op den duur (veel) geld moet opleveren. Zo'n doorsluis-luchthaven als Schiphol dus en daarom zijn de vluchten via deze (staats)maatschappij een stuk goedkoper dan rechtstreekse vluchten. Ze pompen er nu geld in (leggen er geld op toe) en dat wil Libie over een paar jaar terug gaan verdienen als er meer vluchten via dit vliegveld lopen. Doen ze wel slim.
--
Nog even over dat zicht: Het zicht wordt gemeten vanuit de toren, niet aan de grond. Bij laaghangende mist kan 't zijn dat je tot 2 meter boven de grond geen zicht hebt, dus dan zie je simpelweg de landingsbaan niet. Dit vliegveld heeft tot aan de laatste meters een begeleidingssysteem voor de autopilot, maar het landen doen de piloten zelf.
Een explosie voor de crash wordt trouwens niet uitgesloten.
- Fernando
Wat een vervloekte k*tkrant is het toch ook:
Ruben weet niet dat ouders dood zijn
De negenjarige Ruben van Assouw uit Tilburg, die als enige de vliegramp in Libië overleefde, heeft in het ziekenhuis in Tripoli telefonisch contact gehad met een verslaggeefster van De Telegraaf. Het jongetje vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en blijkt nog niet op de hoogte te zijn gebracht van het verlies van zijn ouders en broertje.
De journaliste belde met een van de artsen van de jongen, die zijn mobiele telefoon aan het kind gaf. Ruben reageerde aanvankelijk emotioneel, maar kalmeerde toen bleek dat hij geen familielid aan de telefoon had. "Ik heet Ruben en kom uit Holland. Het gaat wel, maar mijn benen doen erg pijn", zei hij. Na enkele minuten beëindigde hij het gesprek.
UPDATE 09:00: Secretaris-generaal Ed Kronenburg van Buitenlandse Zaken noemt het ''kwalijk'' dat Ruben heeft gesproken met de media. Volgens hem is het personeel erg tolerant als het gaat om camera's en bezoek. ''We moeten ervoor zorgen dat zijn privacy beter wordt beschermd'', aldus de secretaris-generaal.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Een Amerikaanse deskundige, die persoonlijk vijf bemanningsleden kende aan boord van dit ramptoestel, houdt nog twee andere mogelijkheden open als crashoorzaak: "Het toestel is zonder brandstof komen te zitten, vanwege de zware tegenwinden die heersen in de woestijnregio Chad en Algerije, een sterke neuswind die zeer normaal is voor deze tijd van het jaar in deze regio. Een andere mogelijkheid is zware mist tijdens de aanvliegroute, ook zeer normaal voor dit jaargetijde. Tripoli International Airport heeft sterk verouderde, weinig betrouwbare apparatuur, die stamt uit de jaren tachtig."
De 1e mogelijkheid; een aanslag
FWIW
Bron; De Telegraaf
De 1e mogelijkheid; een aanslag
FWIW
Bron; De Telegraaf
- Niall
Persoonlijk vind ik dat de telegraaf deze keer echt te ver is gegaan
, voor hetzelfde geld lieten ze iets ontglippen dat zijn ouders er niet meer waren. Die jongen heeft iets afschuwelijks meegemaakt en moet voorlopig met rust gelaten worden door de media. Hij heeft nog gen besef wat hem te wachten staat en daarbij alle liefde van zijn resterende familie nodig heeft voor de verwerking van zijn verlies.
-
Hunter
Spits is toch ook van de telegraaf?
Foto van gister kon ik ook niet echt waarderen. De gehele voorpagina was de foto van Ruben. Respectloos in mijn ogen.
Foto van gister kon ik ook niet echt waarderen. De gehele voorpagina was de foto van Ruben. Respectloos in mijn ogen.
-
Tom
Als die jongen al zo bij bewustzijn is (hij heeft al meerdere mensen over de vloer gehad), hoelang willen ze nog volhouden om het hem niet te vertellen? Hoe kun je dat uberhaupt volhouden. Hij ligt in een ziekenhuis na een vliegtuigramp en z'n ouders zitten niet naast het bed. Eerste vraag zou dan zijn: waar zijn mijn ouders, tweede vraag is hoe gaat het met ze. Een antwoord als "Je ouders kunnen hier nu niet zijn" kun je ook maar één dag volhouden, daarna krijgt die jongen ook argwaan. Wat de Telegraaf doet is not done maar het hem niet vertellen evenmin (mits hij buiten levensgevaar is en bij volle bewustzijn).
- romo
Tja, de Telebaron heeft het geprobeerd, en gelukt......................In Nederlandse ziekenhuizen kan je dat rustig vergeten..........................een kwestie van onfatsoenlijk lef van de Telegraaf en ook onervarenheid van uit Libisch standpunt gezien....................en dan gebeurt het gewoon..................
Die jongen nu zeggen dat zijn ouders en broer er niet meer zijn lijkt nog niet zinvol, hij weet niett eens wat er met hem zelf aan de hand is....................laat hem eerst maar eens aansterken..........maar te lang wachten is idd ook niet goed................is er überhaubt een juist tijdstip voor dit soor boodschappen??
Die jongen nu zeggen dat zijn ouders en broer er niet meer zijn lijkt nog niet zinvol, hij weet niett eens wat er met hem zelf aan de hand is....................laat hem eerst maar eens aansterken..........maar te lang wachten is idd ook niet goed................is er überhaubt een juist tijdstip voor dit soor boodschappen??
- romo
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Smakeloze actie van de Telegraaf, ook echt weer typerend dat zij zo'n strek uithalen 
- Macboy
Had iemand wat anders verwacht van de Telegraaf dan ??
- Maus335i
Als de Televaag het niet had gedaan, was het een andere krant geweest die de "primeur" had. De foto van Ruben pronkt ook op de website van het AD en ongetwijfeld andere kranten. Kranten leven nou eenmaal van dit soort verhalen, hoe triest het ook is. Net zoals GeenStijl leeft over de rug van Jack de Vries en dat soort figuren.