BMW X5 E70 Stoelverwarming inbouwen
- David R.
BMW X5 E70 Stoelverwarming inbouwen
Weet iemand hier of het mogelijk is achteraf stoelverwarming in te bouwen in een 2008 Bmw X5 ?
- JWD
Re: BMW X5 E70 Stoelverwarming inbouwen
In principe is alles te retrofitten maar of de kosten opwegen tegen het extra comfort...
Als je OEM gaat ben je denk ik vele malen duurder uit dan waneer je het af-fabriek had besteld.
Het is helaas niet zo van kabeltje trekken knopjes plaatsen klaar, daarnaast moet hij bij de dealer aan de computer om hem opnieuw te coden voor de toegevoegde optie.
Als je OEM gaat ben je denk ik vele malen duurder uit dan waneer je het af-fabriek had besteld.
Het is helaas niet zo van kabeltje trekken knopjes plaatsen klaar, daarnaast moet hij bij de dealer aan de computer om hem opnieuw te coden voor de toegevoegde optie.
- Jurriuit
Bij Audi is het mogelijk om zelf een laptop met Vagcom software erop aan te sluiten en de code in te voeren. Kan dat bij BMW niet? Of is dat nou het verschil tussen light premium en echt premium?JWD schreef:Daarnaast moet hij bij de dealer aan de computer om hem opnieuw te coden voor de toegevoegde optie.

- Ravin ///M
Dat kon tot de modellen voor de e70, e60, e65 etc. Nu moet de de
auto gecodeerd worden en de toevoeging moet aangemeld worden.
auto gecodeerd worden en de toevoeging moet aangemeld worden.
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Aftermarket inbouwen is goed te doen. Ergens een knopje plaatsen en klaar. Max 400 euro incl inbouw voor 2 stoelen. Krijg je alleen niet het originele knopje.
- Femme
Ik denk dat je inderdaad beter een aftermarket setje kunt laten inbouwen met een knopje ingebouwd in de stoel. Ik heb het wel eens gedaan zien worden bij een Gallardo. De koper wilde 'm alleen hebben met stoelverwarming, dus werd er stoelverwarming ingezet. De bekleding werd van de stoel gehaald en het knopje voor de bediening werd netjes ingebouwd in de plastic kap rond de stoel.
- Ravin ///M
Dat is de makkelijkste oplossing inderdaad, want je zult voor de e70 denk ik ook je kabelboom
moeten vervangen, er ligt namelijk niets meer klaar. En vanwege het glasvezel verhaal kun
je ook niet zomaar ergens een las maken. Dus of een originele stoel kopen en de huidige
vervangen, plus nieuwe kabelboom, of een aftermarket set.
Je kunt wel de originele knop in je knoppenbalk maken en je aftermarket set daarop proberen
aan te sluiten, da's OEM look, maar vergt wat meer uitzoeken.
moeten vervangen, er ligt namelijk niets meer klaar. En vanwege het glasvezel verhaal kun
je ook niet zomaar ergens een las maken. Dus of een originele stoel kopen en de huidige
vervangen, plus nieuwe kabelboom, of een aftermarket set.
Je kunt wel de originele knop in je knoppenbalk maken en je aftermarket set daarop proberen
aan te sluiten, da's OEM look, maar vergt wat meer uitzoeken.
- David R.
Ik denk dat alles wel al in de kabelboom zit maar dat de stoel aangepast moet worden. Volgens mij zijn alle kabelbomen wel hetzelfde. Als het teveel werk is laat ik het zitten.
- Downforce Hans
David, als het koud is vul je toch gewoon een kruik, lekker goedkoop ook......David R. schreef:Ik denk dat alles wel al in de kabelboom zit maar dat de stoel aangepast moet worden. Volgens mij zijn alle kabelbomen wel hetzelfde. Als het teveel werk is laat ik het zitten.

- David R.
Maar war haal ik dat water vandaan
- Ravin ///M
In mijn e60 moest de kabelboom vervangen worden als ik andere stoelen wilde
plaatsen, dus dat moet je ff goed nakijken David. Miss. de ETK raadplegen;
http://www.realoem.com/bmw/
plaatsen, dus dat moet je ff goed nakijken David. Miss. de ETK raadplegen;
http://www.realoem.com/bmw/
- Fabian
Heb je niet gekozen voor de ingebouwde waterkoker in de middenarmsteun dan?David R. schreef:Maar war haal ik dat water vandaan