http://www.driving-fun.com/548/the-know ... -zijn.aspx
Sigarettenreclame
- Snipe
Sigarettenreclame
De afgelopen weken was er nogal wat drukte over de 'streepjescode' die op de F1-Ferrari's stond. Dat zou namelijk sigarettenreclame zijn. Sommigen zagen er overduidelijk een Marlboro-logo in. Afgelopen weekend werd duidelijk dat Ferrari overstag is gegaan: de barcode was verdwenen. Terecht of overdreven onzin?

-
Jordy van Kouwen
Re: Sigarettenreclame
Het lijkt me sterk dat Marlboro genoegen neemt met een streepjescode als er zulke enorme sponsorbudgetten mee gemoeid zijn. De gemiddelde consument snapt dat toch niet. Ik zie het er in ieder geval niet in.
- Downforce Hans
Ik zie die link wel maar dat heeft meer te maken met het betrokken zijn van auto sport.
De jonge mensen die nu 17,18 zijn zullen er geen idee van hebben waar die streepjes voor staan.
Wat mij betreft komt er gewoon weer met grote letter Marlboro op te staan.........
De jonge mensen die nu 17,18 zijn zullen er geen idee van hebben waar die streepjes voor staan.
Wat mij betreft komt er gewoon weer met grote letter Marlboro op te staan.........
- Tim R
Ik vind het ook ultieme bullshit om niet meer te mogen adverteren voor sigaretten. Alsof dat mensen over de streep gaat trekken om te gaan roken. Misschien een paar dumbo's of zwakkelingen, maarja dat noemen we nou "natural selection".
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Overdreven onzin natuurlijk. Johnny Walker mag wel gewoon adverteren op de McLaren, evenals Kingfisher (bier) bij Force India. De combinatie alcohol - auto's lijkt me een minder wenselijke dan tabaksreclame.
- Mari Oh Oh!
Ik ben niet tegen rookreclame, maar het mag nou eenmaal niet, dus is het oneerlijk t.o.v. andere teams. En het is ook erg vreemd dat het Marlboro Ducati MotoGP team dezelfde barcode gebruikt.....
Alcohol reclame is overigens wel toegestaan, dus geen probleem.
En bij Ferrari/Marlboro lachen ze zich 3 slagen in de rondte want dit is betere reclame dan met het daadwerkelijke logo rondrijden. En we doen allemaal lekker mee.
Alcohol reclame is overigens wel toegestaan, dus geen probleem.
En bij Ferrari/Marlboro lachen ze zich 3 slagen in de rondte want dit is betere reclame dan met het daadwerkelijke logo rondrijden. En we doen allemaal lekker mee.
- Sjef
Je wil niet weten wat Marlboro al dan niet indirect betaald om verbintenis te houden met Ferrari. Bedragen zijn vast wel iets teruggeschroefd maar het gaat zeker om bedragen waar het hele DSC in Nederland van kan rijden.
En denk maar niet dat je er geen Marlboro in ziet in die streepjescode
overigens blijf ik het hypocriet vinden om de tabaksindustrie te weren. Ik erger me groen en geel aan de McDonalds reclames. Doe daar eens iets aan, jonge kinderen vraatzucht aanpraten.
En denk maar niet dat je er geen Marlboro in ziet in die streepjescode
overigens blijf ik het hypocriet vinden om de tabaksindustrie te weren. Ik erger me groen en geel aan de McDonalds reclames. Doe daar eens iets aan, jonge kinderen vraatzucht aanpraten.
- Mari Oh Oh!
Precies. Dat was het rare. Het sigarettenmerk zou zogenaamd de reclame ruimte doorverkopen en dus niet echt sponsor zijn. Vreemd dat er dan op een zeker plek op de auto de plek van het logo vrijgehouden werd voor een volgens eigen zeggen niks betekend stelletje lijntjes.
Zeker geld teveel of zo?
En waar ze het kunnen maken zetten ze een plaatje van een volledig met het sigarettenmerk bestickerde recente F-F1 op het pakje of op het rek. Zo leggen ze nog steeds de link, maar nee hoor de barcode (nu zelfs met zwarte regel) heeft he-le-maal niets met het sigarettenmerk te maken. Wie gelooft dat nou?
Zeker geld teveel of zo?
En waar ze het kunnen maken zetten ze een plaatje van een volledig met het sigarettenmerk bestickerde recente F-F1 op het pakje of op het rek. Zo leggen ze nog steeds de link, maar nee hoor de barcode (nu zelfs met zwarte regel) heeft he-le-maal niets met het sigarettenmerk te maken. Wie gelooft dat nou?
- Dutch
En vergeet niet dat het team nog steeds officieel Scuderia Ferrari Marlboro heet...
- Dennis Cavallino
Levert Marlboro nog steeds sigaretten dan? 
- Dennis Cavallino
In Belgie kijken generaties ook allemaal naar Samson, terwijl wij dan aan de Shadow van Jantje Lammers denken:

-
Metchu
sorry, bij samson denk ik NOG steeds aan die hond met een vuist in ze reet!
- Niels v D
Dat zijn jouw herinneringen dan weer...Metchu schreef:vuist in ze reet!
Sick Basterd.
- Snipe
Van de opvallende gedachtensprongen van Metchu weer terug naar de sigarettenreclame. Hier de Chinese variant daarop: http://jalopnik.com/5554602/chinese-stu ... s/gallery/

- Chris van S.
Whah Gertjuh!Niels v D schreef:Dat zijn jouw herinneringen dan weer...Metchu schreef:vuist in ze reet!
Sick Basterd.