Porsche Boxster Spyder

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rupie

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Rupie » 07 mei 2010, 21:15

Vandaag in real life gezien. Ik ben om. PDK zou ook mijn keuze zijn, als was het alleen maar voor het uiterlijk van de pdk pook :nana:

ps: sportauspuff ziet er ook gelikt uit..

Snipe

Bericht door Snipe » 07 mei 2010, 21:19

Wit met rood interieur vind ik een grotere aanrader dan dat PDK-ouwemannenhulpje.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 mei 2010, 21:26

Dat laatste ga ik niet op in, het eerste :thumbup: Alhoewel, helemaal zwart is denk ik ook wel goed :hmmm:

Ron4S

Bericht door Ron4S » 07 mei 2010, 22:26

@macboy: denk dat het bij mannen net zo vaak gaat om het vervullen van een lang gekoesterde droom als het invullen geven aan een midlife crisis, de meeste mensen doen er nu eenmaal wat langer over voordat ze zich zo'n Porsche kunnen permitteren, mid life crisis of niet. Maar dat zegt iemand van net 40 8)

Feit is dat het merk met zo'n ongelooflijk mooie sporthistorie en zulke fantastische sportwagens inderdaad meestal gekocht wordt door mensen die er nog niet op 30% van de mogelijkheden mee zullen rijden. En hun keuzes in hoge mate baseren op wat anderen er van zullen zeggen. Wat dat betreft ben ik het 100% met je eens.

Tiptronic vs handbak; no contest. PDK gewone stuur vs handbak; no contest. PDK met paddles en sport plus vs handbak...ik ben van de handbakken, altijd al geweest, altijd ook gekocht maar nu denk ik echt dat we voor een overgang staan waarbij zelfs de overtuigde purist stiekem begint te twijfelen. Die de PDK NIET neemt voor het comfort of lager verbruik etc, maar omdat het NOG sportiever rijdt dan met een handbak... maar ik verval in herhalingen en ik weet dat velen van jullie het er toch niet mee eens kunnen zijn omdat het te easy is in jullie ogen.. :hmmm:

On topic; de Spyder, ongeacht de kleur, versnellingsbak etc etc bla bla blijft gewoon een echte rijdersauto die voor bovengenoemde veel voorkomende doelgroep sowieso gegarandeerd afvalt omdat die toch nooit aan de buurman zou kunnen uitleggen dat ie een HANDMATIGE dakzeiltje als kap heeft en dat ook nog eens op de poor man's Porsche, wat een afgang hi hi. Je had het gezicht moeten zien van de verkoper toen ik mijn 997 4S met 22.000km wilde inruilen op een Boxster Spyder, dat is voor de Porsche wereld de wereld op zijn kop! Dus de echte liefhebbers blijven over voor de Spyder en iedere liefhebber zal zijn eigen keuzes maken...ook met de bak.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 07 mei 2010, 22:59

Ruben schreef:Vandaag in real life gezien. Ik ben om. PDK zou ook mijn keuze zijn, als was het alleen maar voor het uiterlijk van de pdk pook :nana:

ps: sportauspuff ziet er ook gelikt uit..
OMG, zeg niet dat je in Heteren was zonder ff langs te komen ;).....

Snipe

Bericht door Snipe » 07 mei 2010, 23:02

Ik was in Heteren zonder ff langs te komen.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mei 2010, 00:54

Ron ik ben het ook met je eens, ik zou "blind" voor de PDK (die met flippers achter het stuur) en sport chrono gaan ! super systeem.
ik ben ook voor een strak schakelende bak en short shift ala wat op men hartge zit, maar zo'n mooi PDK systeem zou ik zeker ja op zeggen :beer:

tiptronic on the other hand, no way :mrgreen:

tallbloke

Bericht door tallbloke » 09 mei 2010, 12:45

Inmiddels voor 64.500 Euro 2e hands te koop net over de grens !
Prijs op Nederlands kenteken ? Iemand hier een idee wat er aan Euro's bijgestort zal moeten worden ?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 09 mei 2010, 12:49

Geen idee wat de opties precies kosten bij Porsche, maar reken op een mille of 15 BPM.

*EDIT* Er staan er al meer:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l2qb1ac1yjac
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l2nbvffxydjc

tallbloke

Bericht door tallbloke » 09 mei 2010, 13:08

FreudeamFahren schreef:Geen idee wat de opties precies kosten bij Porsche, maar reken op een mille of 15 BPM.

*EDIT* Er staan er al meer:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l2qb1ac1yjac
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l2nbvffxydjc
Klopt dat er al meer 2e hands te koop staan, maar allen bij handler !
De geplaatste advertentie was de 1e privatanbieding die ik zo snel kon vinden en dan nog vlak bij Nijmegen...............

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 09 mei 2010, 13:10

Ik zou liever een dealerauto hebben ;-) Garantie enzo ;-)

steve smith

Bericht door steve smith » 09 mei 2010, 13:43

FreudeamFahren schreef:Ik zou liever een dealerauto hebben ;-) Garantie enzo ;-)
Die auto's zitten in fabrieksgarantie, dus wat mankeert eraan?

Ron4S

Bericht door Ron4S » 09 mei 2010, 13:56

ff opletten bij importeren auto met minder dan 6000km: ALTIJD de auto met de BTW verlegd (dwz exclusief BTW) kopen, want de Nederlandse fiscus heeft volgens mij nu een regel waarbij ze 19% BTW heft voor auto's met minder dan 6000km (ongeacht hun leeftijd) bij import (OOK bij particulieren). De verkoper moet excl btw verkopen en in Duitsland zijn reeds betaalde BTW terug vorderen, wat ook gewoon kan, ook als particulier omdat het export betreft binnen de EU. Veel particuliere verkopers zitten daar echter niet op te wachten.

Wat betreft garantie hoef je je geen enkele zorgen te maken; op een nieuwe zit gewoon fabrieksgarantie in heel Europa, dus no worries there. Of je hem nu van een particulier, handelaar of de dealer koopt, garantie is altijd aanwezig. Bij de dealer weet je natuurlijk wel zeker dat je een goed exemplaar koopt....

Schat de BPM bij die auto op rond de 18k.

@GT Rene; heb op Zandvoort nog stilletjes je BMW zitten bewonderen, wat een bruut apparaat heb jij zeg! En die sound :love:

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 09 mei 2010, 14:08

steve smith schreef:
FreudeamFahren schreef:Ik zou liever een dealerauto hebben ;-) Garantie enzo ;-)
Die auto's zitten in fabrieksgarantie, dus wat mankeert eraan?
Ook weer waar.
Ron4S schreef:Bij de dealer weet je natuurlijk wel zeker dat je een goed exemplaar koopt....
Zou ik gevoelsmatig ook zeggen, maar die witte op mobile heeft nog geen 1000 km gelopen. Moet wel goed gaan. 65 mille bij een particulier achterlaten, daar moet je wel trek in hebben.

tallbloke

Bericht door tallbloke » 09 mei 2010, 16:17

Dat BTW verhaal bij aanschaf van een jonge gebruikte auto uit het buitenland is inderdaad niet zo simpel, vooral bij aankoop van een particulier.
Lees maar even mee............

http://www.dasimport.nl/uw_voordeel.asp?p=BTW

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mei 2010, 18:37

Ron4S schreef:
@GT Rene; heb op Zandvoort nog stilletjes je BMW zitten bewonderen, wat een bruut apparaat heb jij zeg! En die sound :love:
:drinking:
thx :thumbup: het blijft ook apart elke keer als ik instap en start/rijd :df:
ik weet zo niet het gezicht/persoon achter Ron4S maar waarschijnlijk zal ik je dit jaar wellicht makkelijker herkennen als jij met je boxter spyder bent :df:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 09 mei 2010, 19:30

@Rene, Ron = zoals mij maar dan 2x zo groot (krullen en blond, ik ben een stuk knapper natuurlijk)

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mei 2010, 19:32

Hans R schreef:@Rene, Ron = zoals mij maar dan 2x zo groot (krullen en blond, ik ben een stuk knapper natuurlijk)
:roflol: tuurlijk Hans :mrgreen:
maareuh zo te horen niet te missen :D Long John...euh Ron.

JP

Bericht door JP » 09 mei 2010, 19:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mei 2010, 19:46

zo op de foto's zou ik zwart kiezen... :thumbup:

ben toch wel heel erg benieuwd hoe de ervaringen zijn als je veel met het dakkie op rijd en snelweg zit, immers alles boven 100km/u is het dakje aanwezig qua geluid zeggen ze toch? benieuwd of dat storend is...

tallbloke

Bericht door tallbloke » 09 mei 2010, 19:58

Dat dakje doet er niet(s) toe of af......... :shocking:

SteV6

Bericht door SteV6 » 09 mei 2010, 20:24

Even een opmerkelijke vraag:

Ik lees overal dat het dakje max 200 km/h kan hebben. Zit er een begrenzer op de Spyder zordra het dakje erop zit?

Stephan

JP

Bericht door JP » 09 mei 2010, 20:38

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is dat normaal in het interieur, een gedeelte in het midden in de lakkleur ?

Een eigenaar zegt over het dakje;
I will say this: The instructions make it look much harder then it really is. It took me less then 8 minutes to deploy it and less then 5 to take it down, stow it and be done with it.
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mei 2010, 20:51

hm... :hmmm: niet mijn smaak zo.

Ron4S

Bericht door Ron4S » 09 mei 2010, 21:37

@Hans; omdat jij zo knap bent had je op de ring ook net zoveel succes als ik, namelijk geen :drinking: :wink:

@Stephan; er zit geen begrenzer op met het dakje op, het waait er letterlijk vanzelf vanaf. Heb nu iemand gesproken die de spyder al heeft en die moest wel lachen want volgens hem gaat niemand ook maar de 160km/h halen met het dakje er op zoveel herrie maakt het volgens hem.

@JP; middenconsole en strip op dashboard in kleur is standaard bij de Spyder. Dat PCM in kleur is niet standaard

Plaats reactie