F1 2010: Gran Premio de España Telefónica
- Atte Hibma
F1 2010: Gran Premio de España Telefónica
Lengte: 307,104 km
Ronden: 66
Winnaar 2009: Jenson Button
07 mei
10:00-11:30 1e vrije training
14:00-15:30 2e vrije training
08 mei
11:00-12:00 3e vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie
09 mei
14:00 Race
Weersverwachting is: zo nu en dan kans op een bui...
Ronden: 66
Winnaar 2009: Jenson Button
07 mei
10:00-11:30 1e vrije training
14:00-15:30 2e vrije training
08 mei
11:00-12:00 3e vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie
09 mei
14:00 Race
Weersverwachting is: zo nu en dan kans op een bui...
-
Marco R.
Re: F1 2010: Gran Premio de España Telefónica
Ik heb er weer zin án!
Ferrari heeft hun motoren gewijzigd qua betrouwbaarheid, dus dat is mooie meevaller voor Alonso. Zonder betrouwbaarheid kun je niet wereldkampioen worden. Ik ben ook benieuwd of het veld vooraan wat dichter bij elkaar is gekomen gezien het feit dat de meeste teams updates hebben gemonteerd/getest.
Ferrari heeft hun motoren gewijzigd qua betrouwbaarheid, dus dat is mooie meevaller voor Alonso. Zonder betrouwbaarheid kun je niet wereldkampioen worden. Ik ben ook benieuwd of het veld vooraan wat dichter bij elkaar is gekomen gezien het feit dat de meeste teams updates hebben gemonteerd/getest.
- Ben_968CS
Het lijkt er op dat Schumacher deze keer Rosberg in de tang heeft. Zou er een podiumpje voor opa inzitten?
- Niels v D
Grappig.. Schumi is tevreden over zijn auto en Rosberg niet.. Zou dat betekenen dat Brawn de auto weer meer op Schumi heeft afgestemd en Schumi dus weer de aandacht krijgt?
Ga maar weer eens kijken zondag..
-
Luco
Niels v D schreef:Grappig.. Schumi is tevreden over zijn auto en Rosberg niet.. Zou dat betekenen dat Brawn de auto weer meer op Schumi heeft afgestemd en Schumi dus weer de aandacht krijgt?
Yeps
- Femme
Waarom zou Mercedes de auto ten nadele van Rosberg willen veranderen? Rosberg staat tweede in het kampioenschap, Schumacher is tiende.
Aannemelijker is dat er werkelijk een probleem was met het oude chassis van Schumacher.
Aannemelijker is dat er werkelijk een probleem was met het oude chassis van Schumacher.
Laatst gewijzigd door Femme op 08 mei 2010, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
Precies Femme, helemaal mee eens.......Femme schreef:Waarom zou Mercedes de auto ten nadelen van Rosberg willen veranderen? Rosberg staat tweede in het kampioenschap, Schumacher is tiende.
-
Luco
Downforce Hans schreef:Precies Femme, helemaal mee eens.......Femme schreef:Waarom zou Mercedes de auto ten nadelen van Rosberg willen veranderen? Rosberg staat tweede in het kampioenschap, Schumacher is tiende.
Nee, ze hebben de auto anders gemaakt naar wens van MS, de wintertestauto had een langere basis en vond MS beter en die zijn nu gemaakt, blijkbaar is die auto minder geschikt voor Rosberg.
Werd vanmiddag ook nog uitgelegd.
- Downforce Hans
Waarom zou de ene auto geen korte wielbasis hebben en de andere een lange.
:
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Vraag ik me ook af, setup verschilt ook per rijder dus kan me ook voorstellen dat het ook voor de wielbasis kan gelden...
Ben
Ben
-
Luco
Omdat (denk ik) je geen verschillende chassis in mag zetten.Downforce Hans schreef:Waarom zou de ene auto geen korte wielbasis hebben en de andere een lange.:
- gijzbed-opc
De rijdende chicane Schumacher verpest een complete race en Rosberg komt door de veranderingen voor meneer Schumacher niet meer in de race voor,Geweldig hoor!!
De eerste waardeloze race van het seizoen.
Natuurlijk zal meneer Webber dat niet zo zien.
Maar voor de kijker was het nixxxxx.......
Gr. Peter.
- Mathieu
Ja, bad Michael, bad bad Michael.gijzbed-opc schreef:: Nou het was weer fantastich hoor!!!
De rijdende chicane Schumacher verpest een complete race en Rosberg komt door de veranderingen voor meneer Schumacher niet meer in de race voor,Geweldig hoor!!
De eerste waardeloze race van het seizoen.
Natuurlijk zal meneer Webber dat niet zo zien.En gelijk heb ie natuurlijk.
Maar voor de kijker was het nixxxxx.......
Gr. Peter.
Sorry maar hier kan ik niets mee
- gijzbed-opc
Je hoeft er en kan er ook niets mee Mathieu!!
Het is gewoon mijn ziens wijze! Oke!
Als je een Schumacher Fan bent dan heeft ie goed gereden.!
Maar voor de kijker??????
Tactiek zal men zeggen natuurlijk,maar daar hoef ik niet blij van te worden.?
Gr. Peter
Maar voor de kijker??????
Gr. Peter
-
OnlineRichardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Vind het ook nogal voorbarig om Rosberg ineens af te schrijven. Wellicht had ie wel andere problemen en moet ie wat langer wennen. Voor hetzelfde geld rijdt ie in Monaco weer vooraan mee 
Ik vond het iig. een leuke wedstrijd met als hoogtepunt de crash van Hamilton :twisted:
Gelukkig schoof Vettel daar weer een plaatsje mee op en heeft ie z'n auto veilig aan de eindstreep gebracht met die brakke remmen.
Hoewel Red Bull veruit de snelste zijn moeten ze toch wat gaan doen aan de betrouwbaarheid, net even iets teveel probleempjes telkens....
Ik vond het iig. een leuke wedstrijd met als hoogtepunt de crash van Hamilton :twisted:
Gelukkig schoof Vettel daar weer een plaatsje mee op en heeft ie z'n auto veilig aan de eindstreep gebracht met die brakke remmen.
Hoewel Red Bull veruit de snelste zijn moeten ze toch wat gaan doen aan de betrouwbaarheid, net even iets teveel probleempjes telkens....
- SteV6
Trulli-train maar omzetten naar Schumi-train???
Zou Ross inderdaad de kampioenspositie van Rosberg omzeep geholpen hebben door het team volledig in dienst van Schumi om te zetten? Ik vrees van wel ...
Vettel is wel een coole kikker ... Je zal maar te horen krijgen dat je remmen op het punt staan uit elkaar te vallen terwijl je weet dat je nog diverse malen 250+ en 300+ moet wegremmen
Stephan
Zou Ross inderdaad de kampioenspositie van Rosberg omzeep geholpen hebben door het team volledig in dienst van Schumi om te zetten? Ik vrees van wel ...
Vettel is wel een coole kikker ... Je zal maar te horen krijgen dat je remmen op het punt staan uit elkaar te vallen terwijl je weet dat je nog diverse malen 250+ en 300+ moet wegremmen
Stephan
-
OnlineRichardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Uh, op den duur reed Schumi toch echt een stukje weg van Button hoor. En Massa kwam Button net zo m'n voorbijTrulli-train maar omzetten naar Schumi-train???
Trouwens, wel frapant dat Massa op een gegeven moment een halve seconde sneller reed met een beschadigde voorvleugel
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Wie reden er dan nog meer direct achter buiten de conservatieve rijders Button en Massa?SteV6 schreef:Trulli-train maar omzetten naar Schumi-train???
- Tom V
Als het hoogtepunt een lekke band was heb je toch niet echt een spannende race gezien.Richardt. schreef:
Zonde van Hamilton, Schumacher had groot gelijk om lekker in te sturen en op te houden en een terechte winnaar denk ik zo.
- Downforce Hans
Schumi train
das lang geleden dat ik zoiets belachelijks gelezen heb 
-
k33z
Wat is er mis met iemand die zijn auto goed breed kan maken? Schumacher verpest daar helemaal geen race mee! Het toont eerder de zwakte van Button en Massa dan dat Schumacher de race verpest.
Hamilton of Alonso had in een zelfde situatie veel meer druk gezet en waarschijnlijk waren die er wel op een of andere manier langs gekomen.
Hamilton of Alonso had in een zelfde situatie veel meer druk gezet en waarschijnlijk waren die er wel op een of andere manier langs gekomen.
- Mathieu
Ik ben zelf bijvoorbeeld geen fan van Schummie, ik heb wel veel respect voor zijn bedrevenheid.gijzbed-opc schreef:Je hoeft er en kan er ook niets mee Mathieu!!
Maar voor de kijker??????![]()
Gr. Peter
Zelf ben ik veel meer op de hand van Button, Alonso en Glock in het huidige F1 veld.
En dat, misschien, Schumacher Mercedes GP naar zijn hand zet is toch echt een/zijn verdienste.
Rosberg was eerste blij, Schumacher niet
Nu is Schumacher blij en Rosberg niet.
Voor Mercedes GP als team is er niet veel veranderd, namelijk één van de twee coureurs is niet blij met de wagen.
En dat hij de boel ophoudt en verdedigd, dat hoort volgens mij bij racen en is ooit weleens eerder voorgekomen in een wedstrijd.
Of hadden de mensen die aan de touwtjes trekken bij Red Bull racing tegen Webber moeten zeggen dat hij niet zo snel mocht rijden i.v.m. dat de spanning in de wedstrijd dan ver te zoeken is.
-
Luco
enige wat je van mercedes zou kunnen zeggen is dat rosberg verder voorin zat met de andere auto dan ms nu.
Maar goed misschien moet die even wennen.
Maar goed misschien moet die even wennen.
- Femme
Hou nou eens op met dit verzinsel. Zelfs in het commentaar op de race op de fp van DF komt het voor. Schumacher anti-fanboys willen kennelijk niet geloven dat de man op zijn 41ste nog een solide race kan rijden.SteV6 schreef:Zou Ross inderdaad de kampioenspositie van Rosberg omzeep geholpen hebben door het team volledig in dienst van Schumi om te zetten? Ik vrees van wel ...
Het probleem met de Mercedes is dat hij gewoon niet snel genoeg is. Schumacher wordt op een minuut gereden (wat weliswaar voor een gedeelte komt omdat hij tijd erg defensief moest ten opzichte van Button). Rosberg heeft in de vorige races goede resultaten neergezet. Hij heeft echter vooral geprofiteerd van de pech en fouten van anderen. De Mercedes is geen auto om mee in de aanval te gaan. De Red Bull, McLaren en Ferrari zijn vaak sneller.
Het is volkomen onzinnig om te denken dat Mercedes een auto gaat aanpassen zodanig dat Rosberg er slechter door gaat presteren, terwijl Rosberg op een formidabele tweede positie in het kampioenschap stond. Rosberg is geen kamikazepiloot die zijn auto in driekwart van de races niet kan thuisbrengen. Hij presteert juist erg consistent. Er is geen reden voor Mercedes om geen vertrouwen in hem te hebben. Mercedes heeft gewoon gewerkt aan het beter maken van de auto. Andere teams deden dit echter ook. Het circuit lag de Mercedes niet goed waardoor er netto weinig vooruitgang is geboekt. Schumacher werd wel verlost van een chassis waar niet mee te racen viel.
Het grote verschil in de einduitslag tussen Rosberg en Schumacher komt vooral omdat de eerste deze keer eens een mindere race en pech had. Rosberg verloor in de eerste fase van de race een paar plaatsen en werd daarna bij de slecht uitgevoerde pitstop ver teruggeworpen. Toen viel er weinig meer uit de race te halen. Het verschil tijdens kwalificatie was slechts 0,114 seconde in het nadeel van Rosberg. Lijkt me niet echt een verschil waaruit je kunt concluderen dat Mercedes een bom heeft willen leggen onder de prestaties van Rosberg.