BMW Longlife motorolie
- Vlokmans
BMW Longlife motorolie
Voor de Z3 was ik op zoek naar olie en al zoekend kwam ik vrij snel "exclusief voor BMW geproduceerde hoogwaardige bladiebla olie" tegen. Voor mij was het nieuw, maar misschien kent iemand van hier deze olie? Is het bijvoorbeeld Castrol in een flesje met BMW sticker, of gaat het echt om andere olie? Door welke maatschappij wordt dat dan geproduceerd?
Hier de BMW olie:
http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/92
En hier Castrol:
http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/70
Hier de BMW olie:
http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/92
En hier Castrol:
http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/70
- Joop
Re: BMW Longlife motorolie
Het is gewoon Castrol olie...
...bovendien krijg ik die verpakking niet als ik bij de BMW dealer langs ga, maar gewoon een Castrol flacon van 1L (of anders, sommige dealers schenken Shell of Total, zolang het maar olie is met LL01- of LL04-specificatie).
In principe dus: Castrol EDGE 5W-30... Ga je deze bij de BP tankstations halen dan ben je meestal nog duurder uit dan de dealert...
...bovendien krijg ik die verpakking niet als ik bij de BMW dealer langs ga, maar gewoon een Castrol flacon van 1L (of anders, sommige dealers schenken Shell of Total, zolang het maar olie is met LL01- of LL04-specificatie).
In principe dus: Castrol EDGE 5W-30... Ga je deze bij de BP tankstations halen dan ben je meestal nog duurder uit dan de dealert...
- Vlokmans
Ok, gewoon Castrol dus!
Had nog niet eens geinformeerd bij de dealer, maar ging er al wel vanuit dat het in ieder geval de duurste optie zou zijn. Koop olie ook liever niet aan de pomp, tenzij het echt een keer zou moeten.
In ieder geval bedankt voor je reactie Joop!
Had nog niet eens geinformeerd bij de dealer, maar ging er al wel vanuit dat het in ieder geval de duurste optie zou zijn. Koop olie ook liever niet aan de pomp, tenzij het echt een keer zou moeten.
In ieder geval bedankt voor je reactie Joop!
- Vlokmans
Ik sukkel nog even door op de olie.....
Wat is het verschil tussen Castrol Edge en Castrol Edge Formula RS? Is het ene ouder, nieuwer, beter? Zijn de twee te mengen of niet?
Wat is het verschil tussen Castrol Edge en Castrol Edge Formula RS? Is het ene ouder, nieuwer, beter? Zijn de twee te mengen of niet?
-
Longlife is zowieso slecht voor je motor....intervallen verkorten tot max 15.000km anders krijg je zwarte sludge in je blok,en dat wil je niet..
- FreudeamFahren
Aardig adresje om olie te bestellen:
http://www.fahrzeugoel24.de/
Boven de 20 euro geen verzendkosten. Vanochtend voor mijn ouwe heer zijn 325xi 12 liter 5w30 BMW Long Life gescoord voor €6,- per liter, thuis bezorgd en wel. Bij Smudde was pa €18,- voor een 1l flaconnetje kwijt...
Boven de 20 euro geen verzendkosten. Vanochtend voor mijn ouwe heer zijn 325xi 12 liter 5w30 BMW Long Life gescoord voor €6,- per liter, thuis bezorgd en wel. Bij Smudde was pa €18,- voor een 1l flaconnetje kwijt...
- daNpy
Shell Helix heeft ook olie die voldoet aan de long-life specs van BMW 

- Vlokmans
Goed adresje Tijs, dank je 

- GTRene
Inderdaad, goedkoop en gratis bezorgd boven de 20,-euFreudeamFahren schreef:Aardig adresje om olie te bestellen:
denk dat ik binnenkort ook maar een treetje van 12 bestel

- Tommy
black sludge door lange intervallen? Ik rij gewoon de fabrieksintervallen, nergens last van. Ook m'n vorige blok van 10 km tot 270000 zo gereden, zodra die warm was altijd netjes doorhalen tot de begrenzer. Resultaat, blok brandschoon van binnen, no sludge, nothing. Slijtage? Gewoon eigenlijk niet. Blok was als nieuw.
Huidige blokje kleppendeksel gelicht om preventief eens een pakking te swappen, ook brandschoon.
Denk dat het black sludge verhaal eerder een probleem is van de 500 meter commute, zolang je genoeg lange ritten rijdt en genoeg temperatuur in je blok krijgt blijft het met gewoon de normale intervallen prima schoon en kan je gewoon met die longlife olie rijden.
Je moet er natuurlijk geen 15w40 in gooien van een budget supermarkt en er vervolgens 30k meer rijden waarbij de langste rit niet langer is dan 5 km en je nooit verder dan halfgas komt en 2500 toeren.
Huidige blokje kleppendeksel gelicht om preventief eens een pakking te swappen, ook brandschoon.
Denk dat het black sludge verhaal eerder een probleem is van de 500 meter commute, zolang je genoeg lange ritten rijdt en genoeg temperatuur in je blok krijgt blijft het met gewoon de normale intervallen prima schoon en kan je gewoon met die longlife olie rijden.
Je moet er natuurlijk geen 15w40 in gooien van een budget supermarkt en er vervolgens 30k meer rijden waarbij de langste rit niet langer is dan 5 km en je nooit verder dan halfgas komt en 2500 toeren.
- FreudeamFahren
Rijd jij Castrol TWS 10w60? Zo ja, dan is dit misschien niet de tent. Met de TWS zijn ze namelijk niet de goedkoopste. Maar goed, da's centenwerk.GTRene schreef:Inderdaad, goedkoop en gratis bezorgd boven de 20,-eu
denk dat ik binnenkort ook maar een treetje van 12 bestel![]()
-
@tommy,
ik denk ook wel dat jouw verhaal klopt,
ik hoorde toevallig gisteren een verhaal van de eigenaar van de loods waar ik sleutel dat er bij zijn bedrijf een vrachtwagen rijdt die doet mee aan een test van speciale shell olie en die rijdt daar al 450.000 km mee en dit wordt elke 50.000 getest en voldoet nu nog steeds aan meer dan 80% van de viscositeit vanaf nieuw
Dus gewoon doorrijden mannen
MVG Dennis Orgers
ik denk ook wel dat jouw verhaal klopt,
ik hoorde toevallig gisteren een verhaal van de eigenaar van de loods waar ik sleutel dat er bij zijn bedrijf een vrachtwagen rijdt die doet mee aan een test van speciale shell olie en die rijdt daar al 450.000 km mee en dit wordt elke 50.000 getest en voldoet nu nog steeds aan meer dan 80% van de viscositeit vanaf nieuw
Dus gewoon doorrijden mannen

MVG Dennis Orgers
-
Vooral doen wat je goeddunkt. 

- GTRene
Ja ik rijd normaal of Castrol TWS 10w/60 of de gelijke Kroon-oil racing 10w/60 al heb ik ook nog Motul 20w/60 liggen, maar die is eigenlijk iets te dik maar af en toe gooi ik daar ook wat van bij.FreudeamFahren schreef:Rijd jij Castrol TWS 10w60? Zo ja, dan is dit misschien niet de tent. Met de TWS zijn ze namelijk niet de goedkoopste. Maar goed, da's centenwerk.GTRene schreef:Inderdaad, goedkoop en gratis bezorgd boven de 20,-eu
denk dat ik binnenkort ook maar een treetje van 12 bestel![]()
voor mij is de 60 van belang vanwege hoge bedrijfstemp van 106celcius (olie/water)
maar voor nog iets goedkoper(paar cent) hou ik gewoon die link die jij al stuurde, lijkt me wel een goed adresje zoals ik het hoor, die prijs vind ik mooi genoeg

trouwens die temps wat ik beschreef lees ik allemaal af van de olietemp meter, zag al dat ie nog veels te weinig in de rijwind zit en de leidingen aan de achterkant beter zouden zijn want die blokkeren ook nog eens de koeling...heb een duct al iets aangepast zodat de luchtstroom al iets beter is, maar moet daar dus meer veranderen niet alleen vanwege betere koeling voor de olie, maar ook als je wat krijgt (ongelukje) op dat punt zou het daar breken en doorduwen naar de radiateur net als bij dat Haas ongelukje...drong gister pas goed tot me door, ff de boel beter bestudeerd en logisch denken ahum
de Hartge bumper zal beter zijn, maar als ik straks weer de Hartge radiateur (nwe) er in zet, kan ik de oliekoeler niet meer met de leiding naar achter maken omdat dan die grotere radiateur daar komt

magoed, ik ga eens kijken wat ik er mee kan.

trouwens dat black-sludge verhaal is nog iets vooral uit het verleden, met een vol synthetisch zal je daar volgens mij niet snel last van krijgen