Ik heb al gezocht op google naar rijtesten etc, maar echt een auto gebruiken in de praktijk is toch vaak anders.
Wie heeft ervaring met deze auto en wie weet waar je op moet letten bij een occasion van dit model?
Plaatje ter illustratie:
Alleen in PK's toch? of zijn er meer verschillen qua onderdelen?Ruben schreef:320 en 325, daar zit wel een groot verschil in he. Of is het je daar niet om te doen?
De velgen zijn inderdaad het mooist, maar op sommige occasions zitten ze niet, dus dat wordt achteraf extra aanschaffen. De 320 is dus eigenlijk te licht voor de wagen, dan toch beter naar de 325 gaan kijken.Arjan S. schreef:Als je op de opties let, Active Steering (variabele stuurratio) zou ik eerst proberen voordat je het neemt. Mijn schoonpa heeft het op zijn 335i, ik niet op mijn 130i. Ik vind het persoonlijk niets, stuurtje voelt fijner in mijn eigen auto. Het meesturen van de xenons in de bochten is daarentegen wel helemaal top. Verder zijn de velgen op je voorbeeldplaatje IMO de mooiste, zeker in het echt in 19".
Qua ruimte achterin is het gewoon behelpen, maar dat weet je van te voren. Verder was ik onder de indruk van een proefrit met de 325i, dat gaat gewoon prima en is een gretig blokje. 320i vind ik niet bij de auto passen, die klinkt gewoon te astmatisch in vergelijk met de 6pitters.
Nouja een 320 is een 4 cilinder en een 325 een 6 cilinder, lijkt me een behoorlijk verschil qua onderdelenAlleen in PK's toch? of zijn er meer verschillen qua onderdelen?
Oei! dat is een te groot wezenlijk verschil ja! , dan moet het wel minimaal een 325 wordenRico schreef:Nouja een 320 is een 4 cilinder en een 325 een 6 cilinder, lijkt me een behoorlijk verschil qua onderdelenAlleen in PK's toch? of zijn er meer verschillen qua onderdelen?![]()
Serieus, altijd voor een 6 in lijn gaan.
335i lust hem aardig, zeker met zware rechtervoet. Indien je rustig rijdt haal je de 1:10 ook nog wel. Active Steering zeker eerst zelf proberen, ik vond dat het het e.e.a. wat gevoellozer maakt. 325 kan ik je zeker aanraden, hoort gewoon in zo'n mooie Beemer Coupe. Meer power, betere afgifte en een veel beter geluid.Fietsbel schreef: De velgen zijn inderdaad het mooist, maar op sommige occasions zitten ze niet, dus dat wordt achteraf extra aanschaffen. De 320 is dus eigenlijk te licht voor de wagen, dan toch beter naar de 325 gaan kijken.
Mbt het active steering, op de BMW site had ik gelezen dat de bekrachtiging minder wordt naarmate je harder rijdt. Ik denk dat ik dit het beste zelf moet ervaren om er een oordeel over te kunnen hebben. Op mijn 14 jaar oude Supra zit dat ook, en daar bevalt het mij wel. Wellicht dat het bij BMW net iets anders aanvoelt.
De achterbank zal eigenlijk nooit gebruikt worden, maar voor die ene keer dat er net 1 persoon extra meegaat is het wel handig
335i gaat volgens mij helemaal als de brandweer, maar had gelezen dat het verbruik erg hoogt ligt (1:8)
Active steering is iets ander dan variabele stuurbekrachtiging. Op jouw Supra zit geen "active steering"Fietsbel schreef:Mbt het active steering, op de BMW site had ik gelezen dat de bekrachtiging minder wordt naarmate je harder rijdt. Ik denk dat ik dit het beste zelf moet ervaren om er een oordeel over te kunnen hebben. Op mijn 14 jaar oude Supra zit dat ook, en daar bevalt het mij wel.
Active Steering in de BMW 3 Reeks Coupé.
Voor een superieur stuurgevoel bij hoge snelheden en vlotte parkeermanoeuvres: de optionele Active Steering in de BMW 3 Reeks Coupé past de werking van de stuurwieluitslag aan de rijsnelheid aan. Hoe lager de snelheid, hoe groter de wieluitslag. Voor meer voeling met de weg en meer rijplezier in alle situaties.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten