Ervaringen gezocht BMW 3 serie coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Fietsbel

Ervaringen gezocht BMW 3 serie coupe

Bericht door Fietsbel » 07 mei 2010, 11:06

Op dit moment ben ik aan het rondkijken voor een BMW 3 serie coupe handgeschakeld (320/325), van het recente model.
Ik heb al gezocht op google naar rijtesten etc, maar echt een auto gebruiken in de praktijk is toch vaak anders.

Wie heeft ervaring met deze auto en wie weet waar je op moet letten bij een occasion van dit model?

Plaatje ter illustratie:
Afbeelding

Fietsbel

Re: Ervaringen gezocht BMW 3 serie coupe

Bericht door Fietsbel » 07 mei 2010, 11:09

Oeps, zie ik heel dit draadje over het hoofd
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 13&t=17741

Rupie

Bericht door Rupie » 07 mei 2010, 11:11

320 en 325, daar zit wel een groot verschil in he. Of is het je daar niet om te doen?

Arjan S.
Auto: G31 540i xDrive

Bericht door Arjan S. » 07 mei 2010, 11:16

Als je op de opties let, Active Steering (variabele stuurratio) zou ik eerst proberen voordat je het neemt. Mijn schoonpa heeft het op zijn 335i, ik niet op mijn 130i. Ik vind het persoonlijk niets, stuurtje voelt fijner in mijn eigen auto. Het meesturen van de xenons in de bochten is daarentegen wel helemaal top. Verder zijn de velgen op je voorbeeldplaatje IMO de mooiste, zeker in het echt in 19".

Qua ruimte achterin is het gewoon behelpen, maar dat weet je van te voren. Verder was ik onder de indruk van een proefrit met de 325i, dat gaat gewoon prima en is een gretig blokje. 320i vind ik niet bij de auto passen, die klinkt gewoon te astmatisch in vergelijk met de 6pitters.

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 07 mei 2010, 11:32

Ruben schreef:320 en 325, daar zit wel een groot verschil in he. Of is het je daar niet om te doen?
Alleen in PK's toch? of zijn er meer verschillen qua onderdelen?
Arjan S. schreef:Als je op de opties let, Active Steering (variabele stuurratio) zou ik eerst proberen voordat je het neemt. Mijn schoonpa heeft het op zijn 335i, ik niet op mijn 130i. Ik vind het persoonlijk niets, stuurtje voelt fijner in mijn eigen auto. Het meesturen van de xenons in de bochten is daarentegen wel helemaal top. Verder zijn de velgen op je voorbeeldplaatje IMO de mooiste, zeker in het echt in 19".

Qua ruimte achterin is het gewoon behelpen, maar dat weet je van te voren. Verder was ik onder de indruk van een proefrit met de 325i, dat gaat gewoon prima en is een gretig blokje. 320i vind ik niet bij de auto passen, die klinkt gewoon te astmatisch in vergelijk met de 6pitters.
De velgen zijn inderdaad het mooist, maar op sommige occasions zitten ze niet, dus dat wordt achteraf extra aanschaffen. De 320 is dus eigenlijk te licht voor de wagen, dan toch beter naar de 325 gaan kijken.
Mbt het active steering, op de BMW site had ik gelezen dat de bekrachtiging minder wordt naarmate je harder rijdt. Ik denk dat ik dit het beste zelf moet ervaren om er een oordeel over te kunnen hebben. Op mijn 14 jaar oude Supra zit dat ook, en daar bevalt het mij wel. Wellicht dat het bij BMW net iets anders aanvoelt.
De achterbank zal eigenlijk nooit gebruikt worden, maar voor die ene keer dat er net 1 persoon extra meegaat is het wel handig :)
335i gaat volgens mij helemaal als de brandweer, maar had gelezen dat het verbruik erg hoogt ligt (1:8)

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2010, 11:34

Nouja een 320 is een 4 cilinder en een 325 een 6 cilinder, lijkt me een behoorlijk verschil qua onderdelen :wink:

Serieus, altijd voor een 6 in lijn gaan.

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 07 mei 2010, 11:41

Rico schreef:
Nouja een 320 is een 4 cilinder en een 325 een 6 cilinder, lijkt me een behoorlijk verschil qua onderdelen :wink:

Serieus, altijd voor een 6 in lijn gaan.
Oei! dat is een te groot wezenlijk verschil ja! , dan moet het wel minimaal een 325 worden :hosanna:

Arjan S.
Auto: G31 540i xDrive

Bericht door Arjan S. » 07 mei 2010, 13:47

Fietsbel schreef: De velgen zijn inderdaad het mooist, maar op sommige occasions zitten ze niet, dus dat wordt achteraf extra aanschaffen. De 320 is dus eigenlijk te licht voor de wagen, dan toch beter naar de 325 gaan kijken.
Mbt het active steering, op de BMW site had ik gelezen dat de bekrachtiging minder wordt naarmate je harder rijdt. Ik denk dat ik dit het beste zelf moet ervaren om er een oordeel over te kunnen hebben. Op mijn 14 jaar oude Supra zit dat ook, en daar bevalt het mij wel. Wellicht dat het bij BMW net iets anders aanvoelt.
De achterbank zal eigenlijk nooit gebruikt worden, maar voor die ene keer dat er net 1 persoon extra meegaat is het wel handig :)
335i gaat volgens mij helemaal als de brandweer, maar had gelezen dat het verbruik erg hoogt ligt (1:8)
335i lust hem aardig, zeker met zware rechtervoet. Indien je rustig rijdt haal je de 1:10 ook nog wel. Active Steering zeker eerst zelf proberen, ik vond dat het het e.e.a. wat gevoellozer maakt. 325 kan ik je zeker aanraden, hoort gewoon in zo'n mooie Beemer Coupe. Meer power, betere afgifte en een veel beter geluid.

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 07 mei 2010, 20:52

Er zit meer verschil in een 6cil. tov een 4.
Technisch gezien. Dan heb ik het over zaken zoals dat hij niet achteruit rolt in de vrij etc. standaart is de cil gewoon iets luxer.
Wat er allemaal anders is kan ik je nu niet precies vertellen. Kijk maar in de boekjes. :)

Stiefpa van me heeft nu 2,5 jaar een 325i coupe. En ik heb er ook aardig wat kilometers mee gemaakt.

Echt een heerlijke auto, met super moter! Lekkere 3l sound en zeker sneller dan een 320.
Alleen( net zoals bij veel bmw motoren) moet je hem wel erg hoog in de toeren gooien om grote stappen te maken.
Enige klachten gehad met de gordel aangeef systeem aan de passagiers kant. Maar dat was het dan ook.

We zijn zelfs met 4 man erin op wintersport geweest, valt reuze mee hoe ruim de auto is.

Kortom zeker voor de 6 cil gaan.

En het is een zeer mooie auto.(mooier dan de sedan)

Als je meer vragen hebt hooor ik het wel...

Macboy

Bericht door Macboy » 07 mei 2010, 21:10

Fietsbel neem me niet kwalijk dat ik eerlijk ben, maar ik moest wel lachen om het feit dat je niet het verschil wist tussen een 320 en 325. Dat in ogenschouw nemende, lijkt het je niet verstandig om je eerst meer te verdiepen in een en ander voordat je een keuze maakt ?

Oh ja, zorg er altijd voor dat je er een met xenon vindt ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 mei 2010, 21:44

Ik zou voor een V8 variant gaan, kan ik zeker adviseren................ :angel: :whistle:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 mei 2010, 22:37

325i, 335i. Er is ook nog een 330i :wink:

Joop

Bericht door Joop » 07 mei 2010, 22:45

325i of 330i? Keuze was voor mij vrij eenvoudig...

325i wanneer de auto van voor 08-2007 is... Die heeft het 2,5L R6 blokje, die gretiger toeren maakt t.o.v. de 3L variant en sneller aanvoelt dan de 330i...

330i wanneer de auto van na 08-2007 is... Deze heeft het teruggetunede 3,0L R6 blok. De motorloop is hetzelfde; echter met de 330i meer bruikbaar koppel/vermogen.

335i is inderdaad nog een stapje hoger op de 3er coupe ladder... Echter wel een stuk duurder dan voorgaande twee zowel in aanschaf/afschrijving, onderhoud als verzekering. Daarbij is 1:7 eerder regel dan uitzondering als je lekker doorrijdt.

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 09 mei 2010, 08:44

Bedankt Joop! dat is goede bruikbare informatie.

Macboy, ik dacht zelf dat een 318 altijd 4 cyl was en 320 weer 6 cyl, mede omdat een kennis een bmw 3 sedan 320 heeft en dat is een 6 cyl. Daarom heb ik ook dit topic gestart om meer te leren over BMW's, aangezien ik altijd Toyota & Mazda heb gereden. Kan wel voorstellen dat het voor een kenner raar overkwam :mrgreen:

S-J

Bericht door S-J » 09 mei 2010, 10:39

Dat was bij de E46 zo, de E90 (sedan) is ook een 4 pittert als 320i.

Verder eens met Joop.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 09 mei 2010, 10:57

Fietsbel schreef:Mbt het active steering, op de BMW site had ik gelezen dat de bekrachtiging minder wordt naarmate je harder rijdt. Ik denk dat ik dit het beste zelf moet ervaren om er een oordeel over te kunnen hebben. Op mijn 14 jaar oude Supra zit dat ook, en daar bevalt het mij wel.
Active steering is iets ander dan variabele stuurbekrachtiging. Op jouw Supra zit geen "active steering" ;-)
Active Steering in de BMW 3 Reeks Coupé.
Voor een superieur stuurgevoel bij hoge snelheden en vlotte parkeermanoeuvres: de optionele Active Steering in de BMW 3 Reeks Coupé past de werking van de stuurwieluitslag aan de rijsnelheid aan. Hoe lager de snelheid, hoe groter de wieluitslag. Voor meer voeling met de weg en meer rijplezier in alle situaties.

Ik vind het niet fijn. Het voelt kunstmatig en indirect. En bij zeer snelle richtingswissel of als je wil tegensturen, dan heb je het idee dat het systeem het niet helemaal kan bijbenen. Zonder stuurt veel mooier. Een beetje een antwoord op een vraag die niemand gesteld heeft IMHO ;-)

Plaats reactie