Wat een ellende weer vandaag (ring)
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Opvallend dat na een heftig ongeluk er altijd weer discussies komen met betrekking op de status van de Ring.
Het is een tolweg waar wij mogen rijden. Niemand dwingt je om de baan op te gaan. Maak je de keus om hier te gaan rijden kun je dat in toeristentempo doen. Kan fout gaan. Kun je beslissen harder over de baan te gaan. Kan ook fout gaan.
Zonder met de vinger te gaan wijzen is elk ongeluk schadelijk voor de Ring als publieke baan. Jammer voor de vele mensen die de Ring een warm hart toedragen.
Dit is een samenloop van omstandigheden die zich gelukkig niet vaak voordoet. Elke keer als je door de poortjes gaat, sta even stil bij wat je kan maar ook bij wat er kan gebeuren door anderen.
Het is een prachtig stuk asfalt waar ik een haat/liefde verhouding mee heb. Weet wel dat als ik er niet meer mag rijden ik het meer dan jammer zou vinden.
N.
Het is een tolweg waar wij mogen rijden. Niemand dwingt je om de baan op te gaan. Maak je de keus om hier te gaan rijden kun je dat in toeristentempo doen. Kan fout gaan. Kun je beslissen harder over de baan te gaan. Kan ook fout gaan.
Zonder met de vinger te gaan wijzen is elk ongeluk schadelijk voor de Ring als publieke baan. Jammer voor de vele mensen die de Ring een warm hart toedragen.
Dit is een samenloop van omstandigheden die zich gelukkig niet vaak voordoet. Elke keer als je door de poortjes gaat, sta even stil bij wat je kan maar ook bij wat er kan gebeuren door anderen.
Het is een prachtig stuk asfalt waar ik een haat/liefde verhouding mee heb. Weet wel dat als ik er niet meer mag rijden ik het meer dan jammer zou vinden.
N.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Voor alle duidelijkheid ikwil zelf niet sleutelen aan de status van de ring, ansich is die prima, Dus zaken als andere indeling qua rijders, wel of geen tolweg, etc. gewoon zo laten.
Maar meer inspelen op het gevaar is alleen maar goed.
Als ik nu een kaaretje koop heb ik het idee dat het op dezelfde manier gaat zoals ik een kaartje koop voor een kermis actractie qua des interesse van de kaartjes verkopers. Het grote verschil is dat die kermis atractie wel veilig is.
Maar meer inspelen op het gevaar is alleen maar goed.
Als ik nu een kaaretje koop heb ik het idee dat het op dezelfde manier gaat zoals ik een kaartje koop voor een kermis actractie qua des interesse van de kaartjes verkopers. Het grote verschil is dat die kermis atractie wel veilig is.
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
- Fabian
- Berichten: 7235
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Even een copy-paste van gummen, ik zag net pas dat ook daar een discussie was ontstaan nav het verschrikkele ongeval van afgelopen zondag:
Toch mooi hoeveel sommigen hier denken te weten van de Ring, en de ongevallen die er gebeuren
Iedereen denkt nog steeds dat die verhalen van 1 dode per week nog gelden kennelijk. Das van 50 jaar geleden.
En de meeste doden op de Ring zijn helaas nog steeds autorijders. Niet de motorrijders. Het spijt me het te moeten zeggen jongens.
Ik ga geen preek houden hoe veilig het alemaal wel niet is, want dat is het niet! FEIT! En ja, de Marshall komt vast wel eens een keer een olie spoortje tegen....2x al gebeurd zelfs. En 2x zonder blauwe plekken van weggelopen.....Ik besef me echter wel hoeveel geluk ik daarmee had! Ik weet echter ook dat ik, als ik die 2x geen olie was tegengekomen, ik in de ongeveer 43000km Ring (en kleine 5000km permanente circuits) die ik inmiddels gereden heb dus nooit gevallen zou zijn. En velen weten welk tempo ik rij op de Ring. Denk ook daar maar eens over na.....Een Duitse vriend van me rijdt er al 25 jaar...meer als 250000km Ring. 7x gaan liggen, alleen maar door olie. Niet door een eigen fout.....
Maar het grootste deel zit tussen de oren. Je bepaald zelf hoe veilig het is voor je. Van een klein deel ben je afhankelijk van andere omstandigheden, net als overal. Dat risico ga je aan, of niet. Doe je het niet, dan moet je niet komen rijden op de Ring.
Op een gemiddelde circuitdag gebeuren meer ongevallen als op een reguliere zondag op de RIng. Jaja, zegt iedereen dan, maar het is toch echt zo. Ook ik rijdt meerdere circuitdagen op echte circuits, en ik kan toch echt niet zeggen dat ik me daar veel veiliger voel. Ook niet gezien de verwondingen die mensen daar oplopen....Mensen gaan daar echt los, zonder enige beperking of respect voor de baan of elkaar. Die 5% op de Ring die dat ook doet komt niet voorbij Hocheichen of Adenauer Forst.....
En ja, een permanent circuit is veiliger. Maar onderuit gaan met de motor in de Ramshoek op Assen met 200+ is ook niet prettig....hoeveel grindbak er ook is....
Auto en motoren door elkaar: FANTASTISCH! Ik geniet ervan, elke keer weer. Met respect voor elkaar kun je hier echt van genieten. Ja, auto's en motoren werken anders. Lijnen, rempunten, instuurpunten, onbalans, hobbels etc etc. Misschien omdat ik inmiddels wat meer ervaring heb, dat ik hier minder een probleem in zie als anderen, maar het valt wel mee!
Ongevallen tussen auto's en motoren zijn een zeldenheid. Bijna ongevallen tussen auto's en motoren echter niet.
Dat zit in een aantal zaken, maar het belangrijkste is repect en geduld!
Laat een snellere rijder ervoorbij, ga netjes naar rechts. Maar het voor jezelf veiliger door voor de bocht aan de kant te gaan. Het gevaar bevind zich voor je, jij kunt op het gevaar anticiperen. Een opgefokjt iemand achter je, die ervoorbij wil, is een bewust aanwezig potentieel gevaar voor je op zon moment! Op boctige stukken laat je een auto voorgaan, hij is gewoon sneller in de bochten. Laat een motor lekker gaan op de rechte stukken.
Kijkt iemand niet in zn spiegels, wacht dan rustig. Als je je gaat opfokken gaat er gegarandeerd iets verkeerd. Je focust op de verkeerde zaken op dat moment, en je mist degene die weer achter jou zit...je zult zien dat hij dan net weer inhaalt als jij dat wilt. Als je achter iemand klemzit die je voorbij wilt, en het lukt niet, dan zul je zien dat je op degene voor je focust, en niet op de situatie daarvoor, en juist DAT ie belangrijk op de RIng, DAT redt je leven.....
Als ervaren, snellere rijder vind ik dat je rekening moet houden met de langzamere beginner. Andersom natuurlijk ook, maar de ervaren mensen kunnen op dat moment juist als enige de correcte beslissing nemen door rustig te wachten, ipv gevaarlijk in te halen omdat je perse voorbij die langzame &%^#zak moet.....Je veiligheid bepaal je zelf!
En nog altijd: er staat geen beker te wachten aan het einde van het rondje.....
AMEN, zo weer genoeg gepreekt, zo kan ik avonden ervaringen spuien, maar das ook altijd zo gezellig aan het kampvuurtje in Breidscheid 's-avonds
Kan zo nog uren doorgaan, en situaties analyseren etc etc, ik hoop dat iemand er iets van opsteekt als ie de volgende keer gaat rijden.
Ik leer nog steeds elk rondje bij, en elk rondje speur ik continue naar potentieel gevaar in situaties die voorvallen en denk daar bewust over na, met kritiek naar mezelf.
Het begint immers bij jezelf....
Toch mooi hoeveel sommigen hier denken te weten van de Ring, en de ongevallen die er gebeuren

En de meeste doden op de Ring zijn helaas nog steeds autorijders. Niet de motorrijders. Het spijt me het te moeten zeggen jongens.
Ik ga geen preek houden hoe veilig het alemaal wel niet is, want dat is het niet! FEIT! En ja, de Marshall komt vast wel eens een keer een olie spoortje tegen....2x al gebeurd zelfs. En 2x zonder blauwe plekken van weggelopen.....Ik besef me echter wel hoeveel geluk ik daarmee had! Ik weet echter ook dat ik, als ik die 2x geen olie was tegengekomen, ik in de ongeveer 43000km Ring (en kleine 5000km permanente circuits) die ik inmiddels gereden heb dus nooit gevallen zou zijn. En velen weten welk tempo ik rij op de Ring. Denk ook daar maar eens over na.....Een Duitse vriend van me rijdt er al 25 jaar...meer als 250000km Ring. 7x gaan liggen, alleen maar door olie. Niet door een eigen fout.....
Maar het grootste deel zit tussen de oren. Je bepaald zelf hoe veilig het is voor je. Van een klein deel ben je afhankelijk van andere omstandigheden, net als overal. Dat risico ga je aan, of niet. Doe je het niet, dan moet je niet komen rijden op de Ring.
Op een gemiddelde circuitdag gebeuren meer ongevallen als op een reguliere zondag op de RIng. Jaja, zegt iedereen dan, maar het is toch echt zo. Ook ik rijdt meerdere circuitdagen op echte circuits, en ik kan toch echt niet zeggen dat ik me daar veel veiliger voel. Ook niet gezien de verwondingen die mensen daar oplopen....Mensen gaan daar echt los, zonder enige beperking of respect voor de baan of elkaar. Die 5% op de Ring die dat ook doet komt niet voorbij Hocheichen of Adenauer Forst.....
En ja, een permanent circuit is veiliger. Maar onderuit gaan met de motor in de Ramshoek op Assen met 200+ is ook niet prettig....hoeveel grindbak er ook is....
Auto en motoren door elkaar: FANTASTISCH! Ik geniet ervan, elke keer weer. Met respect voor elkaar kun je hier echt van genieten. Ja, auto's en motoren werken anders. Lijnen, rempunten, instuurpunten, onbalans, hobbels etc etc. Misschien omdat ik inmiddels wat meer ervaring heb, dat ik hier minder een probleem in zie als anderen, maar het valt wel mee!
Ongevallen tussen auto's en motoren zijn een zeldenheid. Bijna ongevallen tussen auto's en motoren echter niet.
Dat zit in een aantal zaken, maar het belangrijkste is repect en geduld!
Laat een snellere rijder ervoorbij, ga netjes naar rechts. Maar het voor jezelf veiliger door voor de bocht aan de kant te gaan. Het gevaar bevind zich voor je, jij kunt op het gevaar anticiperen. Een opgefokjt iemand achter je, die ervoorbij wil, is een bewust aanwezig potentieel gevaar voor je op zon moment! Op boctige stukken laat je een auto voorgaan, hij is gewoon sneller in de bochten. Laat een motor lekker gaan op de rechte stukken.
Kijkt iemand niet in zn spiegels, wacht dan rustig. Als je je gaat opfokken gaat er gegarandeerd iets verkeerd. Je focust op de verkeerde zaken op dat moment, en je mist degene die weer achter jou zit...je zult zien dat hij dan net weer inhaalt als jij dat wilt. Als je achter iemand klemzit die je voorbij wilt, en het lukt niet, dan zul je zien dat je op degene voor je focust, en niet op de situatie daarvoor, en juist DAT ie belangrijk op de RIng, DAT redt je leven.....
Als ervaren, snellere rijder vind ik dat je rekening moet houden met de langzamere beginner. Andersom natuurlijk ook, maar de ervaren mensen kunnen op dat moment juist als enige de correcte beslissing nemen door rustig te wachten, ipv gevaarlijk in te halen omdat je perse voorbij die langzame &%^#zak moet.....Je veiligheid bepaal je zelf!
En nog altijd: er staat geen beker te wachten aan het einde van het rondje.....
AMEN, zo weer genoeg gepreekt, zo kan ik avonden ervaringen spuien, maar das ook altijd zo gezellig aan het kampvuurtje in Breidscheid 's-avonds

Ik leer nog steeds elk rondje bij, en elk rondje speur ik continue naar potentieel gevaar in situaties die voorvallen en denk daar bewust over na, met kritiek naar mezelf.
Het begint immers bij jezelf....
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Niet om de ramptourist uit te hangen, maar deze foto's kwam ik tegen op het Engelse M3 forum. Het zet je wel weer even aan het denken als je de foto's ziet. (ook al is het maanden geleden)
[img:800:533]http://www.roadtrip-ffm.com/images/tour ... ps0069.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.roadtrip-ffm.com/images/tour ... ps0071.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.roadtrip-ffm.com/images/tour ... ps0082.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.roadtrip-ffm.com/images/tour ... ps0094.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.roadtrip-ffm.com/images/tour ... ps0069.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.roadtrip-ffm.com/images/tour ... ps0071.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.roadtrip-ffm.com/images/tour ... ps0082.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.roadtrip-ffm.com/images/tour ... ps0094.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten