Officieel: BMW 5 Serie

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW introduceert nieuwe 5 Serie

Mooi
108
72%
Laat maar zitten
9
6%
Eerst 'in het echt' zien
34
23%
 
Totaal aantal stemmen: 151

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door GTRene » 28 mar 2010, 14:36

denk het ook Romo, althans voor de niet der rijksten onder ons.
zal mij benieuwen of BMW dan nog wel verdiend in de US helemaal met claims die daar ook nog eens torenhoog kunnen zijn....het zal wel.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Joop » 29 mar 2010, 19:23

Wat hebben de claims met de verkoop te maken...???? :hmmm:

Prijsverschillen zijn inderdaad veel te gortig. Wordt tijd dat de amerikaan ook maar eens een paar knaken meer voor de auto betaald (excl. belastingen). De nettoprijzen liggen daar echt veel te laag, vraag me werkelijk af of BMW daar nog echt serieus aan verdiend. Dollar is de laatste jaren immers ook flink gekelderd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door GTRene » 29 mar 2010, 20:26

Joop schreef:Wat hebben de claims met de verkoop te maken...???? :hmmm:

Prijsverschillen zijn inderdaad veel te gortig. Wordt tijd dat de amerikaan ook maar eens een paar knaken meer voor de auto betaald (excl. belastingen). De nettoprijzen liggen daar echt veel te laag, vraag me werkelijk af of BMW daar nog echt serieus aan verdiend. Dollar is de laatste jaren immers ook flink gekelderd.
ja juist daarom, ik bedoelde te zeggen, ze zijn daar zo goedkoop dat ik me afvroeg of BMW daar nog wel wat aan verdient, en mocht dat ja zijn dan nog, ik bedoel stel als er een probleem is met een auto en iemand krijgt wat, dan is een schade claim daar zo hoog! hm, nog onduidelijk...euhm als ze al winst zouden maken dan zou 1 schade vergoeding bijwijze van het al teniet doen...
en als ze al winst maken, waarom is die hier dan zo duur :hmmm: verschil is gewoon inmens...

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Robin » 31 mar 2010, 12:59

http://www.facebook.com/video/video.php ... 717&ref=nf

Sophistogrey 535i met SHADOWLINE:)

(of is 't Havana?)

En de lwb uitvoering alleen voor de Chinese markt, genaamd 'Li', logisch:)
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=368762

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door GTRene » 31 mar 2010, 13:08

@Robin, lijkt wel of ze dat ding vereren :mrgreen:
BMW TwinPower Turbo V8 engine
in the BMW 550i.Ability: with the eight-cylinder petrol engine in the BMW 550i you can exploit 300 kW (407 hp) or simply enjoy an impressive 600 Nm as of 1,750 rpm. So what is the secret of the effortless short bursts?
It is the turbochargers in the V between the cylinders. The special, compact design shortens exhaust paths to provide direct responsiveness. The 5.0 seconds in which the BMW 550i accelerates from 0 to 100 km/h are as impressive as the engine's ability to turn any touch of the accelerator into immediate acceleration at any time.

When it comes to utilising energy efficiently, the BMW 5 Series Sedan holds the key: precision. With each combustion process, the piezo injectors pump fuel into the combustion chambers at 200 bar with 400 Nm of pure power being delivered to the crankshaft. It's incredible how so little fuel can manifest itself into so much power.

Now you can accelerate at any time and never have to worry about high levels of fuel consumption.
filmpje nwe 5 serie touring

http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/5 ... mediaID-25

360 view en kleuren e.d.

http://www.bmw.com/nl/nl/newvehicles/5s ... lizer.html

5 sedan

http://www.bmw.com/nl/nl/newvehicles/5s ... mediaID-25

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Robin » 02 apr 2010, 08:18

North American F10 Debut, paar dagen geleden.
550i in Sophisto met shadowline. Deze wielen zijn de 332's ik heb veel liever de 331's die daar stock op de 535i's ook met pakketje zitten, en die exhaust tips, neh liever de ronde. Maar die motor! :love:
Maarja 31 euro mille tussen 'n 535i en 'n 550i, dat is 'n Golf GTI zegmaar...

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=369145

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door GTRene » 02 apr 2010, 10:58

mooie kleur, en heerlijke motor lijkt mij.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Robin » 10 apr 2010, 12:25


Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Sjoerd » 10 apr 2010, 14:11

Is Styling 328; daar komen bij mij de winterreifen op.

Moet zeggen dat ik dat achten al aardig beu begin te worden. Nog 5 a 6 weken...

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Robin » 13 apr 2010, 17:08

Er staat in de nieuwe automotorundsport 'n test van de Mercedes E350CGI vs F10 535i. Ze zijn nogal te spreken over de 535i en vooral de motor icm automaat(6sec naar de 100, 6,1 volgens fabriek....LOL voor zo'n zwaar loeder) en Durchzugkraft(10 punten) icm een 0,3 liter lager Verbrauch dan AG opgaf. En ook qua comfort en binnenruimte is ie OK. Wat dat betreft en in bijna alles de meerdere van de E, die ik steeds mooier ga vinden, overigens, kennis heeft zo'n bruine met wat chroom en hele dikke AMG jetsers eronder....

Hij wint dus 'met gemak' en ams vraagt zich af wanneer Benz nu eens een (turbo)geladen V6 gooit in de E om het 'Meisterstück' in de 535i parool te bieden....

Cheers
Robin

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Rupie » 13 apr 2010, 17:18

Denk dat je stijlvoller onderweg bent met de nieuwe 5.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Macboy » 14 apr 2010, 12:18

Wel leuk dat de 523i gewoon een 3.0 liter is :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door RVV » 15 apr 2010, 19:26


Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Robin » 15 apr 2010, 19:36


Verrek, ik denk die kar ken ik, logisch da's de demo, daarin heb ik ook gereden, wat is ie mooi he. Alleen dan in zwart en ietsie verlaagd :love:

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Maus335i » 16 apr 2010, 07:38

Robin schreef:Straks in de zomervakantie de kids de deur uit en 'n weekje via de Autobahn naar Toscane beklemt mij tóch het gevoel dat met 'n 5 meter lange boot, je in de huidige claustrofobische parkeergarages in EU amper uit de voeten kunt. :roll: :bag: :hmmm:

Anyway dat zien we dáár dan wel weer. :mrgreen:

*Belt Remmo Niezen voor tips*
Geen enkel probleem hoor. Zelfs een A8 Lang stuur je zo door de smalle straatjes van Marseille en parkeergarages in Nice. Het ligt niet aan de auto, maar de bestuurder :mrgreen:

Sowieso omgeving Toscane ruimte zat, maar kijk wel uit voor scheurende oude vrouwtjes :p Ik ging naar mijn gevoel met een noodgang langs een flinke heuvel (berg) op, maar mevrouw vond het niet hard genoeg gaan in dr panda-like autootje. Vlak voor een haarspeldbocht er voorbij he.. ze zal niet veel jonger dan mn oma zijn geweest hehe. Prachtig :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Macboy » 07 mei 2010, 01:37

Inmiddels al paar keer op de weg zien rijden. Erg mooie auto. Hij ziet er veel kleiner uit dan de E60. Knap staaltje design. Ben benieuwd naar M-pakket.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Fernando » 07 mei 2010, 23:07

Als de M5 touring er zo uit komt te zien zeg ik: porno....
Bijlagen
BMW_F11_M5_Touring_by_jonsibal.jpg
BMW_F11_M5_Touring_by_jonsibal.jpg (146.46 KiB) 1444 keer bekeken

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Erik K. » 08 mei 2010, 09:08

Grote kans dat er geen M5 touring meer komt.
Laatst gewijzigd door Erik K. op 08 mei 2010, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7236
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Fabian » 08 mei 2010, 10:09

Een van mn bazen heeft eergisteren zn nieuwe 528i ontvangen. Toch niet verkeerd hoor, donkerblauw met beige leer, licht hout erin. Nice.

Maar die lakkwaliteit, ik zei het al eerder, echt slecht. Dat BMW nieuwe auto's met sinasappellak aflevert vind ik echt schandalig.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Marc R » 08 mei 2010, 14:22

Dat heb ik ook al geconstateerd bij een nieuwe X6M....erg jammer.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Robin » 18 mei 2010, 13:19

Jeremy Clarkson over de 535i:
May 16, 2010
BMW 535i SE

Most right-thinking people know that when all the oil has finally been spilt into the Gulf of Mexico, the world will turn to hydrogen for salvation. But right now hydrogen is complicated to use, difficult to distribute and expensive to make.

Much work needs to be done before it’s viable, but the green-eyed monster won’t wait. The green-eyed monster is impatient. It wants results now. So all car makers — even Ferrari — are being forced to adopt the short-term solution of hybrid technology. That means using a conventional engine to charge the batteries, which power a second motor that runs on electricity.

I know, I know, it’s stupid and wasteful, but I don’t make the rules. That’s the job of the green-eyed monster.

We’ve seen this before, of course, and not that long ago. Back in the Eighties, when Mrs Thatcher invented climate change as a weapon to fight the coal industry, the monster clamoured for catalytic converters to become law.

Ford and other car makers argued that given time they could make lean-burn technology work — engines that run almost entirely on air. But the monster wouldn’t wait. “No,” it shrieked. “You must stop carbon monoxide coming out of the exhaust pipe NOW!!!! It is making people in Birmingham stupid.”

So lean-burn research was abandoned and, with sagging shoulders, the car industry raped the world of all its platinum and shoved it up the exhaust pipes of all its cars.

Of course, it worked. Except that what a catalytic converter does is turn carbon monoxide into carbon dioxide. And the green-eyed monster has decided that this is the new peril. “You must stop with the carbon dioxide,” it shrieks. “It is killing all the polar bears, so you must make hybrids.”

Frankly, I’m surprised the car industry doesn’t just tell the monster to get lost but, deep down, I am beginning to suspect the engineers are secretly quite pleased that they’ve been given something to do.

Think about it. Ever since the Austin Seven laid out the basic template for what would become the modern car, everyone has known that there should be a wheel at each corner and an engine that mixes fuel and air, blows it up and ejects the waste gases. There’s only so much you can do, given those essential parameters.

It’s not like the delivery of music, where you have to replace your entire collection every 15 minutes. There’s been no cassette or eight-track or Mpeg moment in the car industry. Jenkins from Drivetrain Projects may complain about that as much as he likes — “Oh but sir ... can’t I use crystals and lemons and have nine wheels all on one side?” But he’ll always get the same reply. “Don’t be stupid, boy. Wheel at each corner; engine that sucks, squeezes, bangs and blows. Same as usual.”

Hybrid power is horrific, unimaginative, short-term, blinkered nonsense but it will unlock the creative juices in Jenkins and, to be selfish for a moment, give motoring journalists something interesting to write about for a change.

Let us take the BMW 535i as a classic example of the problem. The seats are pretty much perfect: they’re not too hard and not too soft and the side bolsters don’t dig into your kidneys but do provide just the right amount of support in the corners.

Then you have the engine. It may say 535 on the back but — probably because BMW’s marketing people wanted to experiment — it doesn’t actually have a 3.5-litre engine as you’d expect. It’s a turbocharged 3-litre six and it’s wonderful. Creamy smooth, powerful and as economical as can be: just what you’d expect, really, from a company that’s been doing the same thing over and over since Douglas Bader forced it to rethink its aircraft business.

Perhaps the most impressive part of this new car is the ride-and-handling compromise. It’s very difficult to make a big, heavy car such as this handle well and ride over bumps comfortably. In the same way as it’s very difficult to do a Fosbury flop. But if you practise enough ...

And, boy, have those Bee Em boffins been practising. Frankly, it’s hard to see how on earth it could be better, short of replacing the wheels with a Maglev system. I don’t know what that is either. It just sounds good.

Styling? Well, recently, under the stewardship of a chap called Chris Bangle, BMW did try to be different and do something new. Nobody liked its effort all that much so the new car is far more conventional. That said, the view down the bonnet is delightful. Most bonnets rise in the middle to hint at great power beneath — for an example of this, see the E-type Jag or David Beckham in those underpants commercials.

But the bonnet on the new 5-series dips. That should send out the message that it has nothing in its trousers. And yet it doesn’t. It looks elegant. Certainly, it is more elegant than Merc’s attempts to be different with the E-class. Those sculpted rear wheelarches just look silly.

See the problem here? Cars are now so bloody good and so well thought out that all there is to write about is a dipping bonnet or a crease in the rear wing.

And when it comes to finding fault? My God, you have to be picky. In the 5-series, I’m reduced to complaining that if I set the steering wheel where I like it, fully back and as high as possible, I can’t see the “range” read-out on the dash. Oh, and the electronic gearlever is a bit of a fiddle. Until you get used to it, which takes about three seconds.

In terms of electronics, there are some new things on the 5-series that I ought to mention. It has something called “efficient dynamics”, which is another way of saying, “We were bored.”

What it does varies from model to model, but on mine energy was taken from the brakes and put into the battery. Wow. That must increase the mpg figure by at least 0.00001. In addition, I had active steering (a £1,300 option) and DSC+, which includes ASC, CBC, DBC, DTC, EBD and a hairdryer on the brakes.

It also has a sat nav screen that shows a satellite view of the terrain through which you are driving. Some of my colleagues in the business have shown how desperate they are for something to say by claiming: “It’s a bit far away.” Far away from what, I wonder. The moon?

I like most of the gadgets. There are optional cameras that show you views from all around the car when you’re parking. Why? No idea. And there’s an equally optional head-up display, which, so far as I can see, is useful only in court. “Well you see, m’lud. I didn’t see the old lady because she was hidden behind my speedometer.”

This, I suppose, is the price we pay for messing around with a fundamental principle that’s been shown to work. If you start to get adventurous, you’re going to end up with a problem. That’s fine for motoring journalists — I certainly enjoyed tearing the dreadful BMW X1 apart recently — but for everyone else? No.

That’s going to be the future with hybrids. Lots of new stuff. Lots of new issues. And for what? So that the green-eyed monster can come along in five minutes and say, “No. You can’t have hybrids. They cause acid rain.” Which they do, incidentally.

So, if you have the wherewithal, I suggest you buy a 5-series. It’s the absolute best of absolutely everything we know. Unless you want a Jag, of course, because that is as well.

THE CLARKSOMETER

****
Clarkson’s verdict: basically, it’s a very, very good Austin Seven

BMW 535i SE
Engine 2979cc, six cylinders
Power 306bhp @ 5800rpm
Torque 295 lb ft @ 1200rpm
Transmission Eight-speed auto
Acceleration 0-62mph: 6.1sec
Top speed 155mph
Fuel 33.6mpg
CO2 195g/km Tax band J (£425 for first year)
Price £38,795
Release date On sale now


http://www.timesonline.co.uk/tol/dri...cle7125818.ece

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Macboy » 18 mei 2010, 22:04

Erik K. schreef:Grote kans dat er geen M5 touring meer komt.
Dat is juist.

E34 wel M5 touring
E39 geen M5 touring
E60 wel M5 touring
F10 geen M5 touring
Fxx wel M5 touring
etc

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door romo » 23 mei 2010, 20:06

De nieuwe 5 er blijkt een schot in de (verkoop) roos......................

In BMW CEO Norbert Reithofer's recent report (full report below) to shareholders, the CEO is reporting that the F10 5-series has received considerably more orders than planned so far. According to him, BMW's highlight of the year is most definitely the new BMW 5 series.

Dr. Reithofer: “In my opinion, the highlight of the year is most definitely the new BMW 5 Series,” Reithofer said. “The new BMW 5 Series Sedan has received extremely positive feedback from the media. And our customers have obviously been waiting for it. We have received considerably more orders than planned.”


Voor het hele interview zie;

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=388709

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door RutgerK » 06 jun 2010, 00:28

Vandaag voor het eerst achter een F10 gereden. In vind de achterkant best geslaagd maar wel wat naar de 7 serie neigen qua uitstraling. Dat laatste leidt er bij mij wel toe dat ik de F10 (nog) niet als een dynamische auto zie. De praktijk zal ongetwijfeld anders zijn, maar de F10 heeft niet de sportieve uitstraling die ik bij BMW normaal gesproken zie. Het was overigens een 523i waar ik achter reed.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Robin » 06 jun 2010, 11:32


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten