VAG 14% diesel versus Fiat 14% diesel en geen MRB
- SteV6
Re: VAG 14% diesel versus Fiat 14% diesel en geen MRB
Ik wil er helemaal niet voor kiezen :!:
Dat die geldverslaafde jankers in Den Haag het milieu misbruiken om elke keer weer extra belastingen te verzinnen is nu eenmaal een feit. Dat ze daarmee mijn zuur verdiende centen afpakken is ook een feit. Maar dat ik daardoor ook mijn rijplezier laat afpakken NO WAY
Dat die geldverslaafde jankers in Den Haag het milieu misbruiken om elke keer weer extra belastingen te verzinnen is nu eenmaal een feit. Dat ze daarmee mijn zuur verdiende centen afpakken is ook een feit. Maar dat ik daardoor ook mijn rijplezier laat afpakken NO WAY
- Arthur
- Auto: Nr.51
Hebben die Bluemotion dat stop/start systeem? Zoja, hoe gaat dit als de motor wat ouder wordt, km's gemaakt heeft, verstuivers wat lekken, accu slechter, etc. Dan sta je voor lul elke keer dat je stopt?
- Kasteel
Levertijd Bluemotion valt idd tegen, wij overwegen atm er 1 aan te schaffen als kleine gezinscontainer, Punto nooit in overweging genomen, terwijl ik GP best mooie auto vind, zo maar ff op fiat.nl kijken, maar verw8 niet er wild van te worden
. Vind GP overigens vele malen interessanter dan de overige Ibiza's/Polo's/rest in die klasse.

- Edwin van der Velden
De Ibiza Station komt ook met de 1.2 tdi motor, geen wegenbelasting, bpm en 14% bijtelling.
- RutgerK
Laten we maar hopen dat VAG een duurtest uitgevoerd heeft.Arthur schreef:Hebben die Bluemotion dat stop/start systeem? Zoja, hoe gaat dit als de motor wat ouder wordt, km's gemaakt heeft, verstuivers wat lekken, accu slechter, etc. Dan sta je voor lul elke keer dat je stopt?

- Sjoerd MP BMW
Dadelijk wordt autorijden goedkoper dan in Dld... 

- Hielke
Het hoeft geen alternatief voor een 997 GT3 te zijn Steve.SteV6 schreef: Maar dat ik daardoor ook mijn rijplezier laat afpakken NO WAY
Voor de rest zijn het vrij lichte auto's. Zonder echte pk's (boven de 250) is alleen een gebrek aan massa een goede voorwaarde voor rijplezier. En truttenschudders zijn het nou ook niet. De GP haalt toch een topsnelheid van 172 km/h.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Als ex-Grande Punto (heb er zelfs 2 gehad) rijder ging ik in dit geval toch voor de Polo. Ik moet erbij zeggen dat ik niet in de Punto Evo heb gereden maar de kwaliteitsbeleving in mijn vorige Grande Punto vond ik toch vrij beroerd. Erg snel rammels en gekraak in het interieur. Carrosserie leek wel te torderen als je schuin een drempeltje over reed. Irriteerde me er in ieder geval mateloos aan, had het gevoel in een 3e-hands auto van 12 jaar oud te rijden (had ze beide nieuwe gekocht, kleine 3 jaar in gereden). Da's bij m'n huidige VW dan weer perfect geregeld. Superieure bouwkwaliteit (tot nu toe althans).
Verder was de zeer doodse besturing van mijn Grande Punto ook niet bepaald top. Verder wel een leuk wagentje. In het B segment was het wel met afstand de mooiste auto. De Punto Evo is behoorlijk verneukt met die voorkant. Interieur is inderdaad wel een stuk mooier geworden.
En ach... ik geloof best dat je die 3.3L bij de Polo nooit haalt maar dat zal ook zo zijn bij de Fiat. Met die verbruikscijfers wordt je toch keihard genaaid, staat zo ver weg van de werkelijkheid. Die Grande Punto die ik had, had ook zo'n moderne downsizemotor (1.4 T-JET). Nou, wat goed voor het milieu. Mijn huidige Golf VI GTI is bij gelijke rijstijl tot nu toe zuiniger dan die 1.4 T-JET. Dus ja....
Ik ging dus voor de auto die me de meeste kwaliteitsbeleving zou geven: zeer waarschijnlijk is dat de Polo. Enige emotie zit er toch niet in beide slome gebakjes.
Verder was de zeer doodse besturing van mijn Grande Punto ook niet bepaald top. Verder wel een leuk wagentje. In het B segment was het wel met afstand de mooiste auto. De Punto Evo is behoorlijk verneukt met die voorkant. Interieur is inderdaad wel een stuk mooier geworden.
En ach... ik geloof best dat je die 3.3L bij de Polo nooit haalt maar dat zal ook zo zijn bij de Fiat. Met die verbruikscijfers wordt je toch keihard genaaid, staat zo ver weg van de werkelijkheid. Die Grande Punto die ik had, had ook zo'n moderne downsizemotor (1.4 T-JET). Nou, wat goed voor het milieu. Mijn huidige Golf VI GTI is bij gelijke rijstijl tot nu toe zuiniger dan die 1.4 T-JET. Dus ja....
Ik ging dus voor de auto die me de meeste kwaliteitsbeleving zou geven: zeer waarschijnlijk is dat de Polo. Enige emotie zit er toch niet in beide slome gebakjes.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Edwin, is hier nog een beetje extra vermogen uit te halen zonder dat je met je roetuitstoot in de knoop komt ??Edwin van der Velden schreef:De Ibiza Station komt ook met de 1.2 tdi motor, geen wegenbelasting, bpm en 14% bijtelling.
- Michel P
- ADV
Wij hebben ook gekeken naar deze auto's, scheelt me totaal iets van 340 euro per maand netto, dus dat is niet niks. We hebben straks kantoor in Groningen dus ik ga 12-15k km per jaar minder rijden.
Ik heb proefgereden in een Polo, nu vond ik dat opzich een prima auto, alleen het uiterlijk een beetje oudbollig, in Nederland rij ik eigenlijk altijd 150-160 op snelweg, dus dat was mijn grootste vraag, kan dat nog zonder problemen? Nou dat ging eigenlijk prima, tuurlijk het duurde wat langer, maar als je gewoon de versnellingen doortrok dan kwam je er wel. Nu vind ik wel dat de diesels van VAG redelijk luidruchtig zijn vergelijken met mijn huidige BMW diesel, geen idee waar dat aan ligt of dat het gewoon de matrialen/isolatie is?
Maar goed, vond zo'n Evo eigenlijk ook zo'n standaard auto, dus niet echt mijn ding.
Uiteindelijk gekeken naar een Ibiza SC Ecomotive, zelfde motor en alles als de Bluemotion, iets goedkoper zelfs en ziet er, naar mijn mening, beter uit dan zowel de Evo als de Polo..
Nu nog kijken of we het leasecontract kunnen afkopen, we proberen de cooper S af te kopen en de BMW schuiven we dan door. De cooper s is voor het bedrijf natuurlijk niet altijd gunstig met 1op9 en ook nog eens bijtelling over 42k. Volgens de leasemij is de handelswaarde 22k, na 2 jaar, dus we moeten aardig wat afkopen (12k) dus of dat doorgaat is nog de vraag..
Ik heb proefgereden in een Polo, nu vond ik dat opzich een prima auto, alleen het uiterlijk een beetje oudbollig, in Nederland rij ik eigenlijk altijd 150-160 op snelweg, dus dat was mijn grootste vraag, kan dat nog zonder problemen? Nou dat ging eigenlijk prima, tuurlijk het duurde wat langer, maar als je gewoon de versnellingen doortrok dan kwam je er wel. Nu vind ik wel dat de diesels van VAG redelijk luidruchtig zijn vergelijken met mijn huidige BMW diesel, geen idee waar dat aan ligt of dat het gewoon de matrialen/isolatie is?
Maar goed, vond zo'n Evo eigenlijk ook zo'n standaard auto, dus niet echt mijn ding.
Uiteindelijk gekeken naar een Ibiza SC Ecomotive, zelfde motor en alles als de Bluemotion, iets goedkoper zelfs en ziet er, naar mijn mening, beter uit dan zowel de Evo als de Polo..
Nu nog kijken of we het leasecontract kunnen afkopen, we proberen de cooper S af te kopen en de BMW schuiven we dan door. De cooper s is voor het bedrijf natuurlijk niet altijd gunstig met 1op9 en ook nog eens bijtelling over 42k. Volgens de leasemij is de handelswaarde 22k, na 2 jaar, dus we moeten aardig wat afkopen (12k) dus of dat doorgaat is nog de vraag..
- Michel P
Motor soepeler tov 3 cylinder. Rest waarde waarschijnlijk lager. Koop dan gewoon de GP, die is fors goedkoper, en zal derhalve beter scoren met afschrijving. Velen vinden die ook mooier. Deze auto's koop je uiteraard eerst om zijn zuinige karakter en zijn het BPM vrij en MRB vrij rijden. 1:24 met de test auto is natuurlijk super, met een dieselprijs van ca. € 1.10 wat ca. € 0,33 per liter goedkoper is dan euro 95 benzine. Een prima gezinsauto om el cheapo van a naar b te rijden.
Een test met de Corsa, Fiat, Polo (of een van de clonen) zou erg leuk zijn.
Michel
Een test met de Corsa, Fiat, Polo (of een van de clonen) zou erg leuk zijn.
Michel
- Sjoerd MP BMW
As je zo twijfelt zou ik zeker proefrijden! Liefst ook nog occasions om na te gaan hoe ze het doen na een flink aantal kilometers. Net doen of je geïnteresseerd bent in de occasion die er staat...
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Heb ervaring met zowel de Polo als de nieuwe Fiat, en de Fiat is qua blok een heel stuk prettiger. Je hebt niet het idee er echt voor in te moeten leveren om goedkoop te rijden, en deze zou dan ook absoluut mijn keuze zijn.
- Knot
Ik zat ook al te kijken, tussensprints en sprint naar 100 waren nou niet bepaald ideaal. Beter zo kopen zonder MRB en dan chippen zodat de roetwolken er weer uit komen.Eric H schreef:Edwin, is hier nog een beetje extra vermogen uit te halen zonder dat je met je roetuitstoot in de knoop komt ??
Probleem was geloof ik dat de computer niet te flashen was en je met extern motormanagement moest gaan werken, daar ben ik geen fan van.. eens en nooit weer.
Zou wel mooi zijn als je m van 75pk/180nm naar 90pk/220nm ofzo kan flashen maar feest gaat denkik niet op.
- PeerH
Maar als je dan naar de Seat kijkt met zn 15995 nieuwprijs, en dat vergelijkt met 5€ goedkoper zijnde Skoda...Edwin van der Velden schreef:De Ibiza Station komt ook met de 1.2 tdi motor, geen wegenbelasting, bpm en 14% bijtelling.
Bovendien heb je bij de FabiaCombi meteen half-automatische airco, cruise control, lm-velgen, mistlampen.
Enige wat er bij moet is de metalliclak á 450€..en dan ben je klaar....
Makkelijke keuze lijkt me.
- Macboy
Maandag en dinsdag had ik een Golf VI met de zuinigste diesel tot mijn beschikking. Gemiddeld daadwerkelijk verbruik was 1:21 en dan heb ik niet eens erg rustig gedaan. Zonder problemen 180 op de teller. Komt met name opgang in zijn 4 vanaf 100-120. Dus prima auto.
Maar de auto is mij ongeveer 16x afgeslagen bij het wegrijden. Ik was in de veronderstelling dat het met de diesels makkelijker ging, maar ik kon er maar niet aan wennen. De diesels waarin ik jaren heb gereden hadden daar totaal geen last van. Heel apart.
Maar de auto is mij ongeveer 16x afgeslagen bij het wegrijden. Ik was in de veronderstelling dat het met de diesels makkelijker ging, maar ik kon er maar niet aan wennen. De diesels waarin ik jaren heb gereden hadden daar totaal geen last van. Heel apart.
- Knot
Zal een supertamme reactie hebben op het gas, idee als je gas wilt geven, dat na 1sec toch niet nodig blijkt dat de auto dan nog niet heeft gereageert en daardoor ook bespaart.