Waar zou die nu heen moeten dan? Het is geen Messi of Rooney of C Ronaldo. Ik denk dat 'ie te licht is voor buitenlandse top. Maar misschien dat een dikke buidel van een subtopper uit het buitenland hem kan lokken? Zie hem nog niet zo maar gaan.Robin Hartog schreef:Kans is gewoon erg klein dat Suarez blijft.
Voetbal Algemeen/actueel!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Voetbal [algemeen/actueel]
-
Hunter
Een club als A. Villa of A. Madrid kan Suarez nog wel wat doen denk ik.
Echt topper zal zich niet melden idd.
Maar jah, wij hebben Suk nog :banaan:
Echt topper zal zich niet melden idd.
Maar jah, wij hebben Suk nog :banaan:
- Robin Hartog
Hmm, ik zie hem zo naar Spanje of Engeland vertrekken. Vooral een club als Real (die praktisch elke topscoorder koopt) zie ik hem wel wegkapen... Maar laten we het hopen dat hij niet vertrekt!Arthur schreef:Waar zou die nu heen moeten dan? Het is geen Messi of Rooney of C Ronaldo. Ik denk dat 'ie te licht is voor buitenlandse top. Maar misschien dat een dikke buidel van een subtopper uit het buitenland hem kan lokken? Zie hem nog niet zo maar gaan.Robin Hartog schreef:Kans is gewoon erg klein dat Suarez blijft.
- Ti-Tourist (Erik)
Aardige jongens, die Feyenoord fans. Op het station R'dam CS meerdere perrons afgesloten.Brandweer & politie erbij. Iedereen moet omrijden via Den Haag. Maar op last van de dezelfde politie mag geen enkele trein het station uit... Tussen R'dam Noord & Alexander is ook iets gebeurd - geen treinen tot aan Gouda.
Moet slechts naar Woerden - nog geen 40 minuten, maar dat gaat een latertje worden zo.
Hopelijk worden ze met 5-0 de pan in gehakt vanavond. Verdiende loon.
Moet slechts naar Woerden - nog geen 40 minuten, maar dat gaat een latertje worden zo.
Hopelijk worden ze met 5-0 de pan in gehakt vanavond. Verdiende loon.
- Robin Hartog
Ach, het staat al 0-1, beker is wel binnen. 
- HansD
Ga 's doodHopelijk worden ze met 5-0 de pan in gehakt vanavond. Verdiende loon.
Is dat zo? Is de wedstrijd al begonnen dan?Ach, het staat al 0-1, beker is wel binnen.
-
MartijnS
Ja..
Half 7 al.
- HansD
Zo te lezen de moeite niet meer om te gaan kijken. Vanaf het moment dat de knjb besloot om er 2 wedstrijden van te maken interesseert het me geen tyfus meer die beker.
Het blijft een kansloze prijs, zowel voor ajax als voor feyenoord.
Misschien nog ff een lekkere kansloze 2e helft kijken, ze hebben nu 4 doelpunten nodig toch?
Het blijft een kansloze prijs, zowel voor ajax als voor feyenoord.
Misschien nog ff een lekkere kansloze 2e helft kijken, ze hebben nu 4 doelpunten nodig toch?
-
MartijnS
5 denk ik?
- Fernando
Lekkere supporter....HansD schreef:
Is dat zo? Is de wedstrijd al begonnen dan?
- HansD
heb jij 10 juli al vrijgehouden in je agenda? Volgens mij hebben wij een afspraak die dag.
- Fernando
Ja de supportersdag van Ajax....Fernando schreef:Dikke lol weer met al die haters, feit blijft dat AFC Ajax de dubbel pakt dit jaar. Zoniet dan trek ik m'n Ajax shirt aan en loop ik een rondje om de kuip tijdens de supportersdag.... :twisted:
- HansD
Prima, ook tijdens de supportersdag van Ajax wil ik je wel naar de kuip brengen om er een rondje omheen te lopen in je ajaxshirt.
PS aardige draai, je lijkt wel een politicus
PS aardige draai, je lijkt wel een politicus
- Fernando
he jammer nu is er helemaal geen spanning meer.... :twisted:
- HansD
K*t de 0-2 heb ik ook gemist, net de 1-2 wel gezien maar het blijft puur voor de statistieken.
Weet je al wanneer de open dag van ajax is zodat ik -en metchu- er rekening mee kunnen houden om je naar rotterdam te brengen?
Weet je al wanneer de open dag van ajax is zodat ik -en metchu- er rekening mee kunnen houden om je naar rotterdam te brengen?
- Fernando
Ik heb de beschikking over een auto+rijbewijs dus die hulp is niet nodig... 
btw: 1-3
herstel: 1-4...
Wat een idioot is die leo driessen toch ook. Kansloos geblaat over die f'noord-aanhang dat ze zo sportief zijn met steunen etc. T'is gewoon een vorm van sadomasochisme supporter zijn van f'noord...
btw: 1-3
herstel: 1-4...
Wat een idioot is die leo driessen toch ook. Kansloos geblaat over die f'noord-aanhang dat ze zo sportief zijn met steunen etc. T'is gewoon een vorm van sadomasochisme supporter zijn van f'noord...
- HansD
Lekker kansloze wedstrijd idd. Vooral ook al die paniek van tevoren dat ze de wedstrijd willen verstoren dmv spreekkoren en daar zelfs liplezers voor inzetten.
Gefeliciteerd ajax, ik kan niet zeggen dat de uitslag me verbaasd maar nogmaals gefeliciteerd. Nu veel succes gewenst in de voorronde CL.
Gefeliciteerd ajax, ik kan niet zeggen dat de uitslag me verbaasd maar nogmaals gefeliciteerd. Nu veel succes gewenst in de voorronde CL.
Je hebt sowieso hulp nodig om het te filmen dus metchu en ik gaan graag met je mee.Ik heb de beschikking over een auto+rijbewijs dus die hulp is niet nodig..
- Robin Hartog
Heb geen seconde van de wedstrijd gezien. Eerst werk en toen borrel. Ben net pas thuis. Maargoed, 1-4, nice.
- Robin Hartog
Uiteraard zullen alleen Ajax-supporters het hier mee eens zijn, maar vond het wel een mooi stuk. 

BronColumn @ Nu.nl schreef: Oderint Dum Metuant
Beste Jurryt,
Onze algemeen directeur, Rik van den Boog, zei deze week in een interview op Radio 1 dat hij "het respect mist voor Ajax in Nederland".
Ik heb eens over die uitspraak nagedacht (sterker: ik heb hem ook al aangestipt in mijn column op de website van de AFCA Supportersclub) en ik moet zeggen: ik ben het er niet mee eens.
Ik vind juist dat er overstelpend veel respect voor Ajax is. Op een andere manier kan ik de rondgierende Ajax-haat namelijk niet interpreteren.
Tweekoppig monster
Neem vanavond: de return van het tweekoppige monster dat bekerfinale heet. Die verzameling opgevoerde, driftig met de vuistjes zwaaiende Duracell-konijntjes die bij jullie achter het doel staat, schijnt van plan te zijn de wedstrijd te verstoren zodra het er te zeer op begint te lijken dat Ajax de beker gaat winnen (het zou dus kunnen dat ze sinds 25 april aan de gang zijn).
Een mooiere blijk van respect en ontzag kunnen ze ons niet bieden. Zo opgewonden zouden die jongens in een bekerfinale tegen Heerenveen, AZ of Roda immers nooit doen. Ajax maakt kennelijk iets unieks bij ze los. Een prachtig compliment.
Die capuchonnetjesbrigade zal vast beweren dat ze juist nul-komma-nul respect voor Ajax hebben, maar kom: elke amateurpsycholoog weet beter. Het is ontzag. Puur, onversneden respect. Hoe opgefokter ze doen, hoe dieper ze buigen voor Ajax.
Geslaagd seizoen
Eigenlijk is dat overal in Nederland hetzelfde. Voor een handvol clubs (Utrecht, Den Haag en jouw eigen Faaienort voorop) is het seizoen geslaagd wanneer er van Ajax gewonnen wordt.
Elke club in Nederland doet er een schepje extra bovenop wanneer wij op bezoek komen, of we nou glorieus eerste staan of ploeterend zesde. Het stadion zit voller dan normaal; de supporters doen net even drukker.
In Ajax' zwartste jaren ervoer ik dat als troostrijk: hè, gelukkig, men haat ons nog. Al zes jaar geen kampioen geweest, een paar keer zelfs buiten de topdrie geëindigd en ver verwijderd geraakt van de Europese top, maar nog altijd goed voor uitingen van extreme weerzin. Gelukkig maar.
Toen AZ vorig jaar landskampioen werd, zongen spelers en supporters om het hardst "helemaal niets in Amsterdam", terwijl men de schaal van PSV overnam en de naaste achtervolger in de competitie FC Twente was.
Alkmaar
Toen FC Twente vorig weekend kampioen werd, hoorde ik geëmotioneerde Twentse supporters zeggen dat ze Amsterdam een poepie hadden laten ruiken, terwijl er al sinds 2004 geen landstitel meer naar Amsterdam is gegaan en er dus veel meer voor te zeggen valt dat Twente de vaste kampioenenstad Eindhoven een poepie heeft laten ruiken, of de meest recente kampioenenstad, Alkmaar.
Of neem Hans Somers van FC Utrecht. Hij nam afscheid van het Utrechtse publiek en zei toen dit (kijken vanaf 1:55). Net zoiets als de nationale ploeg van Bhutan of de Kaaiman Eilanden die zegt het WK te zullen boycotten, maar toch: hij noemt ons toch maar even.
Dat we op zulke momenten zo'n prominente plek hebben in de emoties van supporters van andere clubs, mag je opvatten als een eerbiedige buiging voor het altaar dat Ajax heet. Jaloersmakend, zo lijkt me.
Het is van een prachtige tegenstrijdigheid: juist de ergste Ajax-haters demonstreren tegen wil en dank hoe groot het respect voor Ajax nog altijd is. Hoe slecht we het ook doen; we blijven ijkpunt.
Snor
Pas wanneer het publiek van NEC juichend op de banken staat wanneer Ajax de titelstrijd van Twente wint in plaats van verliest, moeten we ons zorgen gaan maken. Tot die tijd zit het wel snor. Ook vanavond in De Kuip.
De Romeinen hadden er een mooi gezegde voor: oderint dum metuant. Oftewel: laat ze ons maar haten, zolang ze ons maar vrezen.
Oderint dum metuant. Die drie woorden mogen, wat mij betreft, vanavond eenmalig onder de drie Andreaskruisen van het Amsterdamse stadswapen staan, in plaats van de gebruikelijke drie: Heldhaftig - Vastberaden - Barmhartig.
In de laatste 83 minuten van de eerste bekerfinale zijn we namelijk al barmhartig genoeg geweest.
Mazzel!
Menno
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ik ben geen echte "die hard" voetbal fan, al ligt mijn hart wel meer bij Feyenoord dan bij Ajax.
( zal vast door de regio komen waar ik woon )
Echter iedere Feyenoord supporter zal moeten bekennen dat Ajax gewoon een klasse beter is dan Feyenoord.
Als je dat niet inziet snap je niets van voetbal en moet je lekker gaan punniken.
Dat je het vervelend vindt dat Ajax wint kan ik me best voorstellen, maar wen er maar vast aan dat er de komende jaren niets gewonnen zal worden in Rotterdam.
De focus zal de komende jaren gericht moeten zijn op het financieel gezond maken van de club.
De pijlen zullen gericht moeten worden op het laten doorstromen van jeugdspelers en niet voor wat wisselgeld een derderangs speler uit een lage competie binnenhalen.
Die fout heeft Feyenoord al te vaak gemaakt ( Gibbs / Ostlund )
De komende 5 a 6 jaar zullen zwaar worden voor de Feyenoord aanhang, maar als je een echte supporter bent blijf je de club ook dan steunen. ( op een positieve manier )
We zullen zien wat het wordt........Ajax, gefeliciteerd met de beker, jullie waren beter.....
Echter iedere Feyenoord supporter zal moeten bekennen dat Ajax gewoon een klasse beter is dan Feyenoord.
Als je dat niet inziet snap je niets van voetbal en moet je lekker gaan punniken.
Dat je het vervelend vindt dat Ajax wint kan ik me best voorstellen, maar wen er maar vast aan dat er de komende jaren niets gewonnen zal worden in Rotterdam.
De focus zal de komende jaren gericht moeten zijn op het financieel gezond maken van de club.
De pijlen zullen gericht moeten worden op het laten doorstromen van jeugdspelers en niet voor wat wisselgeld een derderangs speler uit een lage competie binnenhalen.
De komende 5 a 6 jaar zullen zwaar worden voor de Feyenoord aanhang, maar als je een echte supporter bent blijf je de club ook dan steunen. ( op een positieve manier )
We zullen zien wat het wordt........Ajax, gefeliciteerd met de beker, jullie waren beter.....
- Robin Hartog
Amen.Eric H schreef:Ik ben geen echte "die hard" voetbal fan, al ligt mijn hart wel meer bij Feyenoord dan bij Ajax.
- HansD
Dat is ook zo Eric, zoiets heb ik dat een tijdje geleden ook gemeld. De 4e plek dit jaar vind ik een nette prestatie en de komende seizoenen gaat het waarschijnlijk weer rond die plek (4-8) worden. Je kunt niet verwachten dat feyenoord kampioen wordt met alle problemen en het noodgedwongen opstellen van jeugdspelers (daarvoor werden ze ook al geen kampioen dus waarom nu wel
).
De band/cocurrentie met ajax is altijd leuk voor wat geinen en sarren. Ik heb hier in amsterdam een hoop vrienden die voor ajax zijn (in meer en mindere mate fanatiek) en dat is altijd grappig over en weer. Ik zelf trek de grens bij fysiek geweld, ik ben geen hooligan en kom op het is maar een voetbalspelletje.
Bovenstaand stuk van Robin zit zeker wel iets in. Ajax en feyenoord zijn de 2 grootste clubs in NL uit de 2 grote steden, logisch dat je dan elkaars concurrent bent. Daarbij heeft Ajax zeker de laatste jaren de zaken beter voor elkaar dan Feyenoord
.
Dat gezegd hebbende heeft ajax op dit moment individueel gezien de beste selectie van NL dus of je dan tevreden moet zijn als je -weer- geen kampioen wordt laat ik aan de ajacieden over
edit: tiep en stijlfouten.
De band/cocurrentie met ajax is altijd leuk voor wat geinen en sarren. Ik heb hier in amsterdam een hoop vrienden die voor ajax zijn (in meer en mindere mate fanatiek) en dat is altijd grappig over en weer. Ik zelf trek de grens bij fysiek geweld, ik ben geen hooligan en kom op het is maar een voetbalspelletje.
Bovenstaand stuk van Robin zit zeker wel iets in. Ajax en feyenoord zijn de 2 grootste clubs in NL uit de 2 grote steden, logisch dat je dan elkaars concurrent bent. Daarbij heeft Ajax zeker de laatste jaren de zaken beter voor elkaar dan Feyenoord
Dat gezegd hebbende heeft ajax op dit moment individueel gezien de beste selectie van NL dus of je dan tevreden moet zijn als je -weer- geen kampioen wordt laat ik aan de ajacieden over
edit: tiep en stijlfouten.
Laatst gewijzigd door HansD op 07 mei 2010, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
+1 Hans,
Feyenoord heeft met de middelen een top seizoen gedraait, Ajax had kampioen moeten worden en is dat (gelukkig) niet geworden.
Michel
Feyenoord heeft met de middelen een top seizoen gedraait, Ajax had kampioen moeten worden en is dat (gelukkig) niet geworden.
Michel
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Als je de prestaties van Feyenoord afzet tegen Heracles,...tsja dan heeft Feyenoord niet bijzonder gepresteerd. Wellicht de trainer niet moeten laten gaan....Michel P schreef:+1 Hans,
Michel
- Michel P
@Ion,
Mee eens, met had Verbeek moeten houden en de rotte appels uit de selectie moeten trappen zonder anziens de persoons.
Michel
Mee eens, met had Verbeek moeten houden en de rotte appels uit de selectie moeten trappen zonder anziens de persoons.
Michel