iemand onwel?
Volgens mij hoorde ik knallen
http://twitter.com/floydion/status/13377253537Ik stond er net NAAST. Blanke man is afgevoerd. Begon panisch te schreeuwen. Gewapend of niet, er was GROTE paniek. #dodenherdenking #dam
RutgerK schreef:Misschien verkeerd begrepen...twee minuten adem inhouden ipv twee minuten mond houden.
Kern van waarheid inderdaad.Hielke schreef:In 70 jaar tijd is er weinig veranderd.
Er is iets, niemand weet op een normale manier te reageren. De tering breekt uit, het koningshuis kiest als eerste het hazenpad.
Edit: NOS verslaggever "de koningin stond fier, vooraan". Ja, symbolisch, toen het voorbij was.
Telegraaf.Volgens ooggetuigen was een grote groep mensen van schrik in beweging gekomen nadat iemand in het publiek begon te schreeuwen. ,,Dat was een orthodox-Joods uitziende man, zo'n type met pijpenkrullen, die zonder aanwijsbare oorzaak als een dolle begon te schreeuwen, ter hoogte van Madame Tussauds. Een andere omstander sloeg de man, waarschijnlijk om hem stil te krijgen, waarna de schreeuwende man meteen door de politie werd afgevoerd. En toen ontstond pas de paniek,'' aldus een Amsterdamse die vlak naast de oorzaak van het rumoer stond. De paniek leidde uiteindelijk tot het omvallen van dranghekken en gewonden.
Hielke schreef:In 70 jaar tijd is er weinig veranderd.
Er is iets, niemand weet op een normale manier te reageren. De tering breekt uit, het koningshuis kiest als eerste het hazenpad.
Edit: NOS verslaggever "de koningin stond fier, vooraan". Ja, symbolisch, toen het voorbij was.
Echt he. Oh wat zijn we bang met z'n allen. Kolere zeg waar is die hollandse nuchterheid geblevenWel opvallend hoe mensen (tegenwoordig???) op scherp staan en volledig in paniek raken als er iemand omvalt....
Daar zijn er wel meer van hoor, niet alleen met dit soort momenten.Wouter81 schreef:Ik vind het gewoon ziek, zieke individuen die zo'n plechtig moment blijkbaar moeten verstoren.
Zoals je in dat filmpje ziet, zie je het vanuit het publiek. Als je daar staat, dan krijg je alleen een knal en geschreeuw mee. Vervolgens rennen, uit paniek, een paar mensen van vooraan weg. Als je wat verder naar achter staat heb je geen idee wat er aan de hand is en waarom mensen rennen, maar dan ga je zelf ook wel rennen hoor (los ervan dat je wel moet, omdat je anders een hele mensenmassa over je heen krijgt). Knappe nuchtere jongen als jij niet hetzelfde deed, namelijk wegrennen en dus onderdeel uitmaken van die paniekreactie...HansD schreef:Echt he. Oh wat zijn we bang met z'n allen. Kolere zeg waar is die hollandse nuchterheid geblevenWel opvallend hoe mensen (tegenwoordig???) op scherp staan en volledig in paniek raken als er iemand omvalt....
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, ED35, Eric Z, ErikS, Joost H., mark123, Martijn_bmw, Peter-Paul, RS-Ron, Sander-E46, tomgtr en 10 gasten