Welke oude auto zou jij nieuw willen kopen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Re: Welke oude auto zou jij nieuw willen kopen

Bericht door Tom » 04 mei 2010, 19:55

HansD schreef:Die 300 SL of 250 GTO is wel geweldig voor de prijs zoals genoemd maar waarschijnlijk niet echt zoals Tom bedoeld.
Ja die 75% was ook maar uit de duim gezogen, had geen zin om het ingewikkeld te maken, had een paar coole auto's uit de jaren 80-90 opgezocht en dan kom je op redelijke prijzen(nooit echt goedkoop zoals die 250GTO). Kijk je bijvoorbeeld naar die ///M635 Ci die Rico noemt, die zou met die 75% nog steeds 60k kosten.. die auto weegt 1500kg en heeft 280pk... qua pk-gewicht is een 130itje van 45k nieuw dus een betere deal (zonder naar uiterlijk/imago/gevoel/beleving e.d. te kijken).
Ik ben sowieso meer van de nieuwere auto's, maar een Mercedes (R129) SL500, een E30 M3, een oude 911 en dergelijke vind ik super, maar dat zijn auto's die eigenlijk behoorlijk duur zijn(50k of meer). Dan is de afweging best lastig... ondanks dat je vaak op DF leest dat vroeger alles beter was. Als ik het topic zo door kijk, dan zijn de pre-70/80's auto's nog de beste deal :)

Brava

Bericht door Brava » 04 mei 2010, 22:39

Het is natuurlijk zo dat naarmate een auto ouder is de nieuwprijs relatief lager ligt, ongecorrigeerd, zeg maar.

Als het om zeldzaamheid en bang-for-the-buck gaat, dan gaat er weinig boven een T57SC Atlantic.

Afbeelding

De Maserati 5000GT Allemano is ook van een wonderbaarlijke schoonheid met een ijzeren vuist.

Afbeelding

Een DB6 Short Chassis Volante misschien?

Afbeelding

Een E28 M5, niet te versmaden, ik neem hem in rood.

Afbeelding

Maar meer realistisch ben ik altijd gek geweest op de Z1, liefst als Alpina.

Afbeelding

Herr Erik

Bericht door Herr Erik » 04 mei 2010, 22:46

Helaas kan ik geen enkele nieuwe auto betalen, en ook niet voor 75% van de prijs. Ik ben maar een arme student. :'( .

Net dacht ik nog even aan een Golf 1 GTI, maar die kostte toentertijd nog € 11.672! :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 04 mei 2010, 22:49

duifjes.com schreef:
Downforce Hans schreef:
duifjes.com schreef:@ Luco.....verhalen en foto's over de Blowers???? vertel want dit vindt ik echt een mega gaaf ding!

Ehhhh Duif waarschijnlijk bedoeld hij iets anders met blowers dan jij............. :mrgreen:
HAHAHAHAHHAHAHAH Hanz...sinds Allen hier niet meer veel post flame je mij maar :mrgreen:
Die man was fabriekscoureur van bently en heeft ook met dit model auto geraced, hele mooie verhalen hoe het vroeger ging, die blowers bleken niet altijd even betrouwbaar :mrgreen:
Racen was destijds ook redelijk gevaarlijk, maar hij vond het prachtig.
Was al dik in de zeventig, maar nog erg fief en heel enthousiast over de tijd dat die voor Bently reed.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 04 mei 2010, 22:59

Afbeelding

Afbeelding

Tim R

Bericht door Tim R » 04 mei 2010, 23:27

Peugeot 106 1.3 Rallye uit 1994. Rood met witte wielen.

Nieuwprijs: 12.425 euro

Afbeelding

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 05 mei 2010, 20:11

Opel Calibra Turbo en dan na het regelen van sponsoring regelrecht door naar die firma in Engeland waar ze voor een godsvermogen de verdeelbak en de rest van de auto aanpassen op zwaar circuitgebruik, om vervolgens bij VMAX het dikste pretpakket te bestellen wat er op een C20LET kan, en als dat allemaal klaar is een hele hoop mensen voor schandaal rijden tijdens onder andere Time Attack :nana:
En niet te vergeten BBS strikken om een mooie originele set 18 inch Le Mans velgen met passende waarden te fabriceren.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 05 mei 2010, 21:19

Stelletje poetsers! Nog geen echte mannenauto gezien.. een Austin Healey, power, stijlvol, listig en geweldig om te zien en rijden 8)

Afbeelding

Plaats reactie