Voetbal Algemeen/actueel!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mike S.
Auto: M135i

Re: Voetbal [algemeen/actueel]

Bericht door Mike S. » 02 mei 2010, 19:09

Genieten dit :mrgreen:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 02 mei 2010, 22:13

Zonet nog even de stad in geweest, heel enschede helemaal gek :) buren staan voor bij de hengelosestraat, iedereen die je tegenkomt is blij, enorme politiemacht is aanwezig, maar volgens mij zijn er niet echt vechtpartijen ofzo uitgebroken hier.

Grappig, ik woon nu niet meer in Enschede, maar in de stad van de Kampioenen :P Werd ook zo gezegd in de trein door de machinist, geweldig :)

MartijnS

Bericht door MartijnS » 02 mei 2010, 22:23

Skitterende beelden van op de A1 daarstraks op RTV Oost :)

Gefeliciteerd! :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 mei 2010, 22:42

heb ik goed gegokt :nerd:

ben helemaal geen voetbal liefhebber, maar vind het super voor FC-Twente,gefeliciteerd, dat na 45? jaar uber gaaf... ik kijk ook eigenlijk nooit TV-oost, maar dus ff aangezet net, haha gaaf man...

wat ik me wel afvraag, wat nu met dat FC-Twente liedje...

1x zullen wij de kampioenen zijn FC-Twente

nu ze de kampioen zijn :popcorn:

zag gisteravond in de stad al overal borden met geen fietsen in stad e.d. werd veel geregeld....en met dat weer nog zo druk :shocking:
Eenmaal zullen wij de kampioenen zijn
Al jarenlang behoren wij tot de top.
Maar éénmaal vrienden komen wij nog iets hogerop
Dan bereiken wij het hoogste, het grote ideaal.
En dat wordt spoedig werkelijkheid voor ons allemaal.

Eenmaal zullen wij de kampioenen zijn FC Twente, FC Twente.
Eenmaal zullen wij de kampioenen zijn.
En daar kan niemand in de wereld iets aan doen.

En lukt het ons dit jaar nog niet, geen getreur.
Wij komen heus wel aan de beurt, dus geen gezeur.
Wij blijven ervoor vechten , elke zondag weer.
En daarom beste mensen zing ik nog een keer.

Dit lied werd in het seizoen 1973/1974 uigebracht omdat Twente toendertijd een fantastisch seizoen draaide en op 5 mei 1974 de legendarische wedstrijd tegen Feyenoord speelde om het kampioenschap van Nederland.
Twente verloor echter met 3-2 en Feyenoord werd kampioen en Twente 2e.

Het clublied werd echter toen op LP uitgebracht en de selectie onder aanvoering van Eddy Achterberg werkte toen mee aan dit clublied. Verder werkten o.a mee: de Vriendenkring (sup. vereniging van FCT) en VAK-Q.

Tim N

Bericht door Tim N » 03 mei 2010, 16:49

Late reactie op een top weekend!!!

TWENTE!!!!!! ole ole!!!!!!!

Hahaha en die Ajaxcieden weer, altijd hetzelfde liedje:

Jol:
"We hoopten uiteraard nog op de titel. Maar we wisten eigenlijk al dat het afgelopen was toen
we hoorden dat Feher van NAC snel een rode kaart kreeg. Een club als Ajax hoeft kennelijk nooit te rekenen op hulp van anderen. Ook niet van NAC dus."

Wat een zeikerds weer, je hebt toch geen hulp nodig je moet het ZELF doen.
Typische Ajax mentaliteit, alsof NAC het aan Twente weg gegeven zou hebben.

Jammer wat een slechte verliezers in A'dam!!! (al kijkt een Tukker daar niet van op :lol: )

Helemaal niets, helemaal niets, helemaal niets in AMSTERDAM!!!

HansD

Bericht door HansD » 03 mei 2010, 17:03

Vergeet de zeeuw niet.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TkTGlGhg ... r_embedded[/youtube]

:'( :'( nederland is niet lief voor ons :lol:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 mei 2010, 17:04

Tim N schreef:Late reactie op een top weekend!!!

TWENTE!!!!!! ole ole!!!!!!!

Hahaha en die Ajaxcieden weer, altijd hetzelfde liedje:

Jol:
"We hoopten uiteraard nog op de titel. Maar we wisten eigenlijk al dat het afgelopen was toen
we hoorden dat Feher van NAC snel een rode kaart kreeg. Een club als Ajax hoeft kennelijk nooit te rekenen op hulp van anderen. Ook niet van NAC dus."

Wat een zeikerds weer, je hebt toch geen hulp nodig je moet het ZELF doen.
Typische Ajax mentaliteit, alsof NAC het aan Twente weg gegeven zou hebben.

Jammer wat een slechte verliezers in A'dam!!! (al kijkt een Tukker daar niet van op :lol: )

Helemaal niets, helemaal niets, helemaal niets in AMSTERDAM!!!
Ja, dat vond ik, als Ajacied, ook een beetje een vage reactie. :| Edit: Net als die van de Zeeuw ja...

Maarja, helemaal niets in Amsterdam? Ik ben al blij dat we een tweede plaats, en dus voorrondes CL, hebben gehaald! Dat had ik voor de winterstop nog niet durven dromen. :o En de KNVB beker gaat ook gewoon mee naar huis. :D

Maar, nogmaals gefeliciteerd hoor, ben benieuwd hoe jullie het in de CL er vanaf gaan brengen!

Tim N

Bericht door Tim N » 03 mei 2010, 17:15

Robin, bedankt sportief van je.
Cl wordt een zware dobber als het spel niet weer de kwaliteit van voor de winterstop weet te behalen, dat geef ik grif toe.
Net als dat idd niemand had durven hopen dat Ajax op deze manier het seizoen zou eindigen.

V.w.b. Helemaal niets, kijk maar eens op de TV naar het legioen van FCT en luister goed wat er na en voor het fluitsignaal gezongen wordt LOL.

Hoe zou het eten smaken bij de familie de Jong aan tafel....

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 mei 2010, 17:56

Ik heb geen verstand van voetbal maar Demy is echt relaxed gast....no-nonse destijds...sterker nog het minst opvallend tov de rest...maar tov de rest heeft hij wel iets bereikt.....

Michel P

Bericht door Michel P » 03 mei 2010, 18:04

duifjes.com schreef:Ik heb geen verstand van voetbal maar Demy is echt relaxed gast....no-nonse destijds...sterker nog het minst opvallend tov de rest...maar tov de rest heeft hij wel iets bereikt.....
Toen nog wel, maar de arrogantie is bij Ajax wel toegeslagen......

Tim N

Bericht door Tim N » 03 mei 2010, 18:10

En door de Tukkers weer op hun plaats gezet LOL :banaan: :jenna: :banaan: :jenna: :banaan: :jenna:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 03 mei 2010, 18:17

Robin Hartog schreef:
Maarja, helemaal niets in Amsterdam? Ik ben al blij dat we een tweede plaats, en dus voorrondes CL, hebben gehaald! Dat had ik voor de winterstop nog niet durven dromen. :o En de KNVB beker gaat ook gewoon mee naar huis. :D

Maar, nogmaals gefeliciteerd hoor, ben benieuwd hoe jullie het in de CL er vanaf gaan brengen!
ALS ajax de voorrondes in de CL doorkomt ja... dat lukte ze de laatste jaren niet echt namelijk.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 03 mei 2010, 23:43

Ik lieg niet als ik zeg dat me de uitkomst van dit seizoen prima aanstaat :mrgreen: .

Ben verder geen voetballiefhebber, hooguit een teletekstvolger maar al wel fan sinds de basisschool. That said:

:banaan: :bignews: :beer: :hosanna: :thumbup: :love: :shakeit: :shocking:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2010, 00:11

Tim N schreef:Robin, bedankt sportief van je.
Cl wordt een zware dobber als het spel niet weer de kwaliteit van voor de winterstop weet te behalen, dat geef ik grif toe.
Net als dat idd niemand had durven hopen dat Ajax op deze manier het seizoen zou eindigen.

V.w.b. Helemaal niets, kijk maar eens op de TV naar het legioen van FCT en luister goed wat er na en voor het fluitsignaal gezongen wordt LOL.

Hoe zou het eten smaken bij de familie de Jong aan tafel....
Sportief? Ach, ik noem het niet meer dan normaal, zondagmiddag las ik heel veel reacties op Voetbalzone.nl en daar kon ik me gewoon in vinden, gefeliciteerd, terecht winnaar, etc. Ik hou niet zo van dat roepen dat Twente het niet verdiend enzo :P

Maar, ik ben dan wel weer zo dat ik eigenlijk helemaal niet naar Twente op tv heb gekeken, alleen maar fragmentjes in het nieuws. :P

Oja, hierboven wordt gezegd ALS we de voorrondes doorkomen en dat dat al heel lang niet lukt, maarja... Dit Ajax team is wel het betere sinds jaren. (Sinds 03/04 zeg maar :bag: )

Dus ik heb goede hoop. :thumbup:

Hunter

Bericht door Hunter » 04 mei 2010, 09:53

Als Ajacied sta ook niet achter de reacties van de Ajax spelers, maar de reactie van Stekelenburg zondag vond ik juist weer prachtig. Maar jah, daar hoor je nooit iemand over.
Tim N schreef:Helemaal niets, helemaal niets, helemaal niets in AMSTERDAM!!!
Dit soort reacties vind ik net zo storend als de reactie van de spelers. Altijd dat gezeik tegen Ajax. Vorig jaar bij AZ kan ik nog enigszins voorstellen, maar dit jaar bij Twente. Nooit hoor je die tukkers, en nu zijn ze een keer kampioen en krijg je dat trieste gedrag.

En ja, ik hap hierop :bag: :mrgreen:

Overigens is Twente gewoon de verdiende kampioen natuurlijk! :thumbup:

HansD

Bericht door HansD » 04 mei 2010, 12:46

Dat soort reacties zul je houden, zeker met die opmerkingen van Jol, de Zeeuw en nu weer vd Boog http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=104879

Je kunt 3x in 2 dagen gaan janken over gebrek aan respect en dat je meer erkenning wil maar daar wordt het leedvermaak alleen maar groter van :lol: .
Oja, hierboven wordt gezegd ALS we de voorrondes doorkomen en dat dat al heel lang niet lukt, maarja... Dit Ajax team is wel het betere sinds jaren. (Sinds 03/04 zeg maar :bag: )
Dan moet ten 1e het team bij elkaar blijven (mn Suarez en Jol) en ten 2e zijn de voorronde's alleen maar lastiger geworden, de kans is groot dat je van Arsenal, Spurs, Valancia, AC Milan, oid moet winnen om je te plaatsen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2010, 12:55

HansD schreef:
Dan moet ten 1e het team bij elkaar blijven (mn Suarez en Jol) en ten 2e zijn de voorronde's alleen maar lastiger geworden, de kans is groot dat je van Arsenal, Spurs, Valancia, AC Milan, oid moet winnen om je te plaatsen.
Hmm, ja klopt. Kans is gewoon erg klein dat Suarez blijft. Hoop echter wel gewoon dat Jol blijft. Voorrondes... Tsja, we gaan het zien! Ben alleen echt benieuwd wat Twente gaat doen in de CL. :)

Michel P

Bericht door Michel P » 04 mei 2010, 15:51

Ajax heeft een tekort van 20 miljoen, dus kunnen niet kopen en moeten denk ik wel verkopen. Twente zal ook de nodige spelers zien vertrekken en de trainer zou ook zo maar eens weg kunnen zijn. Maar voorlopig kunnen ze terecht genieten van de titel :banaan:

Ook Feyenoord met Been, geen geld en een jonge selectie heeft erg goed gepresteerd, verder was natuurlijk Heracles ook een verrassing, Gert Jan Verbeek heeft laten zien een goede trainer te zijn.

Verder heeft Roda de weg terug naar een plek waar ze thuis horen gevonden. Al met al een aardig seizoen.

Mooiste, Ajax al 6 jaar achter elkaar geen kampioen, en slechts 2 titels de laatste 2 jaar :thumbup: :roflol:

Michel

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2010, 15:54

Michel P schreef:Ajax heeft een tekort van 20 miljoen, dus kunnen niet kopen en moeten denk ik wel verkopen.

Michel
True. Suarez verkopen en het tekort is weer ruim opgelost.. Maarja..

HansD

Bericht door HansD » 04 mei 2010, 16:21

Eens met de analyse van Michel behalve
Verder heeft Roda de weg terug naar een plek waar ze thuis horen gevonden
Wat mij betreft deed roda het vorig seizoen beter :D

Michel P

Bericht door Michel P » 04 mei 2010, 16:27

Leuk lijstje van begrotingen van afgelopen seizoen en de stand aan het einde van het seizoen.

Dan zie je Heracles een top prestatie heeft geleverd, op 3 na laagste begroting en dan 6e worden!
1 Ajax: 65,0 miljoen
2 PSV: 59,0 miljoen
3 AZ: 40,0 miljoen
4 Feyenoord: 38,0 miljoen
5 FC Twente: 31,0 miljoen
6 SC Heerenveen: 29,8 miljoen
7 FC Groningen: 17,0 miljoen
8 FC Utrecht: 16,5 miljoen
9 ADO Den Haag: 15,0 miljoen
10 Vitesse: 14,0 miljoen
11 NAC: 13,5 miljoen
12 NEC: 12,7 miljoen
13 Roda JC: 12,5 miljoen
14 Willem II: 12,0 miljoen
15 Sparta: 10,5 miljoen
16 Heracles Almelo: 8,5 miljoen
17 VVV-Venlo: 7,0 miljoen
18 RKC: 6,2 miljoen
STAND
1 FC Twente
2 Ajax
3 PSV
4 Feyenoord
5 AZ
6 Heracles Almelo
7 FC Utrecht
8 FC Groningen
9 Roda JC
10 NAC Breda
11 SC Heerenveen
12 VVV Venlo
13 NEC
14 Vitesse
15 ADO Den Haag
16 Sparta
17 Willem II
18 RKC Waalwijk

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2010, 16:29

Wat een verschil tussen Heerenveen en Groningen zeg. :o

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 04 mei 2010, 22:51

Tsja, nough said hiervoor!

Ik heb een paar mooie dagen gehad! Dingen meegemaakt en gezien die buiten elke verwachtingen zijn.

Michel; je laat begrotingen zijn, deze zijn echter nog niet verdisconteerd met de (vaak) verliezen of winsten van de club. Dan ziet het lijstje er nog heel anders uit...

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 04 mei 2010, 23:10

HansD schreef:Dat soort reacties zul je houden, zeker met die opmerkingen van Jol, de Zeeuw en nu weer vd Boog http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=104879
Als je dit soort dingen gaat zeggen :
“Het zou prettig zijn als mensen een keer zeggen: natuurlijk zijn ze de grootste en van nature moeten we hier ons tegen afzetten, maar we hebben toch eigenlijk ook heel veel respect voor ze. Het zou mooi zijn als dat eens een keer in Nederland werd geleerd."

dan ben je toch een beetje wereldvreemd...

Geef mij maar het AJAX uit de periode Van Gaal.
Die was ook knettergek, maar voetballen deden ze wel, en minder gemiep....

Volgens mij is het ge-oh met AJAX begonnen met de relletjes tussen AZ en Ajax.
Als ik mij niet vergis ging er iemand van AZ naar AJAX en deze had belooft de spelerscontracten van AZ te respecteren.
Echter vervolgens nog geen maand later zaten ze al aan basisspelers van AZ te trekken, dat heeft AJAX toen veel goodwill gekost.

Verder is het natuurlijk wel een club met aansprekende resultaten en er zijn fantastische spelers opgebloeid ( noem een Zlatan bijvoorbeeld ) dus ze kunnen het wel, maar er moet wel een cultuur omslag gaan plaatsvinden.

Roman

Bericht door Roman » 04 mei 2010, 23:40

Grappig hoe de top budgetten in de eredivisie vergelijkbaar zijn met de 2de competitie in Engeland. :shocking:

Plaats reactie