ROFL!!!!! Hahaha, steengoed. Die houd ik erin!Andre schreef:Ja de meeste gaan voor show maar ik ga voor het applaus.
Volgende AV test 130i vs S3 vs R32
- Dennis Cavallino
- Niels
- Auto: Prius+
Bij een test kijkt een blad altijd naar het totaal pakket wat een auto biedt. Het gaat dus om meer dan alleen achterwielaandrijving en een 6 cilinder
De S3 en de R32 zijn denk ik net even wat lekkerder aangekleed en voor het gros van het auto publiek smakelijker verpakt. Net als de 130i zijn de prestaties ook dik voor elkaar bij de V.A.G. producten. Daarom denk ik dat de 130i deze test niet gaat winnen 8)

De S3 en de R32 zijn denk ik net even wat lekkerder aangekleed en voor het gros van het auto publiek smakelijker verpakt. Net als de 130i zijn de prestaties ook dik voor elkaar bij de V.A.G. producten. Daarom denk ik dat de 130i deze test niet gaat winnen 8)
- Macboy
- Macboy
http://www.quotenet.nl/2007/01/03/151300.php
"Klik hier voor filmpje"
Een vermakelijk filmpje met een oranje :!: S3 tegen R32.
"Klik hier voor filmpje"
Een vermakelijk filmpje met een oranje :!: S3 tegen R32.
- Francisco
Voor jou is dat saai. kan ik me best wat bij voorstellen aangezien je heel wat potente AWD en RWD op hoog niveau hebt gereden. Kijk als ik gewend was aan getunde porsches en M3 CSL's dan zouden S3 of whatever mij ook niets meer doen denk ik. Tot zo ver de veer in je kont.
Ik ben echter geen senna achter het stuur en ik kan me nog steeds prima vermaken met FWD of AWD auto's met een dotje lift of overstuur. Op de openbare weg maar vooral op een dagje kanellen op de nordschleife. Helemaal als het nat is. Super gewoon.
Zag laatst een filmpje van tiff needel met een clio williams en clio RS boenderen. Super hoe dwars dat ging.
Ben niet zo principieel pro rwd of contra fwd. Ik kijk liever naar de auto die voor me staat en hoe die rijdt, regardles het aandrijfconcept.
In dit vergelijk lijkt de 130i de meeste fun te bieden en de S3 gewoon de betere auto te zijn. Ik heb de S3 niet gereden dus kan er weinig over zeggen. Lijkt me toch een beetje steriele auto. Geef mij maar of een leon vdv tfsi of een 130i als pretbak naar gelang de centen reiken.
Ik ben echter geen senna achter het stuur en ik kan me nog steeds prima vermaken met FWD of AWD auto's met een dotje lift of overstuur. Op de openbare weg maar vooral op een dagje kanellen op de nordschleife. Helemaal als het nat is. Super gewoon.
Zag laatst een filmpje van tiff needel met een clio williams en clio RS boenderen. Super hoe dwars dat ging.
Ben niet zo principieel pro rwd of contra fwd. Ik kijk liever naar de auto die voor me staat en hoe die rijdt, regardles het aandrijfconcept.
In dit vergelijk lijkt de 130i de meeste fun te bieden en de S3 gewoon de betere auto te zijn. Ik heb de S3 niet gereden dus kan er weinig over zeggen. Lijkt me toch een beetje steriele auto. Geef mij maar of een leon vdv tfsi of een 130i als pretbak naar gelang de centen reiken.
- Peter Tunissen
Toch ligt dat ook aan de wegen in Nederland.
Rij gewoon eens in Frankrijk of Duitsland en je krijgt echt uitdagende wegen voorgeschoteld, zeker in de bergen.
Dan kan bijvoorbeeld een 147GTA (die was mee de afgelopen week) in Nederland of op een circuit een saaie onderstuurde auto zijn, daar heb je er dikke lol mee.
Zal voor bijvoorbeeld een S3 niet minder zijn lijkt me.
Wie in Autovisie wint boeit me overigens niet zo; ik weet wel welke ik zou kiezen uit deze drie.
Rij gewoon eens in Frankrijk of Duitsland en je krijgt echt uitdagende wegen voorgeschoteld, zeker in de bergen.
Dan kan bijvoorbeeld een 147GTA (die was mee de afgelopen week) in Nederland of op een circuit een saaie onderstuurde auto zijn, daar heb je er dikke lol mee.
Zal voor bijvoorbeeld een S3 niet minder zijn lijkt me.
Wie in Autovisie wint boeit me overigens niet zo; ik weet wel welke ik zou kiezen uit deze drie.
- Dennis Cavallino
Ik heb afgelopen zomer in Liguria lol gehad met de 90 pk HDI 307 van mijn ouders. Mocht niet eens te hard van Marijke, want die was het na 391 bochtjes wel beu, maar ik had een dikke smile op mijn gezicht. Ik droomde gewoon dat ik in een 325/Exige of iets anders leuks vol over die wegen aan het denderen was.
De snelwegen vanaf daar richting Po Vlakte zijn daar ook gaaf, net als het down hill stuk tot aan Genua. Gran Turismo op en top. Kan me voorstellen dat een GTA het daar erg goed doet, maar eigenlijk heb je een Murcielago nodig. Alleen zijn daarmee die kleine wegen in Liguria (richting La Spezia) echt niet te doen. Je moet iets kleins hebben, of iets wat schade mag rijden. 8)
De snelwegen vanaf daar richting Po Vlakte zijn daar ook gaaf, net als het down hill stuk tot aan Genua. Gran Turismo op en top. Kan me voorstellen dat een GTA het daar erg goed doet, maar eigenlijk heb je een Murcielago nodig. Alleen zijn daarmee die kleine wegen in Liguria (richting La Spezia) echt niet te doen. Je moet iets kleins hebben, of iets wat schade mag rijden. 8)
- Elmar
Zo gauw als het erg bochtig is en niet te druk (liefst in de bergen), vermaak ik mij ook al snel en maak het mij niet uit in wat voor auto ik op dat moment dan rij 9meestal een huurauto). Zal op de openbare weg niet snel het maximale uit een auto proberen te halen, maar gewoon lekker lijnen rijden geeft dan al genoeg voldoening.
-
http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=362
[img:820:615]http://img363.imageshack.us/img363/2015/3vr9wr.jpg[/img]
[img:820:615]http://img363.imageshack.us/img363/7239/4hr0pi.jpg[/img]
[img:820:615]http://img363.imageshack.us/img363/2015/3vr9wr.jpg[/img]
[img:820:615]http://img363.imageshack.us/img363/7239/4hr0pi.jpg[/img]
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De S3 wint. Op Zandvoort was de 130i 'onderstuurd' en de 'meeste' fun had ie wel, stuurde 't lekkerst, maar ze wilden hard, niet fun. S3 voelde strakst/degelijkst, compleetst.IRL lag de boel dichter bijelkaar(openbare weg). Golf was 5000 voordeliger dan S3 en prima degelijk ding.
Even heel kort gezegd.
edit: Nu stond er ook een stuk in de AV over die 3 meiden van 'Heels on Wheels' en dat ze met de AV mannen op Zandvoort reden in de S3/R32/130i en dat er een filmpje van is op www.autovisie.nl
Ik kon dat filmpje daar niet vinden.
:
Even heel kort gezegd.
edit: Nu stond er ook een stuk in de AV over die 3 meiden van 'Heels on Wheels' en dat ze met de AV mannen op Zandvoort reden in de S3/R32/130i en dat er een filmpje van is op www.autovisie.nl

- Thom
De meesten hadden het al voorspeld, de S3. Hij is het meest uitgebalanceerd en effectief. Het snelst in rechte lijn, het snelst in de bochten en het mooist. Zou dus ook mijn keuze zijn.
Dat de BMW het meeste fun is lees ik zo niet in de tekst. Wel dat hij een sperdif nodig heeft en nogal tricky is. Door dat laatste voor de meeste mensen weer niet de meeste fun-auto.
Citaat: "Ondanks zijn sportpakket hield de 130i evenmin stand op Zandvoort. Hij desintegreerde eigenlijk als op sportiviteit gefocuste auto."
Dat de BMW het meeste fun is lees ik zo niet in de tekst. Wel dat hij een sperdif nodig heeft en nogal tricky is. Door dat laatste voor de meeste mensen weer niet de meeste fun-auto.
Citaat: "Ondanks zijn sportpakket hield de 130i evenmin stand op Zandvoort. Hij desintegreerde eigenlijk als op sportiviteit gefocuste auto."
- wjn
- Bert ///M3
- Macboy
- Erik2
http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xmlRobin schreef:De S3 wint. Op Zandvoort was de 130i 'onderstuurd' en de 'meeste' fun had ie wel, stuurde 't lekkerst, maar ze wilden hard, niet fun. S3 voelde strakst/degelijkst, compleetst.IRL lag de boel dichter bijelkaar(openbare weg). Golf was 5000 voordeliger dan S3 en prima degelijk ding.
Even heel kort gezegd.
: