Is dat deze?Peter-Paul Haars schreef:Nog iemand van de middagsessie een aantal foto's van een Avusblauwe E36 Coupe?
[29-04-2010]DF @ CPZ deel X
- MaVaEe
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
-
Ja hoor 8)Luco schreef:En pics van de paellabak
- L@urens
Ton's rijstijl past nog niet helemaal bij de MaX5 dus aan de snelste tijden in de MaX5 kwam hij nog niet. Met wat oefening/aanpassing zal dat vast en zeker lukken. Hij vindt het in elk geval een héle leuke auto, leuker dan in 2007 toen hij even in de Hoogwerf auto heeft gereden. Toen met andere banden en wellicht ook een andere setting.Hielke schreef:Heeft Ton ook nog rondjes in de cup Mazda gereden? Ben benieuwd naar het vergelijk tussen jullie. Of Ton als mede oldtimer de jonge broekies nog bij kan houdenL@urens schreef: Zelf ook nog even met de turbo gespeeld en ondanks dat de auto niet echt af genoeg was om er echt voor de te gaan, toch enkele 2:06-rond kunnen noteren. Nog even afmaken die auto en de target ligt natuurlijk op <2min.
Denk het wel.
[knip]
Ton had hier en daar wat ruzie met de turboKon het niet laten de videobeelden te analyseren. Als Ton bij minuut 1.58 even een slippertje maakt en op achterstand wordt gezet, begin ik hem bij de pilon op de apex bij minuut 2.12 te klokken. Hij weet dan binnen diezelfde ronde (naar dezelfde pilon) weer aansluiting te vinden (met opnieuw een kleine glijder in de Hugenholtz (klonk als onwillige motor) en rijdt de laatste 30 seconden gedwongen op rustiger tempo. Zijn ronde is dan een 2.07. Zonder oponthoud was dat ook een 2.06 geweest denk ik.

Tussen de auto's? De versie met 275pk is duidelijk véél meer uitdaging. Met de MaX5 is Hugenholtz tot Scheivlak alleen in het nat een uitdaging. Met de turbo altijd. Evenals rempunt en entryspeed bepalen. Jammer dat de auto niet helemaal af was, maar daar ga ik nog een hoop lol in beleven.Hoe zien jullie nu het krachtsverschil? Hoe dan ook, tempo zit er bij beiden goed in.
Tussen de rijders: dit waren Ton's eerder rondes van het seizoen. Ik rij al sinds 4 feb zeer regelmatig. Ik zie het tussen hem en mij niet als competitie. Ik heb de afgelopen maanden (en daarvoor) enorm veel geleerd van Ton. Voor mij is hij gewoon een ontzettende goede leermeester. Het is echt leuk om zo met twee auto's wat te stoeien. Nog leuker straks om dat in gelijkwaardige auto's te doen, zoals we vorig jaar al eens deden op o.a. Zolder.
-
Ik heb er twee:necrosis schreef:Mooie foto's! En een geweldige dag gehadOok mijn dank voor de flink snelle rijders onder ons die de langzamere deelnemers op een correcte wijze passeerden.
Iemand nog actie foto's genomen van mijn blauwe peug 206 RC? Ik heb zelf alleen in-car video materiaal, geen enkele foto...
- MaVaEe
PatrickC2, ik heb er ook nog 2 van jou

-
OnlinePeter-Paul
Yup, dat is tie!! :banaan:MaVaEe schreef:Is dat deze?Peter-Paul Haars schreef:Nog iemand van de middagsessie een aantal foto's van een Avusblauwe E36 Coupe?
- MaVaEe
Was dat de 350z met carbon motorkap?bjmax schreef:![]()
Echt mooie foto's.
Alleen jammer dat ik mijn auto auto nergens zie op foto's Niemand??
350z in de ochtend?
gr
Johan
- Kasteel
En dan zijn er mensen die de mk1 niet mooi vinden, hmpf.PatrickC2 schreef:Deze?Kasteel schreef:Ik zie wat foto's van een zilveren 996 gt3 mk1 voorbij komen, ook een forummember/meer pics?
Spoiler/front toch helemaal top

- bjmax
ja die oranje klopt.MaVaEe schreef:Was dat de 350z met carbon motorkap?bjmax schreef:![]()
Echt mooie foto's.
Alleen jammer dat ik mijn auto auto nergens zie op foto's Niemand??
350z in de ochtend?
gr
Johan
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Luco schreef:En pics van de paellabak
- MaVaEe
Ik vond dat echt een zeer mooie wagen! De bovenste van de 3 is ook de mooiste foto die ik heb kunnen maken die dag. 8) De links naar de HighRes versies staan eronder.bjmax schreef: ja die oranje klopt.
http://farm4.static.flickr.com/3523/457 ... 524e_o.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4041/457 ... e013_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3475/457 ... 5de4_o.jpg
- RJay
Dat is inderdaad zeker een mooie auto
Volgens mij waren er nog wat mensen filmpjes aan checken, en waar is de footage van Metchu in de Honda Camvic?

Volgens mij waren er nog wat mensen filmpjes aan checken, en waar is de footage van Metchu in de Honda Camvic?
- GTRene
@MaVaEe
mooie foto's, goed om te zien ook hoe de carros zich gedraagt bij bepaalde rem punten of bochten
maar ook de inzittenden, had een best grote passagier en bij remmen e.d. zie je ook de krachten die op inzittenden komen, gaaf
thanks

mooie foto's, goed om te zien ook hoe de carros zich gedraagt bij bepaalde rem punten of bochten

maar ook de inzittenden, had een best grote passagier en bij remmen e.d. zie je ook de krachten die op inzittenden komen, gaaf

thanks

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ik heb alleen deze 3 van een blauwe E36:Peter-Paul Haars schreef:Nog iemand van de middagsessie een aantal foto's van een Avusblauwe E36 Coupe?
- Robertdj
Dankjewel!PatrickC2 schreef:Ja hoor:Robertdj schreef:Heeft er verder nog iemand foto's van het goudkleurige 106je?

Iemand anders nog foto's?
- gijzbed-opc
Opa schreef:Ik heb alleen deze 3 van een blauwe E36:Peter-Paul Haars schreef:Nog iemand van de middagsessie een aantal foto's van een Avusblauwe E36 Coupe?

Aiko als een rijdende chicane

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Leuke foto's allemaal!
Zijn er ook nog wat foto's van mijn groene E36 met stevennauta.nl op de zijkant?
En de GT3 RS met een compleet witte helm achter het stuur tussen 15:00 en 16:15?
Zijn er ook nog wat foto's van mijn groene E36 met stevennauta.nl op de zijkant?

- RJay
Zag je nog staan tanken bij dat station bij cpz om de hoek, was je nog laat zeg, dacht dat iedereen al weg was :oSteven Nauta schreef:Leuke foto's allemaal!
Zijn er ook nog wat foto's van mijn groene E36 met stevennauta.nl op de zijkant?En de GT3 RS met een compleet witte helm achter het stuur tussen 15:00 en 16:15?
- MaVaEe
De E36 heb ik niet maar van de GT3 rond dat tijdstip wel.Steven Nauta schreef:Leuke foto's allemaal!
Zijn er ook nog wat foto's van mijn groene E36 met stevennauta.nl op de zijkant?En de GT3 RS met een compleet witte helm achter het stuur tussen 15:00 en 16:15?

http://farm5.static.flickr.com/4010/457 ... 423c_o.jpg
- MX5T
Het was een erg leuke dag voor mij maar zeker geen snelle. Het punt lijkt bereikt dat de leerling sneller is geworden dan de leermeester (op CPZ dan, op de Ring moet dat nog blijken). De eerste ronden op het circuit na november tonen aan dat er nog wat oefening nodig is om met voor mij vreemde auto's snel te kunnen rondgaanHielke schreef:Heeft Ton ook nog rondjes in de cup Mazda gereden? Ben benieuwd naar het vergelijk tussen jullie. Of Ton als mede oldtimer de jonge broekies nog bij kan houden![]()
Denk het wel. Kon het niet laten de videobeelden te analyseren. Als Ton bij minuut 1.58 even een slippertje maakt en op achterstand wordt gezet, begin ik hem bij de pilon op de apex bij minuut 2.12 te klokken. Hij weet dan binnen diezelfde ronde (naar dezelfde pilon) weer aansluiting te vinden (met opnieuw een kleine glijder in de Hugenholtz (klonk als onwillige motor) en rijdt de laatste 30 seconden gedwongen op rustiger tempo. Zijn ronde is dan een 2.07. Zonder oponthoud was dat ook een 2.06 geweest denk ik.
Hoe zien jullie nu het krachtsverschil? Hoe dan ook, tempo zit er bij beiden goed in.
Ik heb in het begin van de dag wat met de zwarte turbo gereden achter L@urens om te zien of al mijn instrukties goed werden uitgevoerd...............en het was nodig om dat te doen ! Vorig jaar reed ik in mijn tweede ronde met deze auto met L@urens ernaast een 2.07, nu was dat voor mijn gevoel solo een pak langzamer. De auto lag wel redelijk op de weg maar was voor mij lastig te besturen doordat het stuur veel te zwaar ging en dan heb ik er eigenlijk ook weinig zin meer in om de limieten op te zoekn want dan weet ik dat de kans redelijk aanwezig is dat een eventuele correctie net die 0,1 sekonde telaat wordt uitgevoerd en dan lig je met andermans auto eraf wat ik zinloos vind. Daarnaast hield de auto in tussen 6000 en 6500 tpm waar ik als techneut ook geen goedgevoel bij heb en dan ben je teveel aan het shortshiften om die toerentallen te vermijden.
In de middag even een paar rondjes in de MAX5 gedaan. Dat beviel mij, mede door de betere bestuurbaarheid, prima. Omdat met deze auto L@urens nog zijn rijprestaties moest verbeteren en de auto op 7 mei weer een racedag moet afwerken heb ik uiteraard niet de limieten opgezocht. Een 2.12,9 was dan ook niet snel te noemen maar wel vermakelijk.
Samengevat denk ik dat momenteel L@urens de snellere is op de korte banen, maar dat mag ook wel met zijn talent, al die oefenrondjes en "xxxxx" instruktie.
Zodra de Ringmazda weer rijdbaar is en afgesteld dan kan ik mijn rijvaardigheid wat opvijzelen en dan gaan we de vergelijingstest nog eens doen, zij het dat L@urens ook steeds verder evolueert.
We zullen zien
- RobS
Heeft de zwarte geen stuurbekrachtiging meer?
- Marcel H.
Wat ik me trouwens nog afvroeg: Zat er een systeem in de kleuren van de stickers of was dit willekeurig? Ik heb blauwe, rode en grijze stickers gezien, maar dit kwam niet overeen met de indeling ochtend, middag of hele dag.
Bedankt voor de foto Ron.
- RJay
Volgens mij was zilver de hele dag, blauw en rood ochtend of middag...... als dit niet zo was heb ik ook geen idee, lol.
- necrosis
Insgelijks, ook leuk jou te hebben gesproken. Jammer dat we niet 2 ronden langer door konden :twisted:Marcel H. schreef:Fred van autofotografie.nl heeft je er wel op staan:Metchu schreef:tsss wat slecht, heeft iedereen de roestende civic met allemaal camera apparatuur overgeslagen om te kieken ?
Zag op die site ook foto's van jouw bolide:necrosis schreef:Iemand nog actie foto's genomen van mijn blauwe peug 206 RC?
Leuk je trouwens even gesproken te hebben op Zandvoort. Ik was van de Impreza:
Iemand nog meer actiefoto's gemaakt van moi?
Laatst gewijzigd door necrosis op 02 mei 2010, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- necrosis
Geweldige foto! Mijn dank voor het schieten en plaatsen.MaVaEe schreef:@ necrosis
Ik heb niet zitten opletten want ik heb ook nog deze voor je:
Laatst gewijzigd door necrosis op 02 mei 2010, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.