Kleur auto belangrijk?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RudolfNW

Kleur auto belangrijk?

Bericht door RudolfNW » 08 jan 2007, 11:09

Mij maakt het niet heel veel uit wat voor kleur een auto heeft.

Grijs, zwart prima.

Ik rij nu ook in een 206 gris island(ijsblauw) beetje vrouwen kleur vind ik. Lekker belangrijk.

Ik weet niet hoe belangrijk jullie de kleur van een auto vinden?

Voor deze dame is het wel belangrijk!

http://www.break.com/index/spoiled_rich_chick.html :lol:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 08 jan 2007, 11:15

Belangrijk: het moet passen bij de vormgeving van een auto, zodat je de lijnen het mooist kunt zien vind ik. (en de kleur moet je aanstaan ;) )

HSR

Bericht door HSR » 08 jan 2007, 11:22

Wat een losers, die ouders. Hun excuses aanbieden aan dat kreng :D

Kleur vind ik wel meerwaarde hebben. Ik ben zelf nogal van de kleurtjes maar heb met de C30 op safe gespeeld en voor titanium grijs gegaan. Ddiep in mijn hart had ik hem het liefst orinoco blauw of white metallic gehad maar je moet ook denken aan de toekomstige inruilwaarde.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 jan 2007, 11:36

Vind kleur niet zo heel belangrijk.
Per auto beoordeel ik het of ik het wat vind.
2e hands heb je niet zoveel te kiezen.

Dit is een vreselijk "wijf" btw.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 jan 2007, 11:37

Zwart is bij mij altijd goed. Hoe zwarter hoe beter. Donkerblauw vind ik ook vaak chique, maar wel icm met chrome, niet met zwarte details.
zilvermetallic vind ik saai, maar staat op individuele auto's best mooi (5 serie, Audi TT), maar een hele straat vol is me wat teveel van het goede.

70's kleuren vind ik op dit moment erg gaaf. Gif/appeltjesgroen, bruin, pastelkleuren. Graag ook op 70's auto's :)

Bij diverse sportwagens (Exige, Ferrari GT's, Murcielago, TVR, Skyline R34 GT-R etc.) vind ik Oranje met antracietkleurige velgen supergaaf. Ook op een Focus ziet het er mooi uit, terwijl ik dat geen mooie auto vindt.

BMW 1 serie mag van mij bruin metallic zijn. BMW heeft nooit zo'n spectaculair kleuren gamma helaas. Meestal is blauw het meest 'gave'.

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 08 jan 2007, 11:52

idd bij bmw hebben ze niet zoveel kleuren leverbaar. tenzij je heel veel extra betaald. maar goed iedereen kan naar de spuiter rijden.

Bij mini heb je haast weer te veel keuze aan kleuren.

En trouwens dan mokkel is best lekker. Ik zou haar ook wel in een rode saab doen :wink:

HSR

Bericht door HSR » 08 jan 2007, 11:59

Zo bedoel je, dennis ?

[img:2304:1536]http://www.fgg.nu/sum/00002286.jpg[/img]

:D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 jan 2007, 12:22

Ja, ik vind dat niet verkeerd. :)

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 08 jan 2007, 13:18

brrr wat een kleur ! Zag laatste ook een Impreza GTT in die kleur; zonnebrillen werk :lol:

Tom

Bericht door Tom » 08 jan 2007, 13:21

Auto's die ik heb (/gehad) waren 2x grijs en 1x zwart. Geef niet zoveel om kleur, zolang ie maar een beetje gangbaar is en bij de auto past.

HSR

Bericht door HSR » 08 jan 2007, 15:14

Aernoudt schreef:brrr wat een kleur ! Zag laatste ook een Impreza GTT in die kleur; zonnebrillen werk :lol:
Hij is te koop aernoudt :D , 12.000 euro en hij is van jou. Leuk voor vrouw en kids, kunnen al je spullen mee op vakantie :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 jan 2007, 18:01

hugo schreef:Wat een losers, die ouders. Hun excuses aanbieden aan dat kreng :D
Tja dat dat soort slappe lui zoveel geld bij elkaar kunnen krijgen...........wat doe ik verkeerd :cry: Ik had die auto voor haar neus in brand gestoken! Happy birthday sweety enjoy :evil:

Macboy

Bericht door Macboy » 08 jan 2007, 18:51

Leuke draad, waar ik even een kleine draai aan wil geven. Ik verbaas me er elke keer over dat de auto's in zo weinig kleuren leverbaar zijn.

Kijk, paars, aubergine: zou op een 1-serie best geweldig kunnen zijn. Wit zou op de A3 ook super zijn. Zo zijn er VEEL meer kleuren die op een auto erg mooi kunnen zijn.

Waarom doen die merken dat niet? Waarom altijd standaard? En Hugo, denken aan de inruilwaarde vind ik jammer. Je auto schrijft er namelijk geen cent minder door af. Voor elke kleur is wel een liefhebber en bij het inruilen moet je gewoon zakelijk blijven, dan is er weinig aan de hand.

Het feit dat een auto minder inruilwaarde zou hebben omdat ie een bepaalde kleur heeft, is meer een soort niet bestaand fabeltje :)

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2007, 18:55

Vanmiddag bij de dealer een alpine weiss 1 serie gezien. viel zwaar tegen

EDIT MACBOY: ja, had ook geen M-pakket !!!! En onder dat neplicht is het ook niet wat nee.

Niels

Bericht door Niels » 08 jan 2007, 18:57

Macboy schreef:Het feit dat een auto minder inruilwaarde zou hebben omdat ie een bepaalde kleur heeft, is meer een soort niet bestaand fabeltje :)
Ik denk dat de mensen die een commerciele functie hebben bij de dealer of leasemij wel het tegendeel beweren :wink: . Het moet wel bij extremen liggen natuurlijk. Een zilvergrijze is niets minder waard dan een zwarte maar een knalrode A6 ruilt toch echt wel slechter in bijvoorbeeld.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 jan 2007, 19:12

Nee joh. Das nou het fabeltje. Als er nu 100 A6-en per maand worden ingeruild in het rood en er is geen enkele koper voor, dan heb je gelijk. Maar zo zit het niet.

Een auto in die kleur is eigenlijk zelfs meer waard. Zoek maar eens op via de databank hoeveel auto's in bepaalde kleuren gewenst zijn en je zal schrikken. Altijd wel kopers voor :) En anders wel naar het buitenland.

Nee serieus, als een dealer (bij inruil) roept dat ie minder kan geven, omdat de A6 rood is, dan liegt ie dat ie barst en ziet ie juist centen :)

En de leasers bepalen de prijzen zelf, dus die vertrouw ik natuurlijk helemaal niet !!

Nee geloof me, het is gewoon een fabeltje. Ik denk dat je het kan vergelijken met het inrijden.

:)

Niels

Bericht door Niels » 08 jan 2007, 19:29

Macboy schreef:Nee joh. Das nou het fabeltje. Als er nu 100 A6-en per maand worden ingeruild in het rood en er is geen enkele koper voor, dan heb je gelijk. Maar zo zit het niet. :)
Bekijk het van de andere kant. De markt voor een A6 is niet zo groot als voor een Polo. De kans dat je met een rode blijft zitten is dus heel realistisch.

Ik heb bij een grote dealer gewerkt :wink: en o.a. een ingeruilde 2 jaar oude rode A6 1.8T (na twee jaar showroom) naar de handel zien gaan. Een dealer of leasemij wil zelf de lak wel kado doen bij een leaseauto als het moet en DAT is geen fabeltje :D

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 jan 2007, 19:31

Gemiste kans van Macboy, die A6 :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2007, 19:57

Rico v Velzen schreef:Vanmiddag bij de dealer een alpine weiss 1 serie gezien. viel zwaar tegen

EDIT MACBOY: ja, had ook geen M-pakket !!!! En onder dat neplicht is het ook niet wat nee.
LOL

Fabian

Bericht door Fabian » 08 jan 2007, 20:04

Macboy zit erlangs, en Niels zie op 100 punten :P

het maakt wel degelijk uit! Interieur en buitenkleur combinaties maken ook wel degelijk een groot verschil voor de handelsprijs (!) van een auto.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jan 2007, 20:13

Zwart wel mooi, maar je poetst je een ongeluk, dus dat sla ik over, en na 3 zwarte achter elkaar ben ik er wel zat van. Grijs ook prachtig, veel minder "besmettelijk", ook minder kans op ongelukken naar ik mij meen te herinneren, voor mij een goede kleur.
Volgende auto interlagos blauw mischien, man daar heb ik me op verkeken die kleur..........................................kom ik nog wel bij je bekijken Rico IRL..............................

Macboy

Bericht door Macboy » 08 jan 2007, 20:20

Oh heren. Even mijn standpunt verduidelijken. Ik snap wel dat het uitmaakt en dat je er minder voor terug krijgt, maar het zou niet zo moeten zijn. Dat bedoel ik.

Is er iemand die ff kan helpen uitleggen?

;)

@Rico: hehe

Fabian

Bericht door Fabian » 08 jan 2007, 20:50

Macboy schreef:Oh heren. Even mijn standpunt verduidelijken. Ik snap wel dat het uitmaakt en dat je er minder voor terug krijgt, maar het zou niet zo moeten zijn. Dat bedoel ik.

Eens, echter het gaan om vraag EN aanbod, niet alleen op het magere aanbod van een bepaalde kleur/type etc etc.

Maar ik zal me ook even verduidelijken: Jennifer Lopez had ook mijn vrouw moeten zijn. Ik snap wel dat het niet zo is, maar het zou wel zo moeten zijn :wink: :D

Niels

Bericht door Niels » 08 jan 2007, 20:50

Macboy schreef: Nee geloof me, het is gewoon een fabeltje. Ik denk dat je het kan vergelijken met het inrijden. :)
Macboy schreef:Oh heren. Even mijn standpunt verduidelijken. Ik snap wel dat het uitmaakt en dat je er minder voor terug krijgt, maar het zou niet zo moeten zijn. Dat bedoel ik.

en dat voor een jurist :mrgreen: wat bedoel je nou :wink:

Waarom zou het niet zo moeten zijn? Vrije marktwerking lijkt me. Je koopt een auto die na verloop van tijd een bepaalde waarde vertegenwoordigt welke afhankelijk van de marktvraag is.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jan 2007, 21:06

Gewoon de kleur kopen die je zelf wil, dat gezeur over wat je er voor terug krijgt.............pffffffff............................is toch altijd minder dan je gedacht had :lol: :lol:

Plaats reactie