Dat filmpje echt super, zo'n beetje de beste 6,58 minuten van mijn leven

+1. Matige poging tot PR hype.steve smith schreef:"The fastest production derived sportscar" Klinkklare onzin. Als het spelletje zo gespeeld wordt telt elke VLN-auto ook als "production derived sportscar".
Kenteken erop en TUV keuren voor straatgebruik, zoniet, ga maar in de VLN laten zien hoe goed dat ding is.
+1 al gepost idd.Hunter schreef:Reeds gepost in Bella Italia.
Maar idd, gaaf filmpje. Wordt echt op de grens gereden zo lijkt het.
Let's pour a little kerosene on the bonfire of the 599XX's claimed 'record' at the Nordschleife.
Firstly, what is a 'production-based' record? I'd like to know, especially considering that Ferrari's interpretation appears to exclude the Radical SR8 - which is jolly convenient because the 'ickle Radical was actually 10sec quicker than the 722bhp Ferrari.
This new categorisation seems rather at odds with the way the company communicated the 599XX project last year: stating that it was in no way a road car, could only ever be used on the track and was far closer in spirit to a racing car than a street machine. Clearly that opinion has changed.
And the time itself? I'm not that impressed actually. That sounds churlish, but do a little basic maths and the 6.58 recorded isn't where I thought a 722bhp Fandango bristling with active aero should be.
On a lap of the VLN circuit, the GP track is about 1 min 40sec. In the last VLN, the Manthey Porsche GT3 R ran an 8min 21 sec lap in the race: which equates to something well-under 6min 50sec on the Nordschleife.
In something that is actually far-more 'road based' than a 599XX, despite being a proper racing car.
Oh, and it's the small matter of 240bhp weaker, too.
There's one big 'if' here. We need to know if the 599XX was on slicks or Cup tyres. If it was slicks, I'll stand by the criticism of the time set. If not, I'm much more impressed.
Either way, I'm still mighty unimpressed by the 'road-based' claim, and the apparent disregard for Radical's efforts. Perhaps we should test an SR8 and a 599XX in a traffic jam on the A30 heading into Cornwall in July to see which is genuinely more 'road-based'. Whatever that means.
Thoughts on all of this?
frankv schreef:en nog op slicks ook begreep ik?
dan is de radical nog meer street legal dan deze
Als je die bestickering op de banden bekijkt dan moeten het haast wel slicks geweest zijn. Afstelling achterdempers is vreemd. Klinkt alsof de auto op korte oneffenheden vaak los komt.Downforce Hans schreef:frankv schreef:en nog op slicks ook begreep ik?
dan is de radical nog meer street legal dan deze
Nee, hij zegt dat hij niet weet of het op slicks of cup banden was......
Gezien de commerciele belangen zal de trukendoos wel weer zijn opengegaanHielke schreef:Met de racesetup, het aantal pk's en de slicks is die tijd weinig spectaculair te noemen.
Veel luchtweerstand ivm hoge downforce?Ringmazda schreef:Bevreemden dat Kesselschen omhoog het ding (met 722pk !!) niet boven de 250 of zo komt.
daarom loopt ie zeker ook niet harder dan 300 op DH ?Martijn Koevoets schreef:Veel luchtweerstand ivm hoge downforce?
Alles leuk en aardig maar een Nissan voor EUR 115.000,- die een EUR 1.115.000,- kostende Ferrari bijna bij kan houden noem ik verpletterende winst voor Japan. Buiten dit natuurlijk gave filmpjes allemaalMaar het feit blijft dat Porsche en Nissan, die vorig jaar al vechtend in de media over elkaar heen buitelden niks meer te vertellen hebben op de ring. Want de 599XX is de nieuwe king.