Oude wijn in nieuwe zakken
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Snappen ze nou na 11 jaar nog niet dat die domme logo's veel te groot zijn?
- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Heb het altijd een erg mooie auto gevonden die volgens mij onterecht geflopt is. Maar goed, dat is gebaseerd op de foto's impressies en mijn gevoel 

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Toevallig stond er gisteren een diesel naast mij geparkeerd. Zo op het oog blijft het een opgepompte Passat, maar als je de auto beter bekijkt dat straalt hij wel een bepaalde klasse uit (mits je de VW logo's wegdenkt)
- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Vind ik dus ook, dat interieur is ook echt niet heel erg outdated of lelijk volgens mij.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
weet je wat het met die Fieton is? Je moet 'm lekker tweede hands kopen als zakensloep. Zakenrelatie van mij rijdt in een W10 hok (zo iets, diesel of zo?). Toetie aan opties. Kost geen ruk meer, ook al niet na 2 jaar
en - als je dat wilt - rijd je toch lekker luxe in een grote (gore) sloep. Voor de rest, kansloze dingen vind ik.

- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Ongelooflijk onzuinige motoren, dat is erg jammer. Interieur is top,
rijdt lekker, vergelijkbaar met de A8. Jammer dat er nu ook kerstmis-
verlichting in is gekomen.
rijdt lekker, vergelijkbaar met de A8. Jammer dat er nu ook kerstmis-
verlichting in is gekomen.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Mooie auto, maar is het is net niet imho.
Ook veel last van storingen etc. Oude zakenrelatie had een V10TDI en die stond meer bij de dealer dan dat ie er mee kon rijden. Ding kostte wel een goeie 150k euries
Ook veel last van storingen etc. Oude zakenrelatie had een V10TDI en die stond meer bij de dealer dan dat ie er mee kon rijden. Ding kostte wel een goeie 150k euries

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Een van de meest stijlvolle wagens in z'n segment. Echt een heel gave auto, die Phaeton. En dat zeg ik niet vaak van een Volkswagen! Maar ik zou hem wel graag willen rijden, alleen deze facelift... Ja, nee, weet niet. Dan liever de oude versie. 

- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Beste zakenauto waar ik ooit in heb gereden (V10 diesel). En dat is niet sacrastisch bedoeld. Useless als investering, maar rij er een keer in. Je bent echt verkocht.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Volgens mij komt dat onzuinigheid doordat die krengen zo bizar veel wegen, Phaeton V10 TDi lang weegt bijv. meer dan 2400 kgRavin ///M schreef:Ongelooflijk onzuinige motoren, dat is erg jammer. Interieur is top,
rijdt lekker, vergelijkbaar met de A8. Jammer dat er nu ook kerstmis-
verlichting in is gekomen.






Dat is meer dan de meeste SUFjes wegen


Zelfs een 3.0 V6 Tdi KORT weegt meer dan 2200 kg... Dat is niet normaal meer.
Audi A8 4.2 V8 TDi lang weegt bijv. iets onder de 2000 kg, en dat is dus meer dan 400 kg verschil met de Phaeton, en je gaat mij niet zeggen dat die 400 kg door 2 cylindertjes verschil komt (ok en ook bijna 0,5 liter motorinhoud).
Probleem is ook dat er geen tussenweg is, het is of een megadikke diesel of een ondergemotoriseerd V6je... Dat zal ook de verkoopcijfers beinvloeden denk ik.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Ha, die EG;
Nee, die 400kg verschil zitten zeker niet alleen in de twee extra cilinders, zuigers, zuigerpennen en drijfstangen. De V10 heeft bovendien zelfs twee nokkenassen en twaalf kleppen minder dan de Audi V8. De aluminium spaceframeconstructie van Audi bespaart daadwerkelijk flink wat gewicht, maar dat schijnt zo'n 150kg te zijn. Bottomline is dus dat de Phaeton gewoon loeizwaar is.
Nee, die 400kg verschil zitten zeker niet alleen in de twee extra cilinders, zuigers, zuigerpennen en drijfstangen. De V10 heeft bovendien zelfs twee nokkenassen en twaalf kleppen minder dan de Audi V8. De aluminium spaceframeconstructie van Audi bespaart daadwerkelijk flink wat gewicht, maar dat schijnt zo'n 150kg te zijn. Bottomline is dus dat de Phaeton gewoon loeizwaar is.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Heb net 'n reactie geschreven bij 't artikel en met Femme daar eens.
Heb 'm een aantal keren goed bekeken en 't is wel prima allemaal, maar beetje 'boring' en toch 'n luxe Passat.
Ik zou zeggen, interieur op de schop(moet) en als je de Passat CC ziet, kan 't wél 'n erg mooie grote VW. Die wat 'vergroten' (hoe dat moet? even bij broer Audi neuzen) en dan voor prijzen rond/net boven A6/E /5 aanbieden if possible, niet dáár weer onder, beetje 'positie'moet ie wel houden anders rijdt straks iedereen vanuit 'n 159 in zo'n ding:)
En wat EG en Hansv hierboven zeggen: Meerdere motormogelijkheden en de massa 'verlagen'.
Cheers
Robin
Heb 'm een aantal keren goed bekeken en 't is wel prima allemaal, maar beetje 'boring' en toch 'n luxe Passat.
Ik zou zeggen, interieur op de schop(moet) en als je de Passat CC ziet, kan 't wél 'n erg mooie grote VW. Die wat 'vergroten' (hoe dat moet? even bij broer Audi neuzen) en dan voor prijzen rond/net boven A6/E /5 aanbieden if possible, niet dáár weer onder, beetje 'positie'moet ie wel houden anders rijdt straks iedereen vanuit 'n 159 in zo'n ding:)
En wat EG en Hansv hierboven zeggen: Meerdere motormogelijkheden en de massa 'verlagen'.
Cheers
Robin
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Lol, kortom Robin, gooi dit ding weg en maak een nieuwe auto, dat is wat je bedoelt lees ik zo door de regels door...

-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Oude wijn in nieuwe zakken
Ha, die Drivers;
Puntje-paaltje:dat ding was zo godvergetense duur om te ontwikkelen dat ze het concept wel moeten uitmelken. Blijft de vraag of dat genoeg op zal leveren. Denkutnie....
Puntje-paaltje:dat ding was zo godvergetense duur om te ontwikkelen dat ze het concept wel moeten uitmelken. Blijft de vraag of dat genoeg op zal leveren. Denkutnie....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten