The Colony

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Joy

The Colony

Bericht door Joy » 22 apr 2010, 22:49

Nog meer kijkers ? Wat een geweldig programma is dat zeg. Sinds tijden weer eens iets vernieuwends op tv.

Het gaat om een experiment waarbij een groep mensen in een volledig afgezonderde omgeving worden gezet na een ramp op wereldschaal. Het motto is, zie maar hoe je de tijd daarna overleefd. Eten, water en stroom zijn beperkt voorradig. De meeste machines moeten zelf worden ontworpen. En daarnaast worden er stress-situaties in scene gezet om de psychologische kant van het verhaal te monitoren.

Vooral het met niks iets aan de praat krijgen is voer voor de techniek liefhebbers. Er worden daar wat dingen in elkaar gezet die je niet voor mogelijk houdt. Oh en die blonde dame is ook niet onaardig :D

Voor de liefhebbers die Discovery Channel hebben gemist, hieronder deel 1 met daarnaast alle (42?) afleveringen.

Jeroen R

Re: The Colony

Bericht door Jeroen R » 23 apr 2010, 00:17

Geweldig programma is dat om te kijken, helaas niet de mogelijkheid om alles elke keer te bekijken.
Soms zie je iets en dan denk je zou ik dat ook zo gedaan hebben, of is mijn idee toch beter :D

Tom

Bericht door Tom » 23 apr 2010, 00:37

Is het net zoiets als temptation island? Of komen hier geen tieten in voor?

Erik dB

Bericht door Erik dB » 23 apr 2010, 08:45

Tom schreef:Is het net zoiets als temptation island? Of komen hier geen tieten in voor?
Goede vraag! Werd mij ook niet geheel duidelijk uit Joy zijn summiere uitleg :wink:
Laatst gewijzigd door Erik dB op 23 apr 2010, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 23 apr 2010, 16:22

Wat ik me altijd heb afgevraagd: stel een van ons wordt 5000 jaar terug in de tijd geschoten. Met al onze kennis van spiegels, pennen, lucifers, ijzerwaar etc etc

Wat kan een gemiddeld mensen toevoegen aan kennis uit onze tijd ? Vermoedelijk geen drol. Je kunt wel uitleggen dat je een pen hebt, maar geen idee hoe je die moet maken.

lol @ temp island ;)

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 apr 2010, 16:25

Vaker "How it's made' op Discovery kijken als beginpunt..

WJ

Bericht door WJ » 23 apr 2010, 18:05

Xave30 schreef:Vaker "How it's made' op Discovery kijken als beginpunt..
Ja geweldig zulk soort programma's!

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 apr 2010, 18:17

....al wordt je geen deskundige/ ir. door het kijken van een documentaireserie.

Tim R

Bericht door Tim R » 23 apr 2010, 18:25

Lachen programma, had het nog niet gezien.

Joy

Bericht door Joy » 23 apr 2010, 18:32

Eens Ilija. Dat is het nadeel als je als consument ver van het beginproduct af staat. Geen idee hoe je zoiets dan moet repliceren. Ik verbaas me regelmatig hoe weinig mensen zich verdiepen in techniek om zich heen. Geen idee hebben of iets een brandstofmotor heeft of op elektriciteit werkt bijvoorbeeld.

Op zich hoef je geen 5000 jaar terug. Zet mensen van deze tijd in een omgeving neer waar alle reguliere voorzieningen ontbreken en kijk eens hoe ze het er vanaf brengen. Ik denk dat je schrikt.
Lijkt me best leuk om eens een paar weken je eigen hachje te moeten redden.

Rallye

Bericht door Rallye » 24 apr 2010, 00:53

Joy schreef:Op zich hoef je geen 5000 jaar terug. Zet mensen van deze tijd in een omgeving neer waar alle reguliere voorzieningen ontbreken en kijk eens hoe ze het er vanaf brengen. Ik denk dat je schrikt.
Al die moderne gemakken maken ons het leven een stuk makkelijker, maar owee als we het zonder moeten doen. Dan voelen we ons ineens volkomen hulpeloos, terwijl we niet eens zo heeel lang geleden het allemaal zonder die zaken moesten doen. We worden er wel een beetje lui van en eerlijk gezegd denk ik dat we er met zijn allen uiteindelijk dommer door worden omdat we zelf niet meer kunnen denken.

Kijk maar niet verder dan kaartlezen. Nu navi gemeengoed is geworden zijn veel mensen niet meer in staat zich te redden met alleen een kaart en/of stratenboek.
Nog zo'n voorbeeld: de mobiele telefoon. Als je die per ongeluk een dag vergeet voel je je min of meer gehandicapt, want stel nou dat je panne krijgt en niemand in kunt seinen. Het idee alleen al dat je niemand zomaar kunt bereiken...
Laatste voorbeeld: rekenmachine. Ik ben zelf nog grootgebracht met hoofdrekenlessen tot op het voortgezet onderwijs aan toe, dus kan me redelijk goed handhaven in het hoofdrekenwerk. En als je dan in het nieuws leest/hoort welk klein percentage pabo-studenten de rekentests vorig jaar hebben gehaald...

/ontopic: the collony is zeker een leuk concept. Moet er toch maar eens vaker naar gaan kijken.

Anton

Bericht door Anton » 24 apr 2010, 13:47

Ik kijk ook graag naar de Colony.
Wat mij opvalt is dat zo gauw er een beetje power is die Yanks gelijk naar hun
powertools grijpen i.p.v een hand-ijzerzaag of gewone schroevendraaier. :hammer:
En dat terwijl er een paar gasten zich in allerlei bochten wringen om een beetje stroom op te wekken.

Plaats reactie