Kentekenplaten verbieden op 45km/h voertuigen???

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
steve smith

Kentekenplaten verbieden op 45km/h voertuigen???

Bericht door steve smith » 23 apr 2010, 10:57

Kwam over een 80km/h weg rijden, voegt er een auto voor me in vanuit een zijweg, op een afstand waar ik zelf redelijk gas voor gegeven zou hebben om weg te wezen. Twijfelde al of het een 45km/h ding was maar zag een grote plaat. Remde dus niet al te enthousiast af, er van uit gaande dat persoon in kwestie nog wel naar 80km/h zou accelereren. Dichterbij gekomen blijkt het dus een rukker te zijn die 'n bromfietsplaatje op een volwaardige gele kentekenplaat gemonteerd heeft "zodat het net een echte auto lijkt". Grrrrrrrrrrrrrr. Kon dus alsnog gewoon VOL op de ho-ijzers, met 2500kg trailer, want dat ding reed nog geen 30km/h toen ik bij 'm was. Je zou er bijna van gaan schelden :bag:

Is niet voor het eerst, kunnen ze hier nou echt niet wat aan doen? Het is toch niet voor niks dat er een bromfietsplaatje op die dingen zit, en als je zo'n ding raakt rij je'm finaal doormidden.

RVV

Re: Kentekenplaten verbieden op 45km/h voertuigen???

Bericht door RVV » 23 apr 2010, 11:09

Word helemaal gek van die dingen

Hier rijden ze ook echt veel rond, vooral die modellen die er gewoon als een echte auto uitzien.

Tom

Bericht door Tom » 23 apr 2010, 11:15

Vind het niet gek dat je die dingen steeds meer ziet.
Ze zijn steeds luxer. Voor genoeg mensen voldoen die dingen, waarom zouden ze dan een auto rijden die relatief veel duurder is door wegenbelasting/BPM/verzekering/andere belastingen.

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2010, 11:16

Begrijpelijk, maar het onderscheid word steeds kleiner. Verder moet de snelheid van die dingen omhoog naar 60 km/h.

Tom

Bericht door Tom » 23 apr 2010, 11:20

Vind het ook ondingen.
Ik heb altijd de neiging om die dingen zo hard mogelijk in te halen.

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2010, 11:24

Ik heb altijd de neiging om er gewoon dwars door heen te knallen

Die krengen zijn ook nog eens levensgevaarijk met een constructie van een natte schoenendoos.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 apr 2010, 11:27

Ze zijn iig super gevaarlijk, waarom niet het fietspad op met die dingen?

Hunter

Bericht door Hunter » 23 apr 2010, 11:29

Tom schreef:Vind het niet gek dat je die dingen steeds meer ziet.
Ze zijn steeds luxer. Voor genoeg mensen voldoen die dingen, waarom zouden ze dan een auto rijden die relatief veel duurder is door wegenbelasting/BPM/verzekering/andere belastingen.
Zag laatst zelfs een cabrio variant hiervan rijden... :shock:
Maar ik begrijp op zich ook wel waarom mensen zo'n ding rijden.

Alleen voortaan gewoon verplicht een hele grote sticker op de achterruit plakken met:
Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 apr 2010, 11:56

Helemaal mee eens. Moet je ook eens kijken wat er meestal inzit. Die geven al geen gas als ze met een "gewone" auto een weg opdraaien. Dan weet je wel wat er gebeurt als ze dat met deze koekblikken doen. Dan ben je blij dat je remmen hebt :bag:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 23 apr 2010, 12:05

Ik vind dat er sowieso een co2 tax op moet komen. Baal er altijd wel van dat die co2 kanonnetjes niet aangeslagen worden voor de vervuiling die zij veroorzaken.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 apr 2010, 12:12

Ik zie ook hoofdzakelijk van die geen-rijbewijs-tokkies erin rijden... :drinking:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 apr 2010, 12:57

Martijn Koevoets schreef:Ik zie ook hoofdzakelijk van die geen-rijbewijs-tokkies erin rijden... :drinking:
Precies. Dat is echt fijn volk op de weg :bag:

Die dingen schijnen trouwens nog best wel duur te zijn. Laatst toevallig iets van gezien op TV. Sommige dozen doen nog rustig €8-10K. Dan koop je toch liever een 'echte' auto, behalve dan als je je rijbewijs niet hebt :P Maar dan vind ik het überhaupt al levensgevaarlijk dat je dan wel de weg op mag in zo'n ding, eigenlijk.

wjn

Bericht door wjn » 23 apr 2010, 13:50

Ook leuk dat die dingen (en traktoren e.d.) mogen rijden op wegen waar inhaalverboden (dubbele doorgetrokken strepen) bestaan.

Moet je (officieel) er ook nog eens achter blijven hangen :(

Joop

Bericht door Joop » 24 apr 2010, 09:52

Werkelijk ondingen; veel te gevaarlijk aangezien ze geen eigen plek hebben...
...op het fietspad is het ook te link voor fietsers. Ze zijn namelijk een stuk sneller en te breed voor het fietspad. Op de openbare weg rijden ze te langzaam en veroorzaken ze daar gevaarlijke situaties

...hier in de omgeving heeft vooral de jeugd (16-18) die dingen ontdekt als vervoersmiddel. Daar mag je ook nog niet te veel inzicht op de verkeerssituaties van verwachten, dus dit kan af en toe nog wel eens spannende voorvallen met zich mee brengen. Deze groep rijdt echter meestal wel maximaal door (sterker nog die dingen worden met enige regelmaat opgevoerd naar 60-70), waardoor je er niet al te veel last van hebt.

EG

Bericht door EG » 25 apr 2010, 13:37

Martijn Koevoets schreef:Ik zie ook hoofdzakelijk van die geen-rijbewijs-tokkies erin rijden... :drinking:
Je moet toch echt een bromfiets rijbewijs ervoor hebben (AM).

Verwar ze niet met invalideauto's, hier heb je officieel geen enkele vorm van rijbewijs nodig, en ook geen invalide kaart. Je hoeft ze alleen te verzekeren. Invalide auto heeft een verzekeringsplaatje (oude brommerplaatje) brommobiel heeft nieuwe bromfietskenteken.

Wat ik zelf helemaal onbegrijpelijk vind, is er een maas in de wet?

Ik zag de vorige keer een oude RONKENDE stadsbus met verzekeringsplaatje achterop, dat is toch verdomme van de zotte? Dit was in Amsterdam. Dat zou betekenen dat je geen MRB hoeft te betalen en dat je geen rijbewijs ervoor nodig hebt???

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 apr 2010, 09:41

Stond gisteren achter zo'n karretje. Tussen ons in een Peugeot 106. Ding was gewoon groter dan een Pug 106 :lol: Dan is dat ook net een 45km karretje, maar toch :wink:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 01 mei 2010, 15:34

Levensgevaarlijke dingen! Moet meer onderscheid in komen tussen auto en die brommobielen!
Landbouwvoertuigen hoeven geen verzekeringsplaatje te hebben (uiteraard wel verzekerd zijn) maar een grote driehoek achterop.

Een fietser/brommer is toch een zwakke verkeersdeelnemer en worden dus toch altijd in gelijk gesteld... Hoe zit dat trouwens als zo'n brommobiel je aanrijdt?

EG

Bericht door EG » 02 mei 2010, 02:24

Sjoerd MP BMW schreef:Levensgevaarlijke dingen! Moet meer onderscheid in komen tussen auto en die brommobielen!
Landbouwvoertuigen hoeven geen verzekeringsplaatje te hebben (uiteraard wel verzekerd zijn) maar een grote driehoek achterop.

Een fietser/brommer is toch een zwakke verkeersdeelnemer en worden dus toch altijd in gelijk gesteld... Hoe zit dat trouwens als zo'n brommobiel je aanrijdt?
Een brommer/snorfietser is geen zwakkere verkeerdeelnemer. Brommobiel ook niet.

Alleen voetganger/fietser is dat.

Dus als je iemand met een Spartamet aanrijd gelden de gewone verkeersregels: Spartamet geeft je geen voorrang? Pech voor hem.

Plaats reactie