Nieuwe Audi A8

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
steve smith

Re: Nieuwe Audi A8

Bericht door steve smith » 22 apr 2010, 16:42

Thijs-v-d-H schreef:
Macboy schreef:Sportiviteit bij die klasse vind ik ook zo'n onzin. Wat boeit dat ook maar iemand ?? De hele autotijdschriften handel heeft 10 jaar geleden de industrie al vernaggeld, door auto's onnodige sportieve onderstelafstemmingen te geven terwijl 90% van de kopers puur comfort wil. Dat is ook de reden waarom de E60 5-serie qua onderstel totaal niet in lijn was met de wensen van de kopers. Na het ultieme dieptepunt van zelfs Mercedes die afstand van hun comfort verleden hadden genomen gaat het de laatste 2 jaar weer de goede kant op. Bovendien bewijzen nieuwe technieken dat comfort én sportief ook prima samengaat. Tuurlijk zijn er altijd DF-ers, maar die moeten dan een sportonderstel bestellen. Voor alle anderen draait het om comfort, comfort en comfort.

Laat staan in de luxe-klasse.
Volgens mij is er wel degelijk vraag naar sportiviteit in het luxe segment. Dat 90% van de kopers alleen maar comfort wil lijkt me dus zwaar overdreven. Kijk maar hoeveel Panamera´s, S8, etc er worden verkocht. Dat geld ook voor de E60 verkoop cijfers waren prima, en kijk maar hoeveel er ook nog eens rond rijden met het optionele M-sport pakket.

Als de consument meer comfort wil zouden ze er ook naar consumeren, dus meer Merc´s, Citroen, etc. Ieder merk bied gewoon een bepaalde mix aan en vinden daar klanten bij.
Wat er in e60 & E-klasse segment gebeurt heeft geen reet te maken met wat er in dit segment gebeurt. En hier ben ik het volledig met Macboy eens: sportiviteit slaat nergens op. Enkel die stomme journalisten vragen daarom. Waarom zit er weer een onzinnige pook in de 7-serie? Waarom wordt er 21"-verziek-de-rijeigenschappen-zwaarmetaal geleverd? Waarom kan ik in een schijt-A8 niet zitten vanwege een lage daklijn? We hebben het over een grote limo! Zorg dan dat zo'n ding kan wat er van een limo verwacht wordt. Dat een 760Li vervolgens menige sportauto uitlacht is mooi meegenomen maar wat mij betreft hadden ze beter aandacht aan absorberen van dwarsrichels mogen besteden. Dat doettie nl heel erg slecht!

Tom

Bericht door Tom » 22 apr 2010, 16:56

+1 Steve

Macboy

Bericht door Macboy » 22 apr 2010, 16:58

Thijs-v-d-H schreef:Volgens mij is er wel degelijk vraag naar sportiviteit in het luxe segment. Dat 90% van de kopers alleen maar comfort wil lijkt me dus zwaar overdreven. Kijk maar hoeveel Panamera´s, S8, etc er worden verkocht. Dat geld ook voor de E60 verkoop cijfers waren prima, en kijk maar hoeveel er ook nog eens rond rijden met het optionele M-sport pakket.

Als de consument meer comfort wil zouden ze er ook naar consumeren, dus meer Merc´s, Citroen, etc. Ieder merk bied gewoon een bepaalde mix aan en vinden daar klanten bij.
Gezakt voor je examen. Je hebt het hoofdstuk over status duidelijk niet gelezen.

Wat hebben de verkoopcijfers in hemelsnaam te maken met ons punt over het afwezig zijn van comfort ? Je dacht toch niet dat de gemiddelde koper daar iets van af weet ? Die gaat er gevoeglijk vanuit dat zijn E60 super comfortabel is. Leg mij anders eens uit waarom de F10 een geheel andere auto is geworden met veel meer comfort ? Vast niet omdat ze naar de autojournalisten luisterden. Nee. Omdat 95% van de kopers achteraf klaagden dat de 5-serie te hard geveerd was en niet comfortabel genoeg was.

Dat ik dit nog moet uitleggen ... jij denkt zeker ook dat de gemiddelde leeftijd van een 911 rijder 25 is of zo :)

Status mien jong ... it's all about status ...

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 22 apr 2010, 17:09

steve smith schreef:
Thijs-v-d-H schreef:
Macboy schreef:Sportiviteit bij die klasse vind ik ook zo'n onzin. Wat boeit dat ook maar iemand ?? De hele autotijdschriften handel heeft 10 jaar geleden de industrie al vernaggeld, door auto's onnodige sportieve onderstelafstemmingen te geven terwijl 90% van de kopers puur comfort wil. Dat is ook de reden waarom de E60 5-serie qua onderstel totaal niet in lijn was met de wensen van de kopers. Na het ultieme dieptepunt van zelfs Mercedes die afstand van hun comfort verleden hadden genomen gaat het de laatste 2 jaar weer de goede kant op. Bovendien bewijzen nieuwe technieken dat comfort én sportief ook prima samengaat. Tuurlijk zijn er altijd DF-ers, maar die moeten dan een sportonderstel bestellen. Voor alle anderen draait het om comfort, comfort en comfort.

Volgens mij is er wel degelijk vraag naar sportiviteit in het luxe segment. Dat 90% van de kopers alleen maar comfort wil lijkt me dus zwaar overdreven. Kijk maar hoeveel Panamera´s, S8, etc er worden verkocht. Dat geld ook voor de E60 verkoop cijfers waren prima, en kijk maar hoeveel er ook nog eens rond rijden met het optionele M-sport pakket.

Wat er in e60 & E-klasse segment gebeurt heeft geen reet te maken met wat er in dit segment gebeurt. En hier ben ik het volledig met Macboy eens: sportiviteit slaat nergens op. Enkel die stomme journalisten vragen daarom. Waarom zit er weer een onzinnige pook in de 7-serie? Waarom wordt er 21"-verziek-de-rijeigenschappen-zwaarmetaal geleverd? Waarom kan ik in een schijt-A8 niet zitten vanwege een lage daklijn? We hebben het over een grote limo! Zorg dan dat zo'n ding kan wat er van een limo verwacht wordt. Dat een 760Li vervolgens menige sportauto uitlacht is mooi meegenomen maar wat mij betreft hadden ze beter aandacht aan absorberen van dwarsrichels mogen besteden. Dat doettie nl heel erg slecht!
E60 & E-klasse is idd het verkeerde segment om mee te vergelijken.
Maar ook in het echte luxe segment is er blijkbaar vraag naar (die onzinnige) sportiviteit. En dus is er een S8, S63, S65 en kan je 21-inch bestellen op een 7-serie. Het verkoopt. Het is voor ieders wat wils, mijn oude heer heeft een nieuwe 760Li besteld, maar niet voor vast te stellen wat de juiste balans tussen comfort en sportiviteit voor hem is d.m.v. proefritten. (Porsche Panamera: te sportief, Merc S65 AMG: te zweverig)

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 22 apr 2010, 17:20

Macboy schreef:
Thijs-v-d-H schreef:Volgens mij is er wel degelijk vraag naar sportiviteit in het luxe segment. Dat 90% van de kopers alleen maar comfort wil lijkt me dus zwaar overdreven. Kijk maar hoeveel Panamera´s, S8, etc er worden verkocht. Dat geld ook voor de E60 verkoop cijfers waren prima, en kijk maar hoeveel er ook nog eens rond rijden met het optionele M-sport pakket.

Gezakt voor je examen. Je hebt het hoofdstuk over status duidelijk niet gelezen.

Wat hebben de verkoopcijfers in hemelsnaam te maken met ons punt over het afwezig zijn van comfort ? Je dacht toch niet dat de gemiddelde koper daar iets van af weet ? Die gaat er gevoeglijk vanuit dat zijn E60 super comfortabel is. Leg mij anders eens uit waarom de F10 een geheel andere auto is geworden met veel meer comfort ? Vast niet omdat ze naar de autojournalisten luisterden. Nee. Omdat 95% van de kopers achteraf klaagden dat de 5-serie te hard geveerd was en niet comfortabel genoeg was.

Dat ik dit nog moet uitleggen ... jij denkt zeker ook dat de gemiddelde leeftijd van een 911 rijder 25 is of zo :)

Status mien jong ... it's all about status ...
Verkoop cijfers hebben daar wel degelijk mee te maken, want auto kopers doen wel degelijk goed onderzoek voor dat ze kopen. En dat doen ze zeker als ze een BMW komen kopen, namelijk geen broodje kaas.

De F10 is een auto met meer comfort geworden omdat hij veel onderdelen deelt met de 7-serie vanwege een nieuw kosten besparing programma bij BMW. Hij heeft dus een grotere wielbasis, complexere wielophanging en modernere runflatbanden van de 3e generatie.

Verder zijn die verhalen over de klachten van het onderstel van de E60 onzin. Mijn ouders hebben allebei een E60 gehad. Mijn vaders een 545i met dinamic drive en active front steering : sportief, mijn moeder een 525i touring met standaard onderstel en servotronic: comfortabel

Bij de dealer waar ik werkte kan ik mij een klant herinneren die op winterbanden beelf rijden ivm comfort, verder niks.

steve smith

Bericht door steve smith » 22 apr 2010, 17:29

Thijs-v-d-H schreef: Het is voor ieders wat wils, mijn oude heer heeft een nieuwe 760Li besteld, maar niet voor vast te stellen wat de juiste balans tussen comfort en sportiviteit voor hem is d.m.v. proefritten. (Porsche Panamera: te sportief, Merc S65 AMG: te zweverig)
Je verwart "controle" met "sportiviteit"

e38 was een toonbeeld van gecontroleerdheid, wars van elke vorm van sportiviteit. e65 boette in aan controle (en comfort en stilte, maar dit terzijde), wat vervolgens gecompenseerd werd door sportieve lapmiddelen als grote wielen en een te stugge sportstand van de EDC. Om het daadwerkelijke manco te verhulen van veel te goedkope rubbermaterialen in de voortrein en een slechte wielgeleiding achter. F01/02 is m.i. een ondersteltechnisch hoogstandje op de remmen na, maar ook die laat steken vallen op dwarsrichels om over de "sportieve" onzin (pook, totaal gebrek aan aflegruimte, karige hoofdruimte, geen stuurschakeling mogelijk) van binnen maar te zwijgen.

steve smith

Bericht door steve smith » 22 apr 2010, 17:32

Thijs-v-d-H schreef: met dinamic drive en active front steering
Wie bestelt dat dan ook? Dynamic Drive prima, AFS begint nu werkbaar te worden maar de eerste generaties waren echt verschrikkelijk slecht. Er zou een grote "surgeon general's warning" sticker op het stuur moeten zitten of anders minimaal een UIT-knop. Als je nu nog een auto met adaptive drive kon bestellen zonder AFS zou dat vele malen mijn voorkeur hebben!

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 22 apr 2010, 17:37

Je verwart "controle" met "sportiviteit"

e38 was een toonbeeld van gecontroleerdheid, wars van elke vorm van sportiviteit. e65 boette in aan controle (en comfort en stilte, maar dit terzijde), wat vervolgens gecompenseerd werd door sportieve lapmiddelen als grote wielen en een te stugge sportstand van de EDC. Om het daadwerkelijke manco te verhulen van veel te goedkope rubbermaterialen in de voortrein en een slechte wielgeleiding achter. F01/02 is m.i. een ondersteltechnisch hoogstandje op de remmen na, maar ook die laat steken vallen op dwarsrichels om over de "sportieve" onzin (pook, totaal gebrek aan aflegruimte, karige hoofdruimte, geen stuurschakeling mogelijk) van binnen maar te zwijgen.[/quote]

Ben het helemaal met je eens. ´´Controle´´ is idd een beter woord. En idd de E38 was daarvan een toonbeeld.
Wij hebben ze thuis allemaal gehad E23, E32 en E38. Maar de E38 was de absolute topper. Daarna ook geen
E65 meer gekocht.

Maar blijf me verbazen waarom die zogenaamde sportieve producten zoals S8, s63 en S65 toch wel goed verkopen.

HansD

Bericht door HansD » 22 apr 2010, 17:39

Maar blijf me verbazen waarom die zogenaamde sportieve producten zoals S8, s63 en S65 toch wel goed verkopen.
Die zijn niet sportief maar snel en een topmodel (en dan kom je weer bij die status van macboy).

Femme

Bericht door Femme » 22 apr 2010, 17:40

Ik geloof dat er wel degelijke vraag is naar limo's met sportieve rij-eigenschappen. Kopers die zich een nieuwe A8, S-klasse of 7-serie kunnen veroorloven hebben waarschijnlijk ook nog ergens een sportieve auto staan. Die willen niet dat hun daily als een dweil rijdt. Alpina ontleent een deel van zijn bestaansrecht aan dit koperspubliek.

Sportiviteit hoeft niet te betekenen dat een auto een crashy ride moet bieden. Dat is wel de kant waar BMW uitging met de ongebalanceerde afstemming of kwalitatief ondermaatse hardware van o.a. de E60 en E85 op runflats. Onder mijn 3 heb ik Koni FSD-schokdempers die weliswaar iets meer tijd nodig hebben om zich te zetten in een bocht, maar bij al het andere werk een veel fijnere demping bieden dan de standaard dempers van het sportonderstel. Vooral op drempels merk je het goed. Ik vind het een betere compromis dan de standaard dempers. De Reigers onder de Roadster S dempen nog een heel stuk mooier.

Om sportiviteit en comfort te kunnen combineren moet een fabrikant gewoon betere spullen leveren en dat kost geld.

Het belang van grote velgen is puur esthetisch (niet onbelangrik bij een limo). De designers willen het dolgraag en nu kan het eindelijk ook.

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 22 apr 2010, 17:49

steve smith schreef:
Thijs-v-d-H schreef: met dinamic drive en active front steering
Wie bestelt dat dan ook? Dynamic Drive prima, AFS begint nu werkbaar te worden maar de eerste generaties waren echt verschrikkelijk slecht. Er zou een grote "surgeon general's warning" sticker op het stuur moeten zitten of anders minimaal een UIT-knop. Als je nu nog een auto met adaptive drive kon bestellen zonder AFS zou dat vele malen mijn voorkeur hebben!

Hoezo? Dat was echt een super auto. Je moet wel eerst wennen aan AFS, maar daarna is het prima. Het word natuurlijk geen auto die je mee neemt naar de ring maar wel een super kilometer vreter.

steve smith

Bericht door steve smith » 22 apr 2010, 17:54

Thijs-v-d-H schreef:Hoezo? Dat was echt een super auto. Je moet wel eerst wennen aan AFS, maar daarna is het prima. Het word natuurlijk geen auto die je mee neemt naar de ring maar wel een super kilometer vreter.
Sorry, ik vind AFS in alles voor huidige generatie (dus X6, F01/2 en F10) hoogst irritant en op randje van gevaarlijk. Inconsequent in radiusverloop en doods qua gevoel. No thank you. En als je hard op een bocht afkomt, instuurt, en vervolgens op het gas wil sturen verandert de stand van de voorwielen zonder dat ik aan het stuur draai omdat de snelheid wijzigt. Dat was nou net niet de bedoeling......

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 22 apr 2010, 18:25

Zoals ik al zij, je gaat er niet mee naar de ring. Gelukkig is het nu idd een stuk beter.

Maar om even terug te komen op de eerdere discussie over sportieve limo´s

S8, S63, S65 en B7 wat vind je dan van dit soort auto´s?

steve smith

Bericht door steve smith » 22 apr 2010, 18:29

Thijs-v-d-H schreef:Maar om even terug te komen op de eerdere discussie over sportieve limo´s

S8, S63, S65 en B7 wat vind je dan van dit soort auto´s?
Pleb-mobielen voor voetballers, poederboeren en spiegelwinkel-eigenaren.

A8L W12, S600L en 760Li zijn respectievelijk de betere alternatieven. Hoewel ik in de A8 liever een 4,2 TDi zou hebben want die W12 is de auto niet waard. Ding is totaal ongeschikt om te mee te chauffen omdat het ding te klein (laag) is en te korte veerwegen heeft, en bovendien brakke stoelen. Dus als we dan toch op de semi-sportieve toer gaan doe dan ook maar een dikke diesel zodat je er echt cross-continent mee kunt jagen.

Een S600L op kleine wielen vind ik van buiten eigenlijk wel een sierlijke auto. Tot voor kort, toen kwamen de LEDjes.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 apr 2010, 18:41

Thijs-v-d-H schreef:

Met andere woorden: elk merk heeft al een sportieve variant van hun luxe boot, zodat de A8, S600 en 760 niet meer sportief hoeven te zijn, maar gewoon comfortabel toch?

steve smith

Bericht door steve smith » 22 apr 2010, 18:43

Maus335i schreef: Met andere woorden: elk merk heeft al een sportieve variant van hun luxe boot, zodat de A8, S600 en 760 niet meer sportief hoeven te zijn, maar gewoon comfortabel toch?
idd

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 apr 2010, 18:52

Steve, vind je die W12 echt niks? Ben er net weer naar een aan het kijken :D Twijfel sterk tussen een 4.2 TDI en een W12, maar met die laatste heb ik anderhalf jaar zeer goede ervaringen gehad. De TDI zegt me weinig (behalve datie flink goedkoper rijdt).

steve smith

Bericht door steve smith » 22 apr 2010, 20:34

Maus335i schreef:Steve, vind je die W12 echt niks? Ben er net weer naar een aan het kijken :D Twijfel sterk tussen een 4.2 TDI en een W12, maar met die laatste heb ik anderhalf jaar zeer goede ervaringen gehad. De TDI zegt me weinig (behalve datie flink goedkoper rijdt).
Why ask me if you actually bought one? :mrgreen: M.i. voelt die motor niet bijzonder aan, klinkt niet bijzonder en haalde het bij de vorige 760 al niet qua verfijning. Wat is dan wel het bestaansrecht?

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 22 apr 2010, 21:50

De W12 is verre van sportief, maar wat wil je met 2000 kilo. Hij is juist gemaakt om comfortabel mee rond te rijden(of in rond gereden te worden) Je zal dus nooit merken tijdens het rijden dat er eigenlijk een V12 onder de motorkap zit. Totdat je het gaspedaal indrukt. Hij is ook zeer stil en totaal niet hard afgeveerd. Heb nog niet met een S8 gereden maar als je een sportieve limo wil moet je die nemen en niet de W12. Als je een onopvallende, luxe, comfortabele snelle limo wil moet je voor de W12 gaan.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 apr 2010, 22:13

Ik heb de S8 gereden en naar mijn mening is dat juist een auto zonder bestaansrecht. Zoals je zelf ook al zegt, een auto van 2000 kilo zal nooit sportief aanvoelen. Wil je een snelle rechtuit brander, is de W12 wat je zoekt. Meningen verschillen natuurlijk, maar de keuze tussen de S8 of een W12 vond ik toen iig niet zo moeilijk.

Ik heb geen ervaring met de oude 760, maar omdat ik het een lelijk gedrocht vind zal je mij daar niet zo snel in zien :)

wjn

Bericht door wjn » 23 apr 2010, 09:24

Thijs-v-d-H schreef:Maar blijf me verbazen waarom die zogenaamde sportieve producten zoals S8, s63 en S65 toch wel goed verkopen.
Dat is helemaal niet zo raar, ga maar eens uitrekenen wat een "gewone" A8 kost als je alle S8 opties erop zet, als die al te verkrijgen zijn op een "gewone" uitvoering.

Als je het geld hebt, koop je al snel een model met alles erop en eraan en dan is het een kleine stap naar een S8 / W12 etc.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 apr 2010, 09:34

Ik denk dat je daarvoor terug moet kijken naar de post van Smackboy, das natuurlijk een schot in de roos: status status status. Daar draait het in veel gevallen (kopers) vaak om.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 apr 2010, 09:44

Dan kom je dus weer op de 3.0TDI met S8-looks...

steve smith

Bericht door steve smith » 23 apr 2010, 10:24

Maus335i schreef:Zoals je zelf ook al zegt, een auto van 2000 kilo zal nooit sportief aanvoelen.
Dat kan heel goed, enkel niet op basis van die aandrijflijn. Ben het verder wel met je eens dat van de twee (S8 vs. W12) de W12 the one to have is, bedoelde alleen te zeggen dat ik dan nog liever de diesel zou hebben vanwege z'n actieradius.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 apr 2010, 10:59

Actieradius is in beide gevallen met mijn rechtervoet nihil :mrgreen:

Plaats reactie