BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door GTRene » 21 apr 2010, 18:03

Afbeelding

wat is dat voor opening achter het voorscherm naar deur...los plakspul of airsleuf?

Afbeelding

Afbeelding

M135i 8)

hier aardig in de bocht...het gewicht/kracht drukt hem aardig in

Afbeelding

Afbeelding
Der neue BMW M1 oder BMW 135is wird im Frühjahr 2011 auf den Markt kommen, derzeit dreht der Top-1er seine Erprobungsrunden auf dem Nürburgring
Dabei sollen die Top-Version der 1er-Baureihe nach Auskunft von M GmbH-Chef Kay Segler "mehr Leichtfüßigkeit" und "ein tolles Fahrwerk" auszeichnen statt "reine PS Zahl".


Diese reine PS-Zahl bedeuten 326 PS, die der mit einem Turbo zwangsbeatmete Reihensechszylinder aus 3,0 Liter Hubraum schöpft. Als maximales Drehmoment sollen dem BMW M1 450 Nm zur Verfügung stehen. Für die Verbindung zwischen Fahrer und Motor sorgt das Doppelkupplungsgetriebe mit sieben Fahrstufen und Launchcontrol. Das manuelle Sechsgang-Getriebe wird ebenfalls angeboten.

BMW M1 Erlkönig: Der 135is wird breiter, tiefer und kommt im M-Style

Optisch zeigt sich der BMW M1-Erlkönig oder BMW 135is mit allen Sport-Genen, die ein BMW zeigen kann: Größere Front- und Heckschürze mit veränderten Öffnungen, extrovertierte Seitenschweller und Leichtmetallfelgen mit Niederquerschnittsbereifung. Im Inneren kommt das M-typische Equipment mit Lederfinish sowie Sportsitze und Sportlenkrad zum Einsatz

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Petrolhead Tom » 21 apr 2010, 18:14

Wil "het" misschien liever een Benz zijn?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door steve smith » 21 apr 2010, 18:18

Tom Westendorp schreef:Wil "het" misschien liever een Benz zijn?
"Het" smeekt om een paar omgewisselde domelagers zodat die voorwielen er behoorlijk onder staan.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door romo » 21 apr 2010, 19:45

326 PK.............................nou, nou wat een gedoe om niets weer.........................

Gebakken lucht, en meer marketing dan het hele ///M gebeuren bij elkaar........................

"Leichtfüßigkeit"..................................OMG, ja zeker met 1500KG plus.................. :mrgreen: :roflol:


Wat een gelul weer...................

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door GTRene » 21 apr 2010, 20:07

romo schreef:326 PK.............................nou, nou wat een gedoe om niets weer.........................

Gebakken lucht, en meer marketing dan het hele ///M gebeuren bij elkaar........................

"Leichtfüßigkeit"..................................OMG, ja zeker met 1500KG plus.................. :mrgreen: :roflol:


Wat een gelul weer...................
:mrgreen: lijkt wel zo, maar het verhaal is wat warrig, denk dat ze bedoelen dat zodra de M135i er is gaat de standaard 135i qua vermogen wat omhoog naar die 326pk :hmmm:
althans dat denk ik, neem aan dat de M135i wel 360 oid krijgt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door GTRene » 21 apr 2010, 20:21

kwam net deze rendering tegen net weer anders dan die oude in deze kleur dacht ik?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

best coole kleuren zitten er bij.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door romo » 21 apr 2010, 20:35

Coole kleuren idd, dat was het dan ook wel.................................. :mrgreen: :wink:

Tom
Berichten: 22284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Tom » 21 apr 2010, 20:52

Ik ben toch wel erg benieuwd naar de motor, in hoeverre ze die aangepast hebben. De X5 en X6 hebben veel vermogen maar motorisch is dat niet echt iets waar M voor staat(qua opbouw/redline/gasrespons). Als deze 1 ///M een soort 135i met M goodies is en een paar pk meer dan ben ik bang voor de toekomst. Ohnee, dat was ik al :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Sperdy » 22 apr 2010, 12:42

Ik lees toch duidelijk in dit bericht M1 = 326pk/450nm.
"Dabei sollen die Top-Version der 1er-Baureihe nach Auskunft von M GmbH-Chef Kay Segler "mehr Leichtfüßigkeit" und "ein tolles Fahrwerk" auszeichnen statt "reine PS Zahl". Diese reine PS-Zahl bedeuten 326 PS, die der mit einem Turbo zwangsbeatmete Reihensechszylinder aus 3,0 Liter Hubraum schöpft. Als maximales Drehmoment sollen dem BMW M1 450 Nm zur Verfügung stehen..."

Als dat M1 hok tenminste 75k gaat kosten, wil ik daar wel eens tegen sporten met mijn auf 55k Neupreise gebratenes 135i WiedergutmachenSchnitsel ... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43128
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Arthur » 22 apr 2010, 13:30

En, zoals ik dit lees, met 1 turbo en niet met 2.

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Robin » 22 apr 2010, 13:51

FerdiACS1 schreef:Ik lees toch duidelijk in dit bericht M1 = 326pk/450nm.
"Dabei sollen die Top-Version der 1er-Baureihe nach Auskunft von M GmbH-Chef Kay Segler "mehr Leichtfüßigkeit" und "ein tolles Fahrwerk" auszeichnen statt "reine PS Zahl". Diese reine PS-Zahl bedeuten 326 PS, die der mit einem Turbo zwangsbeatmete Reihensechszylinder aus 3,0 Liter Hubraum schöpft. Als maximales Drehmoment sollen dem BMW M1 450 Nm zur Verfügung stehen..."

Als dat M1 hok tenminste 75k gaat kosten, wil ik daar wel eens tegen sporten met mijn auf 55k Neupreise gebratenes 135i WiedergutmachenSchnitsel ... :mrgreen:
Ja, wahrscheinlich will'n zai der M3 V8 nicht ins Fahrwasser sitzen, und so tunde hab'n zai de PS Zahl nicht so hoch gemacht als was wai wilden eigentlich, so ein Bisschen teg'n de Vierhundert PS an, ne Ferdi?
Mahr Ich denk dat dit de neue angepackte N55 x35 Motor met 'n M-Lenie Kuhr ist, duss dahr ist mehr darin!
Aber nun mussen we indehrdaht de Preis van dat verdammte Ding abwarten und die soll wel ein HJ Stückje mehr kosten dan jauw ACS bin ich bang.

Ein Prosit
Rudi Carrell aka Ludwig VON Gaal @PC Robin

Robin sagt: Ein Gerade aus, über die Hecke und dann kan je verrecke!

Andre
Berichten: 11408
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Andre » 22 apr 2010, 14:03

lol@robin hahaha.

Het is aan de buitenkant echt een dikke sjaak. Maar ja turbo dat vindt ik jammer. Maar misschien zetten ze dit ding wel heel goedkoop op de markt dan is het voor het geld wel een leuk ding. Maar 326pk is te weinig. Denk dat het richting 350pk gaat.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door RVV » 22 apr 2010, 14:10

LOL@Robin :D

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Macboy » 22 apr 2010, 14:23

Heeft nou iedereen over het woordje 135is heen gelezen ??? Als dit waar is, dan is het dus géén M1 ! Maar een iets opgeleukte 135i, net zoals de Z4 sDrive 35is als extra toevoeging geldt voor de Z4 sDrive 35i. Best leuk en aardig, maar natuurlijk géén M ! In dat kader valt de 326pk natuurlijk prima te begrijpen.

Dan komt er dus tóch geen M1.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43128
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Arthur » 22 apr 2010, 14:39

Er staat ook het woordje "oder" tussen; "of". M1 of 135Is. En een Erlkönig is een nog niet voorgestelde serierijpe auto die nog getest wordt en niet herkend mag worden. Ongeveer :D

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Sperdy » 22 apr 2010, 15:22

Macboy schreef:Heeft nou iedereen over het woordje 135is heen gelezen ??? Als dit waar is, dan is het dus géén M1 ! Maar een iets opgeleukte 135i, net zoals de Z4 sDrive 35is als extra toevoeging geldt voor de Z4 sDrive 35i. Best leuk en aardig, maar natuurlijk géén M ! In dat kader valt de 326pk natuurlijk prima te begrijpen.

Dan komt er dus tóch geen M1.
LOL@Robin.. 'Toelpen aus amsterdam..'
MacJungen hatte es beim nicht richtiges eindje doch? Wier kunnen nicht lesen oder? MacJungen sagt das da kein M1 kommen sollte?? Aber MacJungen, das ist toch nicht meuklich sonsst der auto komt von M Devision. Dan is der wagen ein M automobile?

@Robin: schoenes Doitsj geschrebem, aber vielleicht nachsten maal auf ihren grammatica letten..

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Macboy » 22 apr 2010, 16:48

Ich kann nur sagen das die Schmurfenfarbe dem Einser richtig gut steht !

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door romo » 22 apr 2010, 17:16

Wenn ich ein 1er sehe............................bin ich eine woche blind.........................Farbe? welche Farbe?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door steve smith » 22 apr 2010, 17:18

Macboy schreef:Ich kann nur sagen das die Schmurfenfarbe dem Einser richtig gut steht !
NL smurf = D Schlumpf

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Robin Hartog » 22 apr 2010, 17:51

Mwa, die scoops laten een behoorlijk dikke en brede Einser zien. Ik denk niet dat het om een 135is gaat. :P

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Robin » 22 apr 2010, 20:18

steve smith schreef:
Macboy schreef:Ich kann nur sagen das die Schmurfenfarbe dem Einser richtig gut steht !
NL smurf = D Schlumpf
Ohjajoh?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Sperdy » 23 apr 2010, 18:41

Concurrent :mrgreen: van de M1 :bag:

Een of andere Italiaan blaast met de ACS1 over het Mugello race circuit.

ON THE TRACK
BMW Track Day

You can’t go wrong in the Casanova/Savelli, on a difficult downhill S-bend to be faced in 3/4 gear.
Crossing the threshold of the Mugello race circuit always has a certain effect, particularly if the steering of
the car you are driving is that of an AC Schnitzer car. Franco Alosa was very generous and allowed us to
try out “his cars” very close to home; first in the Tuscan hills and then on the fantastic ups and downs of
the most beautiful circuit in Italy, and not only there.

EngineOnce started, the six cylinder in-line engine emits a dull muffled rumble, perfectly calibrated for quiet roaduse. However, you only have to pull it a little towards the red area to feel the change in tone thataccompanies us in a crescendo towards the limiter. It’s at this critical point that the memories re-emerge of the legendary six-cylinder aspirated engine of the previous E36 and E46 versions that made history.

But on this small BMW the thrust is really impressive and probably would annihilate also the new M3 fitted
with the V8 engine. In fact, the progression is almost embarrassing! Forget the turbo lag, because on this
Schnitzer 135i there’s not even a shadow of it! It picks up from 1,000 rpm in sixth without difficulty, gaps
or jerks, and at a little over 1,500 rpm you already feel the boost increase. The force and pressure on the
seat increase steadily. In the first three gears it’s devastating! With the successive ratios, the music
doesn’t change much and you can reach, so they tell us, up to 296 km/h. Not bad for the baby of the
BMW company. In fact, I’d already tested this twin-turbo on the 335i, but on the 135i you seem to be
travelling on another planet. The engine’s optimum range goes from 5,000 to 7,000 rpm, beyond which
you should change up mainly to you make best use of the enormous torque in the middle gears. It’s easy
to be deceived by the inclination to run at high revs of the six cylinders, that does not “hit a wall” on
summits like the classic turbos, but devours the gears one after the other, rushing towards the red zone.
This engine, in fact, is in no way inferior to any one, in both character and delivery. First of all, most of the
merit goes to the Germans! BMW for the design and AC Schnitzer for the tuning of this splendid coupé!

Gears
With regard to the gears as well, I was pleasantly surprised. It seems quicker and more effective than its
“twin” fitted on the 335. Pure lust, on the other hand, derives from the auto-locking differential, both quiet
when in use on the road, without strange jerks or noises, and effective and decisive when driving fast. Of
course, the price is not one of the most competitive, but the performance justifies the expense!
Coming out of the bend, the ACS1 is a real “gunshot”with the 75% auto-locking and 360 HP to be
discharged at the rear

Tuning
Testing a BMW turbo 360 HP on the ups and downs of Mugello is not exactly a stroll, and the test began
with a certain circumspection. It was enough to look at the camber at the front and rear to understand that
it certainly would have been enjoyable to drive, but perhaps it would have required a certain diligence.
Never was any prejudice so wrong, because at the steering wheel of the ASC 135i you wouldn’t want to
get out again! The suspension setting is not extreme and leaves room for the roll on a bend ... not too
much, but enough to notice how well it’s going. On each bend I was almost amazed by the grip provided
while running, which was absolutely fantastic. The gear shifts are like lightning. The steering, a little heavy
and sensitive, guides the car rapidly and without shaking; the typical BMW understeer seems just a bad
memory. In the middle of a bend, the 135i is very quick and well-balanced.
When it subsequently finishes, a little understeer emerges that can be easily controlled and converted
into a slight oversteer as soon as you step on the gas. The clean-line nature of the engine helps to
manage its driving behaviour better. If you put your right foot down too hard, you suddenly feel the

autolocking
come into operation and the rear magically finishes the bend. On constant-radius bends it is as
sharp as a blade, while on the fast “S” bend or in gear changes on a track with variation in incline such as
the Casanova Savelli, it is positively granite-like, and leads to force being induced. In short, we all know
that BMW is an instructor in dynamics, but with the work of AC Schnitzer it seems just like driving another
car!
“it isn’t even afraid of Mugello ...”
The extremely direct and reactive steering combined with the ad hoc tuning gives engagements like lightning

Brakes
I was a little puzzled when through the enormous 19” rims I saw the standard system, but then after some
“detachment” I understood that it was really valid. As prompt and powerful as necessary in extreme use, it
suffers slightly when there are repeated brakings. So, at Mugello it coped extremely well!

Conclusions
A powerful and regular engine, well-calibrated, and the sound never too invasive but pleasant when
power is exerted. Impeccable tuning both for use on the road, where it is a little brusque on uneven
surfaces, and for use on the track where it shows a fiery spirit that is not at all bad. It is an excellent
choice to equip the car with the self-locking differential, enjoyable and necessary in the face of the more
than 50 kgm of torque. To sum up, a very well-made car, with good design in every detail. Sober and
elegant, with particular taste in the interiors. The beauty of it is that, when driving around with this ACS,
it’d almost feel like having stopped, everything is in such good order! Compliments, then, to the boys at
AC Schnitzer, but also to Franco Alosa, who imports and sells this level of car. “Well, Franco, what will
you have us test now?”

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Erik K. » 26 apr 2010, 21:01


Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5084
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Fernando » 26 apr 2010, 21:30

^^ Dit filmpje is door Andre al gepost op 21 april.... :angel:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Nieuwe 1-serie ///M!

Bericht door Michel P » 26 apr 2010, 21:53

De einser coupe mist een oplopende taile lijn, ofwel enige wig vorm daarom is de coupe lelijk.

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, Google [Bot], HarryC, Kocheler, Majestic-12 [Bot], markk, Mikezuid en 7 gasten