Hoe snel is de Euroboss en Boss GP?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Mathieu

Hoe snel is de Euroboss en Boss GP?

Bericht door Mathieu » 21 apr 2010, 20:26

Weet iemand hoe snel de Euroboss is en Boss GP?
Hoe verhoudt deze zich tegen andere raceklasses waaronder natuurlijk de F1.

berry

Re: Hoe snel is de Euroboss en Boss GP?

Bericht door berry » 21 apr 2010, 20:48

heb verleden jaar bij klaas mogen testen op zolder..

bij het proefzitten vond ik het vreemd dat het gaspedaal zo ontzettend zwaar ging.
Nou de reden hiervan merkte ik meteen bij het wegrijden!! man hé, wat reageert zo'n machine snel..

zijkanten van de pod zijn flink beplakt met stof, dit omdat het gewoon geen zin heeft om de g krachten te weerstaan in de bochten.
ik heb mn hoofd maar gewoon laten hangen...

snelheidsverschil met f1?? geen idee, heb nog nooit in een f1 wagen mogen rijden...
snel? iig sneller dan de renault formule 3.5..
maar dit kan natuurlijk ook door het algehele gevoel (geluid, afstelling) komen.. euroboss is behoorlijk spartaans.

maaruh? waarom wil je dit weten? per kwartier was het ''ik meen'' 2500 euro.

busby

Bericht door busby » 21 apr 2010, 20:53

Boss GP is de vervanger van de Euroboss.
De auto's zijn vaak ex-F1 auto's of ex-Indy, veelal wat wat aangepast (judd motoren), lichtelijk geknepen en stalen ophangingen, maar de lol is er niet minder om. Het zijn geen F1 coureurs maar zeker geen amateurs.
Zeker een aanrader omeens te gaan kijken, al is het alleen al om het motorlawaai.
Zelfs een kijkje in de pitboxen is nog wel eens mogelijk.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 21 apr 2010, 21:00

berry schreef:heb verleden jaar bij klaas mogen testen op zolder..

bij het proefzitten vond ik het vreemd dat het gaspedaal zo ontzettend zwaar ging.
Nou de reden hiervan merkte ik meteen bij het wegrijden!! man hé, wat reageert zo'n machine snel..

zijkanten van de pod zijn flink beplakt met stof, dit omdat het gewoon geen zin heeft om de g krachten te weerstaan in de bochten.
ik heb mn hoofd maar gewoon laten hangen...

snelheidsverschil met f1?? geen idee, heb nog nooit in een f1 wagen mogen rijden...
snel? iig sneller dan de renault formule 3.5..
maar dit kan natuurlijk ook door het algehele gevoel (geluid, afstelling) komen.. euroboss is behoorlijk spartaans.

maaruh? waarom wil je dit weten? per kwartier was het ''ik meen'' 2500 euro.
Ik heb vroeger weleens Euroboss zien rijden op Zolder, dus ben bekend met deze klasse.
Echter Klaas Zwart heeft een aangepaste Benneton uit de tijd van Verstappen en Schumacher. Ander onderstel, andere motor. De wagen is steeds geevolueerd.

Frits van Eerd rijdt bijvoorbeeld met een ex-verstappen/Bernoldi Arrows.

Dus vraag me af hoe snel deze wagens zijn, of welke rondentijden er worden gereden afgezet tegenover andere klassen.

Plaats reactie