Weet iemand hoe snel de Euroboss is en Boss GP?
Hoe verhoudt deze zich tegen andere raceklasses waaronder natuurlijk de F1.
Hoe snel is de Euroboss en Boss GP?
- Mathieu
-
Re: Hoe snel is de Euroboss en Boss GP?
heb verleden jaar bij klaas mogen testen op zolder..
bij het proefzitten vond ik het vreemd dat het gaspedaal zo ontzettend zwaar ging.
Nou de reden hiervan merkte ik meteen bij het wegrijden!! man hé, wat reageert zo'n machine snel..
zijkanten van de pod zijn flink beplakt met stof, dit omdat het gewoon geen zin heeft om de g krachten te weerstaan in de bochten.
ik heb mn hoofd maar gewoon laten hangen...
snelheidsverschil met f1?? geen idee, heb nog nooit in een f1 wagen mogen rijden...
snel? iig sneller dan de renault formule 3.5..
maar dit kan natuurlijk ook door het algehele gevoel (geluid, afstelling) komen.. euroboss is behoorlijk spartaans.
maaruh? waarom wil je dit weten? per kwartier was het ''ik meen'' 2500 euro.
bij het proefzitten vond ik het vreemd dat het gaspedaal zo ontzettend zwaar ging.
Nou de reden hiervan merkte ik meteen bij het wegrijden!! man hé, wat reageert zo'n machine snel..
zijkanten van de pod zijn flink beplakt met stof, dit omdat het gewoon geen zin heeft om de g krachten te weerstaan in de bochten.
snelheidsverschil met f1?? geen idee, heb nog nooit in een f1 wagen mogen rijden...
maar dit kan natuurlijk ook door het algehele gevoel (geluid, afstelling) komen.. euroboss is behoorlijk spartaans.
- busby
Boss GP is de vervanger van de Euroboss.
De auto's zijn vaak ex-F1 auto's of ex-Indy, veelal wat wat aangepast (judd motoren), lichtelijk geknepen en stalen ophangingen, maar de lol is er niet minder om. Het zijn geen F1 coureurs maar zeker geen amateurs.
Zeker een aanrader omeens te gaan kijken, al is het alleen al om het motorlawaai.
Zelfs een kijkje in de pitboxen is nog wel eens mogelijk.
De auto's zijn vaak ex-F1 auto's of ex-Indy, veelal wat wat aangepast (judd motoren), lichtelijk geknepen en stalen ophangingen, maar de lol is er niet minder om. Het zijn geen F1 coureurs maar zeker geen amateurs.
Zeker een aanrader omeens te gaan kijken, al is het alleen al om het motorlawaai.
Zelfs een kijkje in de pitboxen is nog wel eens mogelijk.
- Mathieu
Ik heb vroeger weleens Euroboss zien rijden op Zolder, dus ben bekend met deze klasse.berry schreef:heb verleden jaar bij klaas mogen testen op zolder..
Echter Klaas Zwart heeft een aangepaste Benneton uit de tijd van Verstappen en Schumacher. Ander onderstel, andere motor. De wagen is steeds geevolueerd.
Frits van Eerd rijdt bijvoorbeeld met een ex-verstappen/Bernoldi Arrows.
Dus vraag me af hoe snel deze wagens zijn, of welke rondentijden er worden gereden afgezet tegenover andere klassen.